ЖП линия Септември - Добринище

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: ЖП линия Септември - Добринище

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Мар 21, 2021 12:20 am

Абсолютно съгласен съм, че не бива да се губи дори секунда повече и веднага да се действа за вписване на нашата теснолинейка в този списък. При промяна на властта в България след 4 април, това е много вероятно. Трябва да настояваме и за разследване на вината около затриването на Пазарджик-Вареара и Червен бряг-Оряхово и да се потърсят нови възможности за поне частичното им възстановяване за атракционни цели, както и за възобновяване на превозите по някои отдавна закрити жп отсечки. Относно новите жп спирки по Септември-Добринище- вероятно идеята за овековечаване паметта на достойни хора с принос е много добра, но практически смисъл от тези нови спирки няма. Всъщност Пампорово само е преименувана и тя е доста по-използвана от самата гара Варвара. Якорудска баня с този късичък перон е доста неудобна, особено за велосипеди от/на влака. Там засега никой не слиза и не се качва, защото банята не работи, което е странно, тъй като по същото време баните в Баня- открита и Добринище-закрита си работеха. От трите спирки най-живописната - Стоян Митов е и най-неизползваема и най-странна. Устроена е на място със завой между два тунела и спирайки влака, последните вагони са вътре в тунела. Не че някой изобщо слиза или се качва в този див пущинак. Едно е сигурно- разходът на гориво за потегляне след това е доста голям, тъй като участъкът е и под наклон. Това дори не отговаря на критериите за безопасност и не знам кой е разрешил там да има спирка. Явно понеже има и някаква сграда. По-голям смисъл имаше, вместо да се разкриват спирки в нищото, да се възобновяват спиранията на Дренов дол и Пашови и да се закрие окончателно спирка Острец. Не че Цепина и Долене са по-използвани... Кметовете на Пашови и Света Петка би трябвало да устроят по-добри подстъпи от селищата към жп спирките. Света Петка би могла да обслужва успешно и Юндола, ако се устрои пряка и поддържана пътека дотам. Необходимо е да се възстановят или опазят приемните здания на много спирки. Не е ясно защо билети на гарите не се издават и всичко се случва във влака доста съмнително. Не винаги се издават билети на къси разстояния или се издават за по-късно от реалните километражи за определени пътници- вероятно познати на кондукторите. Това много силно започва да напомня на препълнените със стотинки джобове на кондукторите по Червен бряг-Оряхово малко преди закриването й, когато умишлено я изкараха нерентабилна. Освен това нищо почти не се прави за самия железен път и провеждането му към малко по-високи скорости - поне до 50-60 км/ч, тъй щото времепътуването по целия участък Септември-Добринище да е не повече от 3,5 часа.
bdz_55-089
 
Мнения: 880
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП линия Септември - Добринище

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Сеп 03, 2021 5:25 pm

Тук в тази тема, още на 15 януари 2015 г. обясних, че не е възможно да се наблюдава едновременното движение на два влака на това място по теснолинейката Септември - Добринище.
Сега показвам снимката, която се появи вчера във Facebook, без всякакъв обяснителен текст. Аз също имам такава снимка отдавна. Тя ни внушава отново, че в едната от тaka наречените „6-тици” по трасето на теснолинейката Септември – Добринище, мoжем да видим едновременното движение на два влака.

Между Аврамово и Черна Места.jpg
Между Аврамово и Черна Места.jpg (123.83 KiB) Прегледано 4922 пъти

Всъщност това са две снимки, направени последователно, на един и същ влак, от една и съща позиция. Първата снимка е когато влакът е горе. След това с лява крива той се насочва и преминава през тунел № 33 в съседната речна долина. Там спускането надолу продължава и отново с лява крива се насочва и преминава през тунел № 34. Втората снимка е направена при излизането на същия влак от този тунел.
С монтаж между двете снимки е получена показаната тук снимка-фалшификат.
Това не може да се види там, защото: първо, този малък участък от теснолинейката се намира в едно междугарие (гара Аврамово – гара Черна Места) и второ, в едно и също междугарие по теснолинейката никога не се пускат да се движат едновременно два влака.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ЖП линия Септември - Добринище

Мнениеот ПЖИ43в » Съб Сеп 04, 2021 6:53 pm

ИМА(М) снимка от същото място на влак в обратна посока с два локомотива!!!!
ПЖИ43в
 
Мнения: 375
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Предишна

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта