ЖП възел София

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: ЖП възел София

Мнениеот ПЖИ43в » Нед Мар 26, 2017 3:54 pm

А дали не трябва още на много места да започнат да се ВЪЗСТАНОВЯВАТ закрити и разрушени неща :?: :idea: :roll:
ПЖИ43в
 
Мнения: 346
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: ЖП възел София

Мнениеот Pepi07126 » Нед Мар 26, 2017 4:05 pm

ТРЯБВА, но няма кой да започне да ги възстановява... :/
Аватар
Pepi07126
 
Мнения: 17
Регистриран на: Съб Мар 11, 2017 12:38 pm
Местоположение: Добрич

Re: ЖП възел София

Мнениеот bdz43r » Нед Мар 26, 2017 4:33 pm

Това трасе ще отпадне така или иначе. Електрификацията ще е временна, за да минава от там товарното движение, когато София - Искър стане еднопътно.
bdz43r
 
Мнения: 3147
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ЖП възел София

Мнениеот vlado » Вто Апр 10, 2018 1:13 pm

Столичният експертен съвет обсъжда предварителен проект за жп трасе от Подуяне до Биримирци

от 10.04.2018, Автор: Милена Василева

Изображение
Фотограф: Евротранспроект

На 13 април от 13:00 часа ще бъде обсъден предварителен проект за жп трасе от Подуяне до Биримирци. Автор на проекта е "Евротранспроект".
Железопътната линия от гара Подуяне разпределителна (западен район) до гара Биримирци беше спряна от движение през 2002 г. при реализиране на една от поредните програми за замразяване на "нерентабилни" жп трасета в България, припомня инж. Тома Йоцов от "Евротранспроект".
Преди спирането й линията се използваше за преминаване на почти всички заминаващи товарни влакове от разпределителна гара Подуяне за Западна, Северозападна и Северна България. Беше единична и електрифицирана жп линия с дължина 4751 метра с параметри за скорост 80 км/час. Трасето преминава покрай квартал "Хаджи Димитър", пресича на едно ниво улиците "Градинарска", "Първа Българска армия" и "Жак Дюкло".
С прекъсване на трафика по жп връзката за Биримирци се въведе нова организация за провеждане на товарните влакове през гара София, което впоследствие се оказа неудачно като решение, тъй като се създадоха условия за увеличение на шума, замърсяване, по-голямо износване на стрелковите развития и не на последно място - неблагоприятни технологични проблеми.
Междувременно прекъснатата линия стана обект на посегателства и нерегламентирани действия. Отделни участъци от железопътната инфраструктура са вече демонтирани. Има зони от железния път, които са насипани с баласт от съседните предприятия и се използват за паркиране на автомобили, въпреки че собствеността на железопътната линия е изцяло на ДП "НК Железопътна инфраструктура" съгласно одобрената кадастрална карта на района.
Необходимо е да се вземат мерки за опазване на имота и да се създадат условия за бъдещо възстановяване движението по жп линията.

Изображение
Паркирали коли върху терена на жп линията. Отдясно се вижда стълбовната линия на контактната мрежа

Изображение
Фотограф: Градът

Гара Биримирци и железопътната връзка "Подуене-Биримирци-Илиянци" е открита през май 1945 г. През 1946 г. е завършен и въведен в експлоатация участък "гара Биримирци – Подуене-разпределителна" покрай днешното летище "София" и ул. "Рилска обител". От септември 1955 г. се открива за редовна експлоатация линията "Волуяк – Биримирци".
vlado
 
Мнения: 724
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП възел София

Мнениеот ПЖИ43в » Нед Апр 15, 2018 4:26 pm

.
ПЖИ43в
 
Мнения: 346
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: ЖП възел София

Мнениеот vlado » Вто Апр 17, 2018 4:34 pm

По проект тази връзка трябва да се направи безконфликтна, т.е. нивото на жп линията ще се вдигне и ще преминава по надлези над всички улици, които преди пресичаше. Това го споменавам, защото ако изобщо скоро се премине към изграждането й, доста терен ще трябва да се освобождава по следата й, най-малкото заради изграждането на насипа, на който тя ще стъпи.
vlado
 
Мнения: 724
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП възел София

Мнениеот semafor » Чет Юли 05, 2018 2:38 pm

Един интересен материал от тази сутрин за пространството около Централна гара София. Изглежда много интересно като заместител на сегашния кенеф и има хубави идеи в думите на проектанта. Интересно ми е сградата, която визира като останала част от жп.завода това Ремиза ли е или аз се бъркам? Също така няма да е зле на север от гарата в този район да се отдели място за жп.музей вместо за някакви дискотеки. При ремонта на гърловината на ЦГ страна 1/5/7-ма линия няма ли да се освободи още място край Ремиза? Този ремонт част от проекта за жп.възел София ли е, по друг проект ли е възложен и кога трябва да започне изпълнението му?

https://www.bnt.bg/bg/a/arkh-angel-zakh ... tomobilite
semafor
 
Мнения: 205
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Предишна

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта