Софийска околовръстна линия

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот vlado » Сря Ное 12, 2014 4:45 pm

Малко off: Не зная дали знаете, но незаконната сеч, извършвана от цинги най-лесно се разпознава, защото... бай мангал, за да не се мори, не реже дървото от основата, а на нивото на кръста, ето така:

Изображение

Тъй че не е баш "от бачкане не се плаши...", а брат'чедът е на принципа: "Оти копаш седнал? Е па пробвах и легнал, ама не става..." ;)
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот Rado » Чет Ное 13, 2014 12:11 am

vlado написа:Имайте предвид, че според плановете Центр. гара - Искър и Центр. гара - Воляк ще са трипътни, ще се възстанови Волуяк-Биримирци-Подуене разпр. и товарни влакове през Центр. гара почти няма да преминават, тъй че сегашното положение доста ще се промени след няколко години.


Ех, каква я мислехме, пък тя каква стана...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот banica » Чет Ное 27, 2014 3:15 am

Благодарение на усърдния труд на поколения "държавници" Софийската околовръстна линия е история. Но все още съществува кръга Централна гара - София Север - Илиянци - Световрачане - Гара Яна - Мусачево - Казичане - Централна гара. Какво мислите за потенциала по този кръг да се пусне влак като част от градския транспорт на София - с валидност на месечните карти за градски транспорт и да кажем честота на всеки час, а автобусните линии 18, 20, 21-22, 23, 24, 117, 118 да бъдат закрити или съответно скъсени до гари Световрачане и гара Яна?
banica
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Окт 29, 2014 1:40 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 12:28 pm

Мотивите за изваждане на линията към Пионер бяха безопасност за пешеходци и изграждане на велоалея.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот banica » Чет Ное 27, 2014 1:51 pm

Което няма да се случи. Вече прехвърлиха имотите на Софийска община, предстои продажба на занижена цена на свои хора на най-апетитните и застрояване. Този филм сме го гледали вече. Поне в северна София няма такива апетити към жп линиите и все още може да се спасят нещата. По горния въпрос - за колко време може да се завърти пътнически влак по гореописания кръг София Север - Гара Яна - Казичане - Централна гара - София Север при сегашното състояние на трасето и след евентуална модернизация?
banica
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Окт 29, 2014 1:40 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 2:05 pm

Естествено, че няма да се случи. Управляващите са или боклуци, или тъпаци, а често и сбор от двете. Единствено Йорданка убягва от тези три пагубни категории.

Няма друга столица на този континент, която така безсрамно да си е унижтожила железницата
Германия, Франция, Англия, Италия, Швейцария, Австрия, Испания..., всички са във фаза на експлозивно развитиетие на градските железници и други видове релсов транспорт. В София за 45 години са построени едва 10км метро (благодарение на напъните на един пожарникар), а същевременно е скрапосан 50км железен път....
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот 07 » Чет Ное 27, 2014 3:16 pm

railjet написа: Единствено Йорданка убягва от тези три пагубни категории.

В София за 45 години са построени едва 10км метро (благодарение на напъните на един пожарникар), а същевременно е скрапосан 50км железен път....

Бъркаш сериозно и за двете.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот banica » Чет Ное 27, 2014 5:27 pm

Имаш предвид и трите. Йорданка ако можеше нещо да измисли сама до сега да го е измислила, да е кандидатствала за някоя европейска програма и общината да е купила 5-6 Дезиро, които да са собственост на общински жп превозвач и с тях да се возят пътници до Банкя, Нови Искър или Казичене. Само че тя не може и да пръдне без пожарникаря да и каже, а всички си спомняме какви изгодни договори сключи точно той докато беше кмет с разни фирми да возят по същите тези дестинации с автобуси. Още се чудят как да ги разтрогнат.

Новата жп спирка Искър.

Изображение

Я си представете с 10 такива спирки на територията на София как щеше да изглежда градския транспорт. Само че една такава спирка излиза под 100 000 лева, а един километър метро 60 милиона. От кое може да се отрадне повече на всеки му е ясно.
banica
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Окт 29, 2014 1:40 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот rain » Чет Ное 27, 2014 9:27 pm

Непрестанните сравнения как било в Германия, как било в Холандия, как би било на Луната мисля вече се съгласихме че са несравними като база в трети форум поред. Но аз няма да се уморя да казвам, че между линиите в София и тези в западните градове има една основна разлика - за добро или лошо в София линните са направени извън гъсто населените квартали и най-различни генератори на поток. Тук няма как да прибереш прането от нечия тераса пътувайки с влак, в Берлин обаче може. И във всеки западен град с развит жп транспорт в рамките си.
Няма гари в София, съществуващи или щели да съществуват при недемонтирана и експлоатирана околовръстна линия, които да могат да генерират помежду си поток за влак. Че и за автобус е спорно.
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 9:36 pm

banica написа:Какво мислите за потенциала по този кръг да се пусне влак като част от градския транспорт на София - с валидност на месечните карти за градски транспорт и да кажем честота на всеки час, а автобусните линии 18, 20, 21-22, 23, 24, 117, 118 да бъдат закрити или съответно скъсени до гари Световрачане и гара Яна?
Този кръг няма никакъв такъв потенциал. Автобусът ще ги закара до метрото по-бързо и по-удобно.
banica написа:По горния въпрос - за колко време може да се завърти пътнически влак по гореописания кръг София Север - Гара Яна - Казичане - Централна гара - София Север при сегашното състояние на трасето и след евентуална модернизация?
За колкото и да го завъртиш - все ще е празен.
Последна промяна bdz43r на Чет Ное 27, 2014 9:48 pm, променена общо 1 път
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 9:42 pm

Ако линията след Подуене вървеше не към ЦГ, ами върху барата на бул. Сливница (достатъчно широк е за двоен ж.път), дали пък нямаше да има пътникопоток. Аз мисля, че ЩЕШЕ.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот bdz43r » Чет Ное 27, 2014 9:44 pm

Щеше, ама не върви от там.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Чет Ное 27, 2014 9:58 pm

Ми никой не се е сетил да я приближи към прозорците с прането.

Лъч 1 Подуене→ Спирка Сточна гара-Лъвов мост- К. Величков- Баба Парашкева- Западен парк- Люлин- Обеля→ Драгоман.

Лъч 2 Подуене→тунел→Мадрид-излаз върху барата на Евлоги Георгиев-Орлов мост-Графа-НДК(подземна ГАРА)-България-тунел-Руски паметник-излаз върху трасето на "петицата"-----5км в права линия--Княжево-→ Владая.(Перник).

Начална гара за всички направления: подземна гара НДК.

Джакпот :!:

Ремонти на Централна гара, развития на жп възли, околовръстни...Възелът на възелите е в самото сърце на София. Хората са го измисли преди войната. Измислили са влакът да върви там, където щукат самите хора, а не у полето с гаргите.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот vlado » Пет Ное 28, 2014 11:06 am

Столична община не обича влака! Това не го ли разбра? И всякакви мераци за развитие на жп-то извън метаморфозата му, наречена метро, са лишени от шанс за реализация.
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот bdz43r » Пет Ное 28, 2014 11:12 am

railjet написа:В София за 45 години са построени едва 10км метро...
Нали знаеш, че това точно тези 10 км са скопени по рождение и вече са на границата на капацитета си?
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот 07 » Пет Ное 28, 2014 12:08 pm

bdz43r написа:
railjet написа:В София за 45 години са построени едва 10км метро...
Нали знаеш, че това точно тези 10 км са скопени по рождение и вече са на границата на капацитета си?

И чат-пат протичат...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот banica » Пет Ное 28, 2014 2:10 pm

rain написа: Тук няма как да прибереш прането от нечия тераса пътувайки с влак, в Берлин обаче може. И във всеки западен град с развит жп транспорт в рамките си.
Няма гари в София, съществуващи или щели да съществуват при недемонтирана и експлоатирана околовръстна линия, които да могат да генерират помежду си поток за влак. Че и за автобус е спорно.


Не съм съгласен и с двете. В Берлин влака обира много редко застроени територии, вземи за пример S5 например или S3. Минава се през малки обособени селца, в които транспорта е организиран вътре в населеното място до гарата. От там се цепи 2-3 километра през поле или гора до следващото такова селце. Селцата са по големина сравними с тези на север от София. Предимството е, че влакът те изсипва в идеалния център, докато автобусните линии в София на крайната спирка в Орландовци откъдето имаш още 30-40 минути с трамвай до крайната си цел.

В крайна сметка преди имаше достатъчно пътници да се пълни една чамуга на час между Централна гара и Банкя. Защо днес да е по-различно?

railjet написа:Лъч 1 Подуене→ Спирка Сточна гара-Лъвов мост- К. Величков- Баба Парашкева- Западен парк- Люлин- Обеля→ Драгоман.

Лъч 2 Подуене→тунел→Мадрид-излаз върху барата на Евлоги Георгиев-Орлов мост-Графа-НДК(подземна ГАРА)-България-тунел-Руски паметник-излаз върху трасето на "петицата"-----5км в права линия--Княжево-→ Владая.(Перник).

Начална гара за всички направления: подземна гара НДК.



Това ще струва милиарди. Аз говорех за проста организация, така че пътуващите от север да се прекачват в метрото на новата жп спирка Искър.
banica
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Окт 29, 2014 1:40 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот bdz43r » Пет Ное 28, 2014 2:43 pm

banica написа:Предимството е, че влакът те изсипва в идеалния център...
В София обаче влакът не те изсипва в идеалния център, а в края му и се налага да търсиш друг транспорт до целта. Като сметнеш чакането на автобус, на влак (който няма как да е през 10 минути), ходене до метрото и чакане на влак и там, положението става съвсем безнадеждно, а метрото не винаги ти върши работа.
Всъщност и без влакове през Яна, след пускането на въпросната нова спирка, пределният капацитет на куцото метро ще бъде прехвърлен с много и голям квартал като Младост ще трябва да забрави за него и да се преориентира обратно към автобусите.

В Берлин железницата е основен превоз, защото S-линиите правят доста гъста мрежа в града и возят и извън него по най-прекия път, отделно RE влаковете возят до още по-отдалечени места и отново минават през идеалния център и т. н. От Франкфурт на Одер, което е на 80 км от Берлин до произволна точка на града се стига за не повече от час и половина, като влакът минава през целия град и прави връзка с S и U мрежите на много места.

Северната околовръстна линия на София минава по допирателната на няколко селца и след това прави панорамна обиколка преди да стовари потенциалните пътници в края на метрото или в най-северния край на центъра (дори не идеалния център), след което те тепърва ще пътуват с още нещо. Влакът може да е опция, когато ги закара по най-прекия път и минава през средата на града та до отсрещния му край. В момента схемата автобус/трамвай точно това прави само с едно прекачване. Аз даже с велосипед стигам от кв. Изток до с. Локорско за един час. С две прекачвания и панорамна обиколка през Казичене и Яна ще е поне час и половина.
Влакове по тази линия има и сега. Пътниците по спирките са между 0 и 3 на брой.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Пет Ное 28, 2014 2:51 pm

Баница, една агломерация как се развива- отвътре навън, или отвън навътре?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот banica » Пет Ное 28, 2014 3:36 pm

bdz43r написа:В София обаче влакът не те изсипва в идеалния център, а в края му и се налага да търсиш друг транспорт до целта. Като сметнеш чакането на автобус, на влак (който няма как да е през 10 минути), ходене до метрото и чакане на влак и там, положението става съвсем безнадеждно, а метрото не винаги ти върши работа.
Всъщност и без влакове през Яна, след пускането на въпросната нова спирка, пределният капацитет на куцото метро ще бъде прехвърлен с много и голям квартал като Младост ще трябва да забрави за него и да се преориентира обратно към автобусите.

В Берлин железницата е основен превоз, защото S-линиите правят доста гъста мрежа в града и возят и извън него по най-прекия път, отделно RE влаковете возят до още по-отдалечени места и отново минават през идеалния център и т. н. От Франкфурт на Одер, което е на 80 км от Берлин до произволна точка на града се стига за не повече от час и половина, като влакът минава през целия град и прави връзка с S и U мрежите на много места.

Северната околовръстна линия на София минава по допирателната на няколко селца и след това прави панорамна обиколка преди да стовари потенциалните пътници в края на метрото или в най-северния край на центъра (дори не идеалния център), след което те тепърва ще пътуват с още нещо. Влакът може да е опция, когато ги закара по най-прекия път и минава през средата на града та до отсрещния му край. В момента схемата автобус/трамвай точно това прави само с едно прекачване. Аз даже с велосипед стигам от кв. Изток до с. Локорско за един час. С две прекачвания и панорамна обиколка през Казичене и Яна ще е поне час и половина.
Влакове по тази линия има и сега. Пътниците по спирките са между 0 и 3 на брой.


Ясно, че ще са 3 пътника като има 3 влака дневно и гарите изглеждат като жп спирки в Дивия Запад преди 200 години. Другояче си ги представям нещата ако всички гари имаха вида от снимката горе. Пък и факта че за влака трябва отделен билет отдръпва потенциални пътници, ако беше част от градския транспорт щеше също да има положителен ефект.

railjet написа:
Баница, една агломерация как се развива- отвътре навън, или отвън навътре?


За това което описваш, отвън навътре. Първо идва жп линията, а след това града се уплътнява около нея. Ако искаш обратното - да кажем жп линия по бул. Сливница днес трябва да си готов наистина да дадеш милиарди. Виж например в Щутгарт за какво става дума и колко струва да се оправят нескопосаните жп връзки през урбанизирани терени, след като навремето са пропуснали да ги развият докато е било евтино и възможно.

Като казахте Берлин ето ви пример от там за какво се ползва бивша жп линия много подобна на нашата вече бивша южна околовръстна:

Изображение
Изображение
banica
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Окт 29, 2014 1:40 am

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron