Железопъната връзка София - Скопие

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Мар 07, 2019 10:14 pm

Днес в Скопие, на първото заседание на Смесената Междуправителствена комисия за икономическо сътрудничество между България и Северна Македония, нашият Министър на транспорта Росен Желязков е казал, че ж п връзката между двете страни ще бъде завършена до 2025 г. и по тази инфраструктура пътуването от София до Скопие ще става за не повече от един час.
Питам се, нямало ли е в нашата делегация някой ж п специалист, за да предпази министъра от подобно нелепо изказване ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот Spass237 » Чет Мар 07, 2019 10:49 pm

Аз си мисля да не би да е имал предвид, че за един час ще се стига до Македония, тоест границата...
Spass237
 
Мнения: 86
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот stankos » Пет Мар 08, 2019 11:50 am

Ако прекръстим Александър Димитров или Прибой на Скопие министерското обещание ще се изпълни и преди 2025 година ! :mrgreen:
stankos
 
Мнения: 474
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Мар 09, 2019 2:05 pm

За да се изпълни казаното от министъра на заседанието в Скопие, ж п линията от София до Скопие трябва да се направи права като опънат конец между тези два града и влака трябва да се движи непрекъснато, без да спира никъде, със 180 км/час !?!?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 09, 2019 5:24 pm

За министъра няма и най-малко значение дали казаното е възможно или не. Важното е да се каже нещо, пък хората, които биха се замислили дали е възможно са пренебрежимо малко.
В последно време се наблюдава тенденцията да се приказват врели-некипели за всичко и по много, за да остава по-малко "ефирно време" за коментиране на по-съществените проблеми, с други думи целта е задръстване на информационния поток с плява.
bdz43r
 
Мнения: 3178
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот railjet » Пон Мар 11, 2019 12:52 pm

Плещенето на много едри и несмаслени кифтаци (случая тук) е симптом на тежко затъпяване. Тоест, плещещият може да си позволи да изплещи какво ли не, просто защото от отсрещната страна няма коректив- както каза бдж43р. Ако сред масите,във въпросната сфераимаше,имаше значително количество действащи мозъци, министрите щяха да внимават повече в изказванията си.
Тежко затъпяване, неграмотност и импотентност във всички сегменти касаещи директно и индиректно железопътния транспорт. 250км/час след пет години, в особено сложен терен..- това, при положение, че за 14 месеца не можем да обработим ДОРИ ЕДИН КИЛОМЕТЪР НОВ ПЪТ в абсолютно равното и безпрепятствено Казичене- Елин Пелин..

Идиотизмът е достигнал да такива нива, че в един момент даже спираш, и да се ядосваш, и да се смееш...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот geny » Пон Апр 15, 2019 9:17 pm

geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот geny » Пон Апр 15, 2019 9:18 pm

Това официално ли е ? и дайте всички варианти да ги видим!
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Апр 17, 2019 10:12 am

Извадка от стр. 48 на сп. „Железопътен транспорт” – брой 3 / 2019 г.

vt.jpg
vt.jpg (90.06 KiB) Прегледано 8553 пъти

Не можех и да си представя, че едно толкова авторитетно списание като „Железопътен транспорт”, може да си позволи да тиражира означеният с червено кьорфишек, разпространяван и от други медии, затова ще кажа няколко думи за ж п връзката с Македония.

Незавършената част от тази линия (Куманово – Гюешево) се строи от нашата Дирекция на постройките при Главната дирекция на БДЖ, с наш технически персонал и наемни работници, през периода 1942 – 1944 г., с параметри: максимален наклон 15 ‰ по цялата дължина и минимален радиус на кривите Rmin = 500 m в участъка Куманово – Беляковци – Крива паланка и Rmin = 300 m в най-трудната част Крива паланка – Гюешево.
Изборът на максимален наклон 15 ‰ е продиктуван от това, че линията ще се експлоатира с парна тракция, при която мощността и теглителните възможности на локомотивите са ограничени. Но за да се реализират тези параметри, между Крива паланка и тунела под Девебаир (L=2362 м), са направени две тежки изкуствени развития. Всичко това съм описал подробно в сп. „Железопътен транспорт” – брой 6 / 1993 г.
Сега тази линия се строи (и ще продължава да се строи) от Македония и за да се избегнат тежките изкуствени развития между Крива паланка и тунела под Девебаир е възприет наклон 25 ‰ , тъй като ще се експлоатира с електрическа тракция, при която възможностите на локомотивите са далеч по-големи.
Следователно от македонска страна линията Скопие – Куманово – Крива паланка – Гюешево ще позволява допустими скорости, в по-леките участъци до 130 км/час и в по-трудните участъци 80-100 км/час.
Изводът за нас е логично да бъде, че ние трябва да реконструираме линията Радомир – Гюешево като второстепенна, за допустими скорости от 100 – 130 км/час.
Или, ако приемем, че след всички предвидени реконструкции по ж п трасето за връзка с Македония, разстоянието между София и Скопие ще стане около 270 – 280 км., опитайте да си представите как „пътуването с влак от София до Скопие ще отнеме малко повече от един час” !
Отговорът е : ако стане за малко повече от три часа, пак ще е добре !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот alecs » Пет Мар 17, 2023 4:30 pm

Здравейте,
Търся място, където се провеждат снимките на филма "Изток-Запад" (1998 г., Франция). Снимките се провеждат в София и Пловдив.
Скрийншотовете от филма показват украса на граничния пункт, за който се знае със сигурност, че не е далеч (5-10 км) от границите на бивша Югославия. Опитвам се сам да намеря това място, но гугъл не работи...ниска резолюция.

С най-добри пожелания, Алеcs
Прикачени файлове
4.jpg
4.jpg (99.16 KiB) Прегледано 3248 пъти
3.jpg
3.jpg (94.5 KiB) Прегледано 3248 пъти
2.jpg
2.jpg (107.26 KiB) Прегледано 3248 пъти
1.jpg
1.jpg (116.16 KiB) Прегледано 3248 пъти
alecs
 
Мнения: 3
Регистриран на: Сря Мар 15, 2023 8:27 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот alecs » Нед Мар 19, 2023 11:28 am

Може би фрагменти от спомените на Катрин Деньов ще помогнат за намирането на този мост и железопътната линия. "... Живея в апартамента на хотел Кемпински, малко далече от града. Днес не снимам и отивам в града с моя шофьор-преводач Явор... Отиваме в православния храм "Свети Николай". .. Обяд в бившия Руски клуб .. ... или отидете в японския ресторант на хотела... Вероятно Деньов е пътувала от София, за да снима епизода.
Днес снимаме финала на филма на границата с бивша Югославия. .... ниско слънце, облаци, красива светлина в такава класическа "декорация": бариера, войници в униформи, немски овчарки изглеждат необичайно изразителни под бяла снежна покривка .... Впечатлен съм от плаката: "Югославия - 5 км." .."
alecs
 
Мнения: 3
Регистриран на: Сря Мар 15, 2023 8:27 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот bdz43r » Сря Мар 22, 2023 10:43 am

Това е мостът при бившата гара Драгоил между Драгоман и Калотина.

42° 57.792' N 22° 52.842' E
bdz43r
 
Мнения: 3178
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железопъната връзка София - Скопие

Мнениеот alecs » Сря Мар 22, 2023 8:18 pm

bdz43r написа:Това е мостът при бившата гара Драгоил между Драгоман и Калотина.

42° 57.792' N 22° 52.842' E


Благодаря за отговора - намек. Жалко, че не можете да видите гледката от моста към железницата в Google.
Добър вечер
на Ваше разположение
alecs
 
Мнения: 3
Регистриран на: Сря Мар 15, 2023 8:27 pm


Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron