VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Скорости, поставени и премахнати намаления, ремонтни и строителни работи по железния път.

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Чет Ное 03, 2016 1:20 pm

Ето по проект как трябва да стане:

Изображение
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Чет Ное 03, 2016 1:30 pm

Проектни параметри на трасето: минимални радиуси на кривите 500 м, проектна скорост 100 км/ч, масимален наклон до Крива паланка 15 промила, от Крива паланка до Деве баир 24 промила, общо 7 гари и 12 спирки, обща дължина на виадуктите - 8341 м, на тунелите - 12426 м.
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот railjet » Чет Ное 03, 2016 2:02 pm

Макетата чоплят ли нещо от тяхна страна, или вече усвоиха парите?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот geny » Чет Ное 03, 2016 2:44 pm

Ха като гледам тяхното ново трасе си мисля дали няма да съвпадне с тунел№33 на нашите жп строители от 1943 година много ходи да е така!!! :D :D :D
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот geny » Чет Ное 03, 2016 2:49 pm

25 на 1000 и пак остава това ухо просто си е върляк и то голям!!!
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Чет Ное 03, 2016 3:16 pm

railjet написа:Макетата чоплят ли нещо от тяхна страна, или вече усвоиха парите?


Макетата чоплят активно първия участък до Беляковци. Там изпълнител е Вибе, Германия. За втория участък търсят изпълнител, а за третия изготвят технически проект.
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Пет Ное 04, 2016 1:37 pm

Галерия със снимки от ходенето миналия уикенд в района между Гюешево и Крива паланка. Намерихме доста неща:

Строеж на жп линия между България и Македония (1942-1944 г.)
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот Недев » Пет Дек 02, 2016 10:46 pm

Откога е възстановено движението между Волуяк и Храбърско? Днес пътувайки до Сливница надминах товарен влак на ТБД в посока Перник.
Недев
 
Мнения: 140
Регистриран на: Сря Мар 12, 2014 6:18 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот Otskov » Съб Дек 03, 2016 3:43 am

А каква е скоростта в подновения участък ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот disell » Нед Дек 04, 2016 10:43 pm

60/40
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот Otskov » Пон Дек 05, 2016 7:21 pm

Т.е. каквато си беше и преди...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот disell » Пон Дек 05, 2016 8:21 pm

Естествено , мЪкЪ жи какво да правиш...
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот bdz43r » Пон Дек 05, 2016 11:09 pm

За сега е старата скорост - 40. В някакъв момент може да се прежалят за 60.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Сря Юли 26, 2017 4:35 pm

България и Македония ще изградят железопътна връзка между София и Скопие
от Almanews -
26/07/2017

Правителството на заседание днес одобри Меморандум за разбирателство между Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България и Министерство на транспорта и съобщенията на Република Македония за развитието на железопътните връзки между София и Скопие, съобщи пресслужбата на кабинета, предаде БТА.

Българската страна поема ангажимент за доизграждането на железопътната връзка по направлението София – Перник – Радомир – македонска граница до 2027 г.

Македония, от своя страна, се ангажира да изгради жп направлението Крива паланка – Деве баир – българска граница до края на 2025 г.

Правителството упълномощава министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията да подпише меморандума от името на кабинета.

Източник: Almanews
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот geny » Сря Юли 26, 2017 7:23 pm

:D :D :D Забравете за тая линия -това е откачено!!!!- с тия срокове!!!-както пишеше един колега някъде из форума -на кой как е отредено!!!! :lol: :lol: :lol:
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Пет Дек 01, 2017 1:52 pm

Намерих интересна информация за опитите за довършване на жп линията между Куманово и Гюешево след 1944 г. от югославска и българска страна. Изводите оставам за вас:

Веќе спомнавме дека плановите за железничко поврзување на Македонија со Бугарија се стари еден век. Првите обиди кои се направени до Првата балканска војна и поделбата на Македонија 1912 година, не дале резултати. По окупацијата на Вардарскиот дел на Македонија од страна на Бугарите, во Првата светска војна, 1915 година, поврзувачката линија Куманово – Ѓуешево станала пак актуелна. Временскиот период од 1915 до 1918 година, Бугарија го искористила да го ревидира недовршениот проектот на Компанијата на источните железници и да изработи идеен проект според нивните потреби. Тоа ќе им овозможи на нивните стручни лица да отпочнат со одбележување на трасата и изработување на првата фаза на главниот проект во 1941 година, за време на Втората светска војна и нивната окупација на Македонија.

Градењето на првиот дел на линијата Куманово - Куклица, Бугарите го започнале во второта половина на 1941 година. Трасата на Кумановската секција била поделена во шест делници, а на нив работеле од 600 до 1000 работници поделени во бригади од 30 до 40 лица. Инжинерско-техничкиот кадар бил од Бугарија, меѓутоа стручните работи како минерски, тунелски, објекти, згради и друго ги изведувале главно Македонци. Поголемиот дел од земјените работи го изведувале трудовци, лица во кои бугарскиот окупатор немал доверба и кој биле повикувани на воена вежба и распоредени во работните групи под раководство на бугарските резервисти. Тие морале во текот на десет часа да изработат задолжителна норма.

Главниот проект на вториот дел Куклица до Ѓуешево бил готов до крајот на февруари 1942 година, и се почнало со градбата. Овој дел кој бил значително потежок за градење бил поделен на 10 делници и екипиран со поголем број на стручни лица. Седиштето на оваа делница била во Крива Паланка, а според обемот на затечените работи по ослободувањето, очигледно било дека на оваа делница се работело со засилено темпо се до самото повлекување на бугарските војски.

Веднаш по ослободувањето била основана Управа на државните железници во Скопје која со решение бр. 3048 од 21.IX.1945 година формирала Комисија со задача да ја прегледа затечената состојба на линијата. По излегување на теренот таа ќе забележи дека пругата била проектирана како главна со широчина на колосекот 1,435 м. На Македонска територија почнувала од железничката станица кај Куманово, па одела по должината на Кумановска Река – Пчиња – Крива Река, па преку Крива Паланка минувала на бугарска територија од средината на тунелот Деве Баир. Оваа релација била долга 100.880,55 м. Од Куманово до бугарската граница биле предвидени 11 станици меѓу кои: Куманово Ново, Шупли Камен, Кратово, Гиновци, Мождивњак, Крива Паланка, Разминувачка и Жедилово. Овој Бугарски проект предвидувал еден премин преку реката Пчиња, девет премини преку Крива Река и други премини преку долини, така што вкупниот број на мостови бил 19 и 53 тунели. Најдолгиот тунел бил граничниот со 2.262 м од кој половината бил на наша територија. Комисијата врз основа на пресметките на извршените и предвидените работи констатирале дека од пругата према Бугарија биле извшени само 16 проценти.

Веднаш по ослободувањето, односите со бугарските власти биле на такво ниво, што овозможувале да се водат преговори за продолжување на изградбата на започнатата линија. Во тоа време постоела желба и интерес од двете страни да се изгради оваа пруга, што било потврдено и со Бледскиот протокол. Формирана е мешовита југословенско-бугарска комисија која на состанокот одржан од 20 до 23 август 1947 година во Софија, донела одлука покрај другите да се изградат: линијата Куманово – Ѓуешево, со која би се воспоставила врска преку Албанија со Јадранско Море и линијата Струмица – Петрич, со која би се овозможила врска со Солун, Велес и Битола. Сепак од македонските линии приоритет имала пругата Куманово – Ѓуешево.

На друг состанок на комисијата кој бил одржан од 11 до 14 ноември 1947 година во Белград, било одлучено дека централната железничка врска треба прво да се изгради линијата Куманово – Ѓуешево и тоа како магистрална линија. За таа цел било потребно проектот на делот Куманово – Крива Паланка да се завршел до 1 мај 1948 година, а на делот Крива – Паланка – Ѓуешево до 1 август 1948 година и истовремено бил продолжен рокот за изградба на линијата до крајот на 1949 година. Елаборатот бил разгледан на третото заседание на мешовитата комисија во Софија од 31 мај до 3 јуни 1948 година, но комисиите не можеле да се усогласат за најдобрата варијанта. Сепак подоцна било утврдено дека четвртата варијанта, како најкуса и со најниски трошоци, била најповолна и била од двете страни усвоена.

Меѓутоа и покрај сите договори и преговори оваа пруга за време на Југославија од политички причини никогаш не беше завршена, Приближувањето на Скопје и Софија не му одговараше на Белград, посебно не по 1948 година кога се заладија односите со земјите од источниот блок.


Източник: build.mk
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Дек 03, 2017 10:21 am

Информацията за изграждането на железопътната линия Куманово - Гюешево, която ни представя vlado, в общи линии отговаря на нашите проучвания и документацията на строителните секции от онова време, с която разполагаме.
Обърнете внимание, обаче, че в края на тази информация, ясно и откровено е казано ...."Приближувањето на Скопје и Софија не му одговараше на Белград". През цялото време на съвместната работа на комисията (1947-1948 г.) сърбите са таили несъгласие за доизграждането на линията - тази железница, която местното население през 1941-1944 г. е наричало "Линия на надеждата". Сърбите винаги не са били съгласни ! От края на Втората световна война изминаха над 70 години. За това време линията Куманово - Гюешево можеше да се построи 10 пъти ! Но, не стана, защото Македония беше в рамките на тази изкуствена държава Югославия, където сърбите диктуваха всяка стъпка на местните власти.

Югославия, с която Сталин за малко не ни вкара във обща федерация...... Бях още ученик и между хората, които бяхме изкарани на перона на гара Мездра, когато от София пристигна царския влак и от прозорците на вагон-салона Г.Димитров и Й.Б.Тито ни махаха с ръце, в отговор на приветствията на множеството. Те пътуваха за Евксиноград, където трябваше да договарят федерацията между Югославия и България. И добре, че не стана ! Извинявайте за отклонението.

Сега, във връзка с актуализиране на добросъседските отношения с Македония, отново се говори за линията Гюешево - Куманово. Дори се споменават някакви финални срокове 2025-2027 г. Но на фона на главоломно изменящата се геополитическа обстановка, тези срокове изглеждат отчайващо дълги. Дали не са казани само така, за да се запълнят някои настоятелни за конкретика надежди ? През това време може да настъпят събития, които по-скоро, ще отдалечат още повече във времето тези намерения, да не кажем, че може и въобще да не бъдат осъществени.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот stankos » Пет Дек 08, 2017 8:44 pm

Тази линия без връзка с албанските пристанища е безмислена ! Стокооборота между България и Македония е твърде малък !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот semafor » Пон Дек 11, 2017 10:29 am

Албанците май строят от тяхната страна линията както и магистрала с пари от ЕС. Македонците също са взели или ще получат пари от ЕС за строителство на трасето и в момента май също се работи по части от него. От наша страна не се прави нищо при положение отчайващите параметри на 6-та линия. Редно е управляващите да се замислят, че не може в 21 век всеки областен град да няма нормална бърза връзка със столицата било то чрез главен път, магистрала или град. Погледнете картата на България и се замислете колко са градовете разполагащи с такава. Освен това по тази линия няма да пътуват само товари. Има много хора които биха отишли до Скопие с влак да речем. Туризма би се облагодетелствал много от едно подобно развитие още повече, че засега не се виждат наченки за строителство на магистрала от Скопие до България и/или връзка с АМ Струма.
semafor
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Предишна

Назад към Параметри и ремонти на железния път / Railroad Parameters and Maintenance

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта