semafor написа:От жп.линия Мърчево - Мизия няма абсолютно никакъв ама никакъв смисъл.През кои населени места ще минава тая линия?
През сравнително големи села като Владимирово, Лехчево, Михайлово, Хайредин, Бутан, Гложене и Хърлец. НИма те не притежават големи зърнобази или потенциал за зърнопроизводство в землищата си? Нали сам отбелязваш, че прокетираното трасе и изградените някога съоръжения, северно от Враца по посока Оряхово, са компрометирани. Само за преодоляване на няколкото предбалкански рида около Криводол ще са ти нужни толкова средства, колкото за цялото трасе Мърчево-Мизия, което ще бъде напълно право, равно и най-много да има няколко моста над река Огоста- нищо сложно, трудно и скъпо.
semafor написа:Отсечка Мизия - Оряхово 100 пъти ти обясних,че няма смисъл понеже там няма пътници,няма товари няма нищо между тия два града!
Искаш или не, линията е до Оряхово, а не до Мизия, а откъдето и да я прокараш, каквато и начална точка да й зададеш, пак ще стигнеш до Мизия- дори по старото трасе, което било проектирано от Враца към Оряхово. Ако поставиш като приоритет атракционност, тогава едва ли ще отречеш, че именно отсечката Мизия-Оряхово притежава най-значим атракционно-туристически потенциал, в сравнение с всяка друга отсечка на бившата теснолинейка. Просто смесваме нещата- ти говориш за дълго трасе, свързано с жп мрежата на България и евентуално Румъния, което да има съответната икономическа логика и нормални пътнически и товарни функции. Аз говоря за частично възстановен участък от бивша теснолинейка, който ще има атракционни функции и локално значение- първо, заради самата теснолинейка с оригинален състав и трасе, второ- заради красивия крайречен ландшафт около реките Огоста и Дунав и трето- може да се допълни с други възможности за туризъм , които вече споменах. Аз си го представям така- туристическа оферта за 3 дена- туристите пристигат, настаняват ги в мотел "Рай", където има и база с бунгала и е досами линията на теснолинейката. Първият ден са посрещнати на гара Мизия, разглеждат завода за хартия от слама- нещо, което би било интересно за англичаните примерно; разглеждат и гарата, следва кратка беседа за историята на града и жп транспорта; качват се на влака и пътувайки им се изнася беседа за реките Огоста, Дунав и природата в региона, докато те се наслаждават на околния пейзаж; следва спиране в района на АЕЦ и посещение на Козлодуй с кораба Радецки, Музея на атомната енергия и др.; отново се качват на влака и може да се пренощува с мотел Рай. На следващия ден се качват отново на влака от спирка до мотела, поднасят им се блюда и ястия, типични за региона, напр. рибни деликатеси; пътува се покрай р. Дунав със съответна беседа; може да има спиране за снимки и за риболов; всякакви други забележителности в региона. На третия ден се разглежда самото Оряхово с къщата-музей на Дико Илиев и др. Има опция за селски туризъм в селата от региона.
semafor написа:Областният център е този които трябва да се обхване заедно с товаро и пътникопотока от него в посока река Дунав ако искаш изобщо да има какъвто и да е смисъл и икономическа логика във възстановяването на тази линия или изграждането на нова.
Какъв е този областен център- 55 000-ен град Враца с ускорено затихващи функции.Колкото и да търсиш и прогнозираш някаква икономическа логика и инциатива в този град и регион, тя никога няма да оправдае проектите за няколко жп линии, които предвиждаш.
semafor написа:Какви двоини линии сънуваш не ми е ясно,единична линия даже и неелектрифицирана е предостатъчна.Селановци може да отпадне да речем като втората линия откъм Червен бряг се съедини с първата в Бяла Слатина и заедно продължат в посока Козлодуй - Оряхово.
Само дето, преди да стигнеш Оряхово, пак ще трябва да минеш през Мизия. Дори нещо повече- Мизия би била по-удобна за пресичане на твоите две линии и би се превърнала в жп възел.
semafor написа:Обхващането на Тутракан с жп.транспорт много отдавна е разглеждано като възможност.Спомням си една книга от 1986г. май че беше където имаше изложен проект в тази посока трябва да потърся книгата обаче и ще ти кажа как точно е описано.Връзката при (Белене) - Никопол - Търну Мъгуреле придобива голям смисъл ако се построи тунела при Христо Даново погледни картата и ще разбереш какво имам предвид.С подобна цел може да се разглежда и мост между Свищов и Зимнича.Завършване на 4-та в посока излаз на гръцки пристанища пък се явява допълнителен бонус за всичките тези направления.
Ако се построял хидрокомплекса при Никопол, ако се построял тунела при Христо Даново, ако се построял мост при Свищов, ако се удължала 4 линия до гръцките пристанища...Тези проекти са от дълги години, дъвкани и предъвквани и ти гарантирам, че поне още толкова години ще се дъвчат и изискват 100-кратно повече средства за всеки един от тях, съпоставено със средствата за туристическа реклама и възстановяване на част от трасето на бившата теснолинейка. Това с 4 -та линия би трябвало да се случи най-напред, защото е по коридор 9, а другите неща са по-скоро в сферата на пожеланията, защото ЕС няма да ги финансира, а ние никога не можем сами да отделим средства за такива мащабни проекти- поне в близките 20-30 години.