Страница 4 от 5

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 1:04 pm
от bdz46203
Ами точно от максималнотокова изключи Декември месец. Може после да са и правили някакъв ремонт. Не знам.
А за пробата, бях говорил с машиниста преди това и я напъваше колкото може.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 1:07 pm
от KRAKOMOBILA
Ако колкото може е като твоите 1000А... да ви имам и пробата. Ето ти и една пътническа..
Изображение

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 1:21 pm
от bdz46203
Естествено, че не е до 1000А.
Хм,от снимката се сетих друго. Така като гледам , V-метъра за напражението на ТД е неизправен. Знаеш ли какво се случва, след тези 32-позиции и 4 шунта предполагам, след като се увеличи скоростта и падне ампеража на ТД? А като свалиш шунтовете какво се случва? Знаеш ли че освен претоварване по ток има и претоварване по напрежение и знаеш ли кое е по-важно да следиш и защо? И какво се случва след това, ако я претовариш по напрежение?

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 3:45 pm
от KRAKOMOBILA
Нищо не се случва след тези 32 позиции и 4 шунта. Номиналното напрежение на моторите 12Al 4446 iP е 750V, като са изчислени при нормална експлоатация трайно да бъдат претоварени до 825V без последствия за тях и изолацията им. Кратковременни претоварвания до 900 и повече V не са абсолютно никакъв проблем за мотора. Пък и вероятно знаеш как се свалят позиции без да сваляш шунтовете... няма нужда да ти го обяснявам, въпреки, че аз не го практикувам.
Последствия е имало за моторите когато са доставяни кофти четки.. тогава често над 700V се е стигало до кръгови огньове.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 7:05 pm
от bdz46203
Често се случва да дават кръгов огън. Задължително е да се следи да не се превишава номиналното напрежение! Аз се учудвам като са те обучавали, как не са ти го обяснили това. Е то това за помощник, не си го учил де, но не може машинистите да не са ти го казали.
Колко са изчислени е едно, на практика е съвсем друго. Тези локомотиви и двигатели много добре знаеш колко са годишни. Не може да ръгаш, все едно са чисто нови. Претоварването по напрежение е много опасно за двигателя, ама нали ти не го сваляш от локомотива и да го ремонтираш впоследствие, и какво ти пука за техниката. Разбирам, че си надъхан помощник, но разбери, че каквото и да правиш, го прави с мисъл. Винаги трябва да си наясно от твоите действия какви последствия произтичат.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 7:40 pm
от KRAKOMOBILA
Колко често пък да се случва ? На мен не ми се е случвало никога. Номиналното напрежение е 750V... ако си отвориш книгите (ако вообще имаш такива) ще видиш, че производителя допуска превишаване на номиналното напрежение (и то не краткотрайно, а постоянно) до 825V, а краткотрайно не пречи и до 1Kv да го превишиш - в момента моторите са с чудесни четки и няма абсолютно никакви проблеми... кръговите огньове са изключително редки напоследък.
А иначе не ми говори за обучение...защото ако вашите помощници са дошли с 3 месечни курсове... аз съм учил 4 години локомотиви и имам документ "Монтьор на ПЖПС".

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 7:53 pm
от bdz46203
Ти заяждаш ли се с мен, не мога да разбера? Аз за хубаво ти говоря и обяснявам, нещата, ти ми говориш " ако въобще имаш книги". Ми имам да. Учил съм да. Не се учудвай.
Миналия месец ми се случи да ми даде кръгов огън, но аз си бях виновен, защото набрах 32 позиции без да погледна напрежението. Декември пък бях с локомотив, в бордовия дневник бригадите бяха писали, че "давала" кръгов огън при еди си какви условия. Така, че доста по често се случва, отколкото си мислиш. Явно на тези локомотиви, двигателите не са им с хубавите четки. А то по твоята логика, защо изобщо са сложили уред да следим напрежението на ТД, защо са си правили труда да слагат червена чертичка там, ако си забелязал. Ами то дай да си набираме 32 позиции всеки път и готово. Те ще издържат. Защо 46 имат защита, ако знаеш коя е и какво се прави като задейства. Мисли малко. не случайно са тези неща там.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 8:02 pm
от KRAKOMOBILA
46-тата имат най-малоумната защита за пренапрежение... с тая умряла пушка - поредния тъпизъм на мамалигите... въпреки, че и тях съм ги карал до 1000V де... и нищо не се е случвало, но съм виждал как се обезточва защитата.
Иначе - има уред и червена чертичка за да не караш 30 минути с високо напрежение - защото тогава със сигурност ще опечеш мотора и ще му замине изолацията. Казах ти - моментни пренапрежения не водят до нищо страшно... иначе има и идиоти, които карат на 32 позиции и високо напрежение за повече време... това вече оказва влияние на изолацията и може да последва кръгов огън.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 8:10 pm
от bdz46203
Ами точно за това има много попрецакани двигатели и за това и кратковременни пренапрежения са опасни и задейства кръгов огън.
Хайде и това го уточнихме.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 8:18 pm
от KRAKOMOBILA
bdz46203 написа:Ами точно за това има много попрецакани двигатели и за това и кратковременни пренапрежения са опасни и задейства кръгов огън.
Хайде и това го уточнихме.

Ми не сме го уточнили... защото явно ти си от малкото, които карат само до 750V... като включиме, че караш и до 1000А - значи си за Товарни, а не за Пътнически превози. ;)

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 9:14 pm
от bdz46203
KRAKOMOBILA написа:
bdz46203 написа:Ами точно за това има много попрецакани двигатели и за това и кратковременни пренапрежения са опасни и задейства кръгов огън.
Хайде и това го уточнихме.

Ми не сме го уточнили... защото явно ти си от малкото, които карат само до 750V... като включиме, че караш и до 1000А - значи си за Товарни, а не за Пътнически превози. ;)

Значи, аз ти обяснявам нормално а ти ме се заяждаш. ами какво да говорим повече...
Това че пазя грохналия дарак, не значи, че не карам влака навреме или да избивам закъснения. Запомни, че си има правила. Ти не си богоизбран, за да не ги спазваш. Ама от безмозъчни ентусиасти. Казах ти много е важно да мислиш и знаеш какво правиш. Явно не си от тези хора. Жалко че не си машинист, да ти четем името по нередностите.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 9:15 pm
от bdz46203
bdz46203 написа:
KRAKOMOBILA написа:
bdz46203 написа:Ами точно за това има много попрецакани двигатели и за това и кратковременни пренапрежения са опасни и задейства кръгов огън.
Хайде и това го уточнихме.

Ми не сме го уточнили... защото явно ти си от малкото, които карат само до 750V... като включиме, че караш и до 1000А - значи си за Товарни, а не за Пътнически превози. ;)

Значи, аз ти обяснявам нормално, а ти ми се заяждаш. Ами какво да говорим повече...
Това, че пазя грохналия дарак, не значи, че не карам влака навреме или да избивам закъснения. Запомни, че си има правила. Ти не си богоизбран, за да не ги спазваш. Ама от безмозъчни ентусиасти. Казах ти много е важно да мислиш и знаеш какво правиш. Явно не си от тези хора. Жалко че не си машинист, да ти четем името по нередностите.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 9:39 pm
от 44 134.5
bdz46203 написа: Жалко че не си машинист, да ти четем името по нередностите.

Но за сметка на това редовно го споменават на служебните беседи в софия ;)

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 9:51 pm
от bdz46203
Ха ха. Eми възможно е. Сигурно са интересни "нещата" .:D

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Вто Фев 09, 2016 11:44 pm
от KRAKOMOBILA
Вярно е - отказвал съм да връщам влакове защото не е топло в стаите, искал съм да ми се спазва графика в противен случай рапорт в инспекция по труда и други подобни... заплашвали са ме с уволнение и редовно ме споменават по беседите - но това мен не ми пречи.. защото не спя на студено и имам твърд месечен график - пък те нека си ме споменават където искат. ;) Споменавали са ме по беседите и за това, че ме наказаха неправомерно, а аз им изпратих адвокат.. бяха силно впечатлени от адвоката - и те така те.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Сря Фев 10, 2016 12:05 am
от bdz46203
KRAKOMOBILA написа: Споменавали са ме по беседите и за това, че ме наказаха неправомерно, а аз им изпратих адвокат.. бяха силно впечатлени от адвоката - и те така те.

Я разкажи. За какво те наказаха и какво направи адвокатът?

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Сря Фев 10, 2016 12:18 am
от KRAKOMOBILA
С 234 като влизахме в София с ношния от Бс се счупи задния пантограф, а предния не достигаше до КМ (достигаше, но нямаше натиск и се получаваше силна дъга при потегляне) - та влязохме по инерция и скоростта на перона падна до около 5км/ч - като започнаха да слизат пътници в движение и спряхме. Последните два вагона бяха останали извън перона. Писаха, че на машината и нямало нищо и ни наказаха с предупреждение за уволнение. Писахме възражение - което не уважиха, след което аз си викнах адвокат - направихме среща с началниците и в крайна сметка не се стигна до съд, а наказанието изтече в канала.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Сря Фев 10, 2016 9:03 am
от bdz46203
Хм, странна работа. Ако всичко е така, както го казваш, явно този който ви е наказал ви е имал зъб и ви е търсил цаката. Не виждам, какво друго е можело да направите освен да спрете в стелките, което пак не е приемлив вариант. Не знам здравият токоснемател, зашо поне някъде не е захапал повече, за да може поне до перона да се доберете. На Централна гара КМ е доста висока на много места. На мен лично всеки път като тръгвам от 7-ми коловоз, някъде след изходния и токоснемателя отлепя, въпреки, че съм Шкода.

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Сря Фев 10, 2016 11:02 am
от KRAKOMOBILA
На 6-та и 7-ма в края посока Пд е много висока мрежата. Иначе по-скоро се опитваха те да си измият ръцете - защото 234 вървеше дълго време с проблем с единия пантограф и са пускани доста поръчки..

Re: Прякори и прозвища на локомотиви

МнениеПубликувано на: Сря Фев 10, 2016 1:02 pm
от railjet
Кракомобил има късмет, че некой шемет не се е потрошил при слизане от влака в движение.