България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот vankata » Нед Май 11, 2014 10:40 pm

07 написа:
lui6_figo_cfr написа:... Същото е и за автомобилите. Веднага след красивия и модерен мост, ги чакат доста мъки.

Мъките приключват на 3 км след моста (посока Турну Северин), просто в Голенци и още едно село се подменя канализация - това ще приключи до края на годината. В обратната посока (към София) мъките са доста повече. И при Русе е така - самия мост е в плачевно състояние, докато излезеш извън Гюргево - също.

Селото с ремонтиращата се канализация е непосредствено след моста и се казва Басараби. Напълно е възможно, след разклона, пътя за Турну Северин да е в добро състояние. Аз писах за посока вътрешността на Румъния, сиреч Крайова.
Не бива да отричаме и факта обаче, че Е79 на наша територия е в много добро състояние в момента. Забележки само за Димово и Монтана, но там ще се прави околовръстно. А има и алтернатива, както споменахме - пътя Монтана-Славотин-Дъбова Махала-Арчар-Видин.
Моста като цяло за нас е много полезен и съм сигурен, че ще генерира голям трафик.
vankata
 
Мнения: 68
Регистриран на: Сря Сеп 18, 2013 9:30 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Май 14, 2014 9:56 am

Благодаря на rosenvd за информацията относно откриването на пътническото движение по ДМ 2 и движението на двата чифта МБВ 10011/10012 и МБВ 10013/10014. Веднага си зададох два въпроса:
1. Защо са категория МБВ, а не МПВ, тъй като са обикновени пътнически влакове и спират навсякъде от Крайова до Голенци ?, и
2. Това отделни влакове ли са от редовните Крайова - Калафат или са два чифта от последните, които вместо да отиват до Калафат, са насочени от Голенци да пристигат в Видин-пътническа. И подвъпрос, с какво ще отидат пътниците, които пътуват от Крайова до Калафат (или обратно), когато слезнат (или трябва да се качат) на гара Голенци ?

Любопитно е, че румънците, които не отдават голямо, да не кажа никакво, значение на този мост, първи организираха пускането на пътнически влакове по него. И логично е, движението на техните влакове и връзките във Видин да са направени за удобство преди всичко на румънските пътници. Предполагам в CFR да си дават сметка и не очакват, че с откриването на пътническите ж п превози румънци и българи ще се юрнат през моста. Все пак дано има достатъчно пътници, защото тези влакове ще се наблюдават и както са пуснати, така може да бъдат и спрени.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 734
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Май 14, 2014 11:01 am

На първия въпрос отговора би трябвало да го знаят в БДЖ и CFR Calatori, а на втория - МБВ 10011/10012 и МБВ 10013/10014 заместват регионални влакове R9133, R9135, R9136 и R9138 и ще се движат по техните разписания, а Калафат - Голенци - Калафат ще има някакви бусове, но дали вече се движат и ще се плаща ли допълнително за тях и чрез Google Translator не можах да разбера. А иначе за румънските дребни търговци от Крайова и селата между Крайова и Голенци влаковете са перфектни - имат цели 5 часа във Видин + 50 минути да си мъкнат дисагите. В другия подобен румънски международен влак също с Дезиро - между Тимишоара и Вршац /Сърбия/ пътуват основно такива.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Май 14, 2014 11:12 am

Като продължение на горните разсъждения мога да кажа, че този график за движение на пътнически влакове през ДМ 2 можеше да бъде приложен от румънците още след откриването на моста за експлоатация.

Мисля обаче, че по-добре беше съседите да си направят показаната с червен цвят варианта (на следващата безмащабна скица), така че да може една мотриса за около 20 минути да изминава разстоянието между гара Калафат и гара Видин-пътническа и да осигурява всички връзки в Калафат за Крайова и във Видин за София.

Видин - Калафат.jpg
Видин - Калафат.jpg (95.2 KiB) Прегледано 3299 пъти

Така може да има и сутрешна връзка за българите към Крайова и по-удобно (по-широк интервал от време) за румънците към България.
Този вариант, който е по-икономичен, може да се приложи и сега, ако няма достатъчно пътници за директните влакове Крайова - Видин и обратно. И разбира се, ако румънците решат да го направят.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 734
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Май 14, 2014 11:28 am

А няма ли да е още по-икономично да се направи нова гара Калафат-север, която ще бъде в рамките на града и на трасето към Голенци? Ако не е възможно цяла нова гара или докато това се реализира, може да се изгради поне импровизиран перон с навес. Толкова излишни средства потънаха за модернизацията на Видин-пътническа, а не бе помислено за конфигурацията на жп линиите около Калафат. Явно, че не само омразните, на някои хора в този форум, руснаци, са способни да допускат глупави грешки.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Сря Май 14, 2014 11:51 am

Луиш, кое е по евтино - 500 метра ЖП клон с две стрелки или цяла гара? По същата логика ние защо не изместихме Видин-пътническа така че да не се налагат излишни маневри на директен влак София - Крайова примерно ?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Май 14, 2014 12:49 pm

Не знам кое би излязло по-евтино, защото много зависи от това каква би била гарата и какъв би бил клона. В конкретния случай, смятам, че в дългосрочен план, ще е по-разумно да се направи нова гара на Калафат и това трябваше да бъде заложено в цялостния проект. Ако пък е чак толкова скъпо струващо мероприятие, една обикновена спирка като тази на нашенското село Крум по 1-ва линия или в кв. Горна баня на София, ще свърши добра работа. При Видин положението не точно същото, защото Видин е доста по-големия от двата града и така или иначе всички влакове, тръгват от/стигат до Видин. По принцип в Румъния имат големи проблеми с разположението и конфигурацията на жп връзки, шунтове, гари и др. В Гюргево е подобно. Там северната гара е на 4 км от централната, а иначе основната жп линия преминава покрай самия град, но няма ни спирка, ни нищо там. А колко му е да се направи такава. Обаче, понеже не можело МБВ да спира за пръв път след преминаване на граница на жп сприка, вместо на жп гара, та затова са тези неудобства за населението.
Иначе всичките работи на проектите с участието на ЕС са такива половинчати. В Русе преди 2 години завършиха мащабен проект за широка 10 метра кейова стена, опасваща половината град,която завършва със стръмен 5-метров откос към речното легло на р. Дунав, без да има каквото и да било парапетно или друго обезопасяване. Чист късмет е, че досега няма инциденти, а там се разхождат и много деца и кучета без каишки. Обаче русенският кмет от ГЕРБ Пламен Стоилов е по-зает да облепя за пореден път града с кадастронени плакати на любимата партия.
Последна промяна lui6_figo_cfr на Сря Май 14, 2014 12:56 pm, променена общо 1 път
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Сря Май 14, 2014 12:52 pm

lui6_figo_cfr написа:. В Русе преди 2 години завършиха мащабен проект за широка 10 метра кейова стена, опасваща половината град,която завършва със стръмен 5-метров откос към речното легло на р. Дунав, без да има каквото и да било парапетно или друго обезопасяване. Чист късмет е, че досега няма инциденти, а там се разхождат и много деца и кучета без каишки. .

кейовата стена не е място за разходки.... А и щом ти не си паднал - значи всеки дето може да си върже обувките сам - няма да падне.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Май 14, 2014 1:10 pm

Шегата ти е напълно неуместна. Дали е или не- населението само решава, а ако не е, тогава има начини да се ограничи масовия достъп до нея със съответни пана, забрани, предупредителни табели и др. Нищо подобно няма, а хората, разхождащи се там, се увеличават с всеки ден. По принцип, има начин тя да се направи едно приятно и красиво място за отдих на жителите и гостите на града и затова не се искат много средства, а воля. Проблемите с тази стена не са само в достъпа и опасностите, а и в качеството на изграждането й. Бетонните блокове, които я покриват, са денивелирани и с големи фуги между тях, а и бетонът много скоро ще почне да се руши под въздействието на атмосферните влияния. Говореше се, че ще правят път за автомобили отгоре. Освен това, продължението на стената към пристанище Русе- изток не е решено и вече 2 години след завършване на обекта, там стои едно 1-кметрово трасе с трошено каменна настилка, която няма изглед скоро да се асфалтира или довърши, както трябва.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот Rado » Пет Май 16, 2014 12:44 am

lui6_figo_cfr написа:...
Иначе всичките работи на проектите с участието на ЕС са такива половинчати.
...


Тук отново не си прав!
За пример ще ти дам подобен проект - мостът Йоресунд, между Дания и Швеция. След откриването му през 2000-та година гарата в Малмьо има същото положение като Видин пътническа - челна е, защото до този момент е била в края на държавата. Само след няколко години под Малмьо е завършен няколкокилометров S-образен ЖП тунел, който прави възможно директното преминаване от моста през централната гара в Малмьо към вътрешността на Швеция. Освен това се построяват и две нови спирки в града (Hyllie и Triangeln) по трасето между моста и гарата. Това прилича ли ти на половинчата работа? Или пък проекта не е на ЕС, а може би на някой инвеститор от Катар?
Между другото - влаковете по моста са по някоко десетки на ден, при това са доста добре населени, въпреки доста високите за нашия стандарт цени на билетите. И само за сравнение - населението на Швеция е около 9 млн. а на Дания около 5,5 млн. души.

Но пък за липсващия парапет на кейовата стена в Русе си прав. Само дето това не е проблем на ЕС, нито пък е за тази тема...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Май 16, 2014 10:36 am

:D Да се сравнява моста над Йоресунд при Малмьо с този при Видин, вече е прекалено и смешно. Хайде да поговорим след няколко години отново и да видим дали около Видин, пък и при Калафат, се е случило нещо подобно с нови спирки и улеснени подстъпи. Всъщност, това че при Малмьо се е действало след няколко години по корекция на трасе и др., означава, че и там нещата не са били добре обмислени от началото. Не мога да разбера какво печелят някои хора като си затварят очите пред очевидни грешки и пропуски в проектите на ЕС? Може би това, което някои други се опитаха да "спечелят" на времето от сляпото раболепие пред СССР?
Проектът за кейовата стена в Русе е точно с 80 % финансиране от фондове на ЕС, така че има много общо с него! А задача и отговорност на местната власт е да предотвратява всякакъв вид рискове и опасности за здравето и живота на населението.
Последна промяна ivajlo_nikolov на Пет Май 16, 2014 11:21 am, променена общо 1 път
Причина: Политическа агитация
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Пет Май 16, 2014 11:27 am

Луиш, проектите се изработват в България и се одобряват от българи, ЕС одобрява принципно проекта, но не и самата технология на реализация. Колкото до моста Йоресунд - всичко направено са части от един проект, просто отделните етапи се реализират последователно - все пак целия проект е колосален и едновременното строителство ще блокира много ресурси и средства, като в същото време затрудни максимално транспорта в близост до строителните площадки. Още веднъж - ЕС не проектира - ЕС финансира проекти които се изработват в лицензирани проектантски кантори, по задание на страната - бенефициент. Или на кратко - всичко което се строи в България с пари от ЕС - се проектира в България в съответствие със ЗУТ, по задание писано от експерти към съответното ведомство. Не търси под вола - теле.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Май 16, 2014 11:58 am

В такъв случай, излиза, че нашата отговорност, по-точно тази на общинската администрация, е доста по-голяма, отколкото предположих аз. За частите на един проект- добре, обаче там има или поне трябва да има ясен и обоснован времеви график с точен разчет по срокове и периоди. Някак не ми се връзва да е нормално между 2 части на този проект, които са пряко функционално свързани, да има няколко години промеждутък. Разбира се, аз не съм запознат в детайли с въпросния проект и неговата история. Точно за професионализма и експертните качества на екипите, които разработват въпросните проекти, идва реч. ЗУТ е един от най-дългите и най-обърканите закони на родното законодателство, като той има прекалено обширен обхват на приложение.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Пет Май 16, 2014 12:07 pm

Lui6 - отговорността си е изцяло наша, отговорността е на държавата в лицето на съответното министерство... под заданието за проектиране се подписват поне 5 човека, със една редица букви преди името си и ако започнеш да им обясняваш че нещо не е както трябва - обикновено те отсвирват, ако много настояваш че не са прави - сменят проектантската кантора! А до колко може да бъде вредна общинската администрация е примера със изграждането на надлеза над гара Димитровград.
колкото до отстоянието от етап до етап - зависи от много неща - най вече от финансиране и намирането на най-оптималния начин за временна организация на движението в районите на строителната площадка, също и провеждането на обществените обсъждания (които в "белите страни' се правят наистина, за разликата от бутафориите при нас), изборите на изпълнители, надзорници... доста често като минат години се променят прогнозите за трафика или стават събития които налагат малки или големи изменения в проекта или в разходната му част...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Май 16, 2014 12:32 pm

Ще позволиш да кажа защо у нас обществените обсъждания са бутафорни. Защото държавата е прекалено малка, а в по-малките населени места, дори и в областните градове, има много познанства, връзки, преки и косвени интереси. В съчетание с балкански манталитет, характерна липса на уважение към правила и норми и прояви на апатия, незаинтересованост и двойнствени стандарти, това води до незачитане, дори в минимална степен, на обществения интерес. Зад много от т.нар. НПО и браншови организации, стоят корпоративни интереси, които не са в полза на цялото население в дадена община и противоречат на редица норми за опазване на околната среда. Сред самите екологични НПО, има предимно хора, които са там с определени користни цели и икономически интереси.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Пет Май 16, 2014 12:42 pm

Хората, Луиш, хората са незаинтересовани... много от тях не си знаят правата. Ако всеки си знае и отстоява правата (по законен начин) - ще сме съвсем друга държава. А колкото до НПО тата - в повечето случаи това са организирани престъпни групи за рекет! Пак избягахме от темата.
Преди време беше писал за ХТК - при Никопол - Турну Магуреле - можеш ли да намериш конкретни данни - поне идеен проект ще е имало - път, ЖП, подходи към тях?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Май 16, 2014 12:57 pm

Ще е интересно да се намери нещо подобно. Нека всички се опитаме да потърсим нещо, свързано с този проект.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот Rado » Пет Май 16, 2014 4:55 pm

lui6_figo_cfr написа:Ще е интересно да се намери нещо подобно. Нека всички се опитаме да потърсим нещо, свързано с този проект.


Аз съм се интересувал от този проект. Това беше безумна идея за построяването на язовирна стена с шлюзове за преминаване на корабите, с път и жп линия над стената и ВЕЦ. Трябваше да е някъде между Никопол и Белене - поне там бяха започнали да симулират някаква дейност. Бяха започнали една жп отсечка, за която съм качил няколко снимки в моделисткия форум.
Идеята е безумна, защото на практика е неосъществима. Язовир се строи на река протичаща между някакви естествени височини, а в Беленската низина няма такива - равно е като тепсия. Отсреща също. Ако предположим, че стената е била предвидена да е по-близко до Никопол, където има естествена височина, то възниква въпроса какво има отсреща, в Румъния? Пак има равнина. Безкрайна.
Освен това нивото на Дунав се променя изключително слабо по дължината на нашия участък. Забележете, че надморската височина на Видин е само 34 метра, т.е. от Видин до делтата (намираща се на няколкостотин километра) реката слиза само 34 метра. В тази връзка има направени изследвания, че с евентуалното построяване на язовирна стена и съответно повишаване на нивото на Дунав само с 8 метра Белене, би се образувал толкова дълъг язовир, че дори част от пристанището на Лом би останала под вода. Освен това биха се повишили нивата на всички реки вливащи се в този участък реки (Искър, Вит и Осъм от българска страна).
От всичко прочетено покрай този проект оставам с впечатлението, че просто бай Тошо и Чаушеску са изпраскали тази идея на пияна глава на някой соц. банкет и след това никой не е посмял да им каже, че това е абсурдна идея. И всички по веригата са започнали да симулират някаква дейност, за която надали има проект. Спасението е дошло от самосебе си - просто свърши комунизма и всичко умря. Но това от последния абзац си е само мое мнение...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пет Май 16, 2014 5:27 pm

Така като чета какви простотии се пишат тук от човек, който не е специалист по тези въпроси, оставам с впечатлението, че не само последният абзац, а цялото ти мнение си е само и единствено твое. Мисля, че говориш за различни идейни проекти в този участък на р. Дунав- Белене-Чоара и Никопол-Турну Мъгуреле. Ако се построи АЕЦ Белене, е по-разумно в непосредствена близост до нея да има подобен воден обект със стояща вода, но по-подходящото място наистина е около Никопол, където да се използва естествения Олтско-Осъмски тектонски праг. Не е вярно, че язовирът би се простирал чак до Лом. Едно е язовир, а съвсем друго- трайно повишаване нивото на р. Дунав в даден участък. Проблемите със заливане на прилежащи крайбрежни земи в Румъния, би бил по-съществен, отколкото у нас, но те са предимно блатисти, с крайречна растителност, неизползваеми за земеделски цели и др. Шлюзовете на стената на едно такова съоръжение ще имат точно тази задача- да регулират нивото на реката и водните количества, с което ще се избегнат драстични и екстремални ситуации в бъдеще. Що се отнася до повишаване нивата на дунавските притоци преди язовира, то би било незначително, а и те са коригирани и дигирани в долните си течения. Всъщност самата язовирна чаша би била оформена чрез корекция на речното легло, по начин, по който въпросните отрицателни странични явления да се сведат до минимум. Но е добре, за да се оцени значението на един подобен проект, да се съпоставят предимствата и недостатъците му.Това, което бихме спечелили ние и румънците от реализацията на такъв проект: енергетиката, рибното богатство, водните спортове, туризма, екологията, възможностите за прокарване на мост по язовирната стена и регулиране на минималния и максималния отток на реката с оглед на целогодишно обезпечаване на корабоплаването - никак не е малко.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Пет Май 16, 2014 8:10 pm

Ако се строи АЕЦ - задължително се строи и микроязовир. Колкото до стена със шлюз за контрол на нивото на Дунав и на темповете на спадане/ покачване на нивото - при Дробета има такъв - Железни Врата -1. При неговото строителство са потопени напълно два острова и един на половина, както и 2/3 от Оршова (по точно е останала само гарата и района около нея - а градът е преместен)... но там реката е тясна, бреговете са високи - напълно обратното на ситуацията при нас. На пръв поглед, без да съм хидро-инженер - ми се виждат прекалено на гъсто тези шлюзове, а нашия ще е доста по скъп за строителство (щото е 3 пъти по широка реката при нас и допълнителното укрепване на румънския бряг, които е по-нисък от нашия)...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта