IV Линия

Скорости, поставени и премахнати намаления, ремонтни и строителни работи по железния път.

Re: IV Линия

Мнениеот bdz46203 » Вто Ное 08, 2016 7:49 pm

милчо да го възстанови, но без да опъва милиони.
bdz46203
 

Re: IV Линия

Мнениеот vlado » Чет Апр 20, 2017 1:08 pm

Подновяват 13 км железен път в междугарието Змейово – Стара Загора

от 20.04.2017, Автор: Светла Добрева

Изображение

Фотограф: Градът.бг

НК "Железопътна инфраструктура" обяви открита процедура по ЗОП на обект: "Механизирано подновяване на железния път в междугарието Змейово – Стара Загора от км 239+400 до км 252+325 с обща дължина 12 925 м и стрелка № 1 в гара Стара Загора по 4-та жп линия". Общата стойност на поръчката е 10 488 143.75 лв. без ДДС.

За последен път междугарието е подновявано през 1983 г., а среден ремонт е извършван през 1992 г. За последните години там има две дерайлирания на подвижен състав.

Железопътната линия Змейово – Стара Загора преминава през планински терен. По тази причина в по-голямата част от трасето преобладават големи наклони на нивелетата, достигащи до 25 ‰ и криви с по-малки радиуси от 300 м.

Изпълнението на необходимите строително-ремонтни работи по подновяване на железния път в междугарието ще бъде възложено чрез инженеринг (проектиране и строителство).

Целта на строително-ремонтните работи е:

- постигане на нова проектна скорост от 75 км/час, при съществуваща 65 км/час;

- премахване на намалена скорост по книжка-разписание от 55 км/час и постоянно намаление от 40 км/час в 47 % от дължината на междугарието;

- намаляване на времепътуването с 6,26 мин. - от 16,60 мин. на 10,34 мин.;

- постигане на висока сигурност на влаковото движение и осигуряване на условия за безопасна експлоатационна работа;

- подобряване параметрите на железния път в геометрично отношение и като конструкция;

- понижаване на разходите за текущо поддържане на железния път и съоръженията;

- осигуряване на по-добър комфорт и сигурност на пътуване.

Срокът за изпълнение е не повече от 270 календарни дни, в това число изготвяне на работни проекти (първи етап)и изпълнение на СМР(втори етап). Кандидат-изпълнителите могат да подават оферти до 26 май.

Източник: dir.bg
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: IV Линия

Мнениеот railjet » Чет Апр 20, 2017 2:03 pm

75 км/час на магия. Междугарието съдържа 18 криви R= 270-285.
От км 247+706 до км 252+191 (вход СЗ) обаче профила позволява 90км/час.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: IV Линия

Мнениеот Vancho_4647 » Чет Апр 20, 2017 8:20 pm

Напълно ненужно на този етап. Подбиването е предостатъчно към момента. Линията е със статут на второстепенна и няма почти никакъв товарен трафик. Момента за подобни дейности беше преди модернизацията на осма линия. Сега вече няма никаква нужда. Вместо това тези пари биха могли да се дадат за някое грохнало и натоварено междугарие по девета или трета ...
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: IV Линия

Мнениеот railjet » Чет Апр 20, 2017 8:23 pm

Не е тъй. Съоръженията са грохнали. Течове и леш. Имаше дерайлирания

Ще има и още малко гювеч по твойта линия, за следващото ГДВ. За едно междугарие е сигурно, ще се надяваме на още две.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: IV Линия

Мнениеот railjet » Съб Апр 29, 2017 8:11 pm

Vancho_4647 написа:... Това, което сътвориха колегие им ГО-Р обаче беше историческо и ме навежа на мисълта че наистина върви яко тази машина. 2 ч 09 мин. с няколко доста дълги намаления за пресявки от коловоза на г. Бяла до прелеза преди моста над р.Янтра (25 км/ч), още едно Борово-Моруница към 1 км дълго (40 км/ч); 40 км/ч към 1 км Иваново-Две могили и още едно пак към 1 км Долапите-Русе и отгоре на това 15 мин висене за три срещи на Петко, Борово и Иваново.


Трябва да си доволен. ЖПС ГО свърши бая работа по 4-та. Акация-Петко спи с новите заварени релси и плаче за нова скорост.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: IV Линия

Мнениеот Otskov » Съб Апр 29, 2017 8:55 pm

Че и Петко - Сеновец покрай него, ама в Балкана пак са падали камъни.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: IV Линия

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Апр 30, 2017 12:08 pm

railjet написа:Трябва да си доволен. ЖПС ГО свърши бая работа по 4-та. Акация-Петко спи с новите заварени релси и плаче за нова скорост.

Абсолютно няма как да бъдем доволни, докато времепътуването Р-Го не стане <= 1 час 30 мин., скоростта Бяла-Го да бъде поне 90 км/ч, Борово-Две Могили 90 км/ч, Две Могили-Иваново 80 км/ч Долапите-Русе 80 км/ч. Това са напълно реалистични неща, както и евентуалното удовяване на жп линията, което трябва да се случи с ясен и директен ангажимент на държавата в много бързи срокове, защото е отдавна належащо и закъсняло.
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: IV Линия

Мнениеот disell » Нед Апр 30, 2017 12:15 pm

В тея криви с тази ниска скорост и наклони е лудост да се удвоява .По-добре и по-евтино ще им излезе една нова линия Русе-Левски за 100+ км/ч.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: IV Линия

Мнениеот railjet » Нед Апр 30, 2017 12:41 pm

От ГО до Тръбеш можe преспокойно да се изцедят 7--8 минути. Куцина-Петко-Тръмбеш пуска трицифрени скорости, с две постоянни намаления 70 и 85. И едно 70 при влизане в Тръмбеш. Даже може да се гони със 130 км/час Куцина-Сеновец.
Последна промяна railjet на Нед Апр 30, 2017 12:52 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: IV Линия

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Апр 30, 2017 12:46 pm

disell написа:В тея криви с тази ниска скорост и наклони е лудост да се удвоява .По-добре и по-евтино ще им излезе една нова линия Русе-Левски за 100+ км/ч.

За което има съответните варианти на проекти, които си заслужават да се обсъдят. По-лесно изглежда Бяла-Левски, но след 50 години ще установим, че и това е твърде заобиколно. Има вариант Две Могили-Левски, който е доста скъп и сложен, а има и трети вариант- по брега на Дунав до Свищов, който също би бил много скъп, но и доста удачен в дългосрочна перспектива.
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: IV Линия

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Апр 30, 2017 12:52 pm

railjet написа:От ГО до Тръбеш можа преспокойно да се изцедят 7--8 минути. Куцина-Петко-Тръмбеш пуска трицифрени скорости, с две постоянни намаления 70 и 85. И едно 70 при влизане в Тръмбеш. Даже може да се гони със 130 км/час Куцина-Сеновец.

Защо има БНП само между Батишница и Две Могили, а не се направи такъв и в други участъци? Струва ми се, че Борово-Иваново може да се постигнат доста по-високи скорости, отколкото 65 км/ч към момента- поне +20 с БНП. Винаги ми е правило впечатление, че закъснели влакове по тази линия избиват и в последните км между Долапите и Русе при спускане- засичал съм около 8 мин. Долапите-Доростол при отпускане на спирачките.
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: IV Линия

Мнениеот Otskov » Нед Апр 30, 2017 1:02 pm

Половината от Янтра-Бяла е безнаставово (съкръщава се БРП :) ), а в момента изработват безнаставов на СТ6 в Акация-Янтра и го гласят за 75 (колкото му е проектната) от новия ГДВ.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: IV Линия

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Апр 30, 2017 1:13 pm

Е на това му се вика залудо работи, залудо не стой! 75 км/ч ли е заветната цел, защото ако е така, е абсурдно. Въпросът не е само в това да се постигне проектна скорост, а там, където е ваъзможно да се постигне и повече- евентуално с нова следа, както по 3та Синдел-Карнобат или някой си е въобразил, че тя е по-приоритетна и по-стратегическа от 4та?! Освен това за Акация- Бяла нещата стоят долу-горе добре и с леко напъване може да се постигнат добри резултати. Проблемите са между Бяла и Русе и си заслужава там да се хвърлят повече усилия за нещо по-сериозно от досегашните човъркания около Табачка. БДЖ като превозвач прави ли всички усилия, за да рекламира тази спирка като изходен пункт към една от най-дългите пещери в България- Орлова чука и куп маршрути в Поломието? Отделът по маркетинг чувал ли е за интегрален таргет-маркетинг и така ли ще я карат все по течението, докато установят, че на Табачка никой не слиза и не се качва, след което е ясно какво идва...
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: IV Линия

Мнениеот railjet » Нед Апр 30, 2017 1:27 pm

Акация-Янтра е вече БРП но не е с тежки релси. Ама пак става за 75. Янтра-Куцина е с по-благоприятен профил и отиваме на 85. Има две три ограничаващи криви, но нищо не пречи да се турят табелки. Едната е на вехтия мост над Янтра. Има и една R<400 между прелеза и перона на Куцина, чийто радиус без проблем може да се увеличи при един капитален ремонт. След Куцина , по-точно след подлеза под пътя, вече нямаме никакви пречки за 110+. И така до П. Сеновец.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: IV Линия

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Апр 30, 2017 1:38 pm

Обичам конкретните отговори :) Дано има и съответната чуваемост и да се случи. Какво ще кажеш за Борово-Русе пак така по отделни отсечки? Къде и какво може да се изцеди там? Бяла-Борово дори ме е страх да го споменавам...един от най-сложните участъци у нас- безспорно. Освен по-високи скорости, всъщност се постига и повишен комфорт на пътуването, което не е без значение Макар че, хора, които смятат, че да седнеш ниско долу над асфалта без възможност дори да мръднеш в продължение на десетки км, дори и в една модерна кола, е дотатъчно комфортно, едва ли биха оценили какво значи оптимален комфорт на пътуване с влак в 21 век. Но на такива аз казвам, че дори пътуването с най-раздрънканата теснолинейка е в пъти по-комфортно, отколкото пътуването и с най-модерната лека кола. Поне е гарантирано, че няма да настъпи прилошаване при прехода през силно пресечен терен, което прави този вид транспорт незаменим за всички категории пътници, особено за малки деца и възрастни хора със заболявания. Струва си да се замислим и върху това съществено преимущество на жп транспорта.
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: IV Линия

Мнениеот railjet » Нед Апр 30, 2017 2:07 pm

Как да отговоря на този въпрос? Еднозначно не може. Има няколко условия.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: IV Линия

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Апр 30, 2017 6:04 pm

Това, което е реалистично без нова следа към днешна дата? И евентуално- това, което би било възомжно с малки корекции на следата тук-там? Най-невралгични и рискови участъци?
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: IV Линия

Мнениеот railjet » Пон Май 01, 2017 2:45 pm

Реалистичното е да се възстанови това, което някога е било. ГО-Бяла 75(80)*, Бяла-Борово 65, Борово-Русе 75(80)*. Така е било няколко години преди да се роди сегашният началник на жп секцията, който се грижи за релсите по 4-та и решава къде колко бързо или бавно да бъде. И който поглежда темата един път на три месеца.

(80)* за електиричките.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: IV Линия

Мнениеот railjet » Пон Май 01, 2017 3:04 pm

Между Янтра и Русе се отработиха 21,6 км с тежка пътна механизация. Плюс полагането на БРП Акация-Янтра. 80% от ГО-П.Тръмбеш е на БРП.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Параметри и ремонти на железния път / Railroad Parameters and Maintenance

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта