Червен Бряг -Оряхово

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 8:30 pm

semafor написа:От жп.линия Мърчево - Мизия няма абсолютно никакъв ама никакъв смисъл.През кои населени места ще минава тая линия?

През сравнително големи села като Владимирово, Лехчево, Михайлово, Хайредин, Бутан, Гложене и Хърлец. НИма те не притежават големи зърнобази или потенциал за зърнопроизводство в землищата си? Нали сам отбелязваш, че прокетираното трасе и изградените някога съоръжения, северно от Враца по посока Оряхово, са компрометирани. Само за преодоляване на няколкото предбалкански рида около Криводол ще са ти нужни толкова средства, колкото за цялото трасе Мърчево-Мизия, което ще бъде напълно право, равно и най-много да има няколко моста над река Огоста- нищо сложно, трудно и скъпо.
semafor написа:Отсечка Мизия - Оряхово 100 пъти ти обясних,че няма смисъл понеже там няма пътници,няма товари няма нищо между тия два града!

Искаш или не, линията е до Оряхово, а не до Мизия, а откъдето и да я прокараш, каквато и начална точка да й зададеш, пак ще стигнеш до Мизия- дори по старото трасе, което било проектирано от Враца към Оряхово. Ако поставиш като приоритет атракционност, тогава едва ли ще отречеш, че именно отсечката Мизия-Оряхово притежава най-значим атракционно-туристически потенциал, в сравнение с всяка друга отсечка на бившата теснолинейка. Просто смесваме нещата- ти говориш за дълго трасе, свързано с жп мрежата на България и евентуално Румъния, което да има съответната икономическа логика и нормални пътнически и товарни функции. Аз говоря за частично възстановен участък от бивша теснолинейка, който ще има атракционни функции и локално значение- първо, заради самата теснолинейка с оригинален състав и трасе, второ- заради красивия крайречен ландшафт около реките Огоста и Дунав и трето- може да се допълни с други възможности за туризъм , които вече споменах. Аз си го представям така- туристическа оферта за 3 дена- туристите пристигат, настаняват ги в мотел "Рай", където има и база с бунгала и е досами линията на теснолинейката. Първият ден са посрещнати на гара Мизия, разглеждат завода за хартия от слама- нещо, което би било интересно за англичаните примерно; разглеждат и гарата, следва кратка беседа за историята на града и жп транспорта; качват се на влака и пътувайки им се изнася беседа за реките Огоста, Дунав и природата в региона, докато те се наслаждават на околния пейзаж; следва спиране в района на АЕЦ и посещение на Козлодуй с кораба Радецки, Музея на атомната енергия и др.; отново се качват на влака и може да се пренощува с мотел Рай. На следващия ден се качват отново на влака от спирка до мотела, поднасят им се блюда и ястия, типични за региона, напр. рибни деликатеси; пътува се покрай р. Дунав със съответна беседа; може да има спиране за снимки и за риболов; всякакви други забележителности в региона. На третия ден се разглежда самото Оряхово с къщата-музей на Дико Илиев и др. Има опция за селски туризъм в селата от региона.
semafor написа:Областният център е този които трябва да се обхване заедно с товаро и пътникопотока от него в посока река Дунав ако искаш изобщо да има какъвто и да е смисъл и икономическа логика във възстановяването на тази линия или изграждането на нова.

Какъв е този областен център- 55 000-ен град Враца с ускорено затихващи функции.Колкото и да търсиш и прогнозираш някаква икономическа логика и инциатива в този град и регион, тя никога няма да оправдае проектите за няколко жп линии, които предвиждаш.

semafor написа:Какви двоини линии сънуваш не ми е ясно,единична линия даже и неелектрифицирана е предостатъчна.Селановци може да отпадне да речем като втората линия откъм Червен бряг се съедини с първата в Бяла Слатина и заедно продължат в посока Козлодуй - Оряхово.

Само дето, преди да стигнеш Оряхово, пак ще трябва да минеш през Мизия. Дори нещо повече- Мизия би била по-удобна за пресичане на твоите две линии и би се превърнала в жп възел.

semafor написа:Обхващането на Тутракан с жп.транспорт много отдавна е разглеждано като възможност.Спомням си една книга от 1986г. май че беше където имаше изложен проект в тази посока трябва да потърся книгата обаче и ще ти кажа как точно е описано.Връзката при (Белене) - Никопол - Търну Мъгуреле придобива голям смисъл ако се построи тунела при Христо Даново погледни картата и ще разбереш какво имам предвид.С подобна цел може да се разглежда и мост между Свищов и Зимнича.Завършване на 4-та в посока излаз на гръцки пристанища пък се явява допълнителен бонус за всичките тези направления.

Ако се построял хидрокомплекса при Никопол, ако се построял тунела при Христо Даново, ако се построял мост при Свищов, ако се удължала 4 линия до гръцките пристанища...Тези проекти са от дълги години, дъвкани и предъвквани и ти гарантирам, че поне още толкова години ще се дъвчат и изискват 100-кратно повече средства за всеки един от тях, съпоставено със средствата за туристическа реклама и възстановяване на част от трасето на бившата теснолинейка. Това с 4 -та линия би трябвало да се случи най-напред, защото е по коридор 9, а другите неща са по-скоро в сферата на пожеланията, защото ЕС няма да ги финансира, а ние никога не можем сами да отделим средства за такива мащабни проекти- поне в близките 20-30 години.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот semafor » Сря Яну 29, 2014 9:06 pm

Значи според теб да възстановиш 20 км от умряла теснолинейка между два града супер бедни,пълни с мангусти и без абсолютно никакви забележителности около тях ще направи така,че да се притекат реки от туристи? Ти дори в собствените си думи нямаш логика колега.Какви хълмове ще гледат,какви реки.Хълмове и реки като тези в региона дал Господ и в най-затънтените крайща на страната.Единственото различно в този край което го няма на друго място е само река Дунав.Само и единствено тя.Нито покрай Огоста е кой знае какво нито пък около Мизия или Оряхово.Хората искат да видят нещо което е уникално,което не се намира лесно.За мотела и програмите с музея и ястията съм съгласен,но всичко друго издиша просто.Пак те питам:
1.Кой ще инвестира такава сума пари в подобно начинание?
2.Колко туристи смяташ,че може да дойдат?
3.Колко де факто трябва да дойдат,че да се изплати инвестицията в разумни срокове?
4.Кой и как ще охранява трасето?
5.Как и кога ще работи?
Всеки ден има десетки пътуващи от целия регион в посока Враца тъй,че със затихващи,с незатихващи функции това е областния град и като им потрябва нещо - лекар,стока,документ там се ходи.Щеш не щеш това е положението и именно затова икономическата логика следва да обхваща с жп.трасе в тази посока именно и областния център.Все пак приемаме,че ти искаш да възстановиш само трасето между Мизия и Оряхово което пак твърдя,че е пълно безумие едно такова парчетосване,но ОК хипотетично да речем,че става и така.Отговори на посочените по-горе въпроси в тази връзка.
semafor
 
Мнения: 229
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 9:11 pm

semafor написа: Ами,че то почти целия край е равно поле даже и гора не можеш да видиш,каква толкова атракция ще има за туристите?Най-глупавата теза е тази съжалявам.Казва ти го човек с висше образование именно в сферата на туризма и опит.
.
Половината частично възстановени теснолинейки в Англия са в равнинни или леко хълмисти терени, но и за тях се намират не малко туристи, щом успяват да организират регулярно движение през повечето месеци от годината. Явно опитът ти е ограничен само в пределите на родината.
Погледни тук: http://www.narrow-gauge-pleasure.co.uk/railways.aspx
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Сря Яну 29, 2014 9:15 pm

Логиката ти е все едно да засадиш тропическа палма в Сибир и да твърдиш, че ще расте... не става.
Туристи в Англия има колкото щеш, тук няма, няма и да има заради една теснолинейка в ливадата. Туризмът е комплексна услуга, едно самотно влакче в полето ще докара двама случайно попаднали и това ще е.

Аман от розови сънища...
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 9:23 pm

semafor написа:Значи според теб да възстановиш 20 км от умряла теснолинейка между два града супер бедни,пълни с мангусти и без абсолютно никакви забележителности около тях ще направи така,че да се притекат реки от туристи?

Не е вярно, че няма абсолютно никакви забележителности.Това, че ти не си запознат с тях или не предизвикват интерес у теб, не значи, че не съществуват ;) .Аз вече споменах за няколко такива обекти в предни постове, а и ти спомена някои. Всичко е въпрос на туроператорска организация и реклама, така че от "нищото" да направим едно интересно нещо.Уверявам те, че в Англия са специалисти в тази насока и са успели. Разбира се, там и отношението към жп транспорта, в частнот към теснолинейките, е по-различно, отколкото у нас. Народ като българския, способен да опетни дори името на националните си герои като Левски, е способен и на всякакви други прояви на нихилизъм и отрицание- в това няма съмнение.
На горните въпроси ще дам отговор, когато ти приложиш точни икономически разчети за средствата, необходими за предвидените от теб две линии, както и за всеки един от колосалните проекти, които спомена- напр. Хидроенергийния комплекс край Никопол,моста край Свищов, линията Русе-Тутракан-Силистра, удължаването на 4-та главна до Дедеагач,тунелът при Христо Даново. Също така искам точно финансова обосновка на твърдението ти, че производството на хартия в Завода в Мизия чрез преработката на отпадъчна такава, евентуално доставяна чрез шлепове по Дунава, е икономически неизгодно. Мисля, че ако не беше този вариант за работа на Завода край Черквица, той щеше да е затворен много по-отдавна.
Построяването на нормална линия между дунавските пристанища и Враца ( всъщност в момента има такава връзка с Лом и Видин) почива на логика, съвсем различна от тази за възстановяването на част от бивша теснолинейка като туристически атракцион. Затова не можеш да измерваш тези толкова различни по замисъл и мащаби проекти с еднакъв аршин.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Сря Яну 29, 2014 9:29 pm

Утре отиваш и започваш да строиш теснолинейка. После като дойдат туристите, както в Англия, ще си на печалба и ще ни затапиш. Дотогава си обикновен сънуващ лаладжия.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 9:29 pm

bdz43r написа:Логиката ти е все едно да засадиш тропическа палма в Сибир и да твърдиш, че ще расте... не става.
Туристи в Англия има колкото щеш, тук няма, няма и да има заради една теснолинейка в ливадата. Туризмът е комплексна услуга, едно самотно влакче в полето ще докара двама случайно попаднали и това ще е.

Аман от розови сънища...

А дали прочете внимателно предния ми пост, в който развих накратко цяла туорператорска програма и казах, че жп туризмът ще е само част от комплекс туристически услуги, включващи много различни по характер дейности - от културно-познавателен до селски и риболовен. Между другото, ако погледнеш по-горния линк, ще видиш, че в Англия, повечето теснолинейки са точно в ливадата. Обаче там на всяка малка теснолинейна гаричка имаш кафене, бар, нещо като музей, сувенири, отделно туристът бива глезен и разкарван тук и там по всевъзможни начини, тъй щото накрая да каже, че е бил в рая, а не в една обикновена провинциална морава. Но нещата надхвърлят темата за жп-то и няма как да е иначе.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Сря Яну 29, 2014 9:32 pm

Отивай и започвай тогава. В нашата страна всеки може да си построи линия и да си кара влакове по нея. Ще направиш кафене, хотелче, музейче, ще развеждаш по селата....
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 9:32 pm

bdz43r написа:Утре отиваш и започваш да строиш теснолинейка. После като дойдат туристите, както в Англия, ще си на печалба и ще ни затапиш. Дотогава си обикновен сънуващ лаладжия.

Е, аз поне се отървах само с 20 км теснолинейка в равен терен, а колегата Семафор се е заканил да строи хидрокомплекси, няколко моста над Дунава, тунел под Стара планина и стотици км железен път през силно пресечени местности, само и само да сбъдне мечтата си Враца да бъде най-наситения, откъм жп превози във всевъзможни посоки, град на Балканите :lol:
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 9:35 pm

bdz43r написа:Логиката ти е все едно да засадиш тропическа палма в Сибир и да твърдиш, че ще расте... не става.

Между другото знаеш ли, че в Сибир палми няма, но в Исландия има. Има и банани, дини и ред други неща. А сега де! Как ли е възможно това?
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Сря Яну 29, 2014 9:43 pm

Ти в Сибир засади първо, пък после ще ходим в Исландия.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот plastikat » Сря Яну 29, 2014 9:48 pm

Луиш,аз пък искам влак от Бреница до Луковит . Ей така за кеф - в Бреница имам бая декари земя ,а Луковит просто "ме кефи" ,а и в центъра имат 4 звезден хотел с култовият портиер "Питър" ,с прякор Пешо . Култов ,защото е негър и е черен като маслина . Та защо да няма линия и там - има потенциал ,а и няма да е през Враца .......
П.С. Моята идея май бие твоята по налудничевост ?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот semafor » Сря Яну 29, 2014 10:18 pm

Абе Луиш ти сериозно не схващаш генералната картинка ми се струва.Всички посочени от мен обекти имат далеч по-голяма икономическа логика от твоите 20 километра умрела теснолинейка.Хората ти обясниха,че дори и да я направиш няма да има кой да те напсува и тя е проект обречен още на ниво финансов разчет!Какви барове,какви кафенета какви сувенири по спирките и гарите? Той влака още няма да е заминал и жителите на Оряхово и Мизия ще са започнали едновременното демонтиране на линията от двете и страни,а ти си мислиш,че ще успееш спирките даже да опазиш.Абе те влизат в селските къщи насред центъра на селото та няма да вдигнат цялата спирка ли мислиш? И основите няма да намерш повярвай :) Пускай си атракциони ако щеш и по цялата дължина,но икономическата логика на подобна идиотия граничи с 0 даже и с "-". 10 човека тук се опитваме да ти го обясним,че само отделен участък и то точно в този район е пълно безумие.Пак ти повтарям,че тоя район не е нищо особено и не става от нищо нещо.И стига с тая Англия,че ми писна!Работя именно с англичани ежедневно и просто са толкова надценени в нашите очи,че нямам думи.Там железниците са със статут на култ тъй,че много ясно,че ще се намерят шепа туристи за влакчето в 10 сутринта от Мъдленд до Задгерст примерно ама никой няма да бие път да се вози от Оряхово до Мизия :lol: За завода за хартия ти сам се замисли ако идеята е била именно да се докарва суровина по Дунав,защо ли не са го построили в Оряхово бе мама му стара а?Очаквам и отговорите на поставените въпроси.Ти искаш да възстановяваш нещо тъй,че дай инвестиционно намерение,план-сметка,финансов разчет.За моите проекти веднага ти казвам - вместо 1 блок на АЕЦ ето ти хидровъзела даже е 2 в 1 - чиста енергия + нова жп и пътна връзка с Румъния.Те бивша Югославия и Румъния сигурно са били много тъпи за да построят Железни врата нали? ;) Тунела за Христо Даново се коментира от ехеееее колко години,но всеки нормален човек разбиращ от железници вижда,че за да се подобри структурата на жп.мрежата у нас трябва да се завършат някои обекти от особено значение какъвто именно се явява този тунел и продължението на 4-та след Подкова.Русе - Силистра също не е малко тъй-като се прави директна връзка между 2 областни града без да е нужно да се обикаля през Самуил и на майната си.Относно Враца -> ами като е толкова умрял тоя район за какво драпаш толкова да правиш теснолинейката тука? Иди я направи на друго място :mrgreen: Веднага можеш да започнеш тази за Рилският манастир,защото ако трябва да се възстановява линия и особено теснолинейка някъде в България то това е именно Рилската!
semafor
 
Мнения: 229
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 10:20 pm

plastikat написа:Луиш,аз пък искам влак от Бреница до Луковит . Ей така за кеф - в Бреница имам бая декари земя ,а Луковит просто "ме кефи" ,а и в центъра имат 4 звезден хотел с култовият портиер "Питър" ,с прякор Пешо . Култов ,защото е негър и е черен като маслина . Та защо да няма линия и там - има потенциал ,а и няма да е през Враца .......
П.С. Моята идея май бие твоята по налудничевост ?

Че то къде Луковит си има и сега линия, при това си имат и гара , и спирка. А случайно да притежаваш и воденица в Бреница? :roll: А може би намираш за удачна жп връзката Крушовица- Крушовене, което всеки знае, че "хубаво е лятно време"? :mrgreen:
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Сря Яну 29, 2014 10:24 pm

lui6_figo_cfr написа:Че то къде Луковит си има и сега линия, при това си имат и гара , и спирка.
Но влак си нямат.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 10:31 pm

Всеки район си заслужава теснолинейката- там, където изобщо някога я е имало.Може би, освен Рилския манастир, и Ахтопол си заслужава своята теснолинейка- така ще се съчетае морски с планински, еко и риболовен туризъм във вътрешността на ПП "Странджа".
Ползата от цитираните от теб колосални проекти е безспорна, но так и не чух кое колко ще струва и за какъв период от време може да се построи, защото това е, което не знаем или по-точно не знаем откъде ще дойдат парите за всички тези начинания. За хидрокомплекса съм съгласен и мисля, че бях първият, който изобщо го спомена преди доста време в този форум като естествено всеки го взе на шега, а това си е съвсем реален проект от 80-те. Що се отнася до завода за хартия в Мизия, той все пак е построен до водоизточници и не е далеч от р. Дунав. Ясен е първоначалният му замисъл, но нищо не пречи да се диверсифицират доставките на суровини и да се придаде нов смисъл и импулс на съществуването му. Със сигурност и завода край Черквица не е бил създаден точно там, за да работи само с вносна отпадъчна хартия, нали? Взрени в миналото, пропускаме шанса да генерираме нови идеи за бъдещето- както това на жп транспорта в дадения регион, така и за целия регион.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Сря Яну 29, 2014 11:06 pm

1974 - мирният атом във всеки дом
2014. - теснолинейката пред всеки дом
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот Otskov » Сря Яну 29, 2014 11:19 pm

В участъка Алтимир - Оряхово тази линия не е ли строена върху трасето на линията Враца - Оряхово :roll:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Сря Яну 29, 2014 11:22 pm

Обратното е. Когато тази линия е строена, Враца - Оряхово не е била планирана още.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 11:32 pm

Но е имало и проект за линия Червен бряг- Глава- Долни Луковит-...-Байкал или някъде около устието на р. Искър, само че за него не знам много повече от това.
lui6_figo_cfr
 

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта