София - Пловдив

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Ное 07, 2017 9:55 pm

Преди един месец (6.10.2017г.) офертите за избор на изпълнител на новите трасета Елин Пелин - Ихтиман и Ихтиман - Костенец не бяха отворени, заради обжалване на процедурата. Няма ли вече някакво решение на съответните инстанции ? Така се губи ценно време и излишно удължават като цяло, дългите срокове за въвеждане в експлоатация на тези участъци.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот 43.309 » Чет Ное 09, 2017 2:10 am

Исковете са отхвърлени от ВАС. Новите срокове за отваряне на офертите са:
15.01.2018 за Костенец-Септември
09.01.2018 за Елин Пелин-Костенец
43.309
 
Мнения: 20
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 9:33 am

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Ное 11, 2017 9:41 am

43.309 написа:Исковете са отхвърлени от ВАС. Новите срокове за отваряне на офертите са:
15.01.2018 за Костенец-Септември
09.01.2018 за Елин Пелин-Костенец

Защо се губи толкова време ? Нали има вече подадени оферти за 06.10.2017 г. Защо не се отворят веднага тези оферти ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Ное 18, 2017 6:06 am

Димитър Деянов написа:Мнение от Димитър Деянов » Съб Ное 11, 2017 9:41 am

43.309 написа:
Исковете са отхвърлени от ВАС. Новите срокове за отваряне на офертите са:
15.01.2018 за Костенец-Септември
09.01.2018 за Елин Пелин-Костенец


Защо се губи толкова време ? Нали има вече подадени оферти за 06.10.2017 г. Защо не се отворят веднага тези оферти ?

С риск някой да помисли, че започвам да си говоря сам, ще споделя следното: дали с това протакане във времето, на уж бързащата се реконструкция на 1-ва главна линия, не се цели да се намерят вратички, някоя приятелска някому фирма да "спечели" търга на предварително избрания за нея обект ? Зер, протакането може да си струва, ако съответната фирма е дала знак, че ще се отблагодари по подходящ начин. А иначе, какво са три месеца в сравнение с 5-7 години, каквито са набелязаните срокове за лотовете от Елин Пелин до Септември.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Яну 10, 2018 4:31 pm

Нали вчера трябваше да се отворят офертите за избор на изпълнител за Елин Пелин - Костенец ? Някой знае ли дали това се случи или пак има някакъв повод за отлагане ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Яну 16, 2018 10:29 pm

43.309 написа:Исковете са отхвърлени от ВАС. Новите срокове за отваряне на офертите са:
15.01.2018 за Костенец-Септември
09.01.2018 за Елин Пелин-Костенец

Нали вчера трябваше да се отворят офертите за избор на изпълнител за Костенец - Септември ? Някой знае ли защо от НКЖИ не се чува дали това се е случило ? Дали пак няма някакъв повод да не се изпълняват и тези срокове ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот asenovgrad4anin » Сря Яну 17, 2018 1:56 am

Засега отварянето на документите е планирано за 19 февруари. Оферти се подават до 16 февруари.
http://infrastructure.bg/news/2017/12/1 ... oferti_za/
asenovgrad4anin
 
Мнения: 184
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:10 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Сря Яну 17, 2018 1:55 pm

Знаем кои са основните виновници за забавянето на Елин Пелин- Ихтиман. Уж сега са отстранени, ама да видим. В момента тече яко драпане как да набутаме правилните фирми. Трудна задача. Тази отсечка не е за орачи и копачи - с по два багера на 10 км.
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Spass237 » Пон Яну 29, 2018 1:38 pm

Ивайло Московски: До месец стартираме рехабилитацията на жп линията София – Елин Пелин :D
https://vestnikstroitel.bg/interview/17 ... lin-pelin/
Spass237
 
Мнения: 66
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Юли 19, 2018 8:45 pm

На фона от ширещата се корупция, раздаването на държавни пари тук-там на парче и непрекъснато обогатяващите се управляващи от високите етажи на властта у нас, правителството отново отложи предвидените средства за доставката на ново поколение ЕМВ-та. Съобщението гласи, че БДЖ ПП ще получи 100 млн. лева за нов подвижен състав чак през 2020 г. Това е политически цинизъм и пълно пренебрежение на железопътния транспорт в България.

В издадената брошура "Унищожителната политика (на управляващите) към БДЖ", която е отговор на лъжливите твърдения на министър Владислав Горанов, Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт обобщава, че за бъде железницата конкурентна на автомобилния транспорт, времепътуването на бързите влакове от София до Бургас трябва да бъде сведено до 3 часа - 3 часа и 30 минути, нещо, което написах тук във форума още преди една година. Затова предлагат, предстоящата реконструкция на линията София - Пловдив, да бъде препроектирана за 250 км/час, с което съм напълно съгласен. Разбира се "закованите" 160 км/час, както за останалата част от 1-ва линия и по 8-ма линия, също трябва да бъдат коригирани нагоре.

В TCDD също започват строителството на линия за 250 км/час от Истанбул до Капъкуле. Накрая, за да не сме отново изостанали, трябва най-после да спре тази унищожителна политика на държавата към собствените, към нашите, железници !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Ное 28, 2018 5:13 pm

Наскоро, Генералният директор инж. Красимир Папукчийски каза, че след като отпаднаха вече всички пречки (неуважените от съда жалби) НКЖИ ще съобщи през ноември 2018 г. избраните изпълнители на лотовете от Елин Пелин до Костенец. Някой знае ли по тази тема нещо или много бързам за такава новина ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Яну 04, 2019 12:13 pm

Вече повече от месец мина от обещания срок за определяне на изпълнителите за лотовете от Елин Пелин до Костенец. Може ли някой участник във форума от НКЖИ да ни открехне, има ли движение по този въпрос, или батаците по реконструкцията на 1-ва линия ще продължават ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот semafor » Пет Яну 04, 2019 5:57 pm

Ето тук мисля, че има информация относно написаното от Вас ->

https://www.mediapool.bg/firma-bez-opit ... 87487.html

За жалост явно поради защита на авторските права не ми позволява да копирам директно към форума съдържанието на статията. Общо взето отново за такъв важен проект беше избрана някаква неизвестна фирма при което можем само да гадаем и да се досещаме какво ще бъде постигнато по отношение качественото и навременно изпълнение на този така важен инфраструктурен проект. Интересно е защо водещи фирми от сектора на жп.строителството в Европа не участват или не се допускат до участие в тръжните процедури у нас. То е ясно, че те няма да искат да се отчитат и да работят за без пари, но пък е крайно време срещу разходваните пари да държим да получаваме и качество, а в такъв случай "обичайните заподозрени фирми - вечни победители" в подобни търгове у нас щяха да останат зад борда. Корупцията сред управляващият елит и техните бизнес-приятелчета е толкова очевадна и отвратителна, че води до погнуса у всеки нормален и трезвомислещ.
semafor
 
Мнения: 218
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Яну 04, 2019 6:28 pm

Това за тези "авторитетни" фирми, които ще изпълняват Костенец - Септември, вече го знаем. Въпросът е за изборът на изпълнители на отделните лотове в участъка Елин Пелин - Костенец.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Фев 01, 2019 8:53 pm

Тази вечер в новините съобщиха, че прелезът "Казичене"(до гара Казичене) се закрива. Значи ли това, че има вече изграден надлез вместо него ? Нищо не чуваме за фирмата, която спечели като изпълнител на реконструкцията в участъка София - Елин Пелин. Това част от работата по реконструкцията ли е ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Нед Фев 03, 2019 10:19 am

Не само, че няма нов надлез, ами няма дори и първа копка за такъв. Вадят старата линия по път2 между Казичене и Искър.
София- Елин Пелин няма и 5% напредък една година след старта на реалните строителни дейности. Най-лесния участък от 23км тъпче на едно място. НЯМА ТАКЪВ ЦИРК! Оставиха за движение само път1 между Искър и Казичене и съответно намалиха скоростта от 80 на 50/60.

През това време София- Искър вече втора година е изкуствено занижено от 75/120/130км/час на 60км/час - поради “модернизация на железния път”.. А там дори и един работник няма. Нищичко не е пипано, нито е ясно кога ще се пипне. Ефектът от завишената скорост в рехабилитираната отсечка Септември-Пловдив автоматично отива на кино. НЯМА ТАКЪВ ИДИОТИЗЪМ!
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Spass237 » Нед Фев 03, 2019 10:58 pm

София-Искър би трябвало да го почнат май месец.A иначе предполагам, че надлези ще се строят след като направят линията.
Spass237
 
Мнения: 66
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Фев 04, 2019 12:32 pm

railjet написа:Мнение от railjet » Нед Фев 03, 2019 10:19 am
Не само, че няма нов надлез, ами няма дори и първа копка за такъв. Вадят старата линия по път2 между Казичене и Искър.
София- Елин Пелин няма и 5% напредък една година след старта на реалните строителни дейности. Най-лесния участък от 23км тъпче на едно място. НЯМА ТАКЪВ ЦИРК! Оставиха за движение само път1 между Искър и Казичене и съответно намалиха скоростта от 80 на 50/60.

През това време София- Искър вече втора година е изкуствено занижено от 75/120/130км/час на 60км/час - поради “модернизация на железния път”.. А там дори и един работник няма. Нищичко не е пипано, нито е ясно кога ще се пипне. Ефектът от завишената скорост в рехабилитираната отсечка Септември-Пловдив автоматично отива на кино. НЯМА ТАКЪВ ИДИОТИЗЪМ!


За това си има поговорка : „Не е луд този, който яде баницата, а онзи, който му я дава !” Как може, за такъв лек участък като София – Елин Пелин, ДА СЕ ДАВА СРОК ОТ 4 ГОДИНИ ?
Сега през първите две години, че и повече време, ще човъркат по малко, но парите ще се усвояват. Накрая ще струпат работата, разбира се, с обичайните за нашите изпълнители отстъпления от качеството и готово !
А това, че 4 години се тормози движението на влаковете в този участък, че се пречи на железницата да подобрава качеството на превозните услуги, да привлича повече пътници и товари, че това са загуби и пропуснати ползи, кой ще ги оцени и овъзмезди ?
Ако избраните от НКЖИ изпълнители, на останалите лотове по 1-ва линия от Елин Пелин до Костенец и Септември, са като тази фирма, ТЕЖКО И ГОРКО НА ЖЕЛЕЗНИЦАТА !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 631
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот bdz43r » Пет Фев 15, 2019 8:53 pm

Надлеза ще е на мястото на прелеза и от 1-2 седмици се работи по него.
Надлезите на Ковачево и Триводици бяха построени много бързо, дано и този стане бързо.
bdz43r
 
Мнения: 3161
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Съб Фев 16, 2019 1:25 am

ОК, добре, а в Казичене-Елин Пелин освен 700м положени нови звена миналата есен и 50 нови дирека, нещо друго има ли...
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Предишна

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron