Въпроси и отговори

Информация, спомени и дискусии за историята, съдбата, техническите характеристики, настоящото местоположение и състояние и т.н. на локомотиви, мотриси и вагони, които вече не са на редовна служба в БДЖ.

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Petko Ivanov » Вто Фев 19, 2019 7:38 pm

Дано да не съм прав, но почти съм сигурен, че запазените у нас локомотиви серия 14 ще станат донори за части за този.
Petko Ivanov
 
Мнения: 319
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот vlado » Чет Фев 21, 2019 10:39 am

Дано не си прав! Все пак този локомотив ще го възстановява частна фирма, която няма нищо общо с БДЖ и някак си ми се струва нелогично да искат от държавната фирма нещо различно от чертежи и ноу хау за възстановяването.
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот plam71en » Чет Фев 21, 2019 5:50 pm

Частна фирма в държавна фирма.
plam71en
 
Мнения: 232
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Petko Ivanov » Чет Фев 21, 2019 10:21 pm

Е, някои хора мислят по друг начин:

http://www.railwaypassion.com/forums/in ... 8.html#new
Petko Ivanov
 
Мнения: 319
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот vlado » Пет Фев 22, 2019 11:17 am

Всеки може да мисли каквото си иска! Не им обръщай внимание.
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот bdz43r » Пет Фев 22, 2019 11:41 pm

Всъщност има много въпросителни около този локомотив.

Вече е ясно, че са привлечени хора, участвали в ремонт на парни локомотиви, но все пак е под въпрос дали от ЖП Тракция са наясно с какво се захващат.
Освен това по локомотива има съществени липси, които не могат да се набавят у нас - например водни помпи, отдавна заместени у нас с инжектори. Не е ясно дали собственика би се съгласил да се промени локомотива и да се оборудва с инжектори, които пък ще трябва да се набавят от БДЖ или да се изработят нови.

Скептичен съм и към качеството и търговския вид на възстановен точно в това предприятие локомотив. Едва ли собственика ще е много доволен ако си го получи действащ, но крив и очукан и неспособен да кара влакове с норма тежина. Все пак в родината му стандартите за един музеен локомотив са много по-високи.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Фев 23, 2019 11:55 am

Един локомотив, който не се е движил 20-30 и повече години, може да поднесе много изненади. Такива имахме и ние, при възстановяването на някои от нашите парни локомотиви. Това доведе до необходимостта да извършим, макар с големи усилия, отделни операции с заводски характер.

В случая с австрийския локомотив, най-напред не се знае какво ще покаже якостното и металографското изследване на котелната му стомана. По какви норми (правилници) – на БДЖ или на ÖВВ, ще бъдат извършени те ? Дали ÖВВ ще приемат резултатите от нашата лаборатория ? Нали после ще трябва да дадат разрешение за движение на машината по тяхната ж п мрежа ?
Не се знае колко са износени и до каква степен са запазени от корозия тръбите (пламъчни и димогарни) на цилинричния котел, прегревателните елементи, стените на пеща и стоящия котел, краищата на связи и анкърни болтове.
Освен водната помпа, машината има и Heinl-двустепенен подгревател на питателната вода, какъвто наши парни локомотиви въобще не са имали и за ремонта на такъв въобще няма опит у нас. Предполагам, че и пароразпределителните шибъри ще са система Карл Шулц (известни у нас като шибъри „Николай”), каквито много отдавна не сме имали и норми за ремонтирането им. Такива имаха първоначално нашите локомотиви 14.01 до 14.30, впоследствие заменени с шибъри система „Трофимов”, 14.31 до 14.50 имаха от едните и от другите. Прави ми впечатление, че и колоосните бандажи на сцепните колооси не са особено дебели – и там може да има изненади. Да не говорим за главни и помощни въздушни резервоари, за кноровата и централната мазилна помпа и др.

Чувам, че се привличат хора, участвали при ремонта на парни локомотиви. Не зная кои са тези хора, но ще кажа, че истинските хора с опит - майсторите и шлосерите, които от млади са започнали с ремонта на парни локомтиви и с които възстановихме (от 1988 г. до 2017 г.) нашите 9 парни локомотива, издържаха до към 2012 – 2015 година и вече не са в състояние да участват. По тази причина, понеже не се взеха мерки отрано да се обучават млади майстори и шлосери, сега няма кой да поддържа нашите възстановени локомотиви. Затова в момента (заради изтели срокове за ревизия или нужда от ремонт) от посочените 9 наши възстановени машини, могат да се изкарат да пътуват само 2 (3) – по една в София и Г.Оряховица. Това е положението.

Намирам, че съмненията и скептицизма на bdz43r за локомотив 50 3670-2, са напълно основателни.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот vlado » Чет Юли 18, 2019 8:55 am

https://www.facebook.com/1339428599488532/videos/380863652567890/

Според репортажа 36-01 е на гара Плачковци за реставрация. Някой да знае повече?
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Юли 18, 2019 3:23 pm

В цялата тази инициатива не ми харесват три неща:

1. Че на гара Плачковци ще се експонира локомотив от серия 36 - серията, която никога не е използвана за обслужване на влакове по 4-та линия през Балкана;
2. Че бях помолен да направя и направих писмени технологични изисквания и операции, за подготовката на лок. 36.01 за дългосрочно експониране на открито, които се одобриха и трябваше да се извършат в работилница (депо), преди машината да се закара на определеното място, но това не се направи, а локомотивът беше превозен направо от базата Асеново в гара Плачковци, с мотива, че там местни тенекеджии щели да направят каквото могат по тази подготовка;
3. Че мястото, където ще се експонира локомотива не е подходящо, много е забутано - не се вижда от преминаващите влакове.

Когато се предприемат такива инициативи, железницата (БДЖ и НКЖИ) с целия си авторитет, трябва да имат водещата роля, защото експоната и района на гарата са собственост на железницата, защото експоната не трябва да е развалина, а да има подходящ външен вид, с който да отправя някакво послание и чак след това, да се имат предвид желанията и предпочитанията на местните власти - кметове и пр.

Предлагам на Администратора, ако намери за целесъобразно, да открие специална тема "Локомотив 36.01", защото по-нататък сигурно ще има много какво да се казва и показва за Плачковци и тази машина.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Otskov » Чет Юли 18, 2019 10:49 pm

Димитър Деянов написа:2. Че бях помолен да направя и направих писмени технологични изисквания и операции, за подготовката на лок. 36.01 за дългосрочно експониране на открито, които се одобриха и трябваше да се извършат в работилница (депо), преди машината да се закара на определеното място, но това не се направи, а локомотивът беше превозен направо от базата Асеново в гара Плачковци, с мотива, че там местни тенекеджии щели да направят каквото могат по тази подготовка;

Още като видях репортажа се зачудих как така ще го възстановяват в Плачковци :?: :roll:
Димитър Деянов написа:3. Че мястото, където ще се експонира локомотива не е подходящо, много е забутано - не се вижда от преминаващите влакове.

От всичко казано разбирам че става дума за възстановяване като стационарен експонат и ако локомотивът остане след това в края на глухия коловоз, където е сега, наистина би било крайно неудачно и неугледно - просто никой няма да го вижда там зад тази сграда... :roll:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Юли 19, 2019 11:58 am

Още веднаж предлагам на Администратора и го моля, да открие нова тема "Локомотив 36.01" и там да прехвърли тези постове тук от 18 юли насам, за да продължат коментарите и показването на нови материали, в конкретната тема за 36.01.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Gondoland » Пет Юли 19, 2019 6:45 pm

Такива възстановяване на локомотиви като стационарни експонати по принцип не ми харесват. Локомотивът трябва да е в движение. Това е истискното възстановяване. Иначе това е просто купчина боядисано желязо. Оставен на атмосферните условия, той със сигурност ще започне да ръждясва, ще стане сборище за каква ли не цели, ще започват да изчезват части и си е направо унищожен. По добре е да се съхранява под някой навес и да чака по добри времена отколкото това. Да, наистина ще струва скъпо, но или да се направи както трябва или изобщо да не се започва да се хвърлят пари на вятъра. Не, че някой ме пита, но поне това е моето мнение.
Gondoland
 
Мнения: 3
Регистриран на: Съб Юли 16, 2016 1:46 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Авг 10, 2019 8:39 pm

Вярно ли е, че (каквито мнения се чуват) не са избрани правилните, от гледна точка на държавните интереси, изпълнители, за реконструкцията на участъците (отделните лотове) по 1-ва линия между Елин Пелин и Септември ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Пътник с билет » Съб Сеп 14, 2019 9:14 pm

Господин Деянов,уважение към вас!Може ли да ми отговорите коя година или период е пиков/а за БДЖ откъм оътническо и товарно движение!?Със здраве!
Пътник с билет
 
Мнения: 22
Регистриран на: Сря Сеп 25, 2013 12:55 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот ПЖИ43в » Нед Сеп 15, 2019 2:43 pm

Извинявам се,че отговарям пръв!!:--30 години,плюс още някоя година след 09.09.1944 г!!!!. Колкото е днешния 30 годишен период на спад,плюс още няколко следващи , след 10.11.1989 г!!!
ПЖИ43в
 
Мнения: 370
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Сеп 15, 2019 8:48 pm

Пътник с билет написа:Господин Деянов,уважение към вас!Може ли да ми отговорите коя година или период е пиков/а за БДЖ откъм оътническо и товарно движение!?Със здраве!

ПЖИ43в написа:Извинявам се,че отговарям пръв!!:--30 години,плюс още някоя година след 09.09.1944 г!!!!. Колкото е днешния 30 годишен период на спад,плюс още няколко следващи , след 10.11.1989 г!!!

Ако трябва отговорът да е абсолютно точен, е редно да се обърнем към статистиката, но за случая мисля, че е достатъчно ако Ви кажа, че отговорът на ПЖИ43в е верен, т.е. в периода края на 70-те и началото на 80-те години на миналия XX век.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот railjet » Вто Сеп 17, 2019 10:04 am

За товарите трябва да е 1986-1987г., с въвеждането на серия 46: тежките товарни влакове по 3-та линия.
В пътническото максимумът е пак по това време.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Предишна

Назад към Исторически тягов подвижен състав и вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта