Въпроси и отговори

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот bdz43r » Вто Апр 01, 2014 11:45 pm

Тук го водят двойна верижна КМ. Вторият проводник освен, че увеличава сечението, обресорява контактния проводник и така мрежата е еднакво еластична и под стълбовете, и между тях, съответно се държи добре при много по-високи скорости. При постоянен ток, това е от значение, защото плъзгачите често са по-тежки и инертни. В Япония ползват такава мрежа и за 25 kV по високоскоростните трасета.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот railjet » Сря Апр 02, 2014 12:27 pm

И трите последни отговора са правилни.

Повече от 2 въжета заздравяват структурата, но може и без тях, включително и при високи скорости. Всяка администрация си има свои чалъми. Доминиращите съображения най-често са икономически при новото строителство.

Честите отплесвания на пантографи в Сж-Цо най-вероятно се дължат на калпави ръчички. На видеото ми се чини, че проводника е с тенденция да бяга повече към дясното рамо на пантографа, като на моменти доближава критичната стръмнина.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот 1435 » Съб Апр 05, 2014 10:53 pm

Не-знам коя стръмнина наближава но съм счупил 3 графита там за 1 месец всичките по-средата на каретката.
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот vlado » Чет Авг 21, 2014 9:04 am

Момчета, сигурно тъп въпрос ще задам, но какви са стъпките при полагане на нов железен път? Изключвам долното строене. Става въпрос за стъпките след полагане на баластрата върху заемното платно и, примерно, полага се релсовото звено, после нивелация, втора, трета, пета... ей това! Предварително благодаря!
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот railjet » Пет Авг 22, 2014 12:42 pm

Има най-различни технологии. Обичайно разстилат тънък слой камъчета и полагат временния път върху тях, после започват с нивелациите.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Nikss » Чет Авг 28, 2014 12:21 pm

Вчера пътувайки през дефилето с Дунава ми направи впечатление, че на всеки стълб от КМ в наскоро ремонтираните участъци (Б-Сг п2, Ел-Зи п2 и Зи-Мю п2) има надписи dH и dS. dH>100, а dS с + или -, като стойността бе двуцифрена (~30). Та въпроса ми е какво означават?
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Nikss » Сря Сеп 03, 2014 11:14 am

Не знаете ли или се правите :?:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Otskov » Сря Сеп 03, 2014 2:40 pm

Аз поне не знам, но ми е интересно да разбера :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот транзитен пътник » Вто Ное 04, 2014 5:21 pm

Какво е профилна гара?
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот railjet » Вто Ное 04, 2014 5:27 pm

транзитен пътник написа:Какво е профилна гара?


Човек работил като ДР да не го знае?!
Ай стига ташак с нас. Вече не е интересно. Пък и нали очакваш подкрепа...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот транзитен пътник » Вто Ное 04, 2014 9:10 pm

railjet написа:
транзитен пътник написа:Какво е профилна гара?


Човек работил като ДР да не го знае?!
Ай стига ташак с нас. Вече не е интересно. Пък и нали очакваш подкрепа...


Работил като ДР??

Подкрепа??
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот lopik » Вто Ное 04, 2014 9:53 pm

Аз също се зачудих какво е профилна гара, четейки другите теми ?
lopik
 
Мнения: 38
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2014 8:58 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Otskov » Сря Ное 05, 2014 1:02 am

Профилна гара се нарича гара, която е разположена на по-голяма надморска височина от съседните гари, като при това положение всички направления, в които може да се замине от нея, са в надолнище.
Например профилна гара е Поликраище, защото при изход към Ресен надолнището почва още преди изходните стрелки, при изход към Горна след пост 3 отново следва надолнище и при изход за Акация отново има надолнище, започващо при ПС на Акц. Или иначе казано от всяка страна на профилната гара има надолнище :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот bdz43r » Сря Ное 05, 2014 1:14 am

Поликраище не е профилна.
Профилна гара е такава, след която следва продължително и стръмно надолнище, но не задължително във всички посоки и не всяка гара с надолнище в съседство. Профилните гари са изброени в Чл. 331, 332, 333, 334 от ПДВ и МР.
Google ги знае.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот транзитен пътник » Сря Ное 05, 2014 2:20 am

bdz43r написа:Поликраище не е профилна.
Профилна гара е такава, след която следва продължително и стръмно надолнище, но не задължително във всички посоки и не всяка гара с надолнище в съседство. Профилните гари са изброени в Чл. 331, 332, 333, 334 от ПДВ и МР.
Google ги знае.


Благодаря!
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот транзитен пътник » Сря Ное 05, 2014 7:32 pm

Ако КМ и ККМ не са просто два термина за едно и също, какви са разликите?
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот bdz43r » Сря Ное 05, 2014 7:53 pm

ККМ е контактно-кабелна мрежа - т. е. такава в градския транспорт, която включва и дълги захранващи кабели от токоизправителните станции до самата контактна мрежа. В железницата такива кабели са много малко и за незначителни разстояния.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот транзитен пътник » Сря Ное 05, 2014 8:05 pm

Ясно, благодаря!
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот инфо » Съб Дек 06, 2014 7:16 pm

Изображение :?: новите траверси у нас ли са
Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: Въпроси и отговори

Мнениеот Driver » Съб Дек 06, 2014 7:33 pm

в албания
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта