Софийска околовръстна линия

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот vlado » Пет Ное 28, 2014 4:31 pm

Да, но там не демонтират жп линията, само защото е вече в гъсто населен район, а й търсят друго предназначение, в случая пускат трамвай. Тук действат по лесния начин - демонтират и... няма влак, няма проблем.
vlado
 
Мнения: 755
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Пет Ное 28, 2014 5:11 pm

Идеята за трамвайки върху изоставени жп линии е логична и лесно осъществима. Не съм против нея. Но може да се направи и обратното - баш влакове върху сегашните трамвайни трасета. Тук вече сме едно ниво над градска железница. Завирайки влаковете в сърцевината на София, железопътния транспорт ще се превърне от пожелателен в неизбежен (задължителен). Кой ще търси автобуси, след като може да пътува с влак по всички направления качвайки се на него от 10 места разположени в най-населените петна!

Не мисля, че са необходими милиарди за заравянето на две бари и прокарване на 3 км тунели с габарити близки до тези на метрото. Също така трамвай, трамвай-влак и баш влак са технически съвместими в обща инфраструктура. И трите стъпват върху една и съща глава релса, и трите смучат ток от една и съща жица. Къде е проблемът?
railjet
 
Мнения: 7804
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот bdz43r » Пет Ное 28, 2014 5:15 pm

По-лесно щеше да е метрото да се направи с малко по-голям габарит и електричката от Драгоман да минава по неговото трасе и на спира по неговите спирки.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Пет Ное 28, 2014 5:20 pm

Това също е вариант. Тръбите на метрото могат да изчегъртат поетапно. Но по-разумно е бъдещите в строеж да са малко по-широки.
railjet
 
Мнения: 7804
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот banica » Пет Ное 28, 2014 5:27 pm

railjet написа:Идеята за трамвайки върху изоставени жп линии е логична и лесно осъществима. Не съм против нея. Но може да се направи и обратното - баш влакове върху сегашните трамвайни трасета.


Това е моделът Карлсруе. И тук удряме на камък заради различното междурелсие на софийския трамвай. Иначе е оптимално за нашите условия, например нещо като това долу на снимката да идва от Перник и да продължава надолу по Цар Борис III като трамвай. Би било удобно, бързо и отпада даже и едното прекачване за което стана дума. За сега може да се приложи само по широките релси в източна София обаче.

Изображение
banica
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Окт 29, 2014 1:40 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Пет Ное 28, 2014 5:32 pm

Софийският трамвай? Кой е той? Аз познавам два: тесен и широк. Широкият е с предимство в дължината на мрежата си.
railjet
 
Мнения: 7804
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот транзитен пътник » Пет Ное 28, 2014 6:02 pm

railjet написа:Софийският трамвай? Кой е той? Аз познавам два: тесен и широк. Широкият е с предимство в дължината на мрежата си.


В София трамвайната мрежа с междурелсие 1435 мм е около четири пъти по-къса от тази с междурелсие 1009 мм. За какво предимство става дума?
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот railjet » Пет Ное 28, 2014 6:29 pm

Допускам,че се изцепих неподготвен. :oops:

Владо,колко км е широкия трамвай?
railjet
 
Мнения: 7804
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот banica » Пет Ное 28, 2014 6:34 pm

Около 40 км е на 1435 мм, а 170 км е на 1009 мм. Също не съм сигурен при каква част от тези 40 км горното строене е пригодно за движение на по-тежки мотриси.
banica
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Окт 29, 2014 1:40 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот rain » Съб Ное 29, 2014 11:12 am

railjet написа: Също така трамвай, трамвай-влак и баш влак са технически съвместими в обща инфраструктура. И трите стъпват върху една и съща глава релса, и трите смучат ток от една и съща жица. Къде е проблемът?

Няма да ти кажа къде е проблема, но вярвам ще се сетиш ако се замислиш :arrow:
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот Saruman » Съб Ное 29, 2014 11:21 am

Например в Барселона метро и влак по едни и същи тунели, а пантографа на влака едва се навдига. Интересното е че контактния проводник е във вид на шина.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 627
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот rain » Съб Ное 29, 2014 11:25 am

banica написа:В крайна сметка преди имаше достатъчно пътници да се пълни една чамуга на час между Централна гара и Банкя. Защо днес да е по-различно?

Защото стандартът ни на живот се повиши не в проценти, а в пъти последните двадесет и пет години. У нас още не е станало нормално и богатите ( каквито са повечето жители на Банкя ) да използват жп транспорт. Може би ще дойде и това време. След още толкова.
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот транзитен пътник » Съб Ное 29, 2014 3:10 pm

Saruman написа:Например в Барселона метро и влак по едни и същи тунели, а пантографа на влака едва се навдига. Интересното е че контактния проводник е във вид на шина.


Значи там не е с трета релса?
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот Saruman » Съб Ное 29, 2014 3:58 pm

Мотрисите на метрото са с трета релса. Влаковите мотриси и състав с локомотив са с пантограф.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 627
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот транзитен пътник » Съб Ное 29, 2014 4:43 pm

Благодаря; а каква част от мрежата на метрото там е с такова двойно захранване?
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот bdz46203 » Съб Ное 29, 2014 6:27 pm

Saruman написа:Мотрисите на метрото са с трета релса. Влаковите мотриси и състав с локомотив са с пантограф.

Повечето метро влакове в Барселона са с пантограф. Къде я видя тази трета релса не знам. И други хора сме ходили там , не мислиш ли, че да ни заблуждаваш.
bdz46203
 

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот SaiLeR » Съб Ное 29, 2014 7:13 pm

bdz46203 написа:
Saruman написа:Мотрисите на метрото са с трета релса. Влаковите мотриси и състав с локомотив са с пантограф.

Повечето метро влакове в Барселона са с пантограф. Къде я видя тази трета релса не знам. И други хора сме ходили там , не мислиш ли, че да ни заблуждаваш.

Той говори за Софийското според мен, което си е с 3-та релса.
SaiLeR
 
Мнения: 112
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:59 am

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот vankata » Съб Дек 06, 2014 1:48 am

Saruman написа:Например в Барселона метро и влак по едни и същи тунели, а пантографа на влака едва се навдига. Интересното е че контактния проводник е във вид на шина.

...като в тунела под Босфора...
vankata
 
Мнения: 68
Регистриран на: Сря Сеп 18, 2013 9:30 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот bdz43r » Съб Дек 06, 2014 2:46 am

Шината е на мода в повечето закрити участъци, освен високоскоростните. Спестява компенсацията на проводника, която в тунел е по-сложна.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Софийска околовръстна линия

Мнениеот 1435 » Съб Дек 06, 2014 9:39 am

В някой от тунелите по 4та на по ниските места контактните проводници са 2 един до друг..
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта