I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Скорости, поставени и премахнати намаления, ремонтни и строителни работи по железния път.

I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 11:11 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот assen » Пет Окт 04, 2013 11:33 pm

Не съм сигурен дали тук му е мястото, но покрай споменаването на "ново трасе Немрово-Белово" се върнах към един стар въпрос, та реших да го задам на глас: освен сегашното трасе Вакарел - Ихтиман - Костенец - Белово, проучвани ли са сериозно някави алтернативи? Особено в светлината на факта, че Ихтиман вече не е "гордостта на родното тежко машиностроене"? Чувал съм, сякаш, за някакви идеи, свързани със Самоков (макар там да изглежда по-стръмно и високо, отколкото е сегашото трасе)? Само по карта изглежда, че един междинен вариант между 1-а и 3-а би могъл да даде по-ниско максимално изкачване спрямо сегашното (с цената на един тунел), например, Огняново - някъде между Горна Раковица и Байлово - тунел - Смолско - Петрич - Оборище - Панагюрище - Пазарджик; но като изцяло ново строителство може и да не ни е по джоба де...
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот mscilla » Съб Окт 05, 2013 8:47 am

Ако не се лъжа, вече има идеен проект и някакви проучвания за ново трасе през Ихтиман. Ако започнат отначало с изцяло нов вариант, проектът ще иде в 2113 г.
mscilla
 
Мнения: 108
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:50 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот rain » Съб Окт 05, 2013 9:34 am

Има поне 3 идейни трасета с различни параметри. Те са факт отдавна. Но не говорим за исторически отдавна - те и трите следват сегашното трасе в общи линии, като това с най-добри показатели (скорост, криви, наклон), съответно се отдалечава най-много и обартното. Варианти през Смолско или Самоков, ако е имало, е било в далечното минало. Към момента такива няма.
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Съб Окт 05, 2013 12:58 pm

Като гледаме с каква шеметна скорост се рехабилитира Септември-Пловдив, София-Септември звучи като виц. И най-вероятно такъв ще си остане. Виждате ли ги тези смотаняци да дълбаят и издигат множество тунели и естакади? Виждате ли ги да прокарат 6 км тунел под Вакарел? Защото аз не.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот mental » Съб Окт 05, 2013 2:03 pm

В най-добрият случай ще направят рехабилитация по подобие на 8-ма. С макс. скорост 120 км/ч и постоянни намаления. Както и Владимиров се беше изпуснал на времето... Въпреки, че това е и ще бъде най-натоварената линия в БГ, както с товарен, така и с бърз пътнически трафик, тази линия в момента не е приоритет за никого! Още няма избран сигурен проект, та камо ли подготовка за някакъв вид търгове. Тепърва ще се изненадваме колко се бавили отчуждителните процедури и разрешенията за строеж например и ще се вайкаме какво да правим. Просто не ги виждам - говорим за тунели, мостове и много по-сложен терен... Никой няма да чака родния Глъм до 2020 година... А пари само срещу спазени срок и изисквания за качество.
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Съб Окт 05, 2013 2:15 pm

Тогава Глъма поне да рехабилитира Казичене-Побит Камък, Септември Благой Захариев, където е най-лесно и може да се постигнат 160.

Отсечката Подуене-Пбк е идеална за 200км/час и ще е престъпление да не се цели такава скорост. Ествено затова трябва интелигентно да се реконструират гарите Искър и Казичене. Особено Искър, която за транзит 200 изисква мисъл, опит и умение, които Глъма ги няма. Отсечката Сф-Казичене трябва да се обособи в отделен лот, да се поръча за 200 и да се повери в ръцете на изпипани проектанти и строители, не на кифльофци.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Съб Окт 05, 2013 7:05 pm

Задача по математика за първолак.


Вариант 1
Сф-Сп 160, с ново трасе Пбк-Бл.Захариев за 120-160. Бл Захариев - По 160.

Вариант 2
Сф-Пбк 200, Пбк-км36 = 70, км36-Вк-Всо 100/110, Всо-Живково 130, Живково-Стамболово 140, Стамболово-Мирово 150, Мирово-Костенец 75, Костенец-Сестримо 85/70, Сестримо- Момин проход 100, М.Проход- Белово- Бл. Захариев 120/130, Бл Захариев-По 200.

Вариант 2 е без промяна на трасето,само с геометрична оптимизация в сервитут.


Въпрос:

По кой от двата варианта БВ ще стигне по-бързо до По ?

С колко ще е по-скъп вариант1 по отношение на хипотетичното подобрение на времепътуването спрямо вариант 2 ?
Последна промяна railjet на Съб Окт 05, 2013 7:11 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот bdz43r » Съб Окт 05, 2013 7:10 pm

Въпросът е не да стигнем най-бързо, а да е по-бързо от автобуса, т. е. значително под 2 часа за нормален БВ.
Това е съвсем постижимо по сегашното трасе, но с ограничения само по план и профил: 130/160 Пд - Пбк, 130/160 през Ихтиманското поле, 100-120 См - Бл и 130/160 Бл - По.
Дори с баба Шкода ще стигнем за 1:30, а с 46 200 и за 1:20 - 1:30.
И сега може за 1:55 без спиране.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Съб Окт 05, 2013 7:14 pm

Това е друг въпрос. Тукашният въпрос е да се цели над 160 в правото и да се използват максималните възможности на кривото, без да се пънем да го изправяме с 1 млрд €.

И говорим за 0:55 до 1:05 пробег, не за 1:55.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот tigyr4o » Нед Окт 06, 2013 1:55 pm

Мисля, че при втория вариант с промяна на трасето с тунел под Вакарел и скорост до 160, ще може до към 1:20 - 1:30 да се стига от София до Пловдив, въпроса е с колко ще се оскъпи с въпросния тунел, иначе този е по-добрия вариант, така и разстоянието ще се съкрати.
tigyr4o
 
Мнения: 153
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 2:07 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Нед Окт 06, 2013 2:13 pm

Мисълта ми беше,че е най-малко 5 пъти по-евтино да пригодиш Сф-Пбк и Белово-По за 200 вместо 160, а от Пбк-Белово да изстискаш максималното, без нищо да променяш. И пак да получиш 1:10-1:15. А пък с накланящи се електрички може и 1:00- 1:05 час. 200-250 млн ще стигнат.

С това, което са на път на приемат, ще се пънат да постигнат 1:10-1:15. Но срещу 1млрд. Само за Сф-Сп, да припомним..
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот bdz43r » Нед Окт 06, 2013 2:17 pm

Е то и при Сим трябваше да има тунел...
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Нед Окт 06, 2013 2:38 pm

tigyr4o написа:Мисля, че при втория вариант с промяна на трасето с тунел под Вакарел и скорост до 160, ще може до към 1:20- 1:30 да се стига от София до Пловдив, въпроса е с колко ще се оскъпи с въпросния тунел, иначе този е по-добрия вариант, така и разстоянието ще се съкрати.


Недей да мислиш, като тях. "Промяна на трасето" + "до 160" + "тунел" е Глъм. 1:30 също е Глъм. "Промяна на трасето" + "до 120" пък е безподобен Глъм.

Тунелът под Вакарел не е криволик. От Подуене до половината междугарие Вк-Всо се получават > 32км в почти идеална права. За 0,4 - 0,5 млрд ще правим само до 160 в такава дълга права?!?!

Тунелът под Вк изобщо не го броя. Тези след Немирово също. Опитах се подскажа, че е възможно много бързо пътуване до По на много по-ниска цена.

Да съберем от форума пари, да пратим чуканчовците на два месеца стаж в Европа, да научат как се пригодява от 160 до 200/220 линия с профил за 200+. :idea:
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот tigyr4o » Нед Окт 06, 2013 2:51 pm

Впрочем си прав, че ще е много по-изгодно по старото трасе да си е линията, само не сметнах факта, че тези тунели ще са доста дълги, и за прокопаването им със разните им там съоръжения, ще се оскъпи. А между другото понеже не съм напълно запознат с това ново трасе, ти или някой друг може ли да ми кажете колко на брой и колко дълги тунели и естакади включва, както и ако може да отбележете на сателитната карта от къде ще минава?
tigyr4o
 
Мнения: 153
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 2:07 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот assen5 » Нед Окт 06, 2013 10:44 pm

Само да вметна, че в момента се правят проектите за спирка преди гара Искър за връзка с метрото. До колкото знам перона ще е по средата между двата коловоза. Т.е. кривите преди и след е хубаво да са за поне за 160. Пък ако искаме 200 сега трябва да стане.
Лошото е, че няма как да стане.
Предположете дали ще са за 130, 160 или повече.
Аватар
assen5
 
Мнения: 150
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Окт 07, 2013 11:08 am

Кривите са една крива през гара Искър, чийто голям радиус доволно дава над 160, да не кажем почти 190 км/час. Само дето геометрията й е нарушена от нескопосно пльоснати кръстовидни стрелки налагащи историческото ограничение 70. Западната гърловина на Ик трябва да се изтегли към естакадата на бул. Брюксел, така че никаква стрелка да не попада нито в преходна, нито в циркулярна крива. В белия свят стрелки се поставят без проблем в криви с надвишение (понякога и над 130мм), дори и на места, където скоростта е над 160. Съмнявам се обаче експертните ни занданчици да са узряли за такова "чудо" неземно.

Отделно, и на децата трябва да е ясно, че цялото Сф-Искър трябва да e четирипътно с перони само за външните 1Б и 2Б, по които да си щукат често спиращите градски и извънградски електрички- да не се пречкат в трасето на влаковете 160/200 км/час по 1А и 2А. Които ще са без перон естествено.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Окт 07, 2013 12:46 pm

А още по-добре ще е, ако Искър-Казичене стане три-пътно. Път 3 е продължението на 2Б. Товарни и пътнически влакове идващи от 3-та ще ползват изключително този път, без да задържат потока идващ от ЕП.

От Мусачево в Казичене навлиза БВ 36хх с около 120 км/час. В същия момент през Верила към Сф шпори друг БВ 16хх с 200 км/час. Той ще настигне и изпревари БВ 36хх малко след Казичене и няма да наруши скоростния си ход чак до към Пд ср. район, където вече ще започне да смъква от 200 на 160-130-100- ...вход в ЦГ.

Остава сега да намерим решение за движението Сф ЦГ - Казичене-Мусачево - и пътническо,и бързо,и товарно. Например Чайката- движим я със 160-200 от ПД до Казичене. Излизането от Казичене към Мусачево с не по-малко от 120. Как трябва да изглежда маршрута й ? Поне един форумец трябва да се досети. :idea:
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот 07 » Пон Окт 07, 2013 1:18 pm

railjet написа:От Мусачево в Казичене навлиза БВ 36хх с около 120 км/час. В същия момент през Верила към Сф шпори друг БВ 16хх с 200 км/час. Той ще настигне и изпревари БВ 36хх малко след Казичене и няма да наруши скоростния си ход чак до към Пд ср. район, където вече ще започне да смъква от 200 на 160-130-100- ...вход в ЦГ.

Остава сега да намерим решение за движението Сф ЦГ - Казичене-Мусачево - и пътническо,и бързо,и товарно. Например Чайката- движим я със 160-200 от ПД до Казичене. Излизането от Казичене към Мусачево с не по-малко от 120. Как трябва да изглежда маршрута й ? Поне един форумец трябва да се досети. :idea:

Относно първото - доста по лесно е да се напасне разписанието така че въпросните влакове да се разминават в достатъчен времеви интервал.
Относно второто - ако чайката спира на Подхуене - още от там се пуска по път 2 си заминава към Мусачево - стрелки за 120 в отклонение не са "чудо невиждано" (за "белия свят" и част от жълтия) или със стрелки за 120 в отклонение се прехвърля от път 1 в път на входа на Казичене (страна Искър) и после пак с такава стрелка се отклонява към Столник. Първото е по евтино, второто освобождава от напрягане диспечерите как да отклоняват влаковте по път 2 между Подуене и Казичене. Макар че за Чайката е по добре да се мисли за капитален ремонт на Пирдоп - Карлово и осгуряване на скорост 100км/ч (за ЕМВ) София Макоцево и 110-120 София Стряма + 100 Стряма Клисура и 120 Клисура Розино... Закупуване на ЕМВ оборудвани за дълги пътувания с отделение за бюфет, като бройка - 6+ 1 за резерв. Осигуряване на "тактов" график София - Бургас/Варна по 3та - сутрин/обед/вечер с времепътуване до Бургас под 5ч, до Варна под 6ч ( това може да стане след довършване на Карнобат Синдел)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: I линия - Димитровград ЖС-Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Окт 07, 2013 1:41 pm

Натамъняването на разписание става все по-трудно с всеки 1км/час качен отгоре. Кой ще ти гарантира, че чайките от Бс ще навлизат в Казичене точно в 11:12, 15:06 или 21:09 ? 320 пъти от 365 в годината ще спазят тези точни часове.?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Следваща

Назад към Параметри и ремонти на железния път / Railroad Parameters and Maintenance

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта