София - Пловдив

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Дек 26, 2016 10:38 am

Това означава ли, че ще започнат работа по-късно или, че ще им са необходими 4 години за този лек участък ? Ако е така, тогава за колко години ще направят следващите участъци, които изобилстват с тунели и естакади ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот mitko08888 » Пон Дек 26, 2016 1:38 pm

София - Елин Пелин е подписан като договор преди около два месеца (по спомени - началото на ноември). Имат една година за проектиране и после още три години за изпълнение. 23 км са това, не е шега работа :)

Целта на такива проекти е "да се работи" нещо, а не да се направи. Ако се направи - после няма какво да се работи... А е добре и след завършването на такъв проект да си останем финансово зависими от Европа, т.е. да остане направено нещо ново, ама не е съвсем. Ако има действителен икономически интерес от определен участък, за него ще се намерят и средства, и ресурси, и ще стане в кратък срок, и качествено, за да започне да носи пари. С тези евросредствата, обаче, случаят не е такъв.
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Вто Дек 27, 2016 11:24 am

mitko08888 написа:София - Елин Пелин е подписан като договор преди около два месеца (по спомени - началото на ноември). Имат една година за проектиране и после още три години за изпълнение. 23 км са това, не е шега работа :)


Чак сега ли го забеляза..

mitko08888 написа:Целта на такива проекти е "да се работи" нещо, а не да се направи. Ако се направи - после няма какво да се работи... А е добре и след завършването на такъв проект да си останем финансово зависими от Европа, т.е. да остане направено нещо ново, ама не е съвсем
.

Самата истина...

mitko08888 написа:Ако има действителен икономически интерес от определен участък, за него ще се намерят и средства, и ресурси, и ще стане в кратък срок, и качествено, за да започне да носи пари.



Няма такъв филм. Ще го оплескат дори и при най-искрени желания за качество.

mitko08888 написа:С тези евросредствата, обаче, случаят не е такъв.


Окончателният им запор е единственото спасение.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Дек 27, 2016 11:45 am

Договор със срок 4 години, за реконструкцията на такъв участък като (Волуяк) - София - Елин Пелин, е нито целесъобразен нито изгоден за железниците, защото:

1. При такъв продължителен срок се увеличават възможностите за отклоняване (кражба) на пари, по всякакви поводи и начини, от предвидените за обекта;
2. Понеже ще се реконструира съществуващото трасе, ще се увеличи прекалено много времето, през което ще се пречи за редовното движение на влаковете;
3. Ще се увеличи прекалено много и времето, през което, всички заети с изпълнението на договора, от началниците до работниците, ще получават заплати, а това е също един от начините да се отклоняват средства от предвидените за реконструкцията.

Напомням само, че преди 150 години братята Баркли построяват тук у нас 224 км железница за 2 години и 5 месеца.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Яну 02, 2017 9:49 pm

При едно от своите участия railjet ни открехна, за реконструкцията на отсечката Ихтиман – Костенец, че след сп. Стамболово ще има РП Немирово и от него през бившата гара Немирово – сп. Момин проход – настоящата гара Костенец ще се запази сегашната линия като еднопътен участък и от настоящата гара Костенец до новата гара Костенец ще има също 3,5 км нов еднопътен участък.
През този, да го наречем “байпас” (РП Немирово – настояща гара Костенец – нова гара Костенец), на скоростната ж п магистрала София – Пловдив, ще преминават само пътническите влакове, които по разписание ще спират в сегашната гара Костенец, за обслужване на град Костенец, а може би и някой локален товарен влак, ако се разчита на товаро-разтоварна дейност в град Костенец.
При това положение, ако новата гара се именува КОСТЕНЕЦ , то сегашната вероятно трябва да се нарече КОСТЕНЕЦ ЗАПАД , защото тя стои горе-долу в тази посока от новата гара Костенец.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Яну 08, 2017 6:29 pm

При внимателен поглед на картата, където е нанесена проектираната реконструкция в най-трудната част на 1-ва главна линия – от Елин Пелин до Септември, може да се установи, че трасето напуска сега съществуващото и минава по нова следа, както следва:
От Елин Пелин до Ихтиман в 44 ℅ от дължината на отсечката, от Ихтиман до гара Костенец-нова в 62 ℅ от дължината на отсечката и от гара Костенец-нова до Септември в 45 ℅ от дължината на отсечката. При това, общата дължина на новото трасе от Елин Пелин до Септември е с около 3,7 км по-малка, от тази на сега съществуващото.
Или, след реконструкцията по това проектно решение, общата дължина на линията от Централна гара София до гара Пловдив ще бъде редуцирана на около 152 км.
В план всичко е добре. Кривите отговарят за скорост 160 км/час на конвенционален подвижен състав. Не знаем обаче, дали надлъжният профил ще позволи навсякаде движение с такава скорост, защото там работата опира до наличието на теглителна сила и осигуряване на спирачни разстояния. Добре ще бъде ако някой реши (разбира се, който е в течение на предварителния проект) да покаже графика на надлъжния профил по замислената реконструкция. Тогава ще може да се направят и изчисления за движението на влакове с различна скорост и маса.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Яну 09, 2017 11:53 am

Влаковете в болшинството им ще са до 250т. Мощност 5100KW ги отнася с лекота в +15/1000. Модерните електрички също нямат проблем да държат 160 във вълнообразен профил.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 09, 2017 7:13 pm

Какъв е тоя товарен влак 250 тона?
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Яну 09, 2017 8:44 pm

bdz43r написа:Какъв е тоя товарен влак 250 тона?


Ето този:

https://www.youtube.com/watch?v=LWXDSb6U5P0
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 09, 2017 9:02 pm

И колко такива се очаква да минават между София и Пловдив?
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Пон Яну 09, 2017 10:12 pm

На първо четене- нито един. Но в такива бързи совалки е бъдещето.


Този бори успешно баири до + 35/1000 - с 200км/час. Предполагам, че ще удържи до 140-150, ако тежи 700т. И до 120-130, ако е 1100т (класически МДТВ).
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот bdz43r » Вто Яну 10, 2017 12:22 pm

Много далечно бъдеще. Такива влакове на този етап са частен случай.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Вто Яну 10, 2017 2:06 pm

Въпросът на инж. Деянов беше какви са възможностите на композициите да катерят бързо нагорнищата до 18/1000- такива са прогнозните преобладаващи за Елин Пелин-Белово. Опитът в Европа с ТВ 120/140/160 км/час (дори 200км/час- този от видеото) показва че при добре проектирани инерционни наклони няма голямо нарушение на бързия ритъм.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот bdz43r » Вто Яну 10, 2017 2:53 pm

Как трябва да се обясни, че такива влакове и в Европа са рядкост и не представляват съществена част от товарния трафик, за да има това значение за нашата линия?
Най-доброто реалистично развитие при нас е товарно движение до 100/120 км/ч, което към момента и в близко бъдеще не се очаква. Затова нашата нова линия, проектирана вероятно много добре за товарни влакове със 120 км/ч ще е постоянно задръстена с такива до 60-80 км/ч.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Вто Яну 10, 2017 3:09 pm

Проектирането на нова магистрална линия се прави с оглед на бъдещето, не според статуквото на днешния ден "толкова знаем- толкова можем". Бъдещите оператори да се научат да си движат бързо товарачките по основните направления. За локалния с шестака начело няма да се притесняваме, той ще е вече изчезнал в историята, когато дойде време за откриване на линията.

Естествено много по-добре ще е с наклони 12/1000, ама това ще рече половината София-Пловдив в тунели (75км). Кой ще се справи с такава гигантска задача- финансово и технически..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот bdz43r » Вто Яну 10, 2017 3:27 pm

А бъдещото НКЖИ ще изиска ли от операторите да си движат товарачките бързо?
Че сегашното НКЖИ не само не го иска, ами и поставя куп ограничения към движението с повече от 80 км/ч.
Линията ще стане след 5 години да речем, ти можеш ли да гарантираш, че до 5 или 10 години товарното движение ще е с трицифрена скорост и 43 515 няма да лази нагоре с 60 км/ч?
А бъдещото НКЖИ ще си оправи ли нормите за спирачка, така че влакът, който в равното е до 100 км/ч, надолу да не е до 80?

Линията може и да е подходяща за зададените параметри, но НКЖИ и операторите нямат намерение да осигурят в реалността параметрите, които сами са задали за тази линия.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот railjet » Вто Яну 10, 2017 9:32 pm

Ще се повторя: скъпо ново строителство не може да бъде функция от сегашния експлоатационен запек сковал мозъците на чичковци пред пенсия и калинки разни, без жп капацитет достоен за 21-век.

Намаляването на наклоните може да се постигне чрез:

1) дълги базисни тунели от алпийски тип
2) удължаване километража на трасето

И двата варианта са неприемливи- по очевидни причини.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Яну 12, 2017 10:01 pm

След като и участъкът Септември – Пловдив влезе в редовна експлоатация, вече над 66 % от дължината на 1-ва главна линия от София до Свиленград, ще е реконструирана за скорост по път от 160 км/час, а в отделни участъци и по-голяма. Такива реконструирани осечки вече има, а ще се увеличават и по 8-ма линия.
С цел да започне ефективно използването на вложените средства и да се усетят предимствата на реконструираните участъци, е необходимо да започне и доставката на 5- или 6-вагонни модерни ЕМВ-та с конструктивна скорост 200 – 220 км/час, които да поемат обслужването на бързите влакове по 1-ва и 8-ма линии. Тези влакове ще се движат по целият маршрут, но в обновените участъци с максималната допустима скорост по път и така ще поставят началото за намаляване на времепътуванията по южната мрежа. Това ще се забележи веднага от пътниците и ще послужи като повод за връщането им във влаковете.
Вярвам, че след въвеждане в експлоатация и на новопроектирания участък София – Септември, като се обособят някои отсечки за скорости над 160 км/час (между София и Елин Пелин, около Ихтиман и от Септември до Пловдив), един бърз влак ще може да покрие разстоянието София - Пловдив за около 1 час, а след завършване на реконструкцията и по 8-ма линия – от София до Бургас, за около 3 – 3½ часа.
По-бърза ще е и връзката с Варна. Един бърз влак от София през Пловдив и Карнобат до Варна, ще намали значително времепътуването, в сравнение със същото по 2-ра линия.
Ако се изпълни всичко това, до няколко години ще насъпи категорично значителното пренасочване на пътниците отново към железопътния транспорт и ще се осъществи онзи процес в транспортната система на страната, който ще сложи нещата по местата им.
Разбира се, по-нататъшната модернизация на железопътната мрежа и набавянето на съвременен подвижен състав, не трябва да спират или ограничават, докато се изравнявним с най-напредналите железопътни администрации в Европа.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 732
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот easy » Пет Яну 13, 2017 1:00 am

Това, което инж. Деянов е написал, подкрепям напълно. Единствено с уточнението, че смятам, че е по-правилно да са състави локомотив + вагони, вместо ЕМВ.
Аватар
easy
 
Мнения: 32
Регистриран на: Съб Юли 27, 2013 2:23 pm

Re: София - Пловдив

Мнениеот nickytod » Пет Яну 13, 2017 12:01 pm

Аз също съм съгласен с казаното от инж. Деянов. Без нов, модерен подвижен състав ще стане като приказката "На гол задник - чифте пищови". Поддръжката на новите/модернизираните участъци също трябва да е на високо ниво ниво, така че тези заветни 160 да се поддържат стабилно във времето, а не плавно да поемем надолу - 160, 140, 120, 110..., както неведнъж е ставало досега.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron