НКЖИ спешно решава проблеми по трасето Макоцево – Долно Камарци след обилните валежи през юлиот 01.09.2017, Автор: Милена Василева
Фотограф: Инфраструктура.бг
ДП "Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви обществена поръчка с пряко договаряне за "Удължаване на съществуващи и изграждане на нови укрепителни и предпазни съоръжения от км 52+222 до км 53+300 двустранно в междугарието Макоцево-Долно Камарци по III главна жп линия". За да се стабилизират и укрепят трайно отслабените скални скатове по протежение на железния път и да се осигури отводняване на железния път, аварийно се налага изграждането на укрепителни и предпазни съоръжения двустранно. Стойността на ремонта е 3 012 178.87 лв. без ДДС.
Какво ще се извърши на обекта
Дейности вдясно по нарастване на километража:
1.Изграждане на монолитна Стена № 1 с обща дължина 121 м:
•от км 52+315 до км 52+378 – дължина 63м; височина 2 м над глава релса;
•от км 52+378 до км 52+424 – L=46м; Н=3,0 м над глава релса;
•от км 52+424 до км 52+436 – L=12м; Н=2,0 м над глава релса.
2.Изграждане на монолитна Стена № 2 с обща дължина 52 м:
•от км 52+459 до км 52+511 – L=52 м; Н=2,0 м над глава релса;
•почистване на канавка тип ТПС от км 52+444 до км 52+459 и от км 52+511 до км 52+525. 3.Изграждане на монолитна Стена № 3 с обща дължина 134 м:
•от км 52+655 до км 52+677 – L= 22 м; Н=1,5м над глава релса;
•от км 52+677 до км 52+772 – L= 95 м; Н=2,0 м над глава релса;
•от км 52+772 до км 52+789 – L=17 м; Н=1,5м над глава релса.
4.Изграждане на монолитна Стена № 4 с обща дължина 55 м:
•от км 52+800 до км 52+855 – L=55 м; Н=2.0 м над глава релса.
5.Изграждане на монолитна Стена № 5 с обща дължина 47 м:
•от км 52+875 до км 52+922 – L=47 м; Н=2,0м над глава релса.
6.Изграждане на монолитна Стена № 6 с обща дължина 60 м:
•от км 52+980 до км 52+990 – L=10 м; Н=1,5 м над глава релса;
•от км 52+990 до км 53+030 – L=40 м; Н=2,0 м над глава релса;
•от км. 53+030 до км 53+040 – L=10 м; Н=1,5 м над глава релса.
7.Изграждане на монолитна Стена № 7 с обща дължина 70 м:
•от км 53+170 до км 53+220 – L=50 м; Н=2,0 м над глава релса;
•от км 53+220 до км 53+240 – L=20 м; Н=1,5м над глава релса;
Дейности вляво по нарастване на километража
1.Възстановяване (почистване) на канавки, включително и транспорт на земни маси и полагане на бетонови капаци за канавки тип ЕКТ 200/50 от км 52+222 до км 52+436. 2.Обрушване и замрежаване на нестабилен скален откос със средна височина 15 м от км 52+235 до км 52+378 (от км 52+378 до км 52+436 откосът е замрежен). 3.Възстановяване (почистване) на канавки и около тях, вкл. и транспорт на земни маси от км 52+444 до км 52+494. 4. Почистване скални маси, осигуряване габарит и банкет от км 52+505 до км 52+582. 5. Възстановяване (почистване) на канавки и около тях, вкл. и транспорт земни маси от км 52+628 до км 52+788. 6. Обрушване и замрежаване на нестабилен скален откос със средна височина 15 м, Възстановяване (почистване) канавки и полагане на бетонови капаци за канавки тип ЕКТ 200/50 от км 52+794 до км 52+856. 7. Обрушване и замрежаване на нестабилен скален откос със средна височина 15 м от км 52+870 до км 52+922. 8.Възстановяване (почистване) на канавки и около тях, вкл. и транспорт земни маси от км 52+870 до км 52+950. 9. Почистване на стоманобетонни канавки тип ЕКТ 200/50 и ТПС от км 52+985 до км 53+045. 10. Възстановяване (почистване) канавки, вкл. и транспорт земни маси от км 53+110 до км 53+315. 11. Полагане на бетонови капаци за канавки тип ЕКТ 200/50от км 53+115 до км 53+130. 12. Обрушване и замрежаване на нестабилен скален откос със средна височина 15 м от км 53+110 до км 53+207.
Мотивите
В периода от 13.07.2017 г., поради засилени валежи, са регистрирани няколко свличания на големи скални формирования и земни маси върху и в опасна близост до железния път в междугарието Макоцево - Долно Камарци в участъка от км 52+300 до 53+300, а на 19.07.2017 г. след нарушен долен габарит на железния път се е наложило аварийно прекъсване на движението на влаковете от 08:05 до 09:05 часа. Състоянието на участъка е определено от междуведомствена комисия, назначена от Областен управител на Софийска област, като изключително опасно, водещо непосредствено до развитие на процеси, застрашаващи безопасността на влаковото движение, живота и здравето на пътниците, както и сигурността на товарите. Засилващите се неконтролируеми срутвания могат да наложат пълно прекъсване движението на подвижния железопътен състав в участъка, като по този начин се наруши сериозно изпълнението на нормативноустановените задължения на ДП НКЖИ. В най-кратък срок, поради горецитираните изключителни обстоятелства, от страна на ДП НКЖИ е необходимо да се предприемат спешни и неотложни действия за изграждане на укрепителни и предпазни съоръжения в жп участъка от км 52+222 до км 53+300 в междугарието Макоцево - Долно Камарци, за да не се допусне пълно прекъсване движението на подвижния железопътен състав в участъка, което налага да бъде проведена процедура за възлагане на обществена поръчка чрез пряко договаряне с определени лица.
Те са:
-"АТ Инженеринг 2000" ООД;
-"Гигастрой" ЕООД;
-Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване"
Възложителят предвижда непредвидени разходи до 5% от стойността на СМР или в размер на 135 579,95 лв. без ДДС.Източник:
Строителство Градът