Червен Бряг -Оряхово

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 11:24 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот Otskov » Нед Яну 26, 2014 10:44 pm

След като прочетох статията на инж. Деянов ме обзе печал по тази линия, както всички знаем умишлено съсипана. Интересно ми е колко би струвало нейното възстановяване и има ли смисъл от подобно действия. За надежди няма смисъл да споменавам на всички ни е ясно, че това няма да се случи. :(
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот assen5 » Пон Яну 27, 2014 10:43 am

Една нова релса 25м S49 до колкото знам струва 1000-1200лв. х 107 км х 40(релси за км) х 2 (за коловоз) = 8,6 мил. - 10,3 мил. Това е най-груба и бакалска сметка.
Със стари релси друга сума.
Траверси специално трябва да се поръчат. Старите ги няма.
От тука смятай стрелки. Те трябва да се поръчат. Стари няма. Мостове при Чб. ги няма няма вариант. Айде при Чомаковци трасето да се измени и да мине по този мост, който е за линията (чб - Гиген) така и така го има. Мостове, след Мизия се сещам голям такъв , който липсва. Туктама липсва малки, къси мостове.
Прелези, гари, ОИ, подвижен състав и какво ли още не. Земни работи сравнително малко ще има.

По-добре да се направи един участък за атракция или за месен транспорт и това да е.
Аз го виждам като най-добре Кнежа-Бяла Слатина - Алтимир. Гаровите здания са сравнително запазени участъка е интересен и свързва големи (условно казано) селища.

А най-добре май ще е да си се довърши Враца - Оряхово и пристанището да си работи и с жп транспорт.

Това всичкото естествено е в сферата на фантастиката.
Аватар
assen5
 
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот semafor » Пон Яну 27, 2014 1:00 pm

Такаа сега да ви кажа моето мнение.За жалост това няма да стане -> нито възстановяване на теснолинейката нито пък построяване/дострояване и тн на другите споменати линии.Защо? Първо това е огромна инвестиция която няма да се изплати понеже хората в този край стават все по-малко следователно пътникопотока прогресивно намалява.За товарен трафик по това направление е изключително трудно да се говори.Такъв би могъл да възникне само и единствено ако се използват РО-ЛА влакове които да разкарат тировете от пътя за Оряхово и евентуално ако се навият земеделците да си прекарват продукцията с влак,което обаче значи,че не трябва да се претоварва наново от теснолинейни на нормални вагони,защото ще оскъпи цялата процедура.В Оряхово нищо не работи и като казвам нищо наистина нищо.От някогашните заводи няма и помен освен стари поруразпаднали се сгради.Така е с 95 % от предприятията в целия Северозапад.Пътнически трафик би се формирал евентуално само между крайните точки - Кнежа,Бяла Слатина,Враца/Червен бряг.От селата много слабо.Нека някой икономист направи проста сметка при вложения Х млн.лв колко време ще трябва да се изплати подобна инвестиция.Да не говорим че земята по трасето сигурно вече е и изорана от алчните арендатори...За съжаление оставаме само с мечтите за линия тук.Често минавам покрай бившата гара Липница.Тъжна картинка...По-добре да се опитат да съживят затворените,но непремахнати отсечки до Елена и до Златна Панега с по 1 шинобус 2-3 пъти на ден.За теснолинейката няма надежда,а друг обричащ фактор е че дори и да се построи Дунав мост при Оряхово от другата страна мамалигите нямат кьорава линия в близките 20-30-50 км.
semafor
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пон Яну 27, 2014 11:10 pm

Наистина може да се мисли поне за частично възстановяване на определена отсечка/ отсечки, така както се случва с подобни теснолинейки в други страни в Европа, напр. в Уелс. Само че, според мен, далеч по-интересно би било, да се възстанови участъка Мизия-Оряхово, който освен за атракционни пътувания, може да се ползва и за товарно движение.
Клонове като тези до Елена и Златна Панега, в страни като Чехия и Румъния, никога не биха ги закрили напълно за движение. Там имат много по-голям брой 20-30 км клонове, по които пътническото движение е запазено с подходящ подвижен състав и се осигуряват дори повече от 3 чифта превози на денонощие. Само у нас не можело да стане...
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот semafor » Вто Яну 28, 2014 2:29 pm

А между Мизия и Оряхово ще превозват....?Какво ще превозват там? 50 пенсионера на ден? Още толкова ученици? Мургави братя? Тор за нивите? Колега виж сега бъди реалист малко.И на мен ми се иска ж.п. транспорта в България да е на съвсем друг хал ама нейсе.След като ще се влагат държавни пари нека да са за нещо от което наистина ще има полза.Трафик по направлението за Оряхово посочих в предходното си мнение колко и как би могъл да се генерира като даже не е сигурно,че и той може да се генерира.Просто населението в селата намалява и те се обезлюдяват,а една жп.линия не би спасила положението.В Бяла Слатина,Кнежа,Мизия,Оряхово да ме извиняват ако има колеги оттам,но ромският фактор е изключително силно застъпен.Като включим към това и пълната липса на работа и перспектива съм почти сигурен,че на втория ден след построяването на линията ще почнат да изчезват релси :evil: Липсата на евентуална връзка в Румъния също е голям фактор и трябва да се има предвид.В момента работещи предприятия които биха генерирали някакъв товаропоток са само складови бази,зърнобази и мелници.Пристанището в Оряхово не е особено голямо,а износът на зърнени култури от България е основно към Близкия изток тъй,че използването на пристанище Оряхово е безсмислено.Дори при работещ завод за хартия в Мизия превозването на силажа и сламата с камиони до завода е по-евтино отколкото възстановяването на линия до Оряхово.На този етап каквато и да е линия до Оряхово няма икономически смисъл.Единственият начин евентуално да се получи такъв е ако се възстановят редица големи предприятия в целия регион и ако земеделските производители престанат да гледат само пшеница която да продават веднага.Простият факт сочи,че от няколко големи консервни комбината в този район работят точно 0.Най-големият свинекомплекс на Балканите в момента е бегъл спомен.Всички машиностроителни предприятия в целия регион също.Картинката изяснява ли се колега? :|
semafor
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Яну 28, 2014 8:28 pm

semafor написа:А между Мизия и Оряхово ще превозват....?Какво ще превозват там? 50 пенсионера на ден? Още толкова ученици? Мургави братя? Тор за нивите?

Вече посочих, че става въпрос предимно за евентуални атракционни пътувания. Може би АЕЦ Козлодуй също би имала някаква нужда от подобен транспорт.

semafor написа:След като ще се влагат държавни пари нека да са за нещо от което наистина ще има полза.

Не е задължително парите да са непременно държавни. Частичното или пълно възстановяване на подобни теснолинейки в Уелс, Англия и др. места са предимно частна инциатива като държавата може и трябва да поощрява и подпомага по всички възможни начини.

semafor написа:Просто населението в селата намалява и те се обезлюдяват,а една жп.линия не би спасила положението.В Бяла Слатина,Кнежа,Мизия,Оряхово да ме извиняват ако има колеги оттам,но ромският фактор е изключително силно застъпен.Като включим към това и пълната липса на работа и перспектива съм почти сигурен,че на втория ден след построяването на линията ще почнат да изчезват релси :evil:

След решението за закриване на отсечката, релсите и не само те изчезнаха много по-бързо и то по цялото 104-км трасе. Може и да е имало ромско участие, но цялото начинание беше удивително бързо и организирано от фирми, приближени до тогавашните властимащи- публична тайна е!

semafor написа:Липсата на евентуална връзка в Румъния също е голям фактор и трябва да се има предвид.

Да де, но това не е пречело по време на 80-годишната експлоатация на линията, т.е. докато е съществувала, а сега- когато тя не съществува, този факт се натяква като мотив срещу евентуалното й частично възстановяване. Абсурдно е! Ако ще се развиват предимно атракционни пътувания, по-необходима е връзката с българската жп мрежа, отколкото с румънската.

semafor написа:В момента работещи предприятия които биха генерирали някакъв товаропоток са само складови бази,зърнобази и мелници.Пристанището в Оряхово не е особено голямо,а износът на зърнени култури от България е основно към Близкия изток тъй,че използването на пристанище Оряхово е безсмислено.

И това е нещо, нали? Всъщност, доколкото региона е предимно земеделски, точно в превоза на земеделски суровини, виждам предполагаемите товарни функции на една възстановена теснолинейка. Пристанище Оряхово не е никак малко и е доста добре оборудвано, с традиции. Едва ли бихме очаквали от частично възстановена теснолинейнка да поеме функцията на основен довеждащ транспорт от стопанските субекти във вътрешността до дадено пристанище. Би могла да има само някаква спомагателна роля.

semafor написа:Дори при работещ завод за хартия в Мизия превозването на силажа и сламата с камиони до завода е по-евтино отколкото възстановяването на линия до Оряхово.

Хартия може да се произвежда от различни суровини, вкл. от преработка на отпадъчна хартия, използвана за различни цели. Нека припомня, че имаше един период, когато Заводът за многослоест картон край с. Черквица работеше с такъв тип отпадъчни суровини, транспортирани от Австрия чрез шлепове по р. Дунав. Ако се случи нещо подобно и със завода край Мизия, до който влизат коловози от бившата теснолинейка, той може да разчита именно на нея за връзка с пристанище Оряхово.

semafor написа:На този етап каквато и да е линия до Оряхово няма икономически смисъл.Единственият начин евентуално да се получи такъв е ако се възстановят редица големи предприятия в целия регион и ако земеделските производители престанат да гледат само пшеница която да продават веднага.Простият факт сочи,че от няколко големи консервни комбината в този район работят точно 0.Най-големият свинекомплекс на Балканите в момента е бегъл спомен.Всички машиностроителни предприятия в целия регион също.Картинката изяснява ли се колега? :|

Икономическата конюктура в региона ми е пределно ясна, но за възстановяване на тази теснолинейка, ние не би следвало да изхождаме само от икономически съображения. Предполагам, че никой не си е поставял за цел, след възстановяване на стари теснолинейки в Уелс, те да изпълняват основно товарни функции и да има доказана рентабилност на превозите с тях. Съвсем друга е идеята тук и виждам, че мисленето в България, все още не е узряло за това. Всъщност, ако тръгнем по логиката на търсене на икономическо оправдание за съществуването на всичко, едва ли бихме могли да се надяваме на възстановяване и на движението по 41 и 22 линии.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот railjet » Вто Яну 28, 2014 8:34 pm

А кой частен инвеститор ще си вложи парите в тази теснолинейка, при наличието на актуалния електорат? Че той трябва да си купи и частна армия, която да образува санитарен кордон навсякъде по трасето (с ширина 500м от ос линия)
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Яну 28, 2014 8:45 pm

За един не дълъг възстановен участък от порядъка на 20-25 км най-много, едва ли са нужни колосални средства за охрана. И аз мога да го обикалям с едно колело по почти успоредния на жп-то шосеен път.Освен това може да се ползва дистанционно наблюдение на участъка и съоръженията, вкл. и фалшиви камери, които струват по няколко лева едната.
В Уелс само за 5-6 км участък от някаква си теснолинейка, която никой извън Уелс не е чувал дори, правят цели сайтове, реклами и сдружения с участие на местни органи на властта, частни лица, неправителствени организации и всякакви други. Искам да кажа, че те извличат максималната полза- дори тази, която никой не е очаквал и предполагал- от дадено нещо. А ние не разполагаме с по-лоши дадености и забележителности, но винаги търсим лесното обяснение и оправданието защо не може да се случи, а не защо може или защо трябва да се случи. Тази народопсихологична черта е по-голямото зло от циганските набези.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот railjet » Вто Яну 28, 2014 8:51 pm

Ти Уелс с опърпаните циганорски землища на Койнаре ли ще сравняваш?

Манерките не могат и не желаят да си опазят линиите на 10км от СОФИЯ, та ще тръгнат да ти бранят теснолинейки по онези умрели от глад пустини....Кой ще дава пари на професионални фирми и разрешение за стрелба на месо, при положение, че може да си развива бизнеса другаде без подобни проблеми?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот vlado » Сря Яну 29, 2014 10:05 am

railjet написа:Ти Уелс с опърпаните циганорски землища на Койнаре ли ще сравняваш?

Манерките не могат и не желаят да си опазят линиите на 10км от СОФИЯ, та ще тръгнат да ти бранят теснолинейки по онези умрели от глад пустини....Кой ще дава пари на професионални фирми и разрешение за стрелба на месо, при положение, че може да си развива бизнеса другаде без подобни проблеми?

Вярно е!

Луиш, това е загубена кауза. Забрави я!
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот assen5 » Сря Яну 29, 2014 10:12 am

На всички ни се иска да не е забравена кауза. Първо да се случи до Рилският манастир пък после ще се мисли за Чб -Ох.
Аватар
assen5
 
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот SaiLeR » Сря Яну 29, 2014 10:36 am

lui6_figo_cfr написа:И аз мога да го обикалям с едно колело по почти успоредния на жп-то шосеен път.

Предлагам да хванеш колелото и да идеш да разриваш по 91-ва преспите.Таман сега му е сезона, поне ще свършиш някаква работа вместо само да ревеш тук.
SaiLeR
 
Мнения: 112
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:59 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 11:39 am

Там шосето не е успоредно на жп-то, пък и дочух, че сериозно са впрегнали снегорините, така че нямат нужда от мен ;). Между другото, не знам колко пъти трябва да им се повтаря, че името на спирката между Алфатар и Силистра не е Бръмча, а Бръчма- по старото име на село Българка- Бръчма Еникьой. Явно на някои хора им "бръмчат" бръмбари в главите,
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот semafor » Сря Яну 29, 2014 4:03 pm

Абе Луиш ти изобщо четеш ли какво пишеш? Ама сериозно? Кой ще се навие да възстановява парче от тая теснолинейка? Какви атракциони какви 5 лева? Стига си се излагал моля ти се.Ако има някой на когото да му се иска да има подобна жп.линия в този край това съм именно аз.Даже ако беше с нормално междурелсие още по-добре,но това е НЕВЪЗМОЖНО.Всяко начинание има икономическа логика особено ако е бизнес такова.Сега започваме едно по едно:
1.Товари -> Завода в Мизия едно време работеше със сламата от нивите в целия регион.Ако има логика в неговото възстановяване тя е именно да използва този отпадъчен продукт.Може да се мисли и за рафинерия за биогорива евентуално,но трябва кратунарите дето дават субсидии от бюджета да окажат натиск затова върху зърнарите и да хванат да подпомогнат животновъдите и зеленчукопроизводителите обаче при тях акъл = 0 така,че засега шанс няма.Вече при работещи поне тези две големи предприятия със сигурност може продукцията им да се прекарва до Оряхово и Червен бряг с жп.транспорт.Другите типове товари които споменах са РО-ЛА влаковете (в тях има хляб,но трябва линията да е с 1435 мм междурелсие /първа червена точка за линия с 1435 мм!/) и фуражи.Зърнарите обаче са заклети фенове на камионите и не изкарват НИЩО през пристанище Оряхово.Масово камионите влизащи и излизащи от зърнобазите са с варненски и бургаски регистрации,защото всичко се изнася през тези морски портове!Огледал съм ги хубаво защото като се задръстят по пътя Враца - Оряхово изпреварването е трудно и имаш време да им огледаш и ръждичките.След като стоката е за Близкия изток за чий *§*§* ще я товариш на Оряхово на пристанището след като речния кораб не може да плава от Оряхово до Персийския залив? Същата процедура е и с възстановена теснолинейка и претоварване на нормални вагони в Червен бряг - времеемка и оскъпяваща процедура.(Втора червена точка за линия с нормално междурелсие,защото веднъж натоварени вагоните при линия 1435 мм. на Червен бряг си заминават директно за Варна).Внасянето на отпадъчна хартия или суровини за производството на хартия през Оряхово ще оскъпи неимоверно продукта тоест той няма да е конкурентоспособен ценово и още оттук целия смисъл се губи тъй,че този вариант е безсмислен.
2.Пътническо движение -> като оставим настрана пенсионерите и учениците да речем,че може да се генерира и трафик от работещи хора и евентуално студенти от направление Варна.Слаб пътнически трафик,но все пак по едно влакче сутрин - обяд - вечер да речем,че ще се събират някакви хора,но картинката няма да е розова в дългосрочен план.Черньовец колко пъти си видял да си плаща билета?А в този край има много...
3.Възстановяване с цел атракциони -> Моля?! Кой ще се набута да даде милиони и да чака 3 живота да му се изплатят? Кой ще дойде да се вози на това атракционно влакче и какво толкова ще види? Ами,че то почти целия край е равно поле даже и гора не можеш да видиш,каква толкова атракция ще има за туристите?Най-глупавата теза е тази съжалявам.Казва ти го човек с висше образование именно в сферата на туризма и опит.Малцина ще дойдат само за да видят влакчето и да минават покрай жита и позапустели села пълни с мангусти.Примерите които даваш за Уелс и за Великобритания са нищо.Погледни в Германия какви сдружения имат хората и как си купуват и реставрират локомотиви и линии.Тук няма как да стане понеже стандарта ни на живот е (§§€%$$€€€§%€%€ !Ние толкова години за 04 и за 41.00 не можем да направим нищо,ти цяла линия искаш да се спасява.
4.Охрана на съоръженията -> Ама сериозно ли? Фалшиви камери,колело нз си какво.Абе преди две - три години черните хора влязоха в едно от РПУ-тата тук ама не помня в Бяла Слатина ли беше къде беше и нападнаха полицаите и беше станало баси мелето само щото им конфискували каруците с крадените дърва!Хайде сега представи си как опазваш цяла дори хипотетично възстановена отсечка от 20-25 км.Просто няма начин освен ако американското братство с белите качулки не мине из тоя край на екскурзия със знанието и дейното безучастие на полицията (ох мечтая за тоя ден!).Тогава много проблеми биха се решили :twisted:
5.Възможности -> така понеже виждам,че обичаш да мечтаеш и искрено се надяваш да има по-хубави дни за родните железници (нещо което всички в този форум искаме) сега ще ти представя моето виждане по въпроса.Първо трябва да се възстановят няколко важни за региона предприятия.Споменах вече завода в Мизия.Ако към него прибавим свинекомплекса в Хайредин,консервната в Бутан,шивашкият завод в Борован и поне по едно предприятие в Оряхово,Кнежа и Бяла Слатина + един телеугоителен комплекс и рафинерия за биогаз и биодизел тогава ситуацията се променя коренно.Ще се създадат много работни места и ще се спре поне частично изтичането на млади хора от този край.Мангустите ще имат възможност да работят,а ако откажат директно да им спират помощите и да ги давят у Дунава иначе оправия няма.При така създадените производства вече може да се разчита на генериране на товарен трафик.Суровина за хартия,хартия и хартиени изделия,шивашки изделия и материали,горива и смазочни материали,зърно,фуражи,консерви -> предостатъчно товари,а като прибавим към тях и РО-ЛА влаковете вече се получава нещо.Вече при така създалата се ситуация има смисъл от жп.линия в региона,която би се използвала и от пътници,а наличието на товари гарантира определена степен на рентабилност.Оттук нататък вече има различни варианти.Единият е Враца - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Хайредин - Бутан - Козлодуй - Оряхово заедно с Червен бряг - Чомаковци - Койнаре - Кнежа - Селановци - Оряхово с отсечка Бяла Слатина - Кнежа.Така се изграждат две линии обхващащи всички големи населени места в целия регион следователно се предоставя възможност за по-добро транспортно обслужване,разкарване на тежкия трафик от пътищата и се предоставя възможност на бизнеса да ползва по-евтин транспорт.Отсечките трябва да се изграждат с възможно най-голям брой прави което с оглед по-голямата част от терена не би трябвало да представлява проблем и сериозно ще намали времепътуването.За линия 1 вариантът е Враца - Криводол (удвояване на трасето в участъка между двете гари и от Криводол към Борован) поради това,че строителните петна за някогашната линия Враца - Оряхово отдавна са застроени,а и самата линия е трябвало да преминава през една вилна зона където да се чуди човек изобщо защо биха забили линията там при положение неблагоприятния релеф.Откъм Червен бряг трасето също има нужда да се изправи,а ми е интересно дали един излаз на пристанище Оряхово не би заинтересовал Титан Цимент и Холсим.на този етап по-лесно обаче е изграждането на други отсечки като връзка между Никопол и Белене,отсечка Никопол - Търну Мъгуреле по стената на планирания хидровъзел, Свищов - Зимнича,че дори и по-смели проекти като директна линия Русе - Тутракан - Силистра и съответно връзки с Олтеница и Кълъраш.Предвид трябва да се има и че много често сегашният подход и трасе към пристанище Оряхово се заливат от Дунав,а брега постепенно пропада в реката следователно трябва да се правят сериозни корекции на трасето в тази част.В Козлодуй има много хора от Враца които пътуват всеки ден на работа в АЕЦ-а което заедно с наличието в града на един музей на атомната енергетика да речем и кораба - музей Радецки биха привлекли допълнителен пътникопоток поне през топлите месеци.Както виждаш надежда има стига да се мисли в правилна посока и в перспектива,но в сегашната ситуация релси на север от Враца няма да видим :cry:
semafor
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Сря Яну 29, 2014 5:00 pm

За да съществува даден транспорт - трябва да има необходимост от него... За да е рентабилен ЖП транспорта трябва да има достатъчно товари да го "захранят" и в същото време превозвача да осигури възможно най-бърза скорост от врата до врата. Ако говорим за селскостопанска продукция - влака не може да обере товара от товародателя (Земеделско стопанство) - налага се така или иначе да се наеме автотранспорт които да вози от зърнобазата до натоварище (каквото трябва да се изгради)... един вагон "зърновоз" събира около 55 тона зърно, един камион ремарке тип "гондола" - нормално 22-25.... като сравним обаче времената за натоварване и разтоварване, маневра (да се подават,вадят вагони от натоварище, разтоварище, да се композира влака), да не говорим ако има смяна на тяга или посока - накрая излиза че времето за доставка с влак е над-два пъти по голямо от това с камион... И трябва количеството товар към едно направление да е над 200-300 тона ( 3-5 вагона) дневно целогодишно че да има "някаква файда от ползата".... Зърното е кампания - има случаи по около 2000 тона дневно но те са изключени и никога не са от една изходна точка... при недостатъчен капацитет на автопарка естествено ЖП транспорта става привлекателен (както беше преди 20-30 години). За разлика от зърното - въглища, петролни продукти, меден концентрат - са в големи количества и почти постоянен товаропоток през годината - и за това се возят с влак.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот semafor » Сря Яну 29, 2014 6:47 pm

Зърно има в посочените количества и ако се товари от зърнобазата директно не виждам проблем.При трасе с повече прави и по-висока скорост без нужда от смяна на посока ж.п. транспорта има предимство през автомобилния особено в този край в който няма добри пътища(да не говорим за магистрали).Ако вземем под внимание и фактът,че ТИР-овете за порт Варна също нямат и скоро няма да имат магистрала,то този тип товари може да се отнемат от гумаджиите при едни добри договорни условия и умни глави които да водят преговорите.
semafor
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 6:57 pm

semafor написа:Оттук нататък вече има различни варианти.Единият е Враца - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Хайредин - Бутан - Козлодуй - Оряхово заедно с Червен бряг - Чомаковци - Койнаре - Кнежа - Селановци - Оряхово с отсечка Бяла Слатина - Кнежа.За линия 1 вариантът е Враца - Криводол (удвояване на трасето в участъка между двете гари и от Криводол към Борован) поради това,че строителните петна за някогашната линия Враца - Оряхово отдавна са застроени,а и самата линия е трябвало да преминава през една вилна зона където да се чуди човек изобщо защо биха забили линията там при положение неблагоприятния релеф.

Топографски би било най-добре да се изгради такава линия по следа Мърчево-Мизия, изцяло по долината на Огоста. Тогава с малко средства ще се постигне удвоена линия с високи скорости. Как точно си представяш жп линия в участъка Селановци-Оряхово. Имаш ли представа за каква денивелация става въпрос и за колко рисков, нестабилен свлачищен терен иде реч?

semafor написа:...на този етап по-лесно обаче е изграждането на други отсечки като връзка между Никопол и Белене,отсечка Никопол - Търну Мъгуреле по стената на планирания хидровъзел, Свищов - Зимнича,че дори и по-смели проекти като директна линия Русе - Тутракан - Силистра и съответно връзки с Олтеница и Кълъраш.

Значи това намираш за по-лесно, отколкото възстановяване на двайсетина км от бившата теснолинейка :o :lol: Планираният хидрокомплекс при Никопол-Турну Мъгуреле, съгласно първоначален проект от 80-те години, е нещо, което няма да се случи в близко бъдеще по редица причини, въпреки че лично аз съм радетел за този проект в противовес и в преимущество пред АЕЦ Белене. И след като няма да се случи този комплекс, няма как да прекараш жп линия по неговата несъществуваща стена. Русе-Тутракан може да не изисква много средства, но Тутракан-Силистра ще е като да сториш линия в Швейцарските Алпи. Не че не бива да се мисли в тази насока, още повече, че коридор No 7 предполага освен речен транспорт и поне още един вид транспорт, който би могъл да бъде жп.

semafor написа:В Козлодуй има много хора от Враца които пътуват всеки ден на работа в АЕЦ-а което заедно с наличието в града на един музей на атомната енергетика да речем и кораба - музей Радецки биха привлекли допълнителен пътникопоток поне през топлите месеци.Както виждаш надежда има стига да се мисли в правилна посока и в перспектива,но в сегашната ситуация релси на север от Враца няма да видим :cry:

Значи все пак има известен туристически потенциал в района Мизия-Козлодуй-Оряхово. Не знам доколко отчиташ ролята на туристическата реклама, но не е нужно да разполагаме с големи забележителности и уникални места, за да развием атракционен жп туризъм, защото в други страни от нищото правят нещо- от най-обикновен хълм или старинна къща или някакво дърво. Въпрос на хитрост и инвестиция! Така или иначе, ако търсим туристическата атракция като водещ мотив за евентуално възобновяване на една теснолинейка, по-добре е тя да се възстанови между Мизия и Оряхово, а не в някой от другите си участъци. В споменатия участък има и по-интересен природен пейзаж- не са само голи ниви и села, а има река Огоста и Дунав, както и стръмен скат на Оряховското плато. Има възможности за съчетаване на жп туризъм с културно-познавателен, риболовен, спортен ( водни спортове) и селски.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот semafor » Сря Яну 29, 2014 7:39 pm

От жп.линия Мърчево - Мизия няма абсолютно никакъв ама никакъв смисъл.През кои населени места ще минава тая линия? В този й проект и 20 пътника не можеш да събереш.При предложения от мен вариант след известно време може да се използва планираното старо трасе за линия към Оряхово поне частично.Отсечка Мизия - Оряхово 100 пъти ти обясних,че няма смисъл понеже там няма пътници,няма товари няма нищо между тия два града!Ако има 10 пенсионера на ден пак добре.Областният център е този които трябва да се обхване заедно с товаро и пътникопотока от него в посока река Дунав ако искаш изобщо да има какъвто и да е смисъл и икономическа логика във възстановяването на тази линия или изграждането на нова.Какви двоини линии сънуваш не ми е ясно,единична линия даже и неелектрифицирана е предостатъчна.Селановци може да отпадне да речем като втората линия откъм Червен бряг се съедини с първата в Бяла Слатина и заедно продължат в посока Козлодуй - Оряхово.Обхващането на Тутракан с жп.транспорт много отдавна е разглеждано като възможност.Спомням си една книга от 1986г. май че беше където имаше изложен проект в тази посока трябва да потърся книгата обаче и ще ти кажа как точно е описано.Връзката при (Белене) - Никопол - Търну Мъгуреле придобива голям смисъл ако се построи тунела при Христо Даново погледни картата и ще разбереш какво имам предвид.С подобна цел може да се разглежда и мост между Свищов и Зимнича.Завършване на 4-та в посока излаз на гръцки пристанища пък се явява допълнителен бонус за всичките тези направления.За създаването на туристически продукт и атракции и затвърждаването им се изискват време и огромни средства.С рекламата която ни правят нископлатените западни селяци идващи на почивка тук с парите от помощи няма как да привлечеш хора да посещават друг тип туристически атракции освен барове и дискотеки освен ако не решиш огромна купчина от други проблеми. ;) Ако не друго поне се заформя безсмилен,но конструктивен спор :lol: Че няма да има подобна линия няма да има и е ясно на всички ама поне да поспорим и да помечтаем :mrgreen:
semafor
 
Мнения: 228
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 46-211 Dzver » Сря Яну 29, 2014 7:53 pm

OMG " двойна линия" ??? Хора, пийте си хапчетата бе. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Следваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron