Червен Бряг -Оряхово

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Сеп 06, 2017 3:53 pm

Много хубав паметен репортаж. За съжаление, там едва ли някога отново ще минава влак, камо ли теснолинейка и то по същото трасе. И пак- за съжаление- държавата не намери воля и сили да осъди нито Пламен Петров, нито Николай Василев от НДСВ , нито Вилхелм Краус от СДС, нито Иван Костов ...
и всички ония виновници за затриването на линията.
Едно обаче е сигурно- причините далеч не са само и единствено в нерентабилността на влака. И изобщо това не може да бъде основателна причина. Това може да бъде единствено удобен предлог и оправдание за хора, целящи разруха вместо съзидание. Подобна съдба имат и много други жп отсечки у нас- Юнак-Старо Оряхово, Бургас-Поморие, Ямбол-Елхово, Пазарджик-Варвара, Горна Оряховица-Елена, Видин-Кошава, Ахтопол-Кости, Каспичан-Нови пазар-Вълнари (Каолиново), Петрич-Струмешница...
http://www.andreydenovski.com/14godinib ... -oryahovo/
http://darikradio.bg/13-godini-bez-tesn ... ent=author
bdz_55-089
 
Мнения: 855
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот georgievgi76 » Чет Сеп 07, 2017 8:43 pm

Стига в равнината с 25 километра в час.Трябваше отдавна да се направи с нормални релси!
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот semafor » Пет Сеп 08, 2017 5:01 pm

Положението е трагично и по-скоро тази линия няма да я има никога повече. Дори и да се изсипят милиони, за да се изгради след 1-2 години ще трябва да я закрият и е безсмислено на този етап. Просто в района няма какво да се превозва в момента. Основните товари са земеделска продукция и евентуално ако се качат ТИР-овете на влака. Населението в селата и градовете не само по протежението на някогашното трасе, но и в района като цяло застарява, намалява и променя расово-етническия си облик. При почти пълната липса на товари в периода есен-пролет, намаляващото население и увеличаващия се брой на черни металолюбци ще си останем само със спомените и снимките от тази теснолинейка. Пътят до Оряхово и ферибота страда от чести земни свличания, намалена пропусквателна способност и зимата понякога го завява и по 1-2 дни е труднопроходим. Земеделците обаче предпочитат да си изнасят житото и царевицата с камиони до черноморските ни пристанища. При наличието на жп.линия и връзка с пристанище Оряхово може да се приложи и друга транспортна схема, но ще трябва голямо убеждаване, а и те са прави понеже гледат за колко време ще им стигне стоката до корабите. С камион отнема около ден да речем което с влак трудно би се постигнало макар, че всичко е възможно ако има желание. Гарите по трасето ако все още съществуват са неизползваеми. Май само гарата в Крушовица е по-запазена и се ползва като склад от някой от селото. Повечето други дето съм виждал са или паднали или разкостени или пред срутване. На този етап би било по-добре да се пробват да поемат отново трафика на цимент и тухли от Златна панега ако линията там все още стои понеже миналата година минах през Златна панега и положението беше доста тъжно - черните хора с каруци бяха окупирали доста места... Без целенасочена държавна политика за развитие на провинцията и малките населени места няма как да се постигне нищо. Когато в малкия град/село нямаш лекар, нямаш инфраструктура, транспорт, образование и работа то как може да останеш там? Ето затова София, Пловдив, Бургас и още 3-4 града в България се задъхват от прииждащи, от задръствания, липса на места в детските градини и училищата, а малките населени места умират. Изкуственото съсредоточаване на всички ресурси на държавата и икономиката в няколко града и зоните около тях умъртвява останалата част от страната. Само вижте дисбаланса в развитието на инфраструктурата в Северна България спрямо Южна и няма какво повече да говорим. Кой инвеститор ще дойде да построи завод там където няма нормални пътища, където няма алтернативен и развит жп.транспорт и образовани кадри? Отговорите всеки може да ги даде и са ясни :cry:
semafor
 
Мнения: 176
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Сеп 09, 2017 4:48 am

georgievgi76 написа:Стига в равнината с 25 километра в час.Трябваше отдавна да се направи с нормални релси!

Че то и днес у нас има премного участъци с 25 в равното на нормални релси, а теснолинейката е стигнала до 40-50 на места.
bdz_55-089
 
Мнения: 855
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Предишна

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта