Червен Бряг -Оряхово

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот railjet » Пет Яну 31, 2014 8:55 pm

Залагат на максимално вьзможните скорости. Проектите за над 350 км/час се разработват бавно и трудно, но идеята не е изоставена.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Пет Яну 31, 2014 9:03 pm

Луиш теснолинейките още в началото на 70те (в гнилия капитализъм) и 10тина години по късно в развития социализъм отстъпват по транспортни качества на автотранспорта. Преди 100 години са нямали алтернатива, но днес е друго - нито скоростите, нито товароносимостите, са същите при автомобилите, докато теснолинейките са си все същите като скорости и товароносимости. С нормалното междурелсие нещата са по друг начин - там обаче пътническия ЖП транспорт в гнилия капитализъм се е развил в две направления - масови превози на сравнително къси разстояния и бързи превози на средни разстояния (300-600)км... при нас първото условие е налице само в няколко почти частни случая около София и Пловдив, второто условие изисква специфична инфраструктура, с макисмално използване на съществуващите трасета (привеждането им в проектни параметри или доработки в рамките на серивтута) и довършване на вече започнати проекти - може да се говори за някакво приемливо времепътуване с влак между София - Пловдив - Димитровград (под 3 часа) и София - Карлово-Сливен-Бургас/Варна съответно под 4,5 часа до Бургас и под 6часа до Варна.... Ако тръгнеш да говориш за екология - предвид използвания ТПС в БДЖ ... ще си набуташ голям автогол.
Горе колегите говоря за високи скорости - освен бърз превоз, по-голямото значение на високите скрости е че влака по-бързо освобождава трасето за следващия - така по една линия може да извъшиш повече превозна работа, вместо да строиш още един коловоз по нея...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 31, 2014 9:15 pm

Както се строи магистрала за 1-2-3 години през гората, така се строи и двупътна линия за 160 км/ч, даже с 3 пъти по-тясно земно платно. Въпрос на желание, приоритети и пари... които обаче са по-малко, съответно по-малко от тях ще могат да се откраднат. Това последното е решаващият фактор, затова имаме нова празна магистрала, а влакът се клатушка до нея с 60 км/ч.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот mental » Пет Яну 31, 2014 9:32 pm

Айде сега и празна стана магистралата... Да им се чудиш хората - когато я намаше се бутаха да карат по стария тесен път и ставаха адски летни задръствания, а сега като им пуснаха нова хубва магистрала изведнъж спряха да пътуват. Пълни каръци, ако питаш мен... :mrgreen: Ще те изпреваря, не цитирай думата "летни" - давам си сметка, че трафикът през зимата е по-слаб (но не и нищожен). Но какво правим през лятото? Алтернативи? А при нас лятото е дълго, а засилване на пътуващите има още от ранна пролет.

Ей като почнете да казвате на бялото черно и обратно... Аз като пътувам виждам магистрала, не творение на Тиквата. Кой с каквото иска да я свързва, аз друго освен асфалт не виждам, Брюксел също. А ако почна да търся икономическа полза, точно там ще я намеря.
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 31, 2014 9:40 pm

Няма да цитирам думата "летни".
Магистралата е хубаво нещо и съвсем не е творение на Тиквата (ти започна). Но двойната линия за 160 км/ч, която уж някога ще я има струва наполовина и при влагане на същите усилия щеше да е готова два пъти по-бързо, че и под Вакарел даже. Приоритети...
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Яну 31, 2014 9:41 pm

Далеч съм от мисълта теснолинейките да имат основа роля в жп транспорта на дадена страна, дори да е от Третия свят. Наистина, техните технически и превозни параметри не са се променили съществено, но функциите им днес са други. Това последното го казвам с уговорката, че има и модерни теснолинейки (по-скоро средно междурелсие- метър и около него) с усъвършенствани параметри в страни като Австралия, Тайланд и др., както има и традиционни теснолинейки (предимно дековилни), създадени единствено с цел извозване на минерални, енергийни, горски или аграрни суровини от мястото на добив до близък жп възел/урабанизирана зона/индустриална зона/пристанище. Но, там където приоритет са станали високите скорости по модернизирани нормални трасета, не са забравили и за някогашните теснолинейки и не малка част от тях са възкресени в различна степен и под различна форма, така че да служат пълноценно и днес- в условията на едно друго общество с различни потребности. Значи ние искаме да копираме тенденцията за високоскорости трасета и при нас, което е правилно и перспективно, а нямаме волята да копираме и съвременния подход спрямо теснолинейните трасета, клоновете и др. части на жп мрежата. Няма жп мрежа в света, дори в най-развитата страна, в която да има само първокачествени жп магистрали с високи скорости и да няма второстепенни отсечки, клонове, теснолинейки и др. такива елементи. За основните направления всички сме единодушни и е ясно какво и как трябва да се направи, само не е ясно с какви средства и кога ще се случи напълно. Обаче за второстепенните направления нито се мисли, нито се прави нещо. А точно там трябва да си напрегнем цялата мисъл и изобретателност, за да могат и те да имат своя днешен и утрешен ден в полза и на прилежащите региони, и на туризма, и на екологията, и на цялата жп мрежа, от която те са органична част, а не просто ненужен придатък.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот Saruman » Пет Яну 31, 2014 9:45 pm

Само за пример, незнам дали някой е чувал за Шарганската 8-ца в Сърбия. Теснолинейка възстановена от Сръбските железници, които са доста по зле от БДЖ.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот mental » Пет Яну 31, 2014 9:45 pm

bdz43r написа: Магистралата е хубаво нещо и съвсем не е творение на Тиквата (ти започна). Но двойната линия за 160 км/ч, която уж някога ще я има струва наполовина и при влагане на същите усилия щеше да е готова два пъти по-бързо, че и под Вакарел даже. Приоритети...

Тука вече си стискаме ръцете. ;)

Saruman написа:Само за пример, незнам дали някой е чувал за Шарганската 8-ца в Сърбия. Теснолинейка възстановена от Сръбските железници, които са доста по зле от БДЖ.

Разкажи с няколко думи, с какви мотиви е възстановена?
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Яну 31, 2014 9:53 pm

bdz43r написа:Няма да цитирам думата "летни".
Магистралата е хубаво нещо и съвсем не е творение на Тиквата (ти започна). Но двойната линия за 160 км/ч, която уж някога ще я има струва наполовина и при влагане на същите усилия щеше да е готова два пъти по-бързо, че и под Вакарел даже. Приоритети...

Точно така! Сгрешените приоритети на държавната политика в областта на транспорта през последните 4 години, по времето на ГЕРБ, ще се усещат тепърва и те определено ще са в ущърб на железниците. Защото за всеки следващ управник ще е далеч по-лесно и по-изгодно да дострои автомагистралния пръстен на България, отколкото да започне тепърва да изгражда жп такъв и това винаги ще ни се натяква. А какво става междувременно с околната среда, която понася тежестта от свръхразвитието на автомобилния транспорт- дори не се е и загатва на този етап, а само ще се констатират негативите в бъдеще и тогава, дори да се вземат някакви мерки, ще е късно, поради инерционността на природните екосистеми.
Но да оставим големите трасета и да видим какво се прави в малките периферни региони. Вместо да се възроди идеята за теснолинейка Ахтопол-Кости, която с много малко ще наруши функционирането на природните комплекси и ще се впише хармонично в природния и социално-икономическия облик на региона, подпомагайки разитието на туризма като основен отрасъл там, ние сме свидетели на това как местни и национални власти се опитват всячески да застроят крайбрежието и да го превърнат в поредния бетонен ад- извор на печалба за крупните инвеститори или алчните местни.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 31, 2014 9:55 pm

Приоритетите са такива не от времето на ГЕРБ, а много преди това, когато железницата беше оставена на доизживяване. В резултат у нас всеки е баровец с автомобил, а на запад баровците са във влака.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Яну 31, 2014 10:40 pm

Съдбата на линията Червен Бряг - Оряхово беше предрешена при либерализацията на автобусните превози през 1990 г. До тогава линията съществуваше, в благодарение на забраната за дублиране на Ж.П. транспорта с автобусен /до тогава само държавен/ такъв. Но до тогава от София до Крушовица се пътуваше цял ден - с нормален и теснопътен влак. И това през равен терен! Когато през 90-те години се появиха първите частни автобуси по това направление - вярно, втора употреба, но повечето с климатик, взимащи разстоянието за 4 часа и половина, местните гледаха на тях като на космически кораби! Отделно товародателите минаха на по-евтиния и бръз автомобилен транспорт. Тогава колеги от Борован и Крушовица се радваха, че ще я махат, за да не чакали на прелезите. Шанс за оцеляване на цялата теснолинейка вече нямаше. А сравнение, като туристически и транспортен потенциал на тази теснолинейка в дунавската РАВНИНА с родопската въобще не може да се прави, камо ли с Шарганската 8-ца и алпийските теснолинейки. Единствен шанс имаше една малка отсечка от Мизиа до Оряхово, която искаше да я вземе една "знакова фигура" - вече покойник, и да я експлоатира като атракция на пътуващите с германски круизни кораби по Дунава туристи, съвместно с водещ немски туроператор, но не му разрешиха. Колкото за теснолинейките по света - луиш е хубаво да се запознае със съдбата на френските и гръцки метровици, а и не само метровиците им.

П.П. - същата "знакова фигура" искаше да вземе и останките от Рилската теснолинейка.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 31, 2014 10:55 pm

Половин година преди закриването на линията пътувах във влак с 4 вагона и 80 % заети места. Тезата, че пътници нямало не издържа, просто и те, и превозния персонал имаха линията за даденост и билети не се издаваха. В Оряхово на касата имаше 5 души, във влака бяха 25.
И по 16-та се пътува цял ден, но влакът е пълен.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Яну 31, 2014 11:10 pm

Това, че е Дунавската равнина, а не Родопите, не значи, че не е атрактивна сама по себе си. Но там, където природата е по-скучна и еднообразна, има възможности да се допълни с нещо друго, което да привлече интереса и аз вече загатнах за някакви възможности в тази насока. По същия начин, отстъпващото по природни дадености Северно Черноморие компенсира с по-голям лукс, голф-игрища и разнообразни туроператорски програми, а търпящото конкуренцията на близкия Слънчев бряг Поморие предлага екстрата на калолечението, някои културни забележителности (манастир, музей на солта) и по-ниските цени. Следователно, трябва да се търсят нови възможности за Червен бряг-Оряхово или Мизия-Оряхово или каквото и да е там- нещо, което другаде го няма и което ще привлече интерес.Ако такова нещо няма ( макар, че според мен има), то трябва да се създаде.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 31, 2014 11:13 pm

Изобщо не е атрактивна! Имах чувството че съм на края на света и ще умра от старост на една безкрайна права в полето с 20 км/ч. Лукс и голф-игрища може да се направят и в пустинята.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Яну 31, 2014 11:14 pm

.
Последна промяна lui6_figo_cfr на Пет Яну 31, 2014 11:15 pm, променена общо 1 път
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Яну 31, 2014 11:14 pm

bdz43r написа:Половин година преди закриването на линията пътувах във влак с 4 вагона и 80 % заети места. Тезата, че пътници нямало не издържа, просто и те, и превозния персонал имаха линията за даденост и билети не се издаваха. В Оряхово на касата имаше 5 души, във влака бяха 25.
И по 16-та се пътува цял ден, но влакът е пълен.

В Чехия 90 % от малките им клонове са с по 90% необслужвани спирки, някои от които опционални за спиране, но си има редовно пътническо движение при минимален разход за заплати на излишни служители и с свръх икономичен ПС от типа на шинобуси, релсобуси и др. Ако се беше намерило подобно решение на времето за Червен бряг-Оряхово, и до днес можеше да се радваме на превози там или поне по определени участъци.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 31, 2014 11:18 pm

И ако баба ми беше мъжка, щеше да е дядо.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Яну 31, 2014 11:20 pm

bdz43r написа:Изобщо не е атрактивна! Имах чувството че съм на края на света и ще умра от старост на една безкрайна права в полето с 20 км/ч. Лукс и голф-игрища може да се направят и в пустинята.

А като жп специалист не си ли зададе въпроса нормално ли е този влак там да се движи с такава скорост, след като би могло да е с поне 3 пъти по-голяма скорост. Тук само мога да кажа, че чешките теснолинейки са 2 пъти по-бързи от Кюстендил-Гюешево, така че проблемът не е нито в теснолинейката, нито в равнината, а някъде другаде. Освен това за хора, прекарали голяма част от живота си в планина, една равнина може да им се стори доста привлекателна. Това са субективни възприятия. На чисто психологическо равнище е доказано, че острите форми и неравната околност действат по-подтискащо и по-зле на психиката от изчистени, равни и плавни форми, напр. спокойната повърхност на едно езеро или голяма река, безкрайните житни полета или зелените равнини
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Фев 01, 2014 12:16 am

Като сравняваме Родопите с тази част от Дунавската равнина, да се чуди човек защо във Велинград, Разлог, Добринище, дори в Белица и Якоруда, да не говорим за циганията Банско, е пълно с хотели, докато в Мизия след закриването на държавния такъв няма къде да преспиш. Оряхово е малко по-добре - има един нормален хотел, един вертеп до ферибота, и един VIP такъв в полузатворен тип комплекс на устието на Огоста, което е на практика единствената забележителност в района. Да се чудиш на нашите хотелиери и туроператори как не са разбрали потенциала на района :D Колкото до това, че влака е бил пълен с безбилетни пътници преди закриването, то това е нормално - за без пари със сигурност е имало желаещи да се влачат 5 часа до Червен бряг, но ако се е налагало да плащат със сигурност биха предпочели час и половина с автобус. Пътната инфраструктура покрай двете теснолинейки също не подлежи на сравнение - в Родопите до някои от селата дори няма нормален път. А да се сравнява Либерецката и Татранската метровици, които са трамваи, с нашата теснолинейка е като да сравняваш видинската двувагонка с TGV :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот Saruman » Съб Фев 01, 2014 1:06 am

С „Чира” по Шарганската осмица

„Чира” е името на една от най-живописните музейни теснопътни железници в Европа. Атрактивното парно влакче и красивата природа на Западна Сърбия привличат ежегодно хиляди посетители. През последните около петнадесет години ръководството на Сръбските железници залага много на развитието на атракционните пътувания не само заради осигуряването на допълнителни приходи, но и за подобряване на имиджа си пред гражданите на Република Сърбия и чужденците. В резултат на тези усилия през 1996 г. започва редовната експлоатация на туристически влак „Романтика”. През топлите сезони този влак се движи по предварително определени маршрут и разписание и е достъпен за всички желаещи да се „повозят” в историята. Успехът е голям и решението за възстановяването на движението на парната теснолинейка е взето много лесно. Така през 2003 г. към живота се връща малкото влакче „Чира”, което ни напомня за някогашната линия, свързваща Белград с Дубровник на Адриатическо море и със Зеленика и Херцег Нови (днес в Черна гора).

...

[Източник: Железниците Днес, брой 7 - 2013 г.]
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Otskov и 2 госта