Страница 2 от 4

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Нед Мар 29, 2015 8:59 pm
от bdz46203
Нека си има черно и червено, но и зеленичкото нямаше да е излишно. Прекрасен цвят.

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Нед Мар 29, 2015 9:11 pm
от Petko Ivanov
Аз освен в България зелени парни локомотиви не съм виждал, а черно-червеното е "класиката в жанра". Красота!!!

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 12:10 am
от Fantomas
Това си е оригиналната им ливрея. Навремето са дошли такива от Германия. И аз мисля, че така е по-хубава! А на живо е още по-красива! :)

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 1:30 am
от Otskov
Някаква идея днес в колко часа ще са пробите ?

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 10:29 am
от vlado
Все пак ми се струва, че ливреята в зелено щеше да е по-удачна от чисто патриотични подбуди. Защото от тук насетне този локомотив ще се свързва не с българската тракция, а с немската (като произведен там и с тяхна ливрея), което поне за мен не е гот. Е, вярно, правим душевен м***т на чуждия, предимно немски, турист, но това ли ни е целта...

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 12:09 pm
от Petko Ivanov
vlado написа:Все пак ми се струва, че ливреята в зелено щеше да е по-удачна от чисто патриотични подбуди. Защото от тук насетне този локомотив ще се свързва не с българската тракция, а с немската (като произведен там и с тяхна ливрея), което поне за мен не е гот. Е, вярно, правим душевен м***т на чуждия, предимно немски, турист, но това ли ни е целта...

До началото на 60 те години на миналия век БДЖ локомотивите са били черно-червени. Зелената разцветка е въведена по-късно. Предполагам, че инж. Деянов ще ни каже повече защо и кога се е случило това.

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 12:21 pm
от Petko Ivanov
vlado написа: Е, вярно, правим душевен м***т на чуждия, предимно немски, турист, но това ли ни е целта...

Нали знаеш, който плаща, той поръчва музиката. Когато доживеем до времето да си възстановяваме локомотиви за пътувания с наши туристи, тогава ще си ги боядисваме както искаме.

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 1:21 pm
от vlado
Никак не съм съгласен с тази позиция, но както и да е... Все пак и независимо от мнението ми да отбележа, че локът е станал страхотен!

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 6:18 pm
от KRAKOMOBILA
Ето малко снимки на 16.27, поради лошите метео-условия не са с най-доброто качество:
https://www.flickr.com/photos/krakomobi ... 234065029/

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 8:06 pm
от mitko08888
А този герб стоял ли е на тази машина?

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 10:14 pm
от Petko Ivanov
mitko08888 написа:А този герб стоял ли е на тази машина?

Със сигурност не е. Това е сегашният ни герб.

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2015 11:48 pm
от vlado
Пипната е отвсякъде. Евала! Горна си е Горна...

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Вто Мар 31, 2015 6:14 am
от 44 134.5
днес може би ССП утре товарна.

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Вто Мар 31, 2015 9:46 pm
от Димитър Деянов
Присъединявам се към общото мнение, че машината 16.27 е възстановена отлично, за което не се съмнявам, понеже познавам работата на хората които извършиха възстановяването, но без да ангажирам други мнения, според мен, при външното оформление са допуснати две отклонения от историческата действителност:
1. Тази серия локомотиви са произведени в Австрия от 1947 до 1948 г., а не в Германия, както твърдят някои участници във форума и пристигат у нас (закупени от БДЖ) през 1952 г., така че няма как да са носили царският герб, какъвто е поставен на машината;
2. С оцветяването само в черно и червено се игнорира българската принадлежност на локомотива. Макар, че в миналото в нашите железници да не е имало толкова строги норми за оцветяването на локомотивите, все пак, оцветяването в зелено и червено е последното най-дълго просъществувало за парния локомотивен парк, и макар да се среща много рядко в другите железници, то допълва характерният за БДЖ външен вид на нашите парни локомотиви. Дано не се изтълкува като "слагане" пред чуждите любители на атракционните пътувания (например германци).

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Вто Мар 31, 2015 10:39 pm
от 07
Димитър Деянов написа: Дано не се изтълкува като "слагане" пред чуждите любители на атракционните пътувания (например германци).

Цената на боята едва ли надвишава и 1/10 от това което плащат чужденците за пътуването си, така че дори и това трябва да предлагаме като опция - искате влака (машина, вагони) да имитира даден ПС от еди си кое време - струва толкова, при толкова дни предварително. Машината си е наша, но не пречи и да вземем някой лев отгоре като достави допълнителен кеф на чужденците. Сигурно като я наемат за някой исторически филм - няма пак да бъде боядисана в чужда разцветка.

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Вто Мар 31, 2015 10:42 pm
от mitko08888
Г-н Деянов, някаква идея защо на табелката локомотивът е означен с 18 т., а не 17?

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Вто Мар 31, 2015 11:21 pm
от Otskov
Прави впечатление, че на локомотива пише "Горна Ореховица", а не "Горна Орѣховица", както е на 03.12 и това, казано честно, въобще не ми харесва (но кой ме пита :D ). Предвид че са доставени 52-ра година, когато родните филологически титани са премахнали вече буквата "ѣ" от азбуката ни, е донякъде обосновано изписването по този начин, но някак не ми е на място така, губи ми се духът на парната епоха... Ако не искат да е "Горна Орѣховица", да го бяха написали с "я", а не с "е"; или пък тогава името на града се е пишело с "е" :shock: ?

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Сря Апр 01, 2015 5:35 pm
от Димитър Деянов
mitko08888 написа:Г-н Деянов, някаква идея защо на табелката локомотивът е означен с 18 т., а не 17?

Верояотно защото са взели направо табелката за колоосната формула от "туркинята" 12.17, която е в база Асеново. Тя има същата колоосна формула, но колоосното натоварване на сцепна колоос е 18 тона. На тази табела е трябвало да махнат тирето между буквата П и първата единица - там тире не трябва да има и за колоосното натоварване числото 18 трябва да бъде поправено на 17.

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Сря Апр 01, 2015 5:50 pm
от Димитър Деянов
07 написа:Цената на боята едва ли надвишава и 1/10 от това което плащат чужденците за пътуването си, така че дори и това трябва да предлагаме като опция - искате влака (машина, вагони) да имитира даден ПС от еди си кое време - струва толкова, при толкова дни предварително. Машината си е наша, но не пречи и да вземем някой лев отгоре като достави допълнителен кеф на чужденците. Сигурно като я наемат за някой исторически филм - няма пак да бъде боядисана в чужда разцветка.

Навсякъде в Европа реставрираните локомотиви BR 42 (като нашата серия 16) са оцветени черно и червено, така че няма много да впечатлим любителите на парни локомотиви. Питам се: щом сме оцветили 16.27 в черно-червено, защо да не свалим табелите 16.27 и вместо тях да шаблонираме неиния първоначален номер 42 2746 ? Тогава съвсем ще шашнем чужеденците.

Re: Локомотив 16.27

МнениеПубликувано на: Сря Апр 01, 2015 6:02 pm
от Димитър Деянов
Otskov написа:Прави впечатление, че на локомотива пише "Горна Ореховица", а не "Горна Орѣховица", както е на 03.12 и това, казано честно, въобще не ми харесва (но кой ме пита :D ). Предвид че са доставени 52-ра година, когато родните филологически титани са премахнали вече буквата "ѣ" от азбуката ни, е донякъде обосновано изписването по този начин, но някак не ми е на място така, губи ми се духът на парната епоха... Ако не искат да е "Горна Орѣховица", да го бяха написали с "я", а не с "е"; или пък тогава името на града се е пишело с "е" :shock: ?

Очевидно табелите на 03.12 и 16.27 за депото на домуване "Горна Ореховица" са взети готови от други локомотиви, от различни времена, когато са били изписвани по различен начин. Дано само табелите отляво и от дясно на 16.27 да са изписани по един и същ правопис.