Червен Бряг -Оряхово

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот Otskov » Сря Яну 29, 2014 11:36 pm

Значи теснолинейката е трябвало да остане само между Чб и Ат, а от Ат до Ох да бъде заменена с нормално междурелсие; Планирани ли са били корекции на трасето при тази смяна на междурелсието ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 11:41 pm

Да, имаше в предния форум една карта, на която се виждаше как се е предвиждало да бъде новото нормално трасе след Алтимир посока Оряхово- по изправена следа спрямо съществувалото теснолинейно. Но всъщност това би отдалечило новата линия от населените места и не би било много удобно. Не са съвсем обезпечени и габаритите за нормално трасе в участъка Мизия-Оряхово, особено покрай р. Дунав. Но май дотам не са стигнали с проектирането.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Сря Яну 29, 2014 11:53 pm

Otskov написа:Значи теснолинейката е трябвало да остане само между Чб и Ат, а от Ат до Ох да бъде заменена с нормално междурелсие; Планирани ли са били корекции на трасето при тази смяна на междурелсието ?

И тя също е е щяла да се замени с 1435мм - за това е и новия мост при Чомаковци
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Чет Яну 30, 2014 12:03 am

Мостът при Чомаковци е за линия Червен бряг - Гиген, защото румънците уж имали намерение да правят мост там.
Не е известно да е имало проекти за връзка с нормално междурелсие между двата клона на мястото на теснолинейката.
lui6_figo_cfr написа:Но май дотам не са стигнали с проектирането.
С проектирането са стигнали до Оряхово, със строителството - не.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Чет Яну 30, 2014 12:33 am

Всъщност не само румънците, а и ние, обаче "големия брат" удря по масата и казва "при Русе"... когато става това почти едновременно са зарязани и Д.Езерово - Д.Чифлик, Враца-Оряхово и Червен Бряг Гиген..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот railjet » Чет Яну 30, 2014 12:48 am

Луиш, наистина ли не можеш да схванеш безумния елемент на мечтите ти? Това което е било- било. Никой и нищо няма да го върне.
Откъдето да погледнем, конно и да го помислим каузата е пердута. Даже за Драгоман-Свиленград се съмнявам дали ще наваска някой ден десетилетното си закъснение. Залагам единствено на някой здрав разум да се откаже от свръх скъпата магистрала Хемус и да направи само с 30% от нейния бюджет една истинска жп магистрала по 2-ра линия. Да се знае, че има едно читаво жп направление, което бие трайно всякаква конкуренция.

Това е.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Яну 30, 2014 8:43 pm

07 написа:Всъщност не само румънците, а и ние, обаче "големия брат" удря по масата и казва "при Русе"... когато става това почти едновременно са зарязани и Д.Езерово - Д.Чифлик, Враца-Оряхово и Червен Бряг Гиген..

Тези три проекта не са ли доста след решението за моста при Русе и неговото построяване, което е станало 1954 г.? Не виждам връзката на първите два проекта с положението на мост над р. Дунав. Също така не е пречело, въпреки това, да се построи нормална линия Червен бряг- Гиген/Байкал, още повече, че румънците имат клон до Корабия отсреща. Там теренът е много по-благодатен и за мост, и за ферибот, а това е и най-пряката връзка между София и Букурещ ( изключая Турну Мъгуреле- Никопол, където обаче теренът е по-неудобен).
Няма нищо по-логично от това да имаме клонове на 2-ра по всички речни долини към Дунава, т.е. би могло да има линия и по долината на р. Осъм, и по тази на р. Огоста, и по тази на р. Цибрица, както и по р. Янтра.Тогава нямаше да имаме такова оголване на обширни региони от страната без жп транспорт като Северозападна България след демонтирането на теснолинейката.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Яну 30, 2014 8:45 pm

railjet написа:Луиш, наистина ли не можеш да схванеш безумния елемент на мечтите ти?

Щом има безумен елемент, значи има и разумен такъв, което все пак е нещо ;)
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Чет Яну 30, 2014 9:22 pm

Враца Оряхово, Д.Езерово Д.Чифлик, са зарязани 1953 год. Ч.Б Гиген също но за нея не съм 100% сигурен. Моста при Русе е започнат 1952….
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Яну 30, 2014 9:32 pm

Винаги съм смятал, че са по-късно тези проекти. Интересно тогава как цели построени приемни здания на проектираните гари по трасето Враца-Оряхово, насипи, земеукрепителни съоръжения и др. са се запазили толкова непокътнати, както личеше от снимките на един съфорумец, направени преди няколко години.
Ако Червен бряг-Гиген беше факт, щеше да е възможна и жп връзката Крушовица-Крушовене :lol: , макар и донякъде нормална, донякъде теснолинейна.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Пет Яну 31, 2014 9:42 am

Строени са не само там - в Ботевград също има гара....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот vlado » Пет Яну 31, 2014 1:06 pm

Къде пък има гара в Ботевград?
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Пет Яну 31, 2014 1:57 pm

vlado написа:Къде пък има гара в Ботевград?

Не съм ходил на място, но преди две години като разпродаваха ненужни имоти - се оказа че в Ботевград има сграда (гара) на БДЖ/НКЖИ..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Яну 31, 2014 3:05 pm

Преди 30-35 години наистина имаше някаква малоумна идея за линия Ребърково - Ботевград, да возят шаситата за завод "Чавдар", но не знаех, че чак са построили гара.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Пет Яну 31, 2014 3:09 pm

ivajlo_nikolov написа:Преди 30-35 години наистина имаше някаква малоумна идея за линия Ребърково - Ботевград, да возят шаситата за завод "Чавдар", но не знаех, че чак са построили гара.

За това не знаех.... но е имало в края на 80те проект за София - Мездра покрай Ботевград, с клон до самия Ботевград..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот vlado » Пет Яну 31, 2014 7:18 pm

07 написа:
vlado написа:Къде пък има гара в Ботевград?

Не съм ходил на място, но преди две години като разпродаваха ненужни имоти - се оказа че в Ботевград има сграда (гара) на БДЖ/НКЖИ..


Сигурно е било почивна база или нещо подобно. Никога не е реализиран жп проект през Ботевград и да е строена там гарова сграда е нелогично.
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Яну 31, 2014 7:32 pm

Нека се върнем все пак на Червен бряг-Оряхово. Преди да се започне тази линия през 20-те год на 20 век, е имало идея за цяла система от теснопътни линии на север и на юг от 2 линия при Червен бряг. Целта е да била да се превозва добития варовик, строителен камък и др. кариерни и инертни материали, както и дървен материал от бази в Предбалкана и Стара планина къмто дунавските пристанища, където тези суровини да се претоварват на шлепове и да се транспортират до наши и чужди речни пристанища за нуждите на строителството, мебелната индустрия, полиграфическата промишленост и др. С други думи, замисълът е бил за самостоятелна теснопътна мрежа със свои функции. Всъщност това не е било нещо ново за времето си, защото всеизвестен факт е, че началото на речния транспорт по р. Дунав в България, е поставено по време на турското робство, когато с огромни дървени салове са превозвали добита желязна руда от Централна Стара планина, която е товарена някъде около днешното пристанище Сомовит.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот vlado » Пет Яну 31, 2014 8:03 pm

Каквото било - било, Луиш, това време няма да се върне. Какви са тенденциите в жп транспорта можеш да видиш в развите железопътно страни и те са с една дума - високоскоростни. Всичко останало са лакърдии по едно отминало време.
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Яну 31, 2014 8:18 pm

Изобщо не мога да се съглася с едно такова мнение! Ние трябва да знаем и помним историята на всяка жп отсечка и да си извличаме съответните поуки- както за добрите, така и за погрешните замисли и практики на нашите предци. Липсата на приемственост и късата памет никога не са носили ползотворни резултати.
Тенденциите в т.нар. "развити железопътно страни" не могат да се обобщат с една дума, защото най-малкото това би било погрешно и неточно. Първо е добре да се даде ясна дефиниция на "развита железопътно страна" въз основа на точни количествени и качествени критерии. След това е добре да се отчете фактът, че в едни от най-развитите в социално-икономическо отношение страни в света като САЩ, Великобритания и др. има много отчетлива тенденция за съживяване на участъци от стари трасета, в т.ч. и теснолинейни такива, с оглед развитието на туризъм като възможна алтернатива за икономически подем в депресивни райони, каквито са някогашните въгледобивни, рудодобивни, дърводобивни и аграрни центрове. Нещата трябва да се гледат по-детайлно- в нюанси, но и по-комплексно- за търсене на връзката между жп транспорта и останалите икономически сектори. Иначе от голи констатации, че в цял свят залагали на високите скорости, на нас няма да ни стане по-добре, нито ще успеем в скоро време да ги постигнем.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 31, 2014 8:48 pm

Не се лъжете, че на запад залагат само на високите скорости. Просто нормалната им мрежа вече е задоволила всички потребности - влак по всяко сборно направление: долина, курорт, град, индустрия. Има райони, където на площ 1/4 от българската дължината на линиите е двойно на нашата. Това естествено е абсолютно безпредметно, ако съответните райони са замиращи и нямат какво друго да качат на влака, освен 10 пенсионера.
bdz43r
 
Мнения: 3171
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта