Положението е трагично и по-скоро тази линия няма да я има никога повече. Дори и да се изсипят милиони, за да се изгради след 1-2 години ще трябва да я закрият и е безсмислено на този етап. Просто в района няма какво да се превозва в момента. Основните товари са земеделска продукция и евентуално ако се качат ТИР-овете на влака. Населението в селата и градовете не само по протежението на някогашното трасе, но и в района като цяло застарява, намалява и променя расово-етническия си облик. При почти пълната липса на товари в периода есен-пролет, намаляващото население и увеличаващия се брой на черни металолюбци ще си останем само със спомените и снимките от тази теснолинейка. Пътят до Оряхово и ферибота страда от чести земни свличания, намалена пропусквателна способност и зимата понякога го завява и по 1-2 дни е труднопроходим. Земеделците обаче предпочитат да си изнасят житото и царевицата с камиони до черноморските ни пристанища. При наличието на жп.линия и връзка с пристанище Оряхово може да се приложи и друга транспортна схема, но ще трябва голямо убеждаване, а и те са прави понеже гледат за колко време ще им стигне стоката до корабите. С камион отнема около ден да речем което с влак трудно би се постигнало макар, че всичко е възможно ако има желание. Гарите по трасето ако все още съществуват са неизползваеми. Май само гарата в Крушовица е по-запазена и се ползва като склад от някой от селото. Повечето други дето съм виждал са или паднали или разкостени или пред срутване. На този етап би било по-добре да се пробват да поемат отново трафика на цимент и тухли от Златна панега ако линията там все още стои понеже миналата година минах през Златна панега и положението беше доста тъжно - черните хора с каруци бяха окупирали доста места... Без целенасочена държавна политика за развитие на провинцията и малките населени места няма как да се постигне нищо. Когато в малкия град/село нямаш лекар, нямаш инфраструктура, транспорт, образование и работа то как може да останеш там? Ето затова София, Пловдив, Бургас и още 3-4 града в България се задъхват от прииждащи, от задръствания, липса на места в детските градини и училищата, а малките населени места умират. Изкуственото съсредоточаване на всички ресурси на държавата и икономиката в няколко града и зоните около тях умъртвява останалата част от страната. Само вижте дисбаланса в развитието на инфраструктурата в Северна България спрямо Южна и няма какво повече да говорим. Кой инвеститор ще дойде да построи завод там където няма нормални пътища, където няма алтернативен и развит жп.транспорт и образовани кадри? Отговорите всеки може да ги даде и са ясни
