Страница 19 от 21

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 12:27 pm
от bdz46203
bdz43r написа:На 50 метра е и имат право да го поставят на толкова. Ти трябва да си 40 на входния, така че не би трябвало да те вълнува къде е стрелката.

Хайде сега, ти на всеки входен ли си с 40? Примерно на Ямбол преди ремонтите. Знаеш ли къде е входния, страна Безмер, още си е там. Да си чел някъде за някакви 250 метра от входния до стрелката, а?

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 12:37 pm
от bdz43r
Естествено, че не съм на всеки входен с 40, освен при работещ АЛС, но не се оплаквам, че стрелката ми е близо, когато аз съм в нарушение. На Ямбол и със 120 може да се мине.
Чел съм за 250-те метра, но съм чел и останалото. Входния може да е и на 50 метра в гари с изтеглителен коловоз или такива, в които не се извършва маневра. От друга страна, Струя не е гара и светофорът не е входен, а проходен и тези изисквания не се отнасят за него. Затова първият път като минах от там намалих на 40 при сигнала, защото не съм разчитал, че стрелката ще е на 250 метра.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 12:46 pm
от bdz46203
Бъди сигурен, че много от минаващите там за първи път са я минали тази стрелка с повече от 40км/ч. Може да не е гара но е РП и не е проходен, защото има стрелка. Води се входен/изходен на РП, както и при другите РП. При условие, че има възможност да се сложи на 250 метра, не мога да разбера кой малоумник е решил да направи тази гавра.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 12:58 pm
от bdz43r
bdz46203 написа:Бъди сигурен, че много от минаващите там за първи път са я минали тази стрелка с повече от 40км/ч.
Проблемът си е техен! Отговорността също. И аз се бях засилил, но се усетих навреме, че няма причина да разчитам, че ще е на 250 м. Правилникът е много ясен - 40 на сигнала. Стрелката може да е след 2 м, може и след 2000 м. Това, че сме свикнали да минаваме покрай входните с 80-100-120 си е наш риск и просто никой не се е сетил (все още) да гони за това.
bdz46203 написа:Може да не е гара но е РП и не е проходен, защото има стрелка.
Какво като има стрелка? Проходните на разделните постове не изключват наличието на стрелка. Кои са тези други РП със стрелка (освен тези, които са били гари) с проходен на 250 метра? На РП Ра, РП4, РП Ло проходните също са пред стрелките.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 1:09 pm
от bdz46203
Първо да си направят разписанията, така, че да не се налага да го гониш като луд влака, за да е навреме. И едно отклонение и да си вътре. За това се минава покрай входните с 80 100 и т.н.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 1:20 pm
от railjet
Не е здравословно входен пред самата стрелка. Нашият бодър машинист на 3637 ще успее да намали до 40, но ако насреща му се ’прохлъзне‘ товарачка с разхлабена спирачка...Дали ще има време да скочи в храстите..

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 1:28 pm
от bdz46203
"Тошко" да отговори...

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 1:29 pm
от bdz43r
Твърде съмнително е товарачката да спре след 200 метра, щом не е успяла за цял километър.
При наличие на АЛС абсолютно навсякъде, който гарантирано да е включен, единственото липсващо ще е прохлъзването зад всеки един сигнал. Това изключва всякакви входни, изходни или проходни на по-малко от 200 метра от конфликтната точка. До тогава обаче тези 200 метра са безсмислени за целите на прохлъзването. У нас изискването за 250 метра е за извършване на маневра без излизане в междугарието, а не за прохлъзване на бързащи машинисти, минаващи за пръв път и разчитащи, че стрелката е далече.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 1:38 pm
от bdz46203
Има си значение 200 метра, че и по-малко. Сега един Сименс можеше да не е изгорял.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 1:56 pm
от bdz43r
Сименсът е бил без спирачки ли, че не схващам връзката? Тук се говори за изпуснат влак, който не държи и не е спрял пред входния/проходния. Каква е вероятността да спре в следващите 200 метра и всичко това да се случи точно когато ние минаваме от там? Ами то това може да се случи и във всяка гара, където изходните не са и на 50 м, а на 5 метра от стрелките. Никоя железница не предвижда такива ситуации, защото те са непредвидими. Можем да сложим спасителен коловоз в края на спускането и да пратим влака там, ако не е скочил в дерето преди това, но не и да очакваме да спре за 200 метра повече, когато няма спирачки.
Прохлъзването в популярната му форма е за безопасно автоматично спиране от АЛС, когато машинистът проспи червеното и видно от практиката върши работа и много потенциални катастрофи не се случват. Иначе е безполезно при липса на дълги и стръмни спускания.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 2:05 pm
от bdz46203
Примерът със сименса дадох, че някой път и малко разстояние е важно и може да спаси живот. Не говорим какви ситуации каква е вероятноста да се случат. Щом има вероятност, може да се случат.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 2:31 pm
от railjet
Вероятността с товарачката е наистина малка, даже незначителна, но въпросът с лампите е принципен - поемаме ли някакъв риск, или никакъв (~0, 0000000001)..В случая е изборът е базиран основно на икономията на жиции на "временната ситуация". А от наблюдение знаем, че тази последната лесно се превръща в неопределено безвременна...

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 2:35 pm
от bdz43r
Единственият риск е, че bdz46203 ще налети на стрелката с 80 км/ч в нарушение, защото предполага, че тя ще е на 250 метра, което нито е задължително, нито е необходимо.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 2:40 pm
от railjet
Щом като не е херц, допускам че вероятно вече му се е случвала изненада от внезапно и силно непогасено центробежно ускорение.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 2:55 pm
от bdz46203
bdz43r написа:Единственият риск е, че bdz46203 ще налети на стрелката с 80 км/ч в нарушение, защото предполага, че тя ще е на 250 метра, което нито е задължително, нито е необходимо.

Да това е единствения риск в железницата. Друг няма. Ти като си толкова стриктен, затова все ти закъсняват влаковете. Необходимо е да е на 250 метра. В правилника пише. Няма допуска се на 50, на 350, на 1050..... Трябва да има ред.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Вто Мар 03, 2015 3:06 pm
от bdz43r
Не ми закъсняват влаковете и не съм толкова стриктен. Бъркаш ме с някой друг. Но когато правя глупости, съм наясно, че аз правя глупости и не обвинявам правилника или на разделния пост светофора.
bdz46203 написа:Няма допуска се на 50, на 350, на 1050...
В правилника пише.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Нед Апр 26, 2015 3:55 pm
от railjet
Според НКЖИ Пирдоп-Карлово е на ДЦ. Това вярно ли е?

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Нед Апр 26, 2015 4:01 pm
от bdz43r
На теория ДЦ все още не е официално закрита, но не работи от повече от година и едва ли ще заработи отново.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Нед Апр 26, 2015 4:40 pm
от railjet
Ми що тогава лъжат хората! Написали са и за Катуница-Ябълково. На Катуница лично съм виждал дежурен и още две оранжеви жилетки.

Re: Осигурителни инсталации

МнениеПубликувано на: Нед Апр 26, 2015 4:51 pm
от bdz43r
За Катуница - Ябълково е вярно. Червена шапка има, но нищо не прави. На този етап НКЖИ не може да гарантира достатъчна надеждност дори на новите ОТ, за да отпаднат човеците по гарите.