Страница 10 от 11

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Вто Май 27, 2014 10:56 pm
от ivajlo_nikolov
Луиш, мислех, че знаеш, че през 2013 г. се извърши ремонт на на 9-а между Каспичан и Русе - разпределителна. Но явно повече от година не си минавал по нея. Е, аз два пъти пътувах, първия път бяха стигнали до Самуил и там беше и техниката, а втория до цялото трасе имаше камъчета от пресявката. Търкаляха се и доста стари траверси. Скоростта още тогава на места беше 90. Кажи сега на коя друга линия са правили такъв ремонт 2-3 години преди предстояща реконструкция. А такава реконструкция ще има, защото това е връзката на ВаФ с централна Европа през ДМ1. Който между другото също спешно се нуждае от ремонт, за да не останем пак само с един мост :!:

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Вто Май 27, 2014 10:59 pm
от Vancho_4647
Е чак на цялата Каспичан-Русе НЕ беше извършен. Дългото 6 км намаление 40 км/ч между Просторно и Сеново :D 90 аз лично не знам да има някъде. Ветово-Сеново и Разград-Самуил е 80 останалото е масово 70 до Каспичан

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Сря Май 28, 2014 1:05 am
от railjet
lui6_figo_cfr написа: И защо да не може повече от 65 км/ч по 4-та ? Значи към Видин може, а към Русе не може? За участъка около Бяла съм съгласен, че не може, ама нима там не може да се спретне един виадукт? А между ГО и Полски не може ли 100? Може, ама няма воля! А между Борово и Иваново не може ли 80 +? Може, ама няма воля!.

Мой на воля, ама май нимой. Дъбово-Русе съм разучавал под лупа. Само в две междугария могат да развият 100 и нито едно от тях не Борово-Иваново. Трявна-Плачковци и Кръстец-Яворовец ще дадат след ремонта 70, но на мъка. Дефилето е с много по-благоприятен профил.

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Сря Май 28, 2014 4:21 pm
от bdz43r
90 км/ч по 9-та линия не е имало близките десетина и повече години, а въпросният "ремонт" беше част от текущото поддържане, защото въпросната реконструкция все още е пожелание за неопределеното бъдеще.

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Сря Май 28, 2014 8:17 pm
от lui6_figo_cfr
Истината за 9-та линия е точно такава, каквато ви я съобщават Ванчо и bdz43r- за съжаление. Тези ремонтчета, които бяха доста продължителни и осезаеми за пътуващите, нямаха някакъв забележим ефект за скорости и особено за времепътуване в последствие. Ето защо не само има смисъл да се иска много повече за 9-та линия, ами трябва да се погледне и с повишен приоритет към нея като се почне със Самуил-Каспичан, където положението на места е типично за 19 век, но не и за 21-ви.

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Сря Май 28, 2014 8:19 pm
от lui6_figo_cfr
railjet написа: Дъбово-Русе съм разучавал под лупа. Само в две междугария могат да развият 100 и нито едно от тях не Борово-Иваново.

Кажи ги де, тайна ли са ;) За колко макс е Борово-Иваново тогава, съдейки че Борово-Две могили го бяха постегнали последните 2 години.

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Сря Май 28, 2014 8:34 pm
от railjet
Борово-Русе става почти навсякъде за 75, но батко ти глъмпер е против, без полагане на тежки релси.

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2014 12:51 pm
от lui6_figo_cfr
Eто за това говорим! Липсата на воля, ясно разписани приоритети, а пари могат да се намерят и със сигурност ще са по-малко от тези, необходими за нова линия Видин-Брусарци, която може никога да не оправдае инвестицията си. При това, навсякъде говорим за скорости за традиционен влак, а за ДМВ те автоматично се разбират +10-15, което в случая с Борово-Русе би означавало 90, а това вече е доста добре...
То и в енергетиката нещата стоят по сходен начин.Тръгнали сме да хвърляме едни огромни пари в нещо, което нито е необходимо, нито е безопасно, нито е ясно, вместо да оптимизираме енергийната си ефективност, т.е. да изстискаме максималното от това, с което разполагаме в наличност. Има много неоползотворени възможности, както на сегашната енергийна инфраструктура, така и на железопътната такава

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2014 12:54 pm
от Vancho_4647
ДМВ Борово-Русе викаш. Махаме КМ и пускаме ДМВ :D

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2014 12:57 pm
от lui6_figo_cfr
Исках да кажа ЕМВ. Защо само в Софийски санджак ще им се радват, а ние тука каквото остане- то не бяха раздрънкани конски каруци ( макар че на мен специално ми допадат), то не бяха съмнителни ЕМВ с възможно най-голяма степен на амортизация, а модерният нов ПС- по Софията, в Гюешево и по селата. Що за абсурди?

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2014 12:59 pm
от rexkos1991
lui6_figo_cfr написа:Исках да кажа ЕМВ. Защо само в Софийски санджак ще им се радват, а ние тука каквото остане- то не бяха раздрънкани конски каруци ( макар че на мен специално ми допадат), то не бяха съмнителни ЕМВ с възможно най-голяма степен на амортизация, а модерният нов ПС- по Софията, в Гюешево и по селата. Що за абсурди?

Щом искаш Дезира край Русе, пиши на директора на БДЖ-ПП за предложението, току виж чуе мнението ти. На нас в София ни е втръснало и гледаме как да се отървем от тях. 8-)

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2014 1:01 pm
от railjet
Тежките релси са много пари. Не става и на ръце да ги наместваш. Все пак съм оптимист за някаква промяна в изостаналия със 80год. статут на ГО-Дбв. Може пък нещо внезапно да се пръкне за Коледа. Никой не очакваше Илиянци-Курило да скочи на 120 още 2-рия ден, нали 8-)

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2014 1:14 pm
от ivajlo_nikolov
:arrow: От общата тема за европроектите:
Решението за вече Видни Медковец е взето - съвпадащото с предложеното от инж. Деянов 60-километрово трасе.
За цялата жп. линия има идеен проект и прединвестиционно проучване т.е. има избрано трасе. В момента обявихме процедура миналия петък за техническо проектиране на линията в участъка Видни Медковец. Очаквам това проектиране да приключи до средата на миналата :D година.
Паралелно с това е обявена и процедура за ревизия на идейния проект за участъка Медковец до София с цел намаляване на неговата стойност, но запазване на оперативната съвместимост.
Така през 2015 г. очаквам да бъде проведен търг за избор на строител отсечката Видим Медковец, която е с дължина около 60 км. Предвидено е трасето да е с двойна линия, като на места ще е с една, като отсечката ще преминава по изцяло нов маршрут. Ще остане и старата ЖП линия, което достига до определени места.

Re: Дунав мост II и прилежащата му инфраструктура

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2014 10:50 pm
от lui6_figo_cfr
По един стар ГДВ от края на 90-те мисля, че съм виждал ПВ Русе разпр- Гю центр. 2 пъти в денонощие с много удобни часове на тръгване и пристигане и в двата града. Мисля, че е нужно неговото възстановяване под формата на КПВ, който може да обхваща и други гари около Гюргево и Русе- напр. може да тръгва от Градище, обслужвайки линията, която в момента пустее, след което да отива до Гю-центр., после оттам до Гю-север- Русе-север-Мартен-Русе разпр- Обр чифлик-Русе разпр- Русе товарна-Русе центр- Долапите. В обратна посока може да преминава по линията през Русе-запад и пост 12- Русе разпр. Очевидно такъв влак би следвало да се обслужва от мотриса/релсобус, заради многобройните смени на посоките.

Re: Дунав мост II и прилежащата му инфраструктура

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2014 10:52 pm
от rexkos1991
Изпотрепали сe румънците да пътуват от Градище до Мартен.

Re: Дунав мост II и прилежащата му инфраструктура

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2014 10:54 pm
от lui6_figo_cfr
Не, просто мотрисата ще покрива един дълъг маршрут и все едно ще обединява няколко отделни влака, това е замисълът. От Градище до Гюргево ще се поизпразва, а оттам може и да се напълни пак. Влакът ще се пълни и ще се изпразва на различни гари, но ще се води с един номер и състав, така че да създава директни удобни връзки за онези, които искат.

Re: Дунав мост II и прилежащата му инфраструктура

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2014 10:58 pm
от rexkos1991
Щом линията за Градище е закрита, явно няма пътникопоток за нея. Като за Гюргево никой не пътува (по закритата вече линия), не се надявай на пътници за Мартен или Долапите. Скоро очаквам и предложение за МПВ Градище-Елена.

Re: Дунав мост II и прилежащата му инфраструктура

МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2014 11:03 pm
от lui6_figo_cfr
Линията до Градище не е закрита, поради липса на пътници и нерентабилност. При това тази линия не е от/до Градище. Пътници за Долапите изобщо не липсват- уверявам те. В задземието на гара Долапите са разположени няколко вилни зони, които тя обслужва съвсем реално и пряко. След като ПВ във вътрешно съобщение може да пътува по удължен маршрут, обединявайки два или три ПВ, какво пречи МПВ да пътува по аналогична схема, създавайки възможност за по-добро транспортно обвързване на селищата от двете страни на границата?

Re: Дунав мост II и прилежащата му инфраструктура

МнениеПубликувано на: Съб Юни 07, 2014 1:03 pm
от ivajlo_nikolov
lui6_figo_cfr написа:По един стар ГДВ от края на 90-те мисля, че съм виждал ПВ Русе разпр- Гю центр. 2 пъти в денонощие с много удобни часове на тръгване и пристигане и в двата града. Мисля, че е нужно неговото възстановяване под формата на КПВ, който може да обхваща и други гари около Гюргево и Русе- напр. може да тръгва от Градище, обслужвайки линията, която в момента пустее, след което да отива до Гю-центр., после оттам до Гю-север- Русе-север-Мартен-Русе разпр- Обр чифлик-Русе разпр- Русе товарна-Русе центр- Долапите. В обратна посока може да преминава по линията през Русе-запад и пост 12- Русе разпр. Очевидно такъв влак би следвало да се обслужва от мотриса/релсобус, заради многобройните смени на посоките.

lui6_figo_cfr написа:Не, просто мотрисата ще покрива един дълъг маршрут и все едно ще обединява няколко отделни влака, това е замисълът. От Градище до Гюргево ще се поизпразва, а оттам може и да се напълни пак. Влакът ще се пълни и ще се изпразва на различни гари, но ще се води с един номер и състав, така че да създава директни удобни връзки за онези, които искат.

Точно така, това са два ОТДЕЛНИ влака, на два различни превозвача. И не могат да бъдат обединени преди 2017 година. Дори CFR или друг превозвач да вземе лиценз за пътнически превози в България, трябва да вози на наша територия или на загуба, или на пазарни цени, защото БДЖ има сега за сега монопол върху субсидията. Да не говорим за нелепостта на този маршрут, при който, като гледам влаковете пак ще пресичат моста между 12 и 15 часа, като в същия часови пояс и сега си има чифт МБВ през моста. Колкото за маркирания в червено влак - той си е румънски проблем, и ако беше толкова изгоден все щеше някой от техните оператори да го изпълнява. "Зеления" пък е в прерогативите на БДЖ. Влак до Мартен също е невъзможен, защото преминава през частен терен в района на бившия КТМ, където и инфрата е частна. Между другото преди 2-3 години Булмаркет имаше идея за влак по подобен на маркирания в зелено маршрут, но срещна яростен държавно - общински отпор.

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

МнениеПубликувано на: Съб Юни 07, 2014 7:55 pm
от lui6_figo_cfr
Е, сега и на национално , и на место ниво, управниците са други, така че може пак да се опита. Аз смятам, че трябва да се промени законодателството в тази насока и да се позволяват свободни и неограничен превози по всички категории железни пътища, вкл. индустриални клонове. Има клон Долапите- Петролна база, по който ако се пусне една мотриса, има толкова много виладжии там, че ще останат пределно доволни. Всъщност, сега се сещам, че именно гара Петролна база, а не гара Долапите, би трябвало да е крайна гара за един такъв крайградски маршрут.
Наличието на чифт МБВ през моста не е заместител на предложения маршрут, най-малкото защото те не спират нито на Русе-тов и Русе-разпр, нито на Гю-центр. и практически не могат да обслужат добре самия регион.