Възстановяване на локомотив 14.25

Информация, спомени и дискусии за историята, съдбата, техническите характеристики, настоящото местоположение и състояние и т.н. на локомотиви, мотриси и вагони, които вече не са на редовна служба в БДЖ.

Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот Administrator » Чет Юли 18, 2013 9:58 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Окт 07, 2013 9:17 pm

По тази тема изложих направеното в предишния форум, който пропадна, но понеже я има и тук, ще поясня отново.
Локомотив 14.25 беше определен за музеен в локомотивната колекция на БДЖ и през 2008 г. се реши да бъде възстановен като действащ, за използването му при атракционните пътувания по нашата ж п мрежа. Непосредствената работа по изпълнението на тази задача започна в депо Пловдив през юли 2008 г. След свалянето на котелните обшивки обаче и внимателният оглед на парния му котел на 28 август 2008 г. се установи необходимостта от смяната на около 120 анкърни болта по гърба на мантела на стоящия котел (потънали глави - изядени от корозия на дълбочина от 5 - 6 мм под нивото на стената), което е крайно неприятно, защото това е операция от категорията на заводски ремонт и се извършва след демонтаж на целия котел, нещо което не сме в състояние да извършим в деповски условия, а и нямахме вече у нас завод, където да се извърши.
Решихме да се откажем от възстановяването на локомотива за работа под пара и на 20.10.2008 г. направих предварителен опис за възстановяването му като стационарен експонат, с възможност за движение на собствени колела, с оглед лесното му придвижване при необходимост.
Този опис беше изпратен на депо Пловдив на 18.12.2008 г., но дейността беше преустановена и оттогава локомотив 14.25 стои в депото, без да се довършат работите, които да го превърнат в един представителен музеен експонат, годен за показване пред любителите на стари ж п експонати.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 666
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот KRAKOMOBILA » Сря Окт 09, 2013 7:40 pm

Инж. Деянов, аз имам няколко въпроса. Първо - има ли друг годен за възстановяване локомотив от серия 14 ? Възможно ли е котела на 14.25 да се изпрати в някои завод от рода на "Котлостроене София" за да бъде отремонтиран ? Възможно ли е подмяната на котела на 14.25 с друг котел от локомотив от друга серия (15 ?) ?

Ще е изключително мъчно ако не бъде възстановен локомотив от тази емблематична за цяла Европа серия локомотиви.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 966
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот evrokoma » Сря Окт 09, 2013 9:03 pm

Г-н Деянов В Русе наскоро изникна локомотив 14.47 знаетели каква е съдбата му към момента
evrokoma
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Окт 09, 2013 9:11 pm

KRAKOMOBILA написа:Инж. Деянов, аз имам няколко въпроса. Първо - има ли друг годен за възстановяване локомотив от серия 14 ? Възможно ли е котела на 14.25 да се изпрати в някои завод от рода на "Котлостроене София" за да бъде отремонтиран ? Възможно ли е подмяната на котела на 14.25 с друг котел от локомотив от друга серия (15 ?) ?


Общо останалите локомотиви серия 14 са: 14.05, 14.25, 14.26, 14.33, 14.41, 14.42, 14.49 и 14.50.
Като изключим 14.25, на която вече описахме състоянието, въпреки че се пазеше в Калояновец под покрив (в халето с един коловоз), останалите стояха на открито там повече от 25 години и при огледа се установи, че са в още по-лошо състояние. Така, че няма друг по-годен локомотив от тази серия.
За отремонтрането на котела в котлостроителния завод - София (друг в страната няма), трябва да се отиде и преговаря, дали могат да поемат този ремонт, а така също за цената и ако да, трябва да се демонтира котела и закара в завода. В чужбина има няколко завода, които възстановяват локомотивни котли и цели локомотиви, но в единия и другия случай предполагам, че ще бъде доста скъпо.
За подмяна на котела с такъв от серия 15 (само такъв може, защото серия 15 - DR BR 52 е максимално опростения локомотив серия 14 - DR BR 50) трябва да се направи оглед и намери подходящ котел от оцелелите серия 15, които са произведени през време на войната и направи щателно металографско изследване на котелната стомана за качеството, което може да не е толкова добро от това на серия 14, които са произвеждани преди войната от сигурно по-качествени материали.

Всичко това е свързано с доста проучвания и финансови средства, които трябва да се извършат, след решение в Централното управление на БДЖ, от специалистите на локомотивната служба и тогава да се предприемат конкретни действия.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 666
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот KRAKOMOBILA » Сря Окт 09, 2013 9:35 pm

С последното изречение се отписа 14.25 и като цяло серия 14 за жалост. Благодаря за информацията все пак.


evrokoma - в Русе изникна 15.47, а не 14.47
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 966
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Окт 10, 2013 4:52 pm

evrokoma написа:Г-н Деянов В Русе наскоро изникна локомотив 14.47 знаетели каква е съдбата му към момента


Правилно казва KRAKOMOBILA, в Русе е 15.47, която е била отоплярка във вагонния район. Тя трябва да се закара в база Асеново, където последно се събират останалите локомотиви за музейната колекция. Същото се отнася и за други останали по гари и експлоатационни пунктове машини. Как ще се процедира с тях по-нататък, за сега не е известно. Последното предложение относно музейните локомотиви, което направих до експертния съвет в Централното управление на БДЖ от 2010 г. може да види в единия от компакт-дисковете, които бяха качени от Николай Колев в неговия сайт.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 666
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот vlado » Пет Авг 22, 2014 9:40 am

Видях една снимка в railfaneurope, та да попитам:

14.25 ли е машината в дъното на кадъра и кога е изкарана на открито (ако е тя)?

Изображение
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Възстановяване на локомотив 14.25

Мнениеот 44 134.5 » Нед Авг 24, 2014 10:24 pm

тя е и вече 2 години и нагоре седи там.
44 134.5
 
Мнения: 169
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 11:03 am


Назад към Исторически тягов подвижен състав и вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта