Осигурителни инсталации

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Осигурителни инсталации

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 11:14 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот Otskov » Чет Окт 17, 2013 1:41 am

Какво представлява, как се използва и как действа автоматичната локомотивна сигнализация /АЛС/?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Окт 17, 2013 11:05 am

АЛС е крайното звено на осигурителната инсталация - това между сигнализацията и подвижния състав. Без АЛС осигурителната техника е незавършена - всички разнообразни блокировки и системи, предпазват от грешки на гаровия персонал, дават максимална сигурност, че сигналът няма да се отвори, ако не са изпълнени всички условия за безопасност, но нищо не гарантира, че влакът ще спре пред затворен сигнал.
Съществуват всякакви системи, разработвани самостоятелно от различните железници с различна функционалност.

У нас първоначално към 1987 г е оборудвана линията София - Пловдив, а впоследствие и Пловдив - Стара Загора с АЛС на Ериксон, при който сигналите се предават към подвижния състав от пътни индуктори (жълти плочи между релсите) и се възприемат от антена, монтирана под локомотива. Комплект такива индуктори има до всеки влаков светофор (предупредителен, входен, изходен, проходен), до предсигналите за намаления, до началото и края на намаленията, пред първата входна (след последната изходна) стрелка на гарите, понягога и пред приемното здание на гарите. Първите индуктори са до първия проходен светофор след гара Подуяне, последните са до последния проходен светофор преди гара Пловдив, съответно след Пловдив започват от Скутаре и свършват преди Стара Загора.
Плочите предават на локомотива информация не за положението на сигналите, а за максималната скорост, както и за предстоящо намаляване на скоростта и разстоянието до него. Затворен сигнал се кодира като максимална скорост нула, "мигащо жълто" се кодира "след 1000 м: 40 км/ч".
Преди потегляне машинистът настройва системата с информация за дължината на влака, спирачната маса, закъснението на реакцията на спирачката и максималната скорост на влака. По пътя АЛС дава информация на машиниста за текущата максимална скорост, за предстояща по-ниска максимална скорост, подканя със звукови сигнали, ако не започне своевременно намаляване на скоростта и самостоятелно предизвиква служебно или екстрено спиране при липса на реакция от страна на машиниста при приближаване на намаление, затворен сигнал или сигнал за по-ниска скорост.

В крак със стандартизацията на системите между железниците, участъците Стара загора - Бургас, Крумово - Димитровград и ЖП възел Пловдив са оборудвани с АЛС по стандарт ERTMS-ETCS ниво 1. Ползват се принципно същите пътни индуктори и антени и имат почти същите функции, но комуникацията между тях е различна. Локомотивите, оборудвани с "Ериксон" са преустроени за съвместимост с новата система, а следващите са с изцяло ново оборудване "Алкател", съвместимо и с двете системи.

Първият АЛС у нас изобщо е от 1972 г по линията София - Карлово, но функциите му са ограничени само до положението на сигналите. При него сигналите се предават по релсите и се приемат от малка антена, монтирана на плуга или на талигата. В кабината има малък светофор, който показва положението на следващия сигнал. Този АЛС работи и до днес, но оборудването на локомотивите е демонтирано.

Първите опити за АЛС изобщо са още от преди Първата световна война, а някои страни започват масово внедряване на примитивни системи още между двете войни. Тези системи най-често се ползват и днес като много надеждни, прости и ефективни, но имат ограничена функционалност и не са приложими за много високи скорости.

Ето пулта на АЛС Ериксон с показание за максимална скорост 130 км/ч:
http://bgrail.info/DSC05261.JPG
http://bgrail.info/DSC05260.JPG
Пулт Ериксон на ERTMS-съвместима преустроена система:
http://bgrail.info/DSC05386.JPG Зеленият индикатор показва текущата максимална скорост, а жълтия - предстоящото намаление. В случая такова няма.
Пулт на система Алкател, съвместима и с двата типа АЛС у нас:
http://bgrail.info/DSC05833.JPG
Последна промяна bdz43r на Чет Окт 17, 2013 11:23 am, променена общо 2 пъти
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот жпр » Чет Окт 17, 2013 11:16 am

АЛС - Автоматична локомотивна сигнализация .
-----------------------------------------------------------------
/Основно/

АЛС осигурява безопасност на влаковото движение и подпомага работата на локомотивния машинист - предупреждава го, ако действията му създават опасна ситуация. В случай, че той не реагира правилно, системата задейства служебната спирачка, ако и това не е достатъчно автоматично се задейства екстрената спирачка на влака.
Тя осигурява :
- контрол и недопускане преминаването на затворен светофор ;
- подава информация за допустимата /и максимална/ скорост на движение по участъците ;
- подава звукова и светлинна индикация за превишаване на максималната допустима скорост ;
- автоматично намаляване или спиране на влака при нарушени условия на безопасност ;
- подава информация за сигналите, към които влакът се движи ;
- записва информацията /като при инцидент се изключва регистриращото устройство (черната кутия) за запазване и преглед на последната информация/ .
Когато АЛС се повреди, за по-нататъшното движение на влака машинистът иска заповед за изключване на АЛС от влаковия диспечер в участъка, а последния уведомява локомотивния диспечер.
АЛС допълва осигурителната техника / светофори и сигнали за намаление / но не е основната сигнализация : при разминаване в информацията на АЛС със сигналите по железния път, машинистът спазва тези по железния път и съобщава за тези разминавания.
АЛС се състои от бордово оборудване - в локомотива и т.нар. евробализи (кодиращи устр-ва) - по железният път. Машинистът настройва системата за влака си, а техн.- механици ОТ - пътното оборудване.
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот assen5 » Чет Окт 17, 2013 2:35 pm

Кой подържа оборудването по железния път и колко се подържа в изправнст? Чужди локомотиви могат ли да го ползват?
Аватар
assen5
 
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Окт 17, 2013 10:50 pm

Оборудването по пътя се поддържа от службите по осигурителната техника. Има си отговорници за АЛС. Реалната работоспособност обаче може да се изпробва напълно само с влак, затова редовно служители пътуват с цел проследяване на изправността на оборудването.... всичко това е обаче само на теория. На практика половината персонал не знае как се ползва, не знае дори как се включва, останалите не го ползват, съответно изправността на локомотивното оборудване е неизвестна, а от там и тази на пътното оборудване. Служителят, който трябва да пътува в локомотива и да изпробва АЛС остава без впечатления, а пътното оборудване остава неизпробвано и в резултат доста бъгаво. Ако някой все пак го включи, това най-често завършва с изключване още след несполучлив първоначален тест или след първото екстрено спиране заради неадекватни сигнали от евробализите. Така че... хубава работа, ама опорочена по български.
Всякакви локомотиви, оборудвани по ERTMS-ETCS ниво 1 могат да работят по участъците оборудвани с такъв АЛС. Това са повечето локомотиви из Европа, особено такива, които се движат в няколко държави - 2 и 4 системни, скоростни влакове и т. н.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот Otskov » Пет Окт 18, 2013 12:28 am

Благодаря за изчерпателния отговор :)
А какво представлява влаковата диспечерска радиовръзка /ВДРВ/ ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Пет Окт 18, 2013 10:12 am

Радиостанция, с която можеш да се свържеш с влаковия диспечер и съседните гари.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот Otskov » Пон Яну 06, 2014 1:03 am

Каква е разликата между АПУ и АПС и защо има прелези с АПУ и прелезопазач ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 06, 2014 1:11 am

АПУ (Автоматично прелезно устройство) е общо название за АПС (Автоматична прелезна сигнализация) и АПБ (Автоматична прелезна бариера).
Някои прелези задължително са с прелезопазач, независимо от наличието на АПУ. Нормално сигнализацията се задейства ръчно от пазача, а автоматичното действие е в допълнение. Всички прелези в участък с автоблокировка с проходни сигнали трябва да са с АПУ, независимо от наличието на прелезопазач (но има и изключения от това правило).
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот BDZrailroad » Пет Яну 24, 2014 12:14 am

Някой може ли да сподели снимка на осигурителната инсталация на гара Сахране?
BDZrailroad
 
Мнения: 17
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 3:20 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 08, 2014 1:35 am

Черна гора - Чирпан, режим Пълен контрол: http://bgrail.info/als-alkatel.jpg
Vmax=50 km/h, 9102 м до следващата точка.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот 1435 » Съб Мар 08, 2014 2:09 am

Дава ли бая грешки по-сз?
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 08, 2014 9:54 am

Само една... 5 пъти.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот mitko08888 » Съб Мар 08, 2014 10:24 am

Ще просветиш ли непросветените за грешките на компютрите?
mitko08888
 
Мнения: 136
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 08, 2014 1:04 pm

Тук вече грешките са от калпава поддръжка и настройка. Преди, когато системата се ползваше по-често, съм стигал от София до Пловдив и обратно без никакви проблеми. Само където те спъва и трябва да се задържа доста по-рано.
Сега спирахме 6 пъти.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Съб Мар 08, 2014 2:01 pm

На какво разстояние от входния на Чирпан почва да ти писка ?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 08, 2014 2:44 pm

Защо трябва да писка?
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Съб Мар 08, 2014 3:22 pm

Защото това му е работата, когато предстои спиране.И предвид обичайните навици, с които се превземат гарите..

Ето тук на 2:40 се нахлува в Чумерна с над 90 км/час, въпреки предстоящото спиране:

http://www.youtube.com/watch?v=4uaonXL9 ... ata_player

То ще се случи на около 320-350м от момента на спирачката. Не че е проблем, но Алкател се пада малко консервативен.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 08, 2014 5:59 pm

На Чумерна няма АЛС.
Пищи при приближаване към затворен сигнал и започва да ти ограничава скоростта. На Чирпан изписква чак след потеглянето.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Следваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта