Парни локомотиви серия 46.оо

Информация, спомени и дискусии за историята, съдбата, техническите характеристики, настоящото местоположение и състояние и т.н. на локомотиви, мотриси и вагони, които вече не са на редовна служба в БДЖ.

Re: Парни локомотиви серия 46.оо

Мнениеот Petko Ivanov » Пет Май 22, 2015 11:06 pm

bdz46203 написа:Леле какъв е този локомотив? Скорости 30-50 км/ч. Ужас!

Това е локомотив за тежки товарни влакове, а не за пътнически. Максималната му скорост е 65 км/ч. Уникалното при него е колоосната формула 1-6-2, каквато няма друг локомотив в света. Така че скоростта е напълно без значение.
Petko Ivanov
 
Мнения: 328
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Парни локомотиви серия 46.оо

Мнениеот sek.1 » Чет Дек 15, 2016 8:29 pm

Привет на всички ! Имам един въпрос . Има ли БДЖ архив кой кои локомотиви е карал преди 09.09.1944 година и след това докато още парната тяга е била основна ? Имам някъде снимки на които е пра дядо ми като машинист на серия 46 на гара Вакарел някъде от около 1944 година . Казва се Сивко Сивков и е завършил в началото на миналия век техническо училище в Германия със специалност експлоатация и ремонт на парни машини . Във Вакарел е имало немска парна мелница и след като са я закрили е отишъл да работи в БДЖ . Единя ми дядо също беше машинист парна тяга и като дете ме е возил на парната машина която обслужваше линията Вакарел - Чукурово но не помня коя серия беше локомотива . Ще разровя семейния архив за снимки .
sek.1
 
Мнения: 7
Регистриран на: Пон Дек 12, 2016 8:08 am

Re: Парни локомотиви серия 46.оо

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Мар 09, 2020 12:24 pm

Изминали са вече почти 90 години от доставката на първите парни локомотиви от нашата серия 46 (46.01 до 46.12), с първоначално означение 4.500 (4.501 до 4.512), прочути с тяхната колоосна формула 1-F-2 и известни като най-големите тендерни локомотиви в Европа за всички времена, а интересът към тях и представянето им във всички форми и разновидности продължава да занимава любителите на железниците от много страни.
Тук показвам наскоро появилият се полски картонен модел на тези локомотиви в М 1 : 25, предназнючен за любителите със сръчни ръце. Моделът е означен с първоначалният експлоатационен номер 4.507 и всички надписи и табели от 1931 г. Ако не се вглеждаме за подробности, може да се каже, че моделът изглежда съвсем прилично.
Dampflokomotive-1-6-2-Bulgar-Jahr-1931.jpg
Dampflokomotive-1-6-2-Bulgar-Jahr-1931.jpg (208.02 KiB) Прегледано 439 пъти

4.507 картонен модел -1.jpg
4.507 картонен модел -1.jpg (223.69 KiB) Прегледано 439 пъти

4.507 картонен модел -2.jpg
4.507 картонен модел -2.jpg (172.83 KiB) Прегледано 439 пъти

4.507 картонен модел -3.jpg
4.507 картонен модел -3.jpg (244.84 KiB) Прегледано 439 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 731
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Предишна

Назад към Исторически тягов подвижен състав и вагони

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron