Страница 1 от 3

Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Пет Юли 19, 2013 11:25 am
от Administrator
.

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Съб Авг 31, 2013 10:24 pm
от Otskov
При построяването на линиите Димитровград-Подкова и Радомир-Гюешево е имало повече гари, отколкото сега, много от тях са закрити отдавна. Интересува ме кои са били тези гари (сега спирки), пътувал съм няколко пъти Дг-Крж и по веднъж Крж-Пва и Рд-Гю. Там където съм сложил "?" не съм сигурен. Ето до какви заключения стигнах, поправете ме където съм сгрешил :)
Закрити гари в участъка Дг-Пва
Узунджово (Уз)
Малево
Царева Поляна
Маслиново
Добринаво (?)
Перперек (Прк)
Желязна врата
Джебел
Птичар

Желязна врата-Перперек не е ли било твърде дълго междугарие (Средна Арда като спирка ли е проектирана?)? За спирките Крепост и Стамболийски нямам никаква информация, колкото и да се оглеждах не видях къде са.

Закрити гари в участъка Рд-Гю
Александър Димитров (Ад) (сега РП)
Калища
Жабляно (?)
Скакавица (?)
Шишковци (Ш)
Копиловци (Коп) (сега РП)
Соволяно (?)
Церовица
Долно село

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 07, 2013 3:49 pm
от Otskov
И малко снимки на споменатите закрити гари :)
Узунджово:
Юли 2012
Юли 2013 - за една година гледката е станала плачевна, дори табелката я няма :(
Малево
Царева поляна едва се забелязва в гората
Маслиново
гара Мост
Тук ще вметна, че приемните здания на Узунджово, Малево, Царева ливада, Маслиново, Мост и Добриново са с еднаква архитектура, което ме навежда на мисълта, че Добриново също е било гара.
И е време за фотопауза на Мъдрец.
До Перперикон не стигнах, но минах през Перпекек, гара която някои от вас сигурно помнят.
Желязна врата
Джебел не знам какво обслужва тази спирка днес, но там е имало някакъв завод и явно е била заводска гара, коловозното развитие и стрелки са запазени.
Птичар някога деляла Млг-Пва на две.
Предполагам всичките са били с РУКЗ, ако някой има снимки или информация може да допълва :)

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 07, 2013 4:12 pm
от Otskov
Продължавам със закритите гари по четвърта:
Табачка (Таб)
Куцина
Крушето (Кт)
Трапезица
Соколово (Со) (сега РП)
Радевци (Рдв)
Бъзовец също ме съмнява, сякаш е имала още един коловоз
Борущица (Бц)
Яворовец (Яв)
Гита (Г)
Бряст (Бт)
Общо за цялата линия 18/19/20 гари (Бъзовец? Добриново?).
А между Тулово и Ягода е имало спирка - Ръжина.

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 09, 2013 1:08 pm
от railjet
Най-много са изчезнали по 2-ра.

Владо Тричков
Томпсън
Церово
Левище (сега РП)
Черепиш
Люти Брод
Ребърково

Ослен
Струпец
Карлуково(сегаРП)
Реселец
Рупци
Хумата(сега РП)
сп.Писарово
Лев
Гривица
Згалево
Одърне
Каменец
Градище
Михалци
Лесичери(сега РП)
Русаля

Честово
Козаревец
Асеново
Караджата
Здравец??
Надарево (сега РП)
Мадара
Калугерица
Невша
Венчан
Солна Мина
Житница.

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 09, 2013 6:45 pm
от Otskov
За някои не знаех до сега, качвам снимки на тези, които имам :)
Владо Тричков
Томпсън, гаровият район
Церово
Левище снимката стана ужасна :?
Черепиш
Ребърково
Струпец
Карлуково още една
Хумата
Гривица
Одърне, 2641 не ме изчака да снимам :D
Каменец
Градище
Михалци-Стамболово
Лесичери
Русаля-Дичин някой може ли да каже кога е изгоряла :cry: снимката е от 8.9.13, а беше красива сграда, тази е от 13.6.13
Честово
Козаревец

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 09, 2013 8:33 pm
от Otskov
Закрити гари по 24-та:
Драгомирово (Дго)
Морава (Мр) (сага РП)
Асеновци? от тази снимка се вижда, че е имало рампа и поне още един коловоз.
Александрово (Ак) може да се похвали с часовник/термометър, придобивка липсваща на повечето гари :)
Йоглав и две баби на седянка :)
Умаревци
Ловеч-север гара или РП се води?
Казачево
Абланица (Аб)
Добродан казаха ми че на втория етаж се гледат фазани от кантонера, разбира се, без началниците да знаят :shock: :evil: Знае ли някой дали е вярно ?

Закрити спирки:
Елит
Илиево какво е обслужвала тази спирка; пътят от нея май води до бивше военно поделение :roll:
Спирките Перла, Кукла и Червена представляват гол перон насред храсталака, който ме съмнява да може да побере и един вагон, не можах да ги снимам.
Спирка Перла какво е обслужвала ?

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 09, 2013 8:37 pm
от Otskov
Относно Здравец питах Борко и ето какво каза той:
Борислав Борисов написа:временно разделен пост, като имаше свлачище там и се налагаше да има прекъсване на пътя

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 10, 2013 9:59 am
от krali_mirko
Ловеч Север е гара. Има и товарна дейност (скрап) за ЛТВ.

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 10, 2013 10:01 am
от bdz43r
РП се води.
Когато има ЛТВ, стрелките се обслужват от маневрената бригада, през останалото време стоят заключени за главния коловоз.

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 15, 2013 12:25 am
от Rado
Otskov написа:....
Спирките Перла, Кукла и Червена представляват гол перон насред храсталака, който ме съмнява да може да побере и един вагон, не можах да ги снимам.
Спирка Перла какво е обслужвала ?


Спирките Червена и Кукла са построени да обслужват съответно селата Червена и Козар Белене. Спирка Червена е в ниското, а село Червна е на баира, отдалечено на повече от 3 километра. При Кукла е обратното - спирката е на баира, а селото е в ниското, на около 2 километра. При построяването на линията обаче (1909)г. Хората са ходели пеш доста повече и преминаването на линията в близост до селата им е било истинско събитие. Затова са използвали и спирките. Село Червена още тогава е било в Свищовска околия, после в съсътава на община Свищов, а гр. Свищов е на повече от 40 километра. По добре 3 километра пеш и после с влака, отколкото... незнам как е било тогава, но автобуси все още е нямало.
По-късно спирка Червена започва да се използва масово за пътуване до лозята на гр. Левски, разположени край жп линията. С идването на годините на прехода лозята и малките вили постепенно са изоставяни заради масовите кражби. Населението на селата пък все повече се топи (както на повечето села у нас). Това налага закриването на спирките - просто никой не се качва или слиза на тях.
Историята на спирка Перла е доста по кратка. Изниква чак през 80-те години и обслужва единствено лозята, разположени в по-високата част на хълма. Някои хора слизат на Перла, копаят си на лозето, след което се качват на влака за връщане на спирка Червена. Така ходят само по нанадолнище :D "Злите езици" обаче говорят, че спирката не е построена заради 50-100 човека, които не искат да ходят по баира нагоре, а заради един човек, с едно лозе - тогавашния началник на депо Левски...

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 9:03 pm
от semafor
Някой може ли да каже нещо за Яхиново по 5-та? За какво се е използвала тая гара,кога е закрита,имала ли е коловозно развитие и какво? :?

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 9:30 pm
от ПЖИ43в
Използвала се е като всички гари:-за разминаване на влакове,за товарно-разтоварни дейности,за маневрена дейност! Зад зградата на гарата е имало отклонение за ХФК!....Имала е 3(или 4 ?) коловоза!

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 10:06 pm
от Otskov
Благодаря на Радо за разяснението, в локфорума се получи добра дискусия по темата, за да не копирам всичко по отделно и т.н., давам линк към темата :)
http://lokforum.com/viewtopic.php?t=868 ... &start=210

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Чет Мар 27, 2014 1:07 pm
от davidguettafan
Здравейте! Искам да питам за малко информация относно една вече несъществуваща спирка (или гара може би).Наричала се Гъстите могили ако не бъркам.Намирала се между Атолово и Церковски. Към днешна дата не е останало нищо от нея,което да подсказва че е имало живот там. Ако някой може да каже кое населено място е обслужвала, кога е закрита и въобще нещо интересно свързана с нея. А дали мога да намеря снимков материал?
Благодаря!

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Чет Мар 27, 2014 1:53 pm
от tigyr4o
За първи път чувам за нея, кажи долу горе кога е закрита и корекция на трасето от тогава имало ли е, или е била на същото трасе?

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Чет Мар 27, 2014 2:19 pm
от davidguettafan
Моето предположение е че може би преди около 15-20 г. е била закрита, а за корекция не знам да е имало. По сегашното трасе е мисля. Вероятно е обслужвала Деветинци.

П.С Май сам си отговорих :lol:

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Чет Мар 27, 2014 2:27 pm
от railjet
В качеството си на фен на Давид Гета, най-вероятно си се нашмъркал с нещо. Полетата край Атолово са баш гъсти могили..

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Чет Мар 27, 2014 2:51 pm
от 46-211 Dzver
davidguettafan написа:Моето предположение е че може би преди около 15-20 г. е била закрита, а за корекция не знам да е имало. По сегашното трасе е мисля. Вероятно е обслужвала Деветинци.

П.С Май сам си отговорих :lol:

Нищо подобно не е имало там!

Re: Стари ЖП спирки и гари

МнениеПубликувано на: Чет Мар 27, 2014 3:36 pm
от 07
davidguettafan написа:Здравейте! Искам да питам за малко информация относно една вече несъществуваща спирка (или гара може би).Наричала се Гъстите могили ако не бъркам.Намирала се между Атолово и Церковски. Към днешна дата не е останало нищо от нея,което да подсказва че е имало живот там. Ако някой може да каже кое населено място е обслужвала, кога е закрита и въобще нещо интересно свързана с нея. А дали мога да намеря снимков материал?
Благодаря!

Преди 24-25 години редовно пътувах с ПВ Бургас София в този участък сега липсват спирки Малка Поляна, Искра (намира се между Церковски и Карнобат и преди удовяването е била гара), Хаджи Димитър (беше гара до преди 10 години), гара Карагеоргиево стана Рп след демонтаж на 1 коловоз, между Гавраилово и сп.Орешак се появи сп. Селиминово, Таньо Войвода стана необслужвана спирка, Конаре беше гара, после стана спирка, след това и необслужвана спирка (старото сдание изгоря в края на 80те)
Между Атолово и Церковски не е имало спирка, няма и следа от път между село Маленово (единственото заради което може да има спирка) и ЖП линията.
Може и да е имало временна спирка докато е траело удвояването в участъка :idea: