VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Скорости, поставени и премахнати намаления, ремонтни и строителни работи по железния път.

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот geny » Пон Мар 03, 2014 1:13 pm

А ве ей вие там знаете ли на каква денивелация е Деве Баир горе и тяхната страна на тунела и линията която трябва да дотикат до нашта граница ;) ;) ;) а затова на снимката е тая окръжност за да може влак изобщо да минава там :mrgreen: 350 000 000 мое и да не стигнат за последната част да не говорими за ебати и мостовете и супер тунели на завои в местност дето и магаре би видело зор и се отелило :| :| :| :mrgreen:
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот railjet » Пон Мар 03, 2014 1:22 pm

За макетo невъзможно нема- магаре ке ти отели. Ако требе, ке ти го и оноди.

Знаем какъв е теренът, но що ми се чини ще се захващат с леката част по-надолу, а не с последните 30км преди баира.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Мар 03, 2014 9:03 pm

geny написа:А ве ей вие там знаете ли на каква денивелация е Деве Баир горе и тяхната страна на тунела и линията която трябва да дотикат до нашта граница


Тук показвам надлъжният профил на тунела Девебаир. Котата на портала страна Крива Паланка е 932,19 метра (надморска височина). Котата на портала - страна Гюешево е 941,49 метра.

Тунел Девебаир -надлъжен профил.jpg
Тунел Девебаир -надлъжен профил.jpg (103.31 KiB) Прегледано 3735 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот geny » Пон Мар 03, 2014 9:30 pm

:D :D :D Браво г-н инжинер обяснете на раилджет и на целокупния народ защо е тази почти окръжност която описва линията щото едни хора ми викат абе не може ли направо да вържат от 600 метра на 1000 м надморска височина аве викам може ако лети орел а не влак :lol: :lol: :lol:
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот railjet » Пон Мар 03, 2014 10:20 pm

Сега ще плесна нещо- ще речете веднага че е тъпня, ама ще ви замола да помислите: има ли абсолютно задължение линията да е елетрифицирана. Без ток махаме 50млн от сметката :arrow:
Последна промяна railjet на Пон Мар 03, 2014 10:39 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот 07 » Пон Мар 03, 2014 10:35 pm

railjet написа:Сега ще плесна нещо- ще речете веднага че е тъпня, ама ще ви замола да помислите: има ли абсолютно задължението линията да е елетрифицирана. Без ток махаме 50млн от сметката :arrow:

А дали няма да правим тунела при Гюешево наново?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Пон Мар 03, 2014 11:46 pm

Той не е прокопан изцяло... тъй че няма как да се прави наново!
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Пон Мар 03, 2014 11:48 pm

А това с тока наистина е тъпня... в тоя ред на мисли дайте да построим теснолинейка вместо нормална ширина на пътя...
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот 07 » Вто Мар 04, 2014 12:00 am

vlado написа:Той не е прокопан изцяло... тъй че няма как да се прави наново!


Прокопан е почти на половина. Но габарита е извън нормите дори за не електрифицирана линия....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот railjet » Вто Мар 04, 2014 12:51 am

Не е тъпня. Тоците са интересни за високи скорости, интензивен трафик и тежки товарачки. При 70-80 км/час един Херкулес идеално ще се справи с баирите на линията. Без жица строежът е улеснен, особено за тунелите. Следователно и с по-малка "вредност".

За мен е важно да вържат линията, пък дори и с ниски параметри. Ще видиш как ще изквичат по некое време, че нема пари, и айде коня у ряката: Лозарево-Прилепския сценарий.


Пък ако искаш по-бързо пътуване до Скопие- ей ти Драгичево-Перник и Копаница-Ал. Димитров. И двете плачат за 160км/час. Особено второто, което ти ги дава без корекция на трасето.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот 07 » Вто Мар 04, 2014 11:18 am

В интерес на истината електрификацията може да бъде изпълнена и на по късне етап, ако е необходима...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот railjet » Вто Мар 04, 2014 11:46 am

Точно така. Не се знае какво, колко и кога ще се влече по тази линия. Нека да се довърши в най-семплия й вид, за да размрази й съдбата на 5-та (Сф-Радомир).

Вече има хибридни електрички и локомотиви (ток+нафта).
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Мар 04, 2014 2:18 pm

За тази линия, ако някога бъде завършена, най-важен е габарита на тунелите - и от наша, и от тяхна страна. Причината е проста - в момента, а най-вероятно и в бъдеще, най-големият внос в Македония - 16% от целия внос, е от Русия. Основно нефт и нефтопродукти, машини, оборудване, химически продукти и минерални суровини. Все масови товари, които се транспортират по море /а те нямат/ или с железница. Поради липса на пряка връзка през България, сега транспорта се осъществява основно през Украйна, Румъния и Сърбия. Само малка част минава през Русе или Варна фериботна и пак през Сърбия. Само 1/3 от тези товари да бъдат привлечени през новата линия, ще и запълнят капацитета, но през тунелите трябва да се "промушват" и руски вагони. А и през Порт Кавказ - ВАФ - Гюешево ще е по-пряко, по-бързо и по-евтино.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот 07 » Вто Мар 04, 2014 2:28 pm

Специално въглища и петрол ще излезе по евтино да се превозват с кораби до Варна/Бургас и от там да се претоварят на влакове с европейски габарит... А ако количествата са по-малки - може и с корабчета река-море до Лом и от там към Маке, може и по сръпско и пак с влак надоле...
Тунелите от към наша страна са малко и къси, при макетатат е по лошо - там доста от тунелите са направени и хич не са къси. .
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Мар 04, 2014 5:56 pm

geny написа:обяснете на раилджет и на целокупния народ защо е тази почти окръжност която описва линията щото едни хора ми викат абе не може ли направо да вържат от 600 метра на 1000 м надморска височина
railjet написа:Сега ще плесна нещо- ще речете веднага че е тъпня, ама ще ви замола да помислите: има ли абсолютно задължение линията да е елетрифицирана.


Линията Гюешево - Куманово е проектирана и строена от български ж п строители, от края на 1941 до септември 1944 г. Разчетите са правени за експлоатация с парна тракция и възможност за по-висока превозна способност, затова параметрите са: Куманово - Крива паланка Rmin = 500 м и Emax = 15 о/оо, а за Крива паланка - Гюешево Rmin = 300 m и Emax = 15 o/oo. Най-тежката част от линията е от тунела Девебаир до слизането в долината на Крива река и Крива Паланка (старото име на градчето е Криворечна паланка - по името на реката). При горепосочените параметри на линията, това слизане става по една почти дива и стръмна местност, със тежко и сложно изкуствено развитие, при което се използва дори навлизане в странични долини, и което показвам тук (по черната следа).

Изкуствено развитие 1.jpg
Изкуствено развитие 1.jpg (129.64 KiB) Прегледано 3556 пъти

В най-ново време, за да се избегне това тежко изкуствено развитие, се реши: линията да се построи направо като електрифицирана и понеже ел. локомотивите имат от 2 до 4 пъти по-голям резерв от мощност, спрямо първоначално предвидените парни локомотиви, само при слизането от тунела Девебаир до Крива Паланка да се допуснат наклони до Емах = 25 о/оо. По този вариант само между Гюешево и Крива паланка трасето става по-късо с около 11,6 км и общата дължина на тунелите е по-малка с 6600 метра (червената следа).
Както виждате, поради много стръмната местност, дори и при 25 о/оо не може да се избегне това "ухо"(изкуствено развитие). Същото го виждаме и на показаната от македонската страна скица на трасето.

Мога да кажа, че много отдавна всички технически въпроси и варианти по изграждането на тази линия са ясни. Много добре знаем при кое техническо решение, каква ж п линия ще получим.

Моите притеснения са други: дали това начало на строителството от македонска страна, няма да се окаже пак поредният "кьорфишек", както се случи вече няколко пъти. Питам се също: защо започват пак с най-лекият участък ? Ами по него до преди 10 или 15 години, имаше прокарана ж п линия от Куманово до Беляковце, по трасето изградено от нашите строители през 1941 - 1942 г., и там ежедневно се движеха шинобуси превозващи пътници. Нали при сериозни строителни намерения се започва най-напред с обектите, които стоят на критичната линия на строителните срокове, а това при ж п строителството са тунелите и мостовете ?
Ами като стигнат до Беляковце или до по-върлата част от линията след Крива паланка, дали няма да им секне ентусиазмът? Питам се, защото и те, макар да се наричат македонци, са българи като нас, а ние сме специалисти по тази практика - имаме доста започнати и недовършени ж п линии.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот 07 » Вто Мар 04, 2014 8:54 pm

Димитър Деянов написа:
Моите притеснения са други: дали това начало на строителството от македонска страна, няма да се окаже пак поредният "кьорфишек", както се случи вече няколко пъти. Питам се също: защо започват пак с най-лекият участък ? Ами по него до преди 10 или 15 години, имаше прокарана ж п линия от Куманово до Беляковце, по трасето изградено от нашите строители през 1941 - 1942 г., и там ежедневно се движеха шинобуси превозващи пътници. Нали при сериозни строителни намерения се започва най-напред с обектите, които стоят на критичната линия на строителните срокове, а това при ж п строителството са тунелите и мостовете ?
Ами като стигнат до Беляковце или до по-върлата част от линията след Крива паланка, дали няма да им секне ентусиазмът? Питам се, защото и те, макар да се наричат македонци, са българи като нас, а ние сме специалисти по тази практика - имаме доста започнати и недовършени ж п линии.

Отговора е много прост, г-н Деянов. Всъщност той е един и същ от много години насам - целта е да се отчита напредък и да се усвояват пари. А че и 10 линии построени на 90% не правят колкото 1 построена на 100% - е азбучна истина за инженерите, а обратното е "светая светих" за икономическите канцеларски плъхове...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Мар 04, 2014 10:51 pm

Като става дума за срокове, в окончателния икономически и финансов анализ на проекта, публикуван на сайта на МТС на Македония са дадени тези:

Фаза 1:
Реконструкција на Делница 1 Куманово (км 0+400) – Бељаковце (км 31+164) без електрификација
Период на изградба: од 2013-та до средината на 2015-та (во 2012-та ќе се започне со некои работи од деталниот проект)
Оперативниот период е од средината на 2015-та до 2018-та (дизел влеча, локални патнички услуги, без товарни услуги)
Фаза 2/3:
Изградбата на Делниците 2 и 3 Бељаковце (км31+164) – граница Македонија/Бугарија (км88+515) започнуваат на почетокот на 2014-та а завршуваат на крајот на 2018-та со електрификација на целата пруга и поврзување со бугарската мрежа
Период на изградба:2014-2018-та
Почеток со работа на железницата во 2019-та (всушност 12/2018)
- помеѓу Куманово и Деве Баир/граница со БГ, на македонската страна со електрична влеча
- од МК/БГ граница во Бугарија со дизел влеча до 2024-та,(потребно менување на електрична наспроти дизел локомотива во Ѓуешево), од 2025-та електрична влеча на БГ страна (долж модернизираната и ретрасирана делница Ѓуешево-Радомир) со попатни услуги на електрична влеча помеѓу Македонија и Бугарија.
Понатаму, следниве планови се релевантни за проектот:
- Довршување на западната делница од Коридорот VIII во Македонија на крајот на 2020-та
- Довршување на деловите што недостасуваат од Коридорот VIII во Албанија и негово поврзување на македонската железничка мрежа.
- Спроведување на модернизација и ретрасирање на делницата Ѓуешево - Радомир во Бугарија во 2025-та (значително зголемување на брзината и скратување на трасата).
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот railjet » Вто Мар 04, 2014 11:00 pm

Не я видим таз електрична влеча и зголемувана брзина на делницата Радомир Гуешево до крайот на 2030.....


Казах ви тази сутрин, че въпросната линия без жица не е тъпня, а реалност в обозримо бъдеще.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот geny » Вто Мар 04, 2014 11:30 pm

:D :D :D Леле 2дена ме нема и гледам става форумна тема та дрънка БРАВО ! И имам само едно питане относно Бистришкото дефиле там как биха били нещата виждами се да е тясно и понеже не съм специалист ако се модернизира в този си вид не е ли малко гадно за дълги товарни влакове от сорта дет минават на Централна гара с дължина на целия примерно 2или3 коловоз
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: VI линия (вкл. непостроената отсечка в Македония)

Мнениеот vlado » Чет Мар 13, 2014 10:54 am

За сведение в Wikimapia вече почти цялото трасе на бъдещата жп линия до България между Куманово и Гюешево е с подобрено изображение. Могат с лекота да се проследят както новото трасе и съоръженията по него, така и старото - изкопи, насипи и предполагаеми места на тунели.
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

ПредишнаСледваща

Назад към Параметри и ремонти на железния път / Railroad Parameters and Maintenance

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта

cron