Страница 1 от 1

Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Нед Май 22, 2016 6:08 pm
от Димитър Деянов
geny написа: И един страничен въпрос ако може да ми се отговори днес ходих на Рилския манастир -влакчето от източната страна на манастира дето седеше го няма дали некой го гепи или отиде за скрап ако е така аман от лешояди у тая българия

Уважаеми "geny",
Най-напред показвам локомотива с експлоатационен номер 441-60, който беше изложен заедно с един пътнически вагон В4-60 в района на Рилския манастир. Снимката е направена на 17 септември 1981 г.

Lok. 441-60, 17.09.1981 г., Рилски манастир..jpg
Lok. 441-60, 17.09.1981 г., Рилски манастир..jpg (94.2 KiB) Прегледано 6435 пъти

На твоят въпрос за съдбата на тази машина отговарям с три документа:

1. Бележка в архива на отдел "Музейно дело" при ЦУ на БДЖ, с която уведомих веднага Зам.ген. директор, след като научих, че лок. 441 и вагона са вдигнати.

Бележка в архива на отдел Музейно дело.jpg
Бележка в архива на отдел Музейно дело.jpg (87.12 KiB) Прегледано 6435 пъти


2. Справка, която направих през 2001 г., в отговор до Специалната следствена служба, която поиска тази справка за да направи разследване за изнасянето на локомотивите 441-60, 465-60 и 485-60 извън страната. За съжаление, разследването не постигна нищо и беше прекратено.

Отговор до Спец. следствена служба-стр.1.jpg
Отговор до Спец. следствена служба-стр.1.jpg (260.75 KiB) Прегледано 6435 пъти

Отговор до Спец. следствена служба-стр.2.jpg
Отговор до Спец. следствена служба-стр.2.jpg (286.16 KiB) Прегледано 6435 пъти


3. Обобщена информация за съдбата на оцелелите локомотиви серия 400-60, която се намира във второто издание на нашия локомотивен албум "Локомотивите на БДЖ"

От нашия локомотивен албум.jpg
От нашия локомотивен албум.jpg (151.72 KiB) Прегледано 6435 пъти

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Нед Май 22, 2016 11:27 pm
от diesel07
http://www.railwaypassion.com/forums/in ... l#msg94008 и http://www.railwaypassion.com/forums/in ... l#msg85599 Ето къде е изчезналият състав на дековилката.Има го и тук- http://www.railfaneurope.net/pix/de/museum/FFM/pix.html.

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Пон Май 23, 2016 11:20 am
от транзитен пътник
Кой е бил собственик на тези локомотиви и вагона през 1999?

Колко би платил един австрийски или германски музей за тях?

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Пон Май 23, 2016 11:51 am
от ivajlo_nikolov
Вагоните и локомотивите на хартиената фабрика в Бараково /бивш КМЗ Н. Вапцаров/ към 1999 г са частна собственост като ДМА на предприятието, придобити заедно с него при приватизацията му, и не са обявени за паметник на културата. Точно тези вагони в момента се движат в музейната железница във Франкфурт.

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Пон Май 23, 2016 12:52 pm
от транзитен пътник
А 485⁶⁰ от Жабокрек? Той май не е бил собственост на фабриката (ако тя е продала 441⁶⁰ (от манастира), 465⁶⁰ (от фабричния двор) и вагоните на музеите).

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Пон Май 23, 2016 8:24 pm
от diesel07
http://www.internationalsteam.co.uk/tra ... aria03.htm Тук може да се намери информация за парни теснолинейни локомотиви в БДЖ. http://www.internationalsteam.co.uk/tra ... a14019.jpg Досега не знаех че и на теснолинейката е имало вагон-отоплител.

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Пон Май 23, 2016 9:16 pm
от geny
Какво съсипва милата ни родина -просто не е истина !!!!! Междудругото дори и при тая безстопанственост след прослувути те промени след 90 година това поне според мен няма как да се изнесе и продаде без вътрешен човек защото просто мирише -та дори и да няма служител на БДЖ в това и вероятно е така е дадена информация от такъв или такива на някой чревоугодник до жпето да направи бързия лъскав милион от който всички бизнесмени тръбят колко трудно идвал и се правил нищо не е случайно в тоя живот мръсен -а ако всичко това се ремонтира реставрира и модернизира и поеме по своя път в транспортното дело и услуга на хората а не да иде на бунището на историята или в някой близки нам държави и барони!!!!!!!

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Вто Май 24, 2016 9:44 am
от Димитър Деянов
Сигурен съм, че още тогава, през 2001 г., можеше много лесно, по обратен път да се установи кой стои на дъното, кой или кои са организирали вдигането, изнасянето и продажбата на тези теснолинейни машини. Предполагам обаче, че по онова време, Специалната следствена служба е получила съответното нареждане "от по-горе", защото много скоро, разследването беше преустановено без повече обяснения.

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Вто Май 24, 2016 10:00 am
от railjet
Кой беше директор на БДЖ в периода 2000/2001 ?

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Вто Май 24, 2016 10:25 am
от geny
Вилхелм Краус :mrgreen:

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Вто Май 24, 2016 10:55 am
от geny
Също радио технико (Антони Славински) и една гадна твар Пламен Петров :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: втория особено опасен

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Сря Май 25, 2016 6:50 pm
от BDZ 07
Той вторият наистина излезе опасен - закри една камара линии през 2002 г.

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Сря Окт 12, 2016 1:12 pm
от ilian

Re: Теснолинейката Кочериново - Рила - Рилски манастир

МнениеПубликувано на: Сря Окт 12, 2016 7:35 pm
от BDZ 07
Най-удачното място е (авто)гарата в Рила. Всичкият човешки поток за манастира минава оттам. Горе при манастира ще е трудно да се направи нещо поради липсата на място.