Осигурителни инсталации

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 12:04 pm

Не зависи от масата.
Въвеждат се само четири параметъра за влака:
- Максимална скорост;
- Дължина - ползва се само при преминаване на точка на увеличение на скоростта. На клипа се вижда обратното броене преди котвичката да отиде на по-висока скорост. В случая е въведена дължина 100 метра;
- Задържане на спирачката - определя се по таблица според спирачния процент и показва спирачния ефект при пълно служебно задържане;
- Закъснение на спирачката - определя се по таблица според дължината на влака и режима на спирачката и показва колко бързо реагира спирачката при служебно задържане. Тази стойност трябва да е по-голяма при по-дълъг влак. Ако е въведена твърде малка стойност, котвичката ще побегне по-късно, но ако АЛС сам задържи автоматично и не се получи желаният ефект за определеното време, ще задържи и екстрено. Същото се получава и при въвеждане на твърде голяма стойност на задържането - тогава котвичката ще тръгне по-късно, но ще бяга по-бързо.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 12:10 pm

Ако отпред прекачат втора машина (за трасе), какво правим?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 12:26 pm

Втората машина си въвежда сама същата информация, а на нашата слагаме АЛС в режим, в който не реагира на нищо (любим режим на локомотивната бригада) или го изключваме съвсем, защото ще минава често на червено.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 8:36 pm

Ако се наближаваме Клц по п.1, в кой момент ще падне котвичката? На 500м от входния, на 200м,на самия него,или веднага след него?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 8:44 pm

Около 800 м за 130 км/ч.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 8:48 pm

800м от какво? Входен? Изходен? Табелката 40?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 8:50 pm

Ти за кое питаш? За входния, ако е за отклонение, или за намалението 40?
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 8:54 pm

Посока СЗ-Клц V=130 по п1,транзит Клц в прав елемент+ Клц-Мх по п.1.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 9:16 pm

По път 1 СЗ - Клц не се движат влакове с прозорци.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 9:26 pm

Как беше преди затварянето на п1 Сз-Клц ?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 9:32 pm

Гара Клц се минаваше със 100 км/ч.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 9:34 pm

Имаше един момент в който за кратко беше 130
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот kgeorgiev » Вто Дек 02, 2014 2:51 pm

Някой може ли да даде малко информация в основни линии какви осигурителни инсталации се използват в НК "ЖИ", и какъв е принципа на действие. По мои наблюдения от Русе до Каспичан май почти всичко е с РУКЗ. Изключение може би има само на Висока поляна понеже наскоро имаше ремонт на гарата и в постовете няма стрелочници.
kgeorgiev
 
Мнения: 64
Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 8:38 am

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот 07 » Вто Дек 02, 2014 3:22 pm

Това че има "постови" не значи че гарата е с РУКЗ
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Вто Дек 02, 2014 4:09 pm

Нито обратното. Повечето малки гари с РУКЗ са с по един стрелочник.
Има разлика и между ОИ в гарите и в междугарията. По-точно възможни са почти всички комбинации между двата вида.

ОИ в гарите обхваща зависимостите в самата гара - стрелки, коловози, предучастъци, входни и изходни сигнали. Общото с междугаровата ОИ (каквато и да е тя, ако изобщо има някаква) е само по отношение на изходните влакови маршрути.
1. Гара без ОИ. Няма никакви зависимости с нищо, стрелките са ръчни, заключват се с ръчни заключалки. Входния светофор (семафор) се отваря и затваря от стрелочника (ако е светофор се затваря автоматично). При наличие на междугарова ОИ, може да има един групов изходен светофор, в противен случай често няма изходни сигнали, а междугарието се осигурява по телефонен способ.
2. РУКЗ. Стрелките са ръчни и се заключват с ръчни заключалки, няма контрол на заетостта на стрелки и коловози. Има зависимост между показанията на сигналите и положението на стрелките, която се постига чрез ключовете от заключените стрелки. Те не могат да се извадят от ръчната заключалка, ако не е заключена, а тя не може да се заключи ако стрелката не е в съответното положение. При наличие на междугарова ОТ, изходните светофори се обвързват с нея.
3. ЕМЦ - електромеханична централизация. Зависимостите между стрелки и сигнали се постигат чрез механични зависимости, а стрелките и сигналите се управляват електрически. Може да има контрол на заетостта на коловозите, а също и на стрелките.
- С централен апарат. При ръководител-движение има един голям апарат, от който се управляват всички стрелки и сигнали. Стрелочниците в кабините участват само при маневра. Централният апарат се познава по многото ръчки с жълт, червен и син цвят.
- С разпоредителен апарат. При ръководител-движение има по-малък апарат само със зелени ръчки, с който се дават нареждания към стрелочниците, които от своя страна имат изпълнителни апарати, с които управляват стрелките и за маневри, и за влаково движение.
- С разпоредително-изпълнителен апарат. Част от стрелките се управляват от ръководител-движение, както при централния апарат, останалите от стрелочниците както при разпоредителния апарат.
4. ЕЦМ, ЕЦ-1, ЕЦ-2, МРЦ, МКЦ и т. н. Всички зависимости и управлението на стрелките и сигналите се получават по електрически път с релета или компютърна система. При маневра стрелките могат да се управляват от стрелочник, от ръководител-движение или дори от влаков диспечер в участък с ДЦ.
5. ЕГБ. Електрическа гарова блокировка. Частен случай, съществуващ само на Русе-разпределителна. Работи като ЕМЦ с разпоредителен апарат, но всички зависимости са електрически.

Междугаровата ОИ има за цел да не допуска пускане на влак в заето междугарие или на два влака едновременно в едно и също свободно междугарие.
1. Телефонен способ. Това не е ОИ, но се ползва все още на някои места.
2. ПАБ - полуавтоматична блокировка. За да замине влак от една гара, съседната трябва да даде съгласие с бутон, при което става възможно заминаване на влак само от получилата съгласие гара. След пристигане на влака цял в съгласилата се гара, блокировката се нормализира с друг бутон. Слабост на ПАБ е възможността за възстановяване на блокировката без да е проверено дали пристигналият влак е цял или дори без да е видян от персонала. Една от причините за катастрофата на Драгоил беше точно това.
3. АБ без проходни сигнали с броячи на оси. Свободността на междугарието се контролира обективно чрез броене на преминалите колооси в двата му края. Възможно е в междугарието да се устрои блок-пост с проходни сигнали за разделянето му на две части за увеличаване на пропусквателната способност.
4. АБ с проходни сигнали. Междугарието е разделено на блок-участъци с дължина не по-малка от предсигналното спирачно разстояние. Всеки блок-участък е ограден с проходен сигнал, който разрешава навлизането в него и същевременно служи за предупредителен на следващия.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот kgeorgiev » Вто Дек 02, 2014 5:36 pm

Може ли да се видят снимки някъде във форума на ОИ
kgeorgiev
 
Мнения: 64
Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 8:38 am

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот Otskov » Сря Дек 03, 2014 2:10 am

bdz43r написа:РУКЗ. Стрелките са ръчни и се заключват с ръчни заключалки, няма контрол на заетостта на стрелки и коловози. Има зависимост между показанията на сигналите и положението на стрелките, която се постига чрез ключовете от заключените стрелки. Те не могат да се извадят от ръчната заключалка, ако не е заключена, а тя не може да се заключи ако стрелката не е в съответното положение. При наличие на междугарова ОТ, изходните светофори се обвързват с нея.

Тъкмо за това се канех да попитам :D В такъв случай, това значи ли че при РУКЗ е възможно разрешаване на движение на возила по враждебни маршрути :roll:
Благодарности за изчерпателното обяснение :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1982
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот bdz43r » Сря Дек 03, 2014 2:17 am

Не. Враждебни са такива маршрути, които се пресичат или едновременното им съществуване е недопустимо и не са несъвместими. Например два входа на един и същ коловоз от двете страни на гарата са враждебни маршрути и РУКЗ не ги допуска. А несъвместими са маршрути, които взаимно се изключват, например по двата клона на стрелка, която очевидно не може да е едновременно и в двете си положения, затова не представляват опасност.
Липсата на контрол на заетостта означава, че влак може да се приеме на зает коловоз, т. е. разчита се на визуален контрол от страна на персонала дали коловозите и стрелките са свободни.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот qwerty » Сря Дек 03, 2014 8:31 am

kgeorgiev написа:Някой може ли да даде малко информация в основни линии какви осигурителни инсталации се използват в НК "ЖИ", и какъв е принципа на действие. По мои наблюдения от Русе до Каспичан май почти всичко е с РУКЗ. Изключение може би има само на Висока поляна понеже наскоро имаше ремонт на гарата и в постовете няма стрелочници.

И Ястребово. А на Впл е поне от 20 години. Едно време и Ясеновец не беше С РУКЗ, ама я закриха.
qwerty
 
Мнения: 299
Регистриран на: Пон Юли 14, 2014 8:57 pm

Re: Осигурителни инсталации

Мнениеот railjet » Пет Фев 20, 2015 2:20 pm

Как ще влизаме в гарите от СЗ до Бс без АЛС?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта