24-та линия

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

24-та линия

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Ное 25, 2017 9:29 pm

Преди 90 години е завършена и предадена за експлоатация железопътната линия Левски - Ловеч (47.2 км). Тя излиза от западната страна на гара Левски, така че да образува с построената вече железница към Свищов (излизаща от противоположната източна страна на гара Левски) една цяла ж п линия Свищов - Левски - Ловеч. Идеята е била по-нататък да достигне до Троян и след пробиването на тунел под Стара планина да се свърже с бъдещата Подбалканска линия и Пловдив, като по този начин се създаде една нова много удобна ж п връзка между Северна и Южна България, а защо не и по-нататък през Родопите и с Бяло море.
Линията Левски - Ловеч е открита на 20 ноември 1927 г. от цар Борис III, който прерязва лентата и лично подкарва специалния влак от гара Левски към Ловеч. Местното население с голямо нетърпение очаква този момент. Нетърпението произлиза от факта, че насроченият още преди 12 години (на 31 август 1915 г.) търг за нейното изграждане, не се е състоял, заради влизането на България в Първата световна война (24 август 1915 г.). Строителството започва чак в края на 1921 г., с активното участие на местното население, което избира строителен комитет. Строителният комитет проявява голяма активност, която не отслабва през цялото време, докато се реализира стоежа. Участието на местното население под най-различни форми: земно-изкопни работи, превоз на материали, финансови средства и др., се изразява в 24 % от цялата стойност на линията.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 535
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: 24-та линия

Мнениеот assen5 » Вто Ное 28, 2017 11:13 am

Благодаря за информацията!
Аватар
assen5
 
Мнения: 145
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: 24-та линия

Мнениеот railjet » Вто Ное 28, 2017 2:44 pm

24-та линия е трябвало да бъде Плевен-Ловеч-Троян, като сегмент от потенциална ос север-юг Турну Магуреле- Никопол-Ясен-Плевен-Ловеч-Троян-Кърнаре-Карлово-Пловдив.
railjet
 
Мнения: 7778
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm


Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта