Червен Бряг -Оряхово

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот Saruman » Съб Фев 01, 2014 1:13 am

И лично изпробвано...

Теснолинейката „Чира” или железопътен туризъм като по учебник

Продължаваме с разказите за интересните ни летни пътувания в няколко съседни държави. В този брой на „Железниците Днес” ще Ви разкажем за част от впечатленията ни от Сръбските железници и за сбъдването на една мечта – пътуването през Природен парк „Мокра го̀ра” с атракционния теснопътен влак „Чира” по „Шарганската осмица” в централната част на Западна Сърбия.

Графикът на пътуването ни е направен така, че малко след като сме преминали границата между Румъния и Сърбия, вече сме на централната железопътна гара в Белград. Всъщност по-редно е да кажем Главната гара, защото за централна е отредена една доста страшно изглеждаща подземна гара, чиято рехабилитация със средства, заети от Кувейт, предстои. В някои от следващите броеве ще Ви разкажем повече за пътуването ни от близко разположената до румънско-сръбската граница столица на Южен Банат – Вършац, и за особеностите на някои от белградските гари.

[Източник: Железниците Днес, брой 24 - 2013 г.]
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 25-255.4 » Съб Фев 01, 2014 6:16 am

http://www.youtube.com/watch?v=f54OSRMetxA Можеше и с товарно движение да се опита
25-255.4
 
Мнения: 28
Регистриран на: Вто Окт 01, 2013 4:41 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Фев 01, 2014 12:00 pm

ivajlo_nikolov написа:Но до тогава от София до Крушовица се пътуваше цял ден - с нормален и теснопътен влак. И това през равен терен! Когато през 90-те години се появиха първите частни автобуси по това направление - вярно, втора употреба, но повечето с климатик, взимащи разстоянието за 4 часа и половина, местните гледаха на тях като на космически кораби!

Toва, че се е пътувало цял ден се е дължало на ред причини като лошо състояние на железния път, лош ПС, лош ГДВ и др. Червен бряг-Оряхово се е минавало за около 3 часа и половина, ако няма раздути престои по гарите от порядъка на 15-30 мин. Преспокойно е могло да се оптимизира до 3 часа и това е при почти неподдържан железен път с лоши параметри. Истината е, че една такава теснолинейка с това междурелсие и профил на трасето, като изключим някои остри криви, потенциално би могла да се движи със скорост около 60 км/ч, а при един по-лек ПС, вероятно и с повече. При максимално затягане на ГДВ, тези 104 км е можело да бъдат изминавани за около 2 часа, което предвид ниските цени и това, че се обхващаха много населени места, нямаше да прогони пътниците към автобусите. Днес София-Червен бряг е около 1:45мин., като сложим още 2 часа до Оряхово, щяха да са под 4 часа София- Оряхово с влак, а София-Крушовица щеше да е около 3 часа. Убеден съм, че ако държавата се казваше Чехия или Румъния, никога нямаше да се преустанови пътническото движение по тази теснолинейка, камо ли да бъде демонтирана и плячкосана.

ivajlo_nikolov написа:Единствен шанс имаше една малка отсечка от Мизиа до Оряхово, която искаше да я вземе една "знакова фигура" - вече покойник, и да я експлоатира като атракция на пътуващите с германски круизни кораби по Дунава туристи, съвместно с водещ немски туроператор, но не му разрешиха.
П.П. - същата "знакова фигура" искаше да вземе и останките от Рилската теснолинейка.

Значи, без да знам, все пак съм бил на прав път, предлагайки именно участъка Мизия-Оряхово от трасето на бившата теснолинейка да бъде възстановен, а не някоя друга част, както предлагаха други съфорумци. Кой не е разрешил на покойния ициатор- най-вероятно нашата държава, която по същия назадничав и странен начин не позволява на малцината желаещи да вземат за над 30-годишен период на стопанисване някои огромни и амортизирани хижи в нашите планини, в следствие на което въпросните са оставени на произвола на съдбата и набезите на циганите.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Фев 01, 2014 12:49 pm

Постовете на Николай и Веско дойдоха на точното място.
Много увлекателна и интересна статия за нещо, което сърбите са направили с успех, при все че състоянието на железниците им не е цветущо. Ето, че примерите, които цитирах от Чехия и Румъния, могат да се допълнят и с такива от Сърбия. Добре е да се обърне внимание на скоростта на "Чира" в един доста сложен планински участък и да я съпоставим с тази на Червен бряг-Оряхово в равнината. Отново ще подчертая, че скорости около 60 км/ч са били напълно постижими, а при лек ПС биха могли да се очакват поне 70 км/ч. Вместо да се постигне това, е прибягнато към демонтиране и плячкосване, защото е по-лесно и води до пряко и косвено облагодетелстване на определени кръгове хора.
Много ме впечатли и линка на Веско, от който разбираме, че има лесно, бързо и евтино техническо решение на прехода теснопътни-нормални товарни вагони, стига да има кой да го въведе. Но също ме впечатли и доста приличната скорост на влакчето в определени участъци.
Изводът ми е, че сме царе на това да впрягаме цялата си енергия в това да обясняваме защо нещо не може и не бива да се случи, вместо да кажем защо е хубаво да стане и какво ще постигнем като го направим. Типична българска черта, която няма как да не се отрази и на съвременния облик на жп транспорта у нас. В крайна сметка всичко тръгва от манталитета и нагласата, а парите са само удобното оправдание.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Фев 01, 2014 1:01 pm

ivajlo_nikolov написа: А да се сравнява Либерецката и Татранската метровици, които са трамваи, с нашата теснолинейка е като да сравняваш видинската двувагонка с TGV :mrgreen:

Няма нужда да прибягваме до супер примери, а до обикновени теснолинейки:
http://www.cd.cz/spojeni/conn.aspx?_s_i ... =cmdSearch - Обратан- Йиндрихов храдец- 46 км теснопътен влак за час и четвърт със спирки през 2-3 км
Йиндрихов храдец- Нова Бистрице - 33 км теснопътен влак за малко над час със спирки през 2-3 км
Първият влак е в полупланинска, а вторият - в предпланинска местност, но и по двете трасета има доста криви с много малки радиуси. По тези груби сметки и като отчетем, че Червен бряг-Оряхово е в равнина и с по 7-8 км разстояния между гарите, а не 2-3 км, би следвало да очакваме 104-те км да могат да се изминат за 2 часа- 2 часа и половина.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот инфо » Нед Авг 31, 2014 1:05 pm

25-255.4 написа:http://www.youtube.com/watch?v=f54OSRMetxA Можеше и с товарно движение да се опита

нещо ново за мен :!: мерси
http://www.narrowrail.net/zbiersk/
Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот BDZrailroad » Нед Окт 12, 2014 2:03 pm

НЯКОЙ ИМА ИНФОРМАЦИЯ КЪДЕ Е БИЛА ГАРА ЧЕРВЕН БРЯГ-ТЕСНОЛИНЕЙНА?
BDZrailroad
 
Мнения: 17
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 3:20 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Нед Окт 12, 2014 2:52 pm

BDZrailroad написа:НЯКОЙ ИМА ИНФОРМАЦИЯ КЪДЕ Е БИЛА ГАРА ЧЕРВЕН БРЯГ-ТЕСНОЛИНЕЙНА?

Имаше един навес срещу нормалната гара
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот plam71en » Нед Окт 12, 2014 3:54 pm

BDZrailroad написа:НЯКОЙ ИМА ИНФОРМАЦИЯ КЪДЕ Е БИЛА ГАРА ЧЕРВЕН БРЯГ-ТЕСНОЛИНЕЙНА?

Да,точно срещу сегашната гара.Пресичаш сегашните коловози и си там.Даже като минаваш с влака се виждат останките.
plam71en
 
Мнения: 234
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот railjet » Нед Окт 12, 2014 8:29 pm

Последно кога се е движело влакчето там? 2002г май беше.
Най-голямата скрападжийница в района е точно до началото на старата единична линия Чб-Хумата. Не знам дали са останали релси от теснолинейката.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Нед Окт 12, 2014 9:36 pm

plam71en написа:
BDZrailroad написа:НЯКОЙ ИМА ИНФОРМАЦИЯ КЪДЕ Е БИЛА ГАРА ЧЕРВЕН БРЯГ-ТЕСНОЛИНЕЙНА?

Да,точно срещу сегашната гара.Пресичаш сегашните коловози и си там.Даже като минаваш с влака се виждат останките.

МИнавал съм с влак през гара Червен бряг и никога не съм виждал никакви останки, колкото и да съм зяпал, а и обикновено има някакви товарни композиции на съседните коловози, които възпрепятстват видимостта към предполагаемите останки на тази гара. Някъде бях попадал на снимка на перона на въпросната Червен бряг- теснолинейна, на който имаше пътници с багажи.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Нед Окт 12, 2014 10:11 pm

То всичко което имаше освен теснолинейните коловози беше един навес тип "автобусна спирка" и от нормалната гара се виждаше само той
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Нед Окт 12, 2014 11:14 pm

Един ден всичко това може да бъде възстановено в модерен и атрактивен вариант, но за целта трябва да сменим много неща, започвайки от възгледите и ценностите си.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот 07 » Нед Окт 12, 2014 11:28 pm

lui6_figo_cfr написа:Един ден всичко това може да бъде възстановено в модерен и атрактивен вариант, но за целта трябва да сменим много неща, започвайки от възгледите и ценностите си.

Абе то може да се възстанови, но всичко е съотношение разходи/реални ползи. Теснолинейката там е била вариант за бързо решаване на проблем (тогава е нямало нормални пътища, а и коли и автобуси е нямало кой знаек олко) до изготвяне на проект и финансиране на строителство на нормална линия - също като Бургас Поморие - тогава обаче реално е решен проблема и линията е заменена с нормална, в по късни времена се оказало че няма какво да се вози по нея.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пон Окт 13, 2014 2:50 pm

Затова наблегнах на смяната на ценностите, защото реалните ползи, които визираш ти, могат да се анализрат от различни аспекти и не е задължително всичко да носи финансова изгода някому.
lui6_figo_cfr
 

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот BDZrailroad » Пет Окт 17, 2014 10:12 pm

А някой има ли снимки на нея от преди?И с колко коловоза е била ?
BDZrailroad
 
Мнения: 17
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 3:20 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот georgievgi76 » Пет Фев 05, 2016 9:15 pm

Искам карта на линията,къде да намера
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот Otskov » Пет Фев 05, 2016 10:07 pm

Беше питал и във фейса ама не намирам публикацията може ли линк към нея, имам нещо като карта ама тук не мога да го кача.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот georgievgi76 » Пет Фев 05, 2016 10:31 pm

Otskov написа:Беше питал и във фейса ама не намирам публикацията може ли линк към нея, имам нещо като карта ама тук не мога да го кача.

https://www.facebook.com/groups/4526404 ... 5/?fref=ts
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Червен Бряг -Оряхово

Мнениеот georgievgi76 » Съб Фев 06, 2016 10:32 pm

Мерси на всички
[url][url=http://postimage.org/]Изображение[/url]
host images[/url]
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron