Осигурителни инсталации

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Вто Ное 25, 2014 3:32 pm

Добре все пак, че ВС-ИС Клц > 1300, повече от ПС-ВС :lol:
А към Мх какво показват бализите?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Вто Ное 25, 2014 3:40 pm

ПС - ВС на Мх е на 1500 и толкова дават бализите.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Вто Ное 25, 2014 4:01 pm

Веднъж да има точно попадение!

Съмняваме обаче, дали всички лампи в СЗ-З са отдалечени на 1500 една от друга.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Вто Ное 25, 2014 4:14 pm

Които не са - ще бъдат, поне между ПС и ВС.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Вто Ное 25, 2014 6:14 pm

Ще..
От 13.09.2014 и трите лота са във 100% запор..
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот MouveMeNT » Вто Ное 25, 2014 6:31 pm

Като ти покажа снимки от Лц, Х и Сим от днешната инспекция и тях ще запорираш. Нищо необичайно - хронично няма пари.
MouveMeNT
 
Мнения: 385
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:50 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Вто Ное 25, 2014 6:39 pm

Срам и позор!

На Константиново-Любимец му бях предрекъл запор още преди 14 месеца. Потърси във форума. Прав ли бях?

А помниш ли когато ми се смееше на прогнозата за СЗ-З. Прав ли бях ?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Сря Ное 26, 2014 12:21 am

Първите 30 сек. от клипа са между СЗ П7 и Еленино. Скоростта по книжка е 125, а котвичката скочи на 130. Не бяха изпълнени- явно от предпазливост, но ако бяха, щеше ли да се таксува като нарушение?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Сря Ное 26, 2014 8:43 am

Котвичката показва скоростта по път. Тя наистина е 130, но за този влак е 125. АЛС няма как да знае за кой влак каква е скоростта по книжка. И ох Вакарел към Веринско дава 100, но за ПВ е 85.

Междувременно положението по път 2 между Септември и София все още е незадоволително. Път 1 няма проблеми вече.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Сря Ное 26, 2014 11:46 am

Не е особено логично. Котвичката трябва да указва максималната целева скорост за даден влак. Нелепо е на локалния да му се врътне на 160 в Клц-Мх. Там е толково по релси.

В конкретния случай котвичката скочи на 130 след прелеза, което пак е грешка, защото вече сме на 2,7 км от последната изходна стрелка на СЗ.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 12:21 am

Основният проблем с този АЛС май е в настройката при смъкване на скоростта от 130 до 90. Котвичката така стремглаво хукна надолу, че ако си на максималната скорост просто не можеш я догони с наличната спирачна сила.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 1:08 am

Основният проблем е в пожелателно-задължителния характер на АЛС. Задължителен е, ама без него е по-лесно. Като го изключиш последствия няма... диспечера не го интересува, ако му се обадиш, че не е наред, иска само да му кажеш, ако си го изключил, за да го пише в сводката с нередности, но пък ти може и да не му се обаждаш. А и да го пише в сводката, никой не пита защо е бил изключен. Евентуално трябва да те е страх, че някой може да чака на някоя гара и да те пита защо не работи. А можеш и да го изключиш по канален ред - с истинска или измислена повреда, която никой никога няма да търси, но ще имаш оправдание за този, който чака на гарата.
Но ръководството е взело "ефективни" мерки - издаде заповед да се включва на най-отговорния режим. По-горе се спомена за 5%. След няколко години вероятно отново ще са 0%. Резултатът се вижда след 4:00 на клипа. Ще има и втори дубъл, може утре, може след 5 години. Ако е по 2-ра линия, ще изядем машиниста, че е блял, но ако е по 1-ва или 8-ма, проблемът няма да е в него.

Има и много други по-рестриктивни системи, където машинистът също бяга от котвичките още преди да са го подгонили. Дори в западнала Румъния локомотив без изправен и включен АЛС не може да припари и до най-селската линия.

Някога го включвах като работех с кьоравите електрички, ама не защото е задължително, въпреки че тогава наистина беше. Не бях научил линията все още и ме беше страх да не пропусна някой проходен сигнал. Веднъж се случи АЛС да се предаде по пътя с последващото му изключване, а присъстващ колега откровено ми се присмя, че се занимавам с глупости. Точно тогава стана издънка... но мъдри хора са сложили дълго прохлъзване на вакарелския баир и не видях дали предният влак е редовно сигнализиран. Но пък разбрах защо работещ АЛС трябва да има във всеки влак, още преди да открия, че в нормалните железници това са го разбрали преди стотина години. Пък че няма да мога да влизам във Вакарел със 100, ще го преживея.
Последна промяна bdz43r на Чет Ное 27, 2014 2:23 am, променена общо 2 пъти
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 1:20 am

Много шофьори са се видяли в чудо от палавата котвичка, което предизвикало масовото бягство от този АЛС. Ясно се вижда на клипа, че на 500м от ПС-то скоростта превантивно е смъкната на 120, преди котвичката да го е наредила. Парен каша духа. Идентичен случай със подхода 130 към входен Пбк.

Функцията на АЛС-а е в превенцията - именно за да се избегне спортното каране.
Последна промяна railjet на Чет Ное 27, 2014 1:22 am, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 1:22 am

А без котвичка? На лок 44 няма дисплей за разстояние. Не знаеш кога и къде ще те подгони. Ама се свиква... ако искаш.
На ICE котвичката е същата и бяга по същия начин, но там машинистът е обучаван 9 месеца да я гони преди да се качи на влака.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 1:30 am

Другата опция е лампички в помощ на шофьора. Светват цифрата 60- "изпълни 60 на следващия блок-участък". Така той има време спокойно на намали без да играе на гонка.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 1:42 am

В 21-ви век опцията е само една - ETCS, който работи по същия начин. Разликата е само, че не свети жълтата лампичка "Е" от клипа... и че разстоянията са доста по-точни, защото толерансът по разстояние е само 5 % и ситуацията с 1000-та метра на ПС на Клц щеше да доведе до екстрено спиране много преди входния. На Ериксон участък толерансът е 20% + 100 метра или в случая - цели 300 метра.

"Изпълни 60 на следващия блок-участък" не гарантира, че няма да налетиш в него със 130 км/ч. Тази система успешно работи в метрото, но там един блок-участък е 120 метра.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 1:51 am

Работи перфектно. Дори и на къси блокове 700м. Лампите светват и веднага искат потвърждение (натискане на бутон), че гледащият ги е схванал какво трябва да изпълни. Ако не го направи своевременно, джаджата се намръщва и отправя второ и последно предупреждение.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот транзитен пътник » Чет Ное 27, 2014 1:52 am

bdz43r написа:Основният проблем е в пожелателно-задължителния характер на АЛС. Задължителен е, ама без него е по-лесно. Като го изключиш последствия няма...


Това е съвсем вярно. Малка е ползата от една неопределена заплаха, че може нещо да се случи; трябва средство, което винаги да спира неправилните действия.

При компютърните системи има подобно положение с т.нар. недефинирани последствия от операция, която е непозволена, но няма автоматична проверка с недопускане на изпълнението на такава операция. (Пример: използуване на числена стойност, която е извън съответен допустим диапазон.) Твърде често нищо лошо не се случва, и много програмисти лягат на тая кълка и пропускат нужните проверки...
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 2:05 am

railjet написа:Лампите светват и веднага искат потвърждение (натискане на бутон), че гледащият ги е схванал какво трябва да изпълни.
А ако гледащият натисне и не изпълни? Можем ли да разчитаме на него по линия с влак през 2 минути?

Нещото вече е измислено. И се разпространява повсеместно. Твоите лампички може би ще останат по някои селски линии. По главната ще има или вече има бягаща котвичка.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот Ivan_Valkov » Чет Ное 27, 2014 9:23 am

Имам един въпрос - скоростта на "бягането" на котвичката не зависи ли от масата на влака?Преди тръгване , въвеждат ли се параметрите на влака като : брой вагони , брой оси маса на влака и тем подобни неща?
Ivan_Valkov
 
Мнения: 79
Регистриран на: Сря Окт 30, 2013 10:41 am

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта