Закриване на жп линии ?

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот lacho » Пон Юли 22, 2013 4:28 pm

lacho
 
Мнения: 28
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:23 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот assen » Пон Юли 22, 2013 8:31 pm

Преди да я демонтират, да бяха помедитирали малко над следните цифри:
- 39 км ж.п. линия
- построена като тестопътна на 600 мм между 14 декември и 31 март, т.е. за 108 дни или по 360 м на ден.
- преобразувана в нормално междурелсие за по-малко от година, в рамките на 1930 г.

А сега строим ли, строим...
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот Rado » Вто Юли 23, 2013 1:02 pm

Цитат от статията:
Към момента от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ извършват проучвания и разработва анализи, относно експлоатацията на жп линията. Годишните разходи за поддържане и охрана на жп линията Елхово-Ямол, значително надвишават приходите за същия период.


Според вас колко точно разходи годишно правят от НКЖИ за "поддържане и охрана" на тази линия? И колко ли пари ще бъдат похарчени за "проучвания и анализи" преди да я разкостят и продадат за скрап?
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот Rado » Пон Окт 13, 2014 3:48 pm

От доста време насам си задавам въпроса какво беше спечелено и какво изгубено с демонтирането на линията от мина Черно море до Поморие. Ясно е, че няма реална нужда от редовно движение на товарни влакове по нея, защото просто няма какво да возят, но какво пречеше да си остане на мястото със статут на маневрен район?
Вече няколко години след демонтирането й, земята под линията общо взето не се използва за нищо. Нито е рекултивирана извън населеното място (т.е. не се използва като земеделска земя), нито е застроена в рамките на града. Единствено един участък от около 600 m в кв. Свети Георги е превърнат в асфалтирана улица.
От друга страна съм убеден, че за подобни линии, които допреди 10-12 години бяха нормални клонове, а днес са т. нар. маневрени райони (като Ч. бряг - Златна Панега, Ореш - Белене, Хан Крум - Преслав и т.н.), не се полагат абсолютно никакви грижи, т.е. държавата (и в частност НКЖИ) не харчи и една стотинка за тях. Ако пък се окаже, че аз не съм прав, а НКЖИ инвестира много средства в поддържането на линията Вл.Павлов - мина Черно море, то с колко щеше да се оскъпи тази поддръжка, ако линията си беше останала до Поморие? Демонтираният участък между мината и града е не повече от 10 km.

В момента в Поморие се работи по подмяна на ВиК мрежата и рехабилитация на пречиствателната станция. Проектът е на стойност близо 97 млн. лева. Голяма част от материалите (около 67 km ВиК тръби, стотици тонове инертни материали, бетонни елементи за шахти и т.н.) са струпани в района на бившата жп гара.

Изображение

Изображение

Изображение

Това предполага, че са направени стотици курсове с камиони за докарването им, по и без това претоварения път между Бургас и Слъчев бряг. А колко по-лесно би било извозването им с влак до абсолютно същото място - жп гарата. Вярно, че изпълнителят е частна фирма и той сам си решава как да си докара материалите, но ако имахме нормална Държава, това можеше да бъде заложено като условие в договора и по този начин една малка част от тези 97 млн. лева щяха да се върнат в същата тази Държава (най-вече в НКЖИ).

В друга тема съфорумецът 07 написа, че след демонтирането на линията, винпром "Черноморско злато" е използвал гарата в Сарафово, за да си товари продукцията на вагони. Дали това щеше да е най-удобното решение, ако клонът към завода от същата тази никому непречеща линия си беше останал?

А дали не беше възможно единствената линия по нашето Черноморие да бъде използвана за кратки атракционни пътувания на туристи през лятото, носейки някакви приходи?

И продължавам да се питам - спечелихме или изгубихме?
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот 07 » Пон Окт 13, 2014 4:20 pm

Имаше документална неуредица със движението на влаковете до ВинПром-а след демонтажа на линията след Винпром-а и въпреки че линия имаше - пак камионите караха до Сарафово. Това (може би) наложи и демонтажа на линията от мината до Винпром-а
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот Rado » Пон Окт 13, 2014 4:41 pm

Царе сме на документалните неуредици! Виж колко абсурдно звучи - демонтираме нещо реално съществуващо, защото не можем да го ползваме заради нещо написано (или недописано) на хартия. И все едно, че марсианците са ни го написали и спуснали, а ние нямаме правото да го променим.

Офтопик:
Монтирахме оборудване за 1,5 милиона лева и заради такива "документални неуредици" вече близо година собственикът не може да си го ползва и то само събира прах...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот banica » Пон Ное 10, 2014 7:05 pm

Rado написа:
Това предполага, че са направени стотици курсове с камиони за докарването им, по и без това претоварения път между Бургас и Слъчев бряг. А колко по-лесно би било извозването им с влак до абсолютно същото място - жп гарата. Вярно, че изпълнителят е частна фирма и той сам си решава как да си докара материалите, но ако имахме нормална Държава, това можеше да бъде заложено като условие в договора и по този начин една малка част от тези 97 млн. лева щяха да се върнат в същата тази Държава (най-вече в НКЖИ).

В друга тема съфорумецът 07 написа, че след демонтирането на линията, винпром "Черноморско злато" е използвал гарата в Сарафово, за да си товари продукцията на вагони. Дали това щеше да е най-удобното решение, ако клонът към завода от същата тази никому непречеща линия си беше останал?

А дали не беше възможно единствената линия по нашето Черноморие да бъде използвана за кратки атракционни пътувания на туристи през лятото, носейки някакви приходи?

И продължавам да се питам - спечелихме или изгубихме?


А какво се случи с ето това? Проектът е от 2010 г., парите са платени. Някакво раздвижване?

Изображение

Това не включва ли възстановяване на гарата в Поморие?
banica
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Окт 29, 2014 1:40 am

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот Rado » Вто Ное 11, 2014 1:16 am

Това досега не го бях виждал (червената пунктирана линия, на която в легендата май пише "Градска железница в перспектива").
От картинката се вижда, че стига до летището и не става ясно продължава ли по-нататък. А и думичката "перспектива" в случая ме кара да съм песимист :( .
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот инфо » Нед Окт 18, 2015 5:13 pm

списък най-голям най-малък закрит клон има ли

ч.бряг-оряхово ли е голямия
Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Окт 22, 2015 7:12 pm

Ч. бряг- Оряхово не е закрит, а направо ЗАТРИТ, а виновниците за това най-жестоко престъпление в цялата история на жп транспорта в България все още не са наказани. Сред тях са Вилхелм Краус- министър на транспорта в правителството на ОДС (СДС + ДПС) с премиер Иван Костов (1997-2001) и Николай Василев (очилатата мишка или Мики Маус)- министър на транспорта в правителството на НДСВ с премиер Симеон Сакскобурггостски( 2001-2005).
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот BDZ 07 » Чет Окт 22, 2015 8:58 pm

Една поправка - не обичаш да те поправят, но - преди Мики Маус в кабинета на Симеон Сакскобургготски, транспортен министър беше Пламен Петров. Голямата брадва със закриването на линиите падна именно по неговото управление. През лятото на 2003 г. го смениха и туриха Мики Маус.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот railjet » Чет Окт 22, 2015 9:02 pm

Точно така. Секирата започна при Гамен Петров.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Окт 22, 2015 11:10 pm

И Мики Маус какво направи- просто си затвори очите и продължи със същите методи същата политика...Разбира се, няма как да оневиня и всички следващи управления, които нищо не възстановиха нещата и не потърсиха отговорност, в т.ч. и наказателна, от предните. Следователно всички имат някаква доза вина за сегашното състояние.
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот BDZ 07 » Пет Окт 23, 2015 8:19 am

Да, Микито подписа договора за дизеловите Дезира.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Окт 23, 2015 12:42 pm

Не е без значение как в проведен търга и как е взето решението за закупуването точно на този тип подвижен състав, но по-важното е дали е подходящ и перспективен за нашите условия. Ако ще и по най-нечестния начин да е проведен търгът, стига да бяха качествени мотрисите, всичко щеше да е добре, но проблемът е, че те са просто едни боклуци, при това скъпи боклуци.
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот mitko08888 » Пет Окт 23, 2015 1:11 pm

bdz_55-089 написа:Не е без значение как в проведен търга и как е взето решението за закупуването точно на този тип подвижен състав, но по-важното е дали е подходящ и перспективен за нашите условия. Ако ще и по най-нечестния начин да е проведен търгът, стига да бяха качествени мотрисите, всичко щеше да е добре, но проблемът е, че те са просто едни боклуци, при това скъпи боклуци.


"Понеже не разбирам" да ми обясните: Защо да са боклуци (след като се ползват в много страни по света) и защо да са скъпи (след като е спечелен търг, т.е. никой не е предложил по-евтино подобно нещо)?
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Окт 23, 2015 3:26 pm

Извинявай, ама щом задаваш подобни въпроси, явно наистина не разбираш! Скоро пътувал ли си с влак и къде по-точно? Случайно да знаеш за системните повреди на ДМВ Дезиро, неработещите им климатици през лятото, отмненените влакове по причина тяхната поредна повреда, невъзможността за осигуряване на редовната им профилактика, загряването при продължително придвижване със скорост около и под 40 км/ч (а това се случва в много участъци), липсата на отваряеми прозорци и т.н.? В много страни по света има и влакове до най-малки селца, а у нас няма, така че тези механични сравнение не вършат работа. А и точно същите мотриси не използват.
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот BDZ 07 » Пет Окт 23, 2015 7:22 pm

Нашите ДМВ Дезиро са най-евтиния и обикновен вариант - Класик.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Окт 23, 2015 8:28 pm

Абсолютно точно казано! Времето показа, че решението за закупуването на Дезирата е било напълно погрешно. Ако винаги чакаме времето да ни показва грешките, ще дойде време, когато няма да има нужда от нов ПС, защото железница просто няма да има.
bdz_55-089
 
Мнения: 870
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Закриване на жп линии ?

Мнениеот mitko08888 » Пет Окт 23, 2015 9:36 pm

bdz_55-089 написа:Извинявай, ама щом задаваш подобни въпроси, явно наистина не разбираш! Скоро пътувал ли си с влак и къде по-точно? Случайно да знаеш за системните повреди на ДМВ Дезиро, неработещите им климатици през лятото, отмненените влакове по причина тяхната поредна повреда, невъзможността за осигуряване на редовната им профилактика, загряването при продължително придвижване със скорост около и под 40 км/ч (а това се случва в много участъци), липсата на отваряеми прозорци и т.н.? В много страни по света има и влакове до най-малки селца, а у нас няма, така че тези механични сравнение не вършат работа. А и точно същите мотриси не използват.


Да ти кажа честно, от този отговор също нищо не разбрах. Освен че не се возя на влак в България, което е абсолютно вярно, ама това си го знаех и без да ми се казва. Но не разбрах кои са "системните повреди на ДМВ Дезиро", с какво Дезирото е виновно че през лятото не работят климатиците, и т.н.? И с какво Дезирото е виновно че у нас няма влакове до най-малките селца?

А дали мотрисите са точно същите - ами все си мисля че са направени с такива особености, с каквито са поръчани. Дезирото с какво ли е виновно за това?
mitko08888
 
Мнения: 138
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Следваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron