България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот railjet » Сря Май 21, 2014 9:59 pm

Г-н Деянов, с все повече убеденост си мисля, че Медковец-Видин НЕ ТРЯБВА да става първа кирка на бъдещото обновено трасе(*) София-Видин. Приоритетът трябва да се измести на юг край Мездра. Предимствата са явни!

(*) ще говорим вече за "обновено трасе", а не за химерата скоростна линия в нагънатия крайдунавски сукак.
Последна промяна railjet на Чет Май 22, 2014 3:45 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Май 21, 2014 10:34 pm

Аз не исках да противореча на инж. Деянов, когото дълбоко уважавам, но също споделям мнението на railjet, защото и без конкретни проучвания на ново трасе между Видин и Брусарци, ви гарантирам, че свлачищата и подземните води не са единственото неудобство там. Големият проблем е в преодоляване на тези междудолинни ридове, разделящи късите дунавски притоци и създаващи големи денивелации на малки разстояния. Що се отнася до свлачищата, те се проявяват не само по самия дунавски бряг към речното корито, а и по льосовите (льосът сам по себе си е голям проблем за всякакъв тип строителство) склонове на платата, с които те завършват към крайдунавските низини, така че и по-навътре от самия бряг да е жп трасето, то пак ще е подложено на такива рискове. Освен това, там едвам има място за шосето, което е прокарано, а ние искаме и жп линия, при това ще трябва да се отчуждават имоти.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Май 22, 2014 12:09 pm

Погледнато обективно, предложеното от инж. Деянов ново трасе между Видин и Брусарци покрай Арчар - по късо от сегашното 87 километрово с около 30 км., освен по-ефективно може да излезе и по-евтино от "модернизация" на настоящите криволици. Каквото и да се прави с настоящата линия, за да достигне занижените, но все пак 120 км/ч. , пак ще трябва да се излезе на места от следата, да се строят нови тунели и мостове, където линиите се припокриват трябва всичко да се изгребе и прави на ново с цената на многогодишно прекъсване на движението, през което изпълнителя може да рекетира възложителя за "непредвидени разходи" за да възстанови движението. По трасето покрай Арчар междудолинните ридове може да се преодолеят с тунели, слабите участъци и свлачищата - с естакади. Вече и в България има случай на преодоляване на възникнало при строежа свлачище с естакада - при строежа на магистрала Струма преди яз. Дяково изпълнителя вместо да го укрепва, със същите средства проектира и изгради над него 220 м. естакада магистрален габарит с пилотно фундиране. Средствата икономисани от 30 км. железен път може и да покрият необходимите за изграждането безспорно повече и по-големи съоражения по предложеното трасе. Но дори да е по-скъпо, то ще е за 25% по-висока скорост и с 1/3 по-късо.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Май 22, 2014 1:46 pm

Тези изчисления, ако са верни, добре дошло- разбира се. Обаче, ако не са съвсем точни и ако по време на строителството на въпросния по-къс участък, се случи точно същото, за което предупреждаваш при съществуващата следа- изпълнителят да рекетира възложителя? Имайте предвид, че и тунелите, и естакадите, и всички други скъпо струващи съоръжения при тази нова следа, ще бъдат изцяло при геоложка основа льос + неспоени пясъци и глини с различни включения и в различни разновидности и съчетания. Тунел в льосови участъци е доста рисково начинание, а да не говорим за пилотно фундиране и тем подобни техники, изискващи много стабилна и здрава основа. Струва ми се, че на фона на топографските, геоложките и хидрогеоложките особености на този терен, нашите проблеми ще бъдат значително повече от тези на румънците, които уж сега упрекваме в забавяне и незаинтересованост.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Чет Май 22, 2014 2:50 pm

Луиш, вземи се повози веднъж на влак между Брусарци и Видин и пак плямпай врели не-кипели. Линия за 120-160 км.ч по трасето на старата ще води до огромни загуби само от спирането на движението за неопределено дълго време... когато се замисляше ремонта на 8ма, неофициално на кратуните в МТ беше предлагано Кермен-Kaлитиново вместо да се "рине" - в рамките на серивтута да се положи път 2, и без това там има сервитут за двойна линия, като се работи на 3-4 фронта и цялата галимация можеше да приключи за 6-8 месеца без прекъсвания... След това вече беше въпрос на желание дали да се експлоатира само новия път, или да се направи ремонт и на стария и да стане двупътно... Накрая стана така че хем се набутаха с повеч пари, хем изпозагубиха сума пари от прексъвания и ускорена амортизация на 3та линия... Колкото до терена в предложението на г-н Деянов - и през по страшни места и терени са прекарвани дори и подземни железници, та какво остава за надземни.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Май 22, 2014 4:17 pm

Момент- прочети пак мнението ми. Къде съм казвал за скорости 160 км/ч по старата следа? Изобщо аз не коментирам тези технически аспекти, защото си има специалисти там, а само казвам, какви са ограниченията откъм геоложки, теренни и др. дадености и какви потенциални рискове съществуват. Ако не се вярва на това, по-добре ли ще е да се хвърлят едни колосални средства, за да се убедим, ако не по време на самото строителство, то след това- по време на експлоатацията, че съществуват подобни явления и процеси. Принципно аз съм против реконструкция на това трасе- нека се изчака поне 5 години да видим доколко ще е използваем въпросния мост. През това време, ние трябва да модернизираме 9-та линия и дебатът трябва да се води за нея, а не за 7-ма! Като приключим с 9-та, трябва да направим 4-та ГО- Русе, сетне пряката Попово- Разград/Самуил, сетне пряката Левски- Две Могили/ Бяла и чак тогава се нарежда може би Видин- Брусарци. Много сгрешени приоритети, за което ще съжаляваме!
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Чет Май 22, 2014 4:34 pm

Явления и процеси не отричам че има, има си начини и средства за преодоляването им. Единствено смятам че това е начина да се постигне по-висока търговска скорост, при по-ниски разходи за подръжка, без да се прекъсва движението на влакове по 7ма линия - строежа на скоростната линия да става по-ново трасе! Никъде не съм казал че трябва да не се прави 9та - напротив 9та + Карнобат Синдел + Нова Загора - Симеоновград трябва да се модернизират до параметри позволяващи 160 км/ч за пътнически и 120 за ТВ, като това в никакъв случай не трябва да спира и 7ма... и тъй като вече е прието че 9та ще се прави с минимални корекции по старото трасе, докато в същото време 4та ще се прекъсва и в Балкана - следва че по никакъв повод не трябва да допускаме сривове в превозната способност на 7ма, още повече че предстоят прекъсвания за мащабни реконструкции и ремонти и на сръбска териториям, а това е шанс да печелим от МДТВ през наша територия.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Май 26, 2014 9:47 pm

railjet написа:Мнение от railjet » Сря Май 21, 2014 9:59 pm
Г-н Деянов, с все повече убеденост си мисля, че Медковец-Видин НЕ ТРЯБВА да става първа кирка на бъдещото обновено трасе(*) София-Видин. Приоритетът трябва да се измести на юг край Мездра. Предимствата са явни!

Уважаеми railjet,
Не казвам кой участък от 7-ма линия кога да се прави, нито дали да има предимство пред останалите линии в страната. Имам предвид само, че 7-ма линия от Мездра до Брусарци, по-може да се реконструира по съществуващото трасе за скорост 120-130 км/час, а на места и по висока. Но частта Брусарци - Видин според мен е по-целесъобразно да се изпълни по ново трасе и ако е ново, то трябва да се проектира за 160 км/час. Предимствата, както споменаха повечето от участващите в обсъждането, са много и доста значителни. Достатъчно е да споменем само, че предлаганата скоростна отсечка е с около 35 - 40 км по-къса и че по време на строителството няма да се спира или смущава въобще, експлоатацията на съществуващия участък Брусарци - Видин.
За да се изяснят обаче редицата въпроси и съмнения, както и за да се сравнят капиталните вложения при различните варианти, трябва да се възложи от НКЖИ на проектантска организация, едно проектиране на фаза предпроектно проучване, което ще даде отговор и относно най-изгодното решение за модернизацията на този участък.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 688
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот railjet » Пон Май 26, 2014 11:09 pm

За изцяло ново трасе Брусарци-Видин сме единодушни. Мисълта ми беше то да не се вписва като приоритет за периода до 2020 по ред причини, между които:

1/ неясен икономически ефект от ДМ2 в следващите няколко години.
2/ По-бързо придвижване само в полза на Видин +/- отвъд (МДТВ/МБВ).
3/ Огромна инвестиция подквасена с несигурно финансиране и доказана некадърност в управлението и изпълнението на крупни проекти.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Вто Май 27, 2014 9:14 am

railjet написа:За изцяло ново трасе Брусарци-Видин сме единодушни. Мисълта ми беше то да не се вписва като приоритет за периода до 2020 по ред причини, между които:

1/ неясен икономически ефект от ДМ2 в следващите няколко години.
2/ По-бързо придвижване само в полза на Видин +/- отвъд (МДТВ/МБВ).
3/ Огромна инвестиция подквасена с несигурно финансиране и доказана некадърност в управлението и изпълнението на крупни проекти.

1 - икономическия ефект е неясен пореди липса на адекватна инфраструктура до моста
2 и 3 са валидни както за ново трасе, така и за реконструкция
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот railjet » Вто Май 27, 2014 11:50 am

Съществува един друг чалъм за скъсяване и ускоряване на Сф-Видин. Но и не само то. Цяла северна България ще намаже.

3 лота:

1/ Сф-Реброво
2/ Зверино-Моравица (тунел шунт Крета-Моравица)
(2bis Г.Крета-Мездра)
3/ Моравица-Бели извор.

Най-лесното и логично е на първо време да си изцеди максималното от Сф-Курило.

Парите необходими за ново трасе Брусарци-Видин биха покрили 80-85% от горе-описаната алтернатива. Колко по-икономически изгодна е тя? Несравнимо!


Смятайте!
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Вто Май 27, 2014 12:18 pm

Дефилето го остави - всяко бутване там ще води до прекъсвания и прозорци. Брусарци- видин + Враца Бурсарци - участъците които не засягат сегашното трасе могат да се работят едновременно по цялата си дължина, докато тунела отива на поне 2,3 км.... Отделно че няма смисъл - Лютиброд Мездра - Мю - Руска Бяла може да се "изпъне" за 120 и без тунел...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Май 27, 2014 2:29 pm

07 написа:1 - икономическия ефект е неясен пореди липса на адекватна инфраструктура до моста
2 и 3 са валидни както за ново трасе, така и за реконструкция

Не съм убеден, че е така. А ако се окаже, че въпреки адекватна инфраструктура до моста, ефектът от него не е голям? Най-добре да поизчакаме няколко години, а междувременно току-виж нещата в Сърбия се оправили - инфраструктурно и политически, и накрая наистина няма да има нужда да изливаме тези колосални средства към Видин. Откъде накъде ще правим такива скъпи и сложни проекти в най-изостаналата част на страната? Трябва да сме последните глупаци, на фона на това, че сме и най-бедната страна в ЕС, ако похарчим и малкото пари, които някой ни дава и сме спестили в бюджета си, за подобни неоправдани проекти. А в същото време нито думичка за 9-та линия или за 4-та, където икономическият и всякакъв друг ефект от моста , е напълно доказан и перспективен... За 7-ма линия, най-доброто, което можем да направим, е наистина да се пооправи тук-там, а София- Мездра наистина може да се реконструира така, че да имаме една стабилна скорост около и над 80 км/ч, което на този етап, е достатъчно. Прекъсвания в дефилето при два пътя, не е чак такава беда.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот 07 » Вто Май 27, 2014 3:01 pm

Каква думичка за 9та искаш като тече търга за модернизацията на Русе-Каспичан? Колко повече искаш за 9та? 4та линия от няколко години насам все ремонтира - прекъсвания има по 3-4 месеца всяка година. Там повече от проектните параметри 60-65 км/ч повече няма какво и на къде да се търси - следващата стъпка е тунел под Шипка или Троян-Карлово. Колкото до ДМ-2 нещата в Сърбия няма да се оправят с магическа пръчка, напротив вървят на сгомняване (като инфраструктура). Хубав, лош - моста вече го има. И трябва да направим всичко за да може този мост да привлича трафик - довършване на Пловдив - Свиленград, реконструкцията на София-Пловдив, Мездра- Видин. София Мездра и сега позволява 70-80 км/ч
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Май 27, 2014 3:11 pm

София-Мездра - едно е да имаш 80 + навсякъде, друго е да имаш 70-80 , като 70 е в повече участъци, а при преминаване на някои стрелки и гари е и доста под 70.
И защо да не може повече от 65 км/ч по 4-та ? Значи към Видин може, а към Русе не може? За участъка около Бяла съм съгласен, че не може, ама нима там не може да се спретне един виадукт? А между ГО и Полски не може ли 100? Може, ама няма воля! А между Борово и Иваново не може ли 80 +? Може, ама няма воля!
Това, че има търг за Русе-Каспичан изобщо не е успокоително- докога ще го чакаме този търг? През това време не може ли НКЖИ да предприеме някакви ремонти Самуил-Каспичан за 80 км/ч поне? Или ще стоим със скръстени ръце и ще чакаме.
lui6_figo_cfr
 

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Май 27, 2014 3:18 pm

За да разбереш по - правилно:
Първата жп линия в България Русе - Варна отново поставя началото. Този път - като първия напълно подготвен проект, който ще бъде финансиран със средства от новата Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 - 2020". Планира се международният конкурс за избор на изпълнител да бъде обявен през май - далеч преди самата оперативна програма да бъде окончателно одобрена от Европейската комисия в Брюксел.

Досега по проекта за модернизация на жп линията Русе - Варна са извършени следните дейности:
• Изготвено проучване за оценка на нуждите и избран сценарий за рехабилитация;
• Изготвени финансови и икономически анализи на проекта;
• Проведени процедурите по ОВОС;
• Изготвени техническите проекти;
• Изготвена стратегия за изпълнение на рехабилитацията и тръжните документи.
Бюджетът на проекта е 598 млн. лв. без ДДС.

Какво повече да се направи :?:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот NikolaiRG » Вто Май 27, 2014 3:22 pm

Двупътно трасе по цялата му дължина, ама едва ли някога ще стане.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот railjet » Вто Май 27, 2014 3:42 pm

Едно от условията за ЕС финасиране на Русе-Варна е постигане на стандартните 160 км/час. Повече от ясно е, че чуканите не са способни да се справят с подобна задача, та затуй ще минем само със семпла рехабилитация на релсите и жиците. 85 км/час ще е основната скорост.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот Vancho_4647 » Вто Май 27, 2014 8:20 pm

Този проект трябваше да е част от текущата ОП, но някой реши да го спре на фаза ОВОС през 2010. Останалото беше стартирано наново през миналата година.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Май 27, 2014 9:54 pm

Ами да познаем кой е този някой,който го е спрял през 2010. Дали няма да се случи същото,ако мафията се върне отново на власт? По-добре гарантирани 85 км/ч по цялата дължина на тази линия, вкл. през гари, стрелки, криви и всякакви такива, отколкото недостижимите при тази следа 160 км/ч. ЕС бил искал, а защо със същия патос ЕС не вземе да поиска и мин. заплата 1000 лв. например? Ама хайде да не се отклоняваме, въпреки че от това по-важно отклонение, едва ли има...Не знам кой е този брюкселски плъх, дето е поискал подобно абсурдно условие от 160 км/ч, за да си развърже стиснатата кесия. Ако имаме 85 км/ч ,едно Дезиро ще може да се движи със 100, а това вече е доста добре и би било отлична конкуренция на автобусите.
lui6_figo_cfr
 

ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта