Страница 1 от 1

Реконструкция на парни локомотиви в България

МнениеПубликувано на: Сря Ное 21, 2018 1:34 pm
от Димитър Деянов
В опит да се разнообрази и посъживи форума, отварям настоящата тема и припомням за най-големите единични реконструкции на парни локомотиви у нас. Те са три и са осъществени в Главната ж п работилница - София.

Първата е направена преди 90 години - през 1928 г., при която от катастрофиралият локомотив № 801 (тип 1-4-0) е създаден № 8001(от 1936 г. - № 18.01, тип 1-4-1).
801 - 8001.jpg
801 - 8001.jpg (144.1 KiB) Прегледано 477 пъти

Втората е направена през 1933 г. и се състои в пълна реконструкция на доставената през 1912 г. бързоходна машина № 21, снабдяването и с нов парен котел и напълно променен външен вид на локомотива (от 1936 г. - с номер 09.01).
21 - 09.01.jpg
21 - 09.01.jpg (142.42 KiB) Прегледано 477 пъти

Третата е направена през 1941 г., при която от тендерната машина № 49.21 (тип 0-5-0) е създаден локомотивът за товарни влакове № 23.01 (тип 1-5-0).
49.21 - 23.01.jpg
49.21 - 23.01.jpg (157.06 KiB) Прегледано 477 пъти

Като венец на тази творческа изява на инженерно-техническата железничарска колегия от онова време, е създаването преди 70 години на първия изцяло построен в България парен локомотив № 48.04 през 1948 г. и на още два такива - № 48.05 и № 48.06 през 1949 г.
Главната ж п работилница, която през 1948 г. беше преименувана на Локомотивен и вагонен завод Г.Димитров и след това на Железопътен завод – София, с цялата си вековна история и служба свързана с Българските държавни железници, беше унищожена при най-дивата и варварска приватизация по времето на българския преход от „социализъм” към „демокрация”.

Re: Реконструкция на парни локомотиви в България

МнениеПубликувано на: Сря Ное 21, 2018 9:59 pm
от Petko Ivanov
23.01 вероятно е единствения локомотив, работил някога в България, от който досега няма открита снимка.