Страница 1 от 3

Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Чет Юли 18, 2013 9:57 am
от Administrator
.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 7:25 pm
от Димитър Деянов
Сега и аз имам един въпрос:
Преди известно време, по необяснима за мен причина, обявеният за музеен (заповед 18 / 1979 г.) маневрен парен локомотив 47.31, беше изкаран от депо Варна и закаран в края на един неизползваем коловоз в пристанище Варна.
Сега научих от хора, които са посетили пристанището, че локомотива го няма там.
Знае ли някой от варненските приятели на железниците, къде е тази машина ? Защото, занимаващите се с музейната колекция в ЦУ на БДЖ, не знаят.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 8:22 pm
от evrokoma
Г-н Деянов ето линк от другият форум http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=2837 надявам се да съм ви бил полезен

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 10:04 pm
от Димитър Деянов
evrokoma написа:Г-н Деянов ето линк от другият форум http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=2837 надявам се да съм ви бил полезен


Много благодаря за информацията, но в линкът последното съобщение е от м. август т.г. Иска ми се някой, който го е видял лично, да потвърди, че е наистина в депото и да съобщи дали е поставен под покрив, както беше преди това в старото ветрилообразно хале на депо Варна.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пет Ное 01, 2013 5:35 pm
от Димитър Деянов
Димитър Деянов написа:Много благодаря за информацията, но в линкът последното съобщение е от м. август т.г. Иска ми се някой, който го е видял лично, да потвърди, че е наистина в депото и да съобщи дали е поставен под покрив, както беше преди това в старото ветрилообразно хале на депо Варна.


Днес получих потвърждение по телефона от Г. Динчев - бивш н-к депо Варна, който е посетил депото и ми съобщи, че машината 47.31 наистина е върната под покрив в старото ветрилообразно хале на депо Варна. Остава грижата за нейната реставрация, като музеен експонат, единствен оцелял представител на CKD-маневрените локомотиви, с БДЖ-експлоатационни номера 47.19 до 47.38.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Сря Ное 06, 2013 5:43 pm
от disell
Информацията която ви е дадена не е вярна или е много стара . След като е изкаран през лятото повече не е връщан в депото до този момен. :( Надявам се да е преместен някъде където не пречи на пристанищната дейност и дано не е срещнал оксижена.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Чет Ное 07, 2013 7:18 pm
от Димитър Деянов
disell написа:Информацията която ви е дадена не е вярна или е много стара . След като е изкаран през лятото повече не е връщан в депото до този момен. :( Надявам се да е преместен някъде където не пречи на пристанищната дейност и дано не е срещнал оксижена.


Днес получих потвърждение и от отговарящите за музейната дейност в ЦУ на БДЖ, че локомотив 47.31 е върнат под покрив в депо Варна. Вече не зная на кого да вярвам. А машината трябва да се запази. Тя е единствената оцеляла от тези в серията 47, доставени от CKD - Praha през 1925 г.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Чет Ное 07, 2013 10:20 pm
от disell
Моя грешка при огледа на коловозите от ветрилообразното хале-пропуснал съм два от тях отделени със стена. Разбрах къде е и утре ще проверя пак.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пет Ное 08, 2013 1:01 pm
от disell
Днес проверих въпросните 2 коловоза в които аз до този момент не бях виждал да влиза подвижен състав. Ето какво има там : 47.31. Извинявам се за неволното качване на адреналина на всички любители на парните локомотиви. :oops:

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пет Ное 08, 2013 9:42 pm
от Димитър Деянов
disell написа:Днес проверих въпросните 2 коловоза в които аз до този момент не бях виждал да влиза подвижен състав. Ето какво има там : 47.31. Извинявам се за неволното качване на адреналина на всички любители на парните локомотиви. :oops:


Благодаря за точната информация, подкрепена със снимката.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Вто Окт 13, 2015 10:49 pm
от Driver
имам един парен локомотив на спирка червена вода някой знаели нещо за него?

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Вто Окт 13, 2015 10:58 pm
от evrokoma
Локомотив 50.01 или поне това което е останало от него. Това доколкото ми е известно е единственият оцелял от тази серия тендерни машини, но за съжаление е безвъзратно унищожен малко по долу в раздела има информация за машината

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Нед Юни 11, 2017 11:31 am
от Achtung
Здравейте, надявам се съм уцелил точното място за въпроса си. На снимката от разписанието за 1964/65 е даден състава на ОПВ 4104, интересува ме някой знаели какъв тип локомотив е обслужвала влака ( предполагам 15 или 16 серия) и какъв тип са били вагоните? Pw 2 броя пощенски? AB 1 и 2 класа смесен и 4 второкласни? Ако някой пази снимков материал или даде линк за точната серия вагони използвани в този исторически период ще съм много благодарен.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2017 9:21 am
от semafor
Наистина интересен въпрос. Аз лично бих заложил на 15-ка или каквото е имало свободно в депото. Прави ми впечатление броя на смесените влакове :o Също така и комбинацията мотриса + пътнически вагон/и и/или + товарен вагон/и. Много интересно коя серия мотриси е визирана тук. Предполагам, че някои от по-старите Маваци тъй като съм виждал техните събратя в MAV да влачат така вагони. При тях особено по второстепенните и регионални линии си е било нещо абсолютно нормално даже някои техни класове мотриси са си отвозвали по няколко пътнически вагона без проблем. ОПВ предполагам е нещо от рода на обединен пътнически влак или нещо подобно, Лс е Лясковец, но Зц съкращение на коя гара е? Царева ливада мисля,че е било Върбаново или нещо подобно и го изключвам като вариант. Зц да не е някакво старо наименование на Елена? :shock:

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2017 10:31 am
от Saruman
Златарица. Линията не е била стигнала до Елена.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2017 11:30 am
от Achtung
ОПВ според разписанието 1964/65 е обикновен пътнически влак, явно по-късно това наименувание е отпаднало. Изтеглих и разписания от началото на 70-те, там е посочено конкретно лок 15 и мотриса 23. Pw какъв по-точно вид вагон, забелязвам, че е посочена "поща" отделно, може би вагон за пратки/колети?!?

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2017 2:46 pm
от semafor
Saruman написа:Златарица. Линията не е била стигнала до Елена.


Вярно бе. Мислех си, че имаше още някаква гара преди Елена обаче така и не и се сетих името, а то точно това било - Златарица. :D

Achtung написа:ОПВ според разписанието 1964/65 е обикновен пътнически влак, явно по-късно това наименувание е отпаднало. Изтеглих и разписания от началото на 70-те, там е посочено конкретно лок 15 и мотриса 23. Pw какъв по-точно вид вагон, забелязвам, че е посочена "поща" отделно, може би вагон за пратки/колети?!?


Значи в общи линии съм познал за 15-ката. Ако не бъркам и сериите мотриси май и нея съм я оцелил. Pw ако не се лъжа е малък двуосен вагон който става и за поща и за пратки/колети. Явно тогава е изпълнявал ролята на днешните Dlm 57 серия. То човек като се замисли тогава не е имало Speedy, Ekont и тн. и единствения що годе евтин и надежден начин да изпратиш колет е било така - по влака или чрез пощите което пак е ставало предимно с превоз по железниците.

Ето нещо което според мен би било близко до този Pw описан в разписанието поне като структура ->
https://modellbahnmarkt24.de/Spur-H0-Ne ... 23653.html

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2017 8:47 pm
от Димитър Деянов
Pw - от Packwagen (Gepackwagen), т.е. "багажен вагон" e обикновен фургон, където стои н-к влака, има и кондуктор по багажите - БДЖ (както и пощите, когато има пощенски вагон) приемаха колетни пратки, не само в гарите, а и от и до всички гари по маршрута на влака.

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2017 9:15 pm
от Achtung
Pw 2-осен или 4-осен е бил вагона в този период г-н Деянов?

Re: Въпроси и отговори

МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2017 6:13 pm
от Димитър Деянов
Четириосните фургони бяха по-малък брой. Имаше 4-осни фургон-пощи. Всички те пътуваха по главните линии с бързите влакове.
С пътн. влакове и по ж п клоновете пътуваха обикновено 2-осни или 3-осни фургони, като показаните тук.

Фургон.gif
Фургон.gif (140.71 KiB) Прегледано 6147 пъти

Untitled-54.JPG
Untitled-54.JPG (125.5 KiB) Прегледано 6147 пъти

За съжаление нямам под ръка снимка на 3-осен фургон. С товарните влакове пък пътуваха само 2-осни фургони, с конструкция на обикновени 2-осни товарни вагони или преустроени от такива.