Въпроси и отговори

Информация, спомени и дискусии за историята, съдбата, техническите характеристики, настоящото местоположение и състояние и т.н. на локомотиви, мотриси и вагони, които вече не са на редовна служба в БДЖ.

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Petko Ivanov » Вто Фев 19, 2019 7:38 pm

Дано да не съм прав, но почти съм сигурен, че запазените у нас локомотиви серия 14 ще станат донори за части за този.
Petko Ivanov
 
Мнения: 305
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот vlado » Чет Фев 21, 2019 10:39 am

Дано не си прав! Все пак този локомотив ще го възстановява частна фирма, която няма нищо общо с БДЖ и някак си ми се струва нелогично да искат от държавната фирма нещо различно от чертежи и ноу хау за възстановяването.
vlado
 
Мнения: 745
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот plam71en » Чет Фев 21, 2019 5:50 pm

Частна фирма в държавна фирма.
plam71en
 
Мнения: 230
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Petko Ivanov » Чет Фев 21, 2019 10:21 pm

Е, някои хора мислят по друг начин:

http://www.railwaypassion.com/forums/in ... 8.html#new
Petko Ivanov
 
Мнения: 305
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот vlado » Пет Фев 22, 2019 11:17 am

Всеки може да мисли каквото си иска! Не им обръщай внимание.
vlado
 
Мнения: 745
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот bdz43r » Пет Фев 22, 2019 11:41 pm

Всъщност има много въпросителни около този локомотив.

Вече е ясно, че са привлечени хора, участвали в ремонт на парни локомотиви, но все пак е под въпрос дали от ЖП Тракция са наясно с какво се захващат.
Освен това по локомотива има съществени липси, които не могат да се набавят у нас - например водни помпи, отдавна заместени у нас с инжектори. Не е ясно дали собственика би се съгласил да се промени локомотива и да се оборудва с инжектори, които пък ще трябва да се набавят от БДЖ или да се изработят нови.

Скептичен съм и към качеството и търговския вид на възстановен точно в това предприятие локомотив. Едва ли собственика ще е много доволен ако си го получи действащ, но крив и очукан и неспособен да кара влакове с норма тежина. Все пак в родината му стандартите за един музеен локомотив са много по-високи.
bdz43r
 
Мнения: 3160
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Фев 23, 2019 11:55 am

Един локомотив, който не се е движил 20-30 и повече години, може да поднесе много изненади. Такива имахме и ние, при възстановяването на някои от нашите парни локомотиви. Това доведе до необходимостта да извършим, макар с големи усилия, отделни операции с заводски характер.

В случая с австрийския локомотив, най-напред не се знае какво ще покаже якостното и металографското изследване на котелната му стомана. По какви норми (правилници) – на БДЖ или на ÖВВ, ще бъдат извършени те ? Дали ÖВВ ще приемат резултатите от нашата лаборатория ? Нали после ще трябва да дадат разрешение за движение на машината по тяхната ж п мрежа ?
Не се знае колко са износени и до каква степен са запазени от корозия тръбите (пламъчни и димогарни) на цилинричния котел, прегревателните елементи, стените на пеща и стоящия котел, краищата на связи и анкърни болтове.
Освен водната помпа, машината има и Heinl-двустепенен подгревател на питателната вода, какъвто наши парни локомотиви въобще не са имали и за ремонта на такъв въобще няма опит у нас. Предполагам, че и пароразпределителните шибъри ще са система Карл Шулц (известни у нас като шибъри „Николай”), каквито много отдавна не сме имали и норми за ремонтирането им. Такива имаха първоначално нашите локомотиви 14.01 до 14.30, впоследствие заменени с шибъри система „Трофимов”, 14.31 до 14.50 имаха от едните и от другите. Прави ми впечатление, че и колоосните бандажи на сцепните колооси не са особено дебели – и там може да има изненади. Да не говорим за главни и помощни въздушни резервоари, за кноровата и централната мазилна помпа и др.

Чувам, че се привличат хора, участвали при ремонта на парни локомотиви. Не зная кои са тези хора, но ще кажа, че истинските хора с опит - майсторите и шлосерите, които от млади са започнали с ремонта на парни локомтиви и с които възстановихме (от 1988 г. до 2017 г.) нашите 9 парни локомотива, издържаха до към 2012 – 2015 година и вече не са в състояние да участват. По тази причина, понеже не се взеха мерки отрано да се обучават млади майстори и шлосери, сега няма кой да поддържа нашите възстановени локомотиви. Затова в момента (заради изтели срокове за ревизия или нужда от ремонт) от посочените 9 наши възстановени машини, могат да се изкарат да пътуват само 2 (3) – по една в София и Г.Оряховица. Това е положението.

Намирам, че съмненията и скептицизма на bdz43r за локомотив 50 3670-2, са напълно основателни.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 630
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Предишна

Назад към Исторически тягов подвижен състав и вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта