София - Пловдив

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Дек 09, 2016 6:37 pm

Тази част от 1-ва главна линия ще присъства все по-често тук във форума, предвид целевото насочване на НК ЖИ с предимство, към съвременната реконструкция изцяло на 1-ва и 8-ма линия.
Във връзка с горното, питам : може ли някой да покаже на карта (скица) новите трасета между Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември, които се имат предвид сега ?
Самият инж. Милчо Ламбрев споменава за напускане на настоящото трасе и за изграждането на няколко големи тунела, един от които с дължина над 6 км., а това означава, че новите трасета са вече набелязани. А доколкото разбирам за участъкът Костенец - Септември се търси вече и изпълнител.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Пет Дек 09, 2016 8:29 pm

Новата следа напуска сегашната 2 км преди Побит камък. Завърта вдясно посредством крива с почти двойно по-голям радиус. В края й ще има нова спирка. Оттам следва лява крива с дълга естакада и се забиваме във възвишенията. Тунелите са няколко, като действително най-дългият е над 6200м. Трасето ще мине под магистрала Тракия и ще се слее отново със сегашнато на 2,5 км от гара Вакарел- надолу към Веринско.

За Костенец-Септември подписаха за финансиране. Още сме далеч от избор на строител. През 2017г ще стартират Волуяк-Елин Пелин, като най-тежката задача е реконструкцията на стрелковото и коловозно развитие на Централна гара.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот vlado » Пет Дек 09, 2016 9:37 pm

vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: София - Пловдив

Мнениеот assen5 » Съб Дек 10, 2016 12:29 pm

Благодаря! Много неща ми се изясниха.
Аватар
assen5
 
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Дек 10, 2016 6:01 pm

Аз също благодаря на vlado за нагледно представената информация. Тя дава доста добра картина за новата част на трасето между Елин Пелин и Септември. Но неминуемо ще се поставят различни въпроси и един от тях, който ме вълнува, е: Новата гара Костенец не се ли намира много далече от селището гара Костенец ? Защо се запазва 3,5 км железопътна връзка на новата гара Костенец и сега съществуващата ? Само за товарни превози ли ? Дали се няма предвид по-нататък продължаването на тази връзка и осъществяването на много отдавна замислената линия Костенец - Самоков - Дупница - (Кюстендил - Гюешево - Куманово - Скопие) ?
Дали това е така, могат да кажат само тези, които са участвали активно при проектирането на реконструкцията на 1-ва линия. Именно изясняването на пълният замисъл за 1-ва линия имах предвид, когато призовах някой от тези участници, да изложат проекта за новото трасе между Елин Пелин и Септември.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Съб Дек 10, 2016 6:09 pm

Старата (сегашна) линия ще се запази само за пътнически трафик. Товарни влакове по нея няма да вървят. Ще се демонтира път 2- ще бъде единична линия. Във видеото не е показан бъдещия разделен пост Немирово, при който новото трасе напуска сегашната следа. Проектирането не е правено в хипотеза за нова линия от Костенец към Дупница. Такава вероятно никога няма да се появи.

Шорикаща е дължината на новите междугария Елин Пелин --------------Ихтиман--------------Костенец----------Септември., без проходни сигнали, без РП-та....
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Дек 12, 2016 9:37 am

railjet написа:Шорикаща е дължината на новите междугария Елин Пелин --------------Ихтиман--------------Костенец----------Септември., без проходни сигнали, без РП-та....

Така ли е по проект, без проходни сигнали ?
Във видеото за Елин Пелин - Септември се споменава, че през планинската част кривите ще са за 160 км/час. В по-леките участъци : София - Елин Пелин, около Ихтиман и особено от Белово до Пловдив, няма ли да има отсечки с допустима скорост 180 - 200 км/час, така че времепътуването на бързите влакове между София и Пловдив да може да се закове спокойно (с резерв) примерно на 1 час ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот bdz43r » Пон Дек 12, 2016 12:02 pm

Интересно ми е какви са наклоните около Вакарел и след Немирово.
Ако са допуснали голям наклон, това означава двойна тяга за товарните влакове, недостижима скорост нагоре и ограничения по спирачка надолу, което донякъде опорочава иначе бързата линия.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Дек 12, 2016 12:53 pm

Преобладаващ 12,5. С възможни кратки участъци до 19/1000.

От Веринско до Немирово хоризонталните криви са параметри за 200км/час. Останалото варира от 160 до 180. През района на гара Белово скоростта ще е ограничена до 130км/час. Вариантът за по-право трасе през хартиената фабрика плаши НКЖИ и затова те предпочитат да рушнат своя сграда....
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот ПЖИ43в » Пон Дек 12, 2016 3:10 pm

Докъто се почне работа по този проект и това трасе програмния период и парите ще са свършили и ще ни остане да се возим и пътуваме по трасето само виртуално по анимационното клипче :mrgreen:
ПЖИ43в
 
Мнения: 374
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Дек 13, 2016 9:36 pm

railjet написа:През района на гара Белово скоростта ще е ограничена до 130км/час. Вариантът за по-право трасе през хартиената фабрика плаши НКЖИ и затова те предпочитат да рушнат своя сграда....


Каква сграда ? Старото приемно здание на Белово от времето на барон Хирш (1873 г.), което показвам тук и което е музейна сграда ще се запази ли ?

Belovo от 1873 г..jpg
Belovo от 1873 г..jpg (233.64 KiB) Прегледано 6392 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Вто Дек 13, 2016 9:42 pm

Не, не тя. Нещо на енергосекцията беше.


Всъщност от Белово може да се изстискат 160 без разрушаване, ама затова двата бързи пътя трябва да попаднат върху последните два коловоза. Правил съм подобно предложение, но НКЖИ не обичат нестандартни решения.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Дек 15, 2016 5:54 pm

Във видеото, което ни дава представа как ще изглежда реконструираният участък Елин Пелин - Септември, е показано, че пред всеки тунелен портал се прави специална площадка за лесен достъп на автотранспортни средства. Според мен, такива площадки не трябва да се правят. Може ли да каже някой, например, колко пъти се е налагало за 65 години експлоатация, до порталите на тунелите "Козница" и "Зли дол" да отиват автомобили ? Тези площадки ще се превърнат в постоянна цел на всякакви любители, които ще ходят там да гледат преминаващите влакове, да правят снимки, да си правят селфита, че може между тях да се промъкват и злосторници - всякакви хора има.

Иначе, когато трасето преминава през населени места (например Клисура) линията трябва да бъде оградена така, че дори и животни да не могат да я пресичат.

Всички бързи влакове трябва да бъдат осигурени и да се движат (да използват) постоянно, максималната допустима скорост по път на всеки участък (отсечка), за да има категоричен ефект при пътническия трафик. Ако не е така, защо ще правим толкова скъпо струваща реконструкция ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот 07 » Чет Дек 15, 2016 8:16 pm

Площадката ще бъде необходима още при строителството, а след няколко инцидента с пожар в тунели - вече е въведена и като задължителна по време на експлоатацията
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Чет Дек 15, 2016 9:32 pm

Площадките при гърлата на тунелите и пътища към тях са абсолютно задължителни! Благодарение на тях ще се осъществяват бързи интервенции на мобилни екипи при инциденти от всякакъв тип.Те са под видеонаблюдение.
Строителство на нова жп магистрала без спогателна пътна инфраструктура е немислимо.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Дек 16, 2016 6:37 pm

Продължавам да твърдя, че площадки за автотранспортни средства към гърлата на железопътните тунели, в участъците между Елин Пелин и Септември, не са необходими. В случай на произшествие в тунели, проникването, особено в по-дългите, може да става само с релсови возила. Такива специално обзаведени возила, да ги наречем "помощни" или "спасителни", които могат да са съчленени и да имат всичко необходимо за целта, трябва да се намират и да поддържат дежурство, от двете страни на всеки тунелен участък: в Елин Пелин, в Ихтиман, в Костенец и в Белово. При сигнал за авария в тунел, диспечера спира движението в съответния участък и тези возила по-най-бързият начин могат да достигнат, от едната или от двете страни, в който и да е тунел на тунелния участък.

Иначе, ако разчитаме на автотранспортни площадки, трябва непрекъснато да се изразходват огромни средства, затова питам : кой ще плаща за поддържането на тежките планински пътища до тези площадки ? кой ще чисти тези пътища при тежки метеорологични условия и кой ще плаща за това ? Вие знаете, че няма кой да чисти редовно много от републиканските пътища ! Дори и да се заплаща, тези пътища (към площадките), пак няма да са поддържани и чистени, макар че това трябва да се прави непрекъснато и ще се заблуждаваме, че имаме на разположение площадки "за всеки случай".
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот 07 » Пет Дек 16, 2016 6:44 pm

Тези пътища и площадки освен за спасителна дейност са необходими още при строителството, текущото поддържане и ремонта на тунелите. Освен това пътя в тези тунели е безбаластов... Спомнете си логистичните проблеми при последния ремонт на Гълъбец. Относно чистенето от сняг - притесненията ви са основателни, тези пътища няма да са част от републиканска пътна мрежа, и грижата за тях ще е на НКЖИ.... Което е още по сериозна предпоставка те да не се поддържат
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Дек 16, 2016 11:52 pm

Най-логично и целесъобразно е, така заложените тунели между Елин Пелин и Белово, да бъдат пробити (изграждани) с тунелопробивни машини тип "щит"("къртица"). При този метод на строителство, всички елементи (дъги) и други материали за оформянето на тунелната тръба, се подвозват отзад по готовото трасе (пробив) и се монтират непосредствено зад тунелната машина.
Безбаластовият монтаж на релсите в тунела не означава, че темето на релсите ще е на нивото на основната настилка, както трамвайните релси по улицата. Безбаластовият монтаж в тунелите ще се извършва върху бетонови траверсови блокове, така както са монтирани релсите в тунелите на софийския метрополитен. В такива тунели не могат да се разхождат автомобили.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Дек 24, 2016 6:13 pm

Има ли срок (конкретна дата) откогато трябва да започне самата реконструкция (непосредственото изпълнение) на Волуяк - София - Елин Пелин, заедно със стрелковото и коловозното развитие на Централна гара София ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Съб Дек 24, 2016 7:44 pm

Има. Срок за.....завършване : 2020год. А вече има счупен крак, с един от проектантите..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Следваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron