ЖП Възли в големите градове - обща дискусия.

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Мар 02, 2016 9:37 pm

Otskov написа:Я предложи за закриване русе-запад да видиш как ще подскочи :D

Откъде накъде? Русе-запад е гара, която обслужва Западната пром. зона на Русе, в т ч. Металснаб, ТЕЦ "Русе-запад", Пристанищен комплекс Русе-запад, Русенската корабостроителница и др. Товва е гара с историческо значение и стратегическо местоположение. Имало е случаи, когато се е ползвала и като пътническа. Нито една от русенските гари не е за закриване или понижаване в статут. По-скоро би трябвало да се мисли за изграждане на модерно приемна здание на Русе-север и за пускане на пътнически влакове към Мартен.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Мар 02, 2016 9:48 pm

dobo написа:55 по твоята логика и част от гарите на Русе подлежат на закриване! Само не ми казвай,че няма такива!

Няма такива! Какво ще закриваш, дори трябва да се възобновят някои, напр. Русе- изток, защото е край развиващата се и набираща мощ нова индустриална зона на града с 2 големи предприятия- Монтюпе и Керос. Вече успяха да ликвидират два важни РП- Дунав и 12 (долу до Дунава), което си беше голяма грешка. Трябва да се модернизира още Русе- центр. с още 2-3 коловоза и трети перон, да се изградят удобни подстъпи и перон на Русе- товарна гара, ново приемно здание. Така де- и ние искаме модерни ескалатори като на сп Крум. Русе- прист. трябва също да се пооправи, за да може да се пусне околоградската железница. Русе е важен жп възел с международно значение и всякакви прибързани действия относно неговите елементи трябва да се съгласуват с европейските органи, а те няма да го позволят никога, дори е по-вероятно България да отнесе някоя и друга санкция, заради системното неглижиране на жп възел Русе.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Мар 02, 2016 10:32 pm

Искам да запитам какъв товарооборот генерират гарите в Русе, вкл. пристанище Русе спрямо г. Повеляново с прилежащите и заводи в Девненския индустриален комплекс, гара Разделна с прилежащите и пристанища Варна-запад и фериботния комплекс, и колко влака, освен почти всички минали през Дунав мост сменят посоката на Синдел. И защо нито едно предприятие в индустриална зона Русе- изток не си построи индустриален клон ?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Мар 03, 2016 12:21 am

Не, не е добро решение! РП Доростол си е отделен. Там спират и някои пътнически влакове, той може да се ползва като спирка в рамките на града, но при малко повече съобразителност и реклама. РП Дунав и РП 12 също можеха да се ползват за тези цели.
Въпросите, които задава Ивайло изискват точна статистическа справка, която трудно може да се направи. Защо новите предприятия не са си построили клонове ли? Ами на този въпрос да отговори НКЖИ и държавата защо не промотират жп транспорта и не улесняват инвеститорите да го ползват. Иначе Русе- изток е съвсем близо до тези предприятия и няма никакви технически и теренни пречки пред изграждането на подобни клонове.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Мар 03, 2016 12:59 am

А от кога НКЖИ изгражда клонове в частни фирми ? Аз, до колкото знам, си ги изгражда инвеститора. Например, в Челопеч, клона си го изгради инвеститора. НКЖИ изгради само СОП-а срещу заплащане.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Otskov » Чет Мар 03, 2016 4:09 am

Това, че са интегрирани в централизацията на дадена гара, с нищо не пречи на обслужването им с ПВ.
За справка виж Пщ П3 - 4 влака на ден спират там, въпреки че двете стрелки пред поста са включени в МРЦ и въпреки че от там никой не се качва, а за последно видях пътник да слиза през 2012-та...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Мар 03, 2016 12:22 pm

Докато НКЖИ, пък и БДЖ, продължават да разсъждават по този остарял и декадентски начин, добро няма да видят. Щом си в условията на пазарна икономика, трябва да правиш всичко по силите си да привличаш нови клиенти, да разширяваш и развиваш мрежата и базата си, да ги глезиш, съблазняваш и подканваш с всевъзможни прийоми! Дали НКЖИ е направила достатъчно, за да изтъкне предимствата от ползване на жп транспорта и линиите в района на Русе- изток от новите крупни предприятия, създадени там? За да искаш да получиш нещо, първо трябва да дадеш!
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Мар 03, 2016 2:05 pm

Не случайно зададох въпроса с товарооборота, и то конкретно към 55-цата, за да се разбере защо е невъзможно затварянето на която и да е гарите в района на Синдел, Варна-запад и Девня. И че гарите в Русе също не трябва да се закриват, вкл. Русе-изток. През гарата и порт Булмаркет /с Veso дори им бяхме гости/ на територията на бившия КТМ има голям товарооборот с течни товари, на другите пристанища с коловозно развитие - генерални и насипни товари. Русе разпределителна дори не подлежи на коментар. Колкото до заводите на Монтюпе и Керос, намиращи се на Русе-изток, те самите явно нямат изгода да возят с Ж.П. транспорт. Те се намират на 100 м. от гарата, достатъчно мощни фирми са, и ако искаха да возят с влак щяха да си построят по един индустриален клон, или най-малкото - да си наемат/купят коловоз на гарата. Последното го правят не една скрападжийски фирми с много по-малки възможности. Но гара Русе-изток не трябва да се демонтира, защото е напълно възможно да се явят инвеститор/и, които търсят железопътна достъпност.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Otskov » Чет Мар 03, 2016 2:11 pm

Нали на нейно място ще се строи интермодалния терминал.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Мар 03, 2016 3:27 pm

В същност там са 2 залепени гари. Терминала ще се строи на мястото на източната. Западната си остава, дори я има на рендерите. Точно до нея има незастроени терени. Отделно, от заводите до бъдещия терминал има изграден 4-лентов път, по който товарите могат да се превозват със заводски транспорт директно до терминала.
http://gradat.bg/news/2015/11/16/264996 ... hte_budat/
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Мар 03, 2016 7:35 pm

И аз научих много неща, които не знаех, така че благодаря за информацията :). Иначе, там теренът е изключително благоприятен за всякакъв вид строителство, а местоположението е много стратегическо, близо до Дунав мост, свободната и безмитна зона, до района на Русе-изток, до пътя за Мартен, бившия СКТМ, регионалното депо за твърди битови и промишлени отпадъци, военни и военно-промишлени обекти ( "Дунарит"), животновъдни комплекси и др. важни обекти. Всичко това би трябвало да съблзни още инвеститори да дойдат в Русе и е път към прогрес и териториално разширение на града в източно направление. Русе-изток има много голям потенциал, който не е напълно усвоен, а може да се направи и още много по нея. Всъщност, какъв точно е статута на тази гара към момента? Преди 5-6 години бях ходил дотам с велосипед и един пазач ми каза, че се водела към Рр, а самата гара е закрита, но пък никога не е била пустееща, а пълна с всевъзможни вагони и дълги композиции. Оттам би трябвало да тръгва и евентуална жп линия за Тутракан-Силистра. Целият този модерен транспортен възел може да се допълни и с едно летище, каквото всъщност към момента има, но това е малка селскостопанска авиобаза.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот vlado » Пон Мар 07, 2016 10:30 am

Русе изток е затворена за движение, с много демонтирани коловози най-вече в разпределителния парк и напълно негодна за експлоатация към настоящия момент. Бях там преди има-няма четири месеца и впечатленията са ми преки. А относно това, че там ще има две гари една до друга - това не е вярно! Като започнат да правят терминала, гарата ще бъде напълно демонтирана и заличена на практика, като на нейно място ще се построи новото съоръжение. Дано поне той се използва пълноценно и не последва съдбата на разпределителната преди него.

Ето и СНИМКИ (от 30 до 147 вкл.)
Последна промяна vlado на Вто Мар 08, 2016 11:00 am, променена общо 1 път
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот svetlio75 » Пон Мар 07, 2016 6:55 pm

bdz_55-089 написа:
dobo написа:55 по твоята логика и част от гарите на Русе подлежат на закриване! Само не ми казвай,че няма такива!

Няма такива! Какво ще закриваш, дори трябва да се възобновят някои, напр. Русе- изток, защото е край развиващата се и набираща мощ нова индустриална зона на града с 2 големи предприятия- Монтюпе и Керос. Вече успяха да ликвидират два важни РП- Дунав и 12 (долу до Дунава), което си беше голяма грешка. Трябва да се модернизира още Русе- центр. с още 2-3 коловоза и трети перон, да се изградят удобни подстъпи и перон на Русе- товарна гара, ново приемно здание. Така де- и ние искаме модерни ескалатори като на сп Крум. Русе- прист. трябва също да се пооправи, за да може да се пусне околоградската железница. Русе е важен жп възел с международно значение и всякакви прибързани действия относно неговите елементи трябва да се съгласуват с европейските органи, а те няма да го позволят никога, дори е по-вероятно България да отнесе някоя и друга санкция, заради системното неглижиране на жп възел Русе.

Дрън дрън.Пост 12 съществуването му е напълно безмислено .Навремето е обсужвал така наречената индустрия 12 маневра ако не ме лъже памета .Това ще рече ПЕТРОЛ не съществува вече там няма камък върху камък извадени са стрелките .Преди седем или осем години в Труд се подаваха вагони със шамод съседното разтоварище на Химимпорт и то не се ползва .До там има такава растителност че не се вижда железнят път ужассс :o ползва се коловоза на хлебна мая стрелките към родопа са заковани .В маята се влиза един път на няколко години когато дунава е паднал и меласа неможе да се разтоварва от шлеп.ЗАМИСЪЛА преди години е бил коловозите на Труд да се свържат с пристанище изток.Та затва пост 12 отиде в историята.Гара Запад и западна промишлена зона та там работи ли нещо -корабната я срапосват ,метал снаб всичко е на камиони ,Приста оил затихващи функции,ТЕЦ запад не работи от 20 години.Запад може единствено товарен трафик да поеме да не потъва пътническа гара
svetlio75
 
Мнения: 33
Регистриран на: Сря Юли 31, 2013 2:10 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Мар 08, 2016 10:08 pm

vlado написа:Русе изток е затворена за движение, с много демонтирани коловози най-вече в разпределителния парк и напълно негодна за експлоатация към настоящия момент. Бях там преди има-няма четири месеца и впечатленията са ми преки. А относно това, че там ще има две гари една до друга - това не е вярно! Като започнат да правят терминала, гарата ще бъде напълно демонтирана и заличена на практика, като на нейно място ще се построи новото съоръжение. Дано поне той се използва пълноценно и не последва съдбата на разпределителната преди него.

Ето и СНИМКИ (от 30 до 147 вкл.)


Не съм чувал за подобни проекти и би било голяма грешка да се ликвидира една такава мащабна гара с огромно коловозно развитие и прилежащ сграден фонд, съоръжения и др. Не е вярно, че са демонтирани много коловози- един два само се виждат от снимковия ти материал, ама не казваш нищо за стотиците вагони там- че толкова много вагони на едно място нямаш по всички наши клонове и техните гари взети заедно, пък и по големи наши жп възли също няма.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Мар 08, 2016 10:14 pm

svetlio75 написа:Гара Запад и западна промишлена зона та там работи ли нещо -корабната я срапосват ,метал снаб всичко е на камиони ,Приста оил затихващи функции,ТЕЦ запад не работи от 20 години.Запад може единствено товарен трафик да поеме да не потъва пътническа гара

Много апокалиптични и неточни констатации! Русенската корабостроителница е по-голяма, по-модерна и по-работеща от варненската и всъщност това е едно емблематично предприятие за България и независимо кой е собственик, то ще продължава да има определяща роля в бранша. За "Приста ойл" това си е твое мнение. А "Оргахим" някак удобно си го пропуснал? :roll: Ама то също е там и работи интензивно. Има и други фабрики, някои конфекционни, някои от хранително-вкусовия сектор, някои от машиностроенето или мебелната индустрия. Нека споменем "Жити", "Сирма- Приста", "Фазан", "ЗИТА- Карбохим", "Апекс".
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Мар 08, 2016 10:28 pm

На бившата гара Русе-Изток няма вагони, а ненарязан черен скрап. Единственото цветно от ватоните - буксите са окрадени. На мястото на тази гара ще се изгради нова, с прилежащ и контейнерен и Ро-Ла терминал. Комплекса ще се състои от електрифицирана приемо - отправна гара извън портала и неелектрифициран товаро - разтоварен терминал. Всичко от старата гара ще се изрине до земя и ще се строи на ново! Парите в размер на 21 792 543 евро са осигурени.
Тука, на края е и проекта.: http://gradat.bg/news/2015/06/29/256277 ... ef=miniurl

bdz_55-089 написа: За "Приста ойл" това си е твое мнение. А "Оргахим" някак удобно си го пропуснал? :roll: Ама то също е там и работи интензивно. Има и други фабрики, някои конфекционни, някои от хранително-вкусовия сектор, някои от машиностроенето или мебелната индустрия. Нека споменем "Жити", "Сирма- Приста", "Фазан", "ЗИТА- Карбохим", "Апекс".

Кажи ми колко от тях ползват Ж.П. транспорт?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Мар 08, 2016 10:39 pm

Е, това наистина е строхотен проект и си мисля, че вместо да наливаме пари в нищото край Видин и да се осъзнаваме чак сега, че е било напразно, можеше всички тези пари и усилия да отидат тъкмо за такъв един проект за Русе-изток. Ето, че някои от нещата, които и аз казах, са подчертани като предпоставки и условия за избора на място на този бъдещ ИМТ. Доста отдавна трябваше да е готов и вече да работи, но у нас винаги приоритетите са били грешни и винаги сме закъснявали в развитието си спрямо други държави, райони и градове.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот vlado » Сря Мар 09, 2016 4:12 pm

Всъщност при ходенето ни там с голямо учудване установихме, че повечето вагони там са ако не в перфектно състояние, то поне с почти пълна окомплектовка. Говорихме по този въпрос с охраната и те ни обясниха, че е имало набези, но тъй като са успели да респектират мераклиите, сега кражбите са сведени до минимум.
Половината от разпределителния парк е демонитиран и това добре си личи от снимките. В приемно-отправния няма демонтирани коловози.
vlado
 
Мнения: 762
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Otskov » Сря Мар 09, 2016 5:47 pm

Какво са разпределяли в челна гара ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1980
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЖП Възли в големите градове - обща дискусия.

Мнениеот nikos74 » Нед Май 15, 2016 8:58 pm

Гарата не е челна в прекия смисъл. Входът е бил от запад, следва приемно-отправен парк от 10 коловоза. Той се свързва с разпределителния парк през гърбица с 16 коловоза, който завършва с изтеглителен коловоз. От изтеглителния следва отправния парк, който е разположен успоредно с разпределителния парк. От отправния парк им свързващ коловоз с приемно-отправния парк. В общи линии това представлява Русе-изток разпределителна.
nikos74
 
Мнения: 2
Регистриран на: Пон Сеп 07, 2015 11:42 pm

Следваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron