ЖП Гари и Спирки

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 11:30 am

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2420
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот railjet » Съб Авг 31, 2013 9:57 pm

Ще почват да вадят коловози от Орешец, а после и от Ясен.
railjet
 
Мнения: 7803
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Otskov » Съб Авг 31, 2013 10:05 pm

От Ор има ли какво изобщо да се вади или ще става спирка ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Otskov » Вто Сеп 24, 2013 8:39 pm

В момента тече ремонт на приемното здание на РП Акация, казаха ми, че ще приключат до края на месеца :)
DSC02940.JPG
DSC02940.JPG (6.41 MiB) Прегледано 6566 пъти
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Окт 13, 2013 4:29 pm

На 10.10.2013 г. с VESO решихме да посетим гарите, обслужващи Софийския въглищен басейн, явяващи се и крайни на 11-та, 12-та и 15-та линии. Общото на тези гари и линии е,че са изградени да обслужват мините - съответно Станянци, Бели брег /бивша Болшевик/, и Чукурово. Другото общо е, че вече до нито една от тях няма пътническо движение. Оказа се, че на практика няма и автобуси - до първите две има по две маршрутки дневно, а до третата - три. И така взех сутринта с колата VESO от Ц. Гара и потеглихме първо към Бели брег. Между другото тази гара е построена като нормалнорелсова с името Болшевик, след комунистическото преименуване на мината. Преди това линията Алдомировци - Бели брег е била с междурелсие 900 мм. и на сегашното място не е имало гара. А след промените, с връщането на старото име на мината, са преименували и гарата. Там заварихме необитаемото здание в добро състояние.
Заключената чакалня е превърната в поща, но явно работи "по заявка".
От афишите личеше, че е ползвана и за декор на филм.
Работещата чешма беше обрасла с водорасли.
На коловозите имаше три композиции за въглища, снимани на фона на устройство за зареждане на парните локомотиви с въглища.
На пустите перони си стоят цели дори лампите!
Гарата снимана от товарната рампа.
Товарната гара
Общ изглед
И в По-близък план
През широко отворените врати видяхме следнато:
Стар шкаф, "маскиран" от кинаджиите на каса.
Новата табелка на гарата, търкаляща се в стар гардероб.
Ел. таблото.
Телефонните релета.
Билетното гише.
И някакъв архив, изоставен за радост на мишките.
В боядисаната гарова тоалетна имаше кошче, и /постоянно/ течаща вода !
Гърловината на гарата в посока мината.
Гарата на самата мина Бели Брег със сепарацията и вече пълни вагони.
"Минския" локомотив 52 112 в гърловината на "минската" гара.
Същия, на фона на гарата и сепарацията
И последната снимка от Бели Брег с тема за размисъл. Във филма, сниман тука мината е "изпълнявала ролята" на концентрационния лагер Флоссенбюрг. Всяка прилика със съвременната българска действителност е случайна!
След Бели Брег се отправихме към Станянци. До Калотина по международния път е идеално, но от там трябва много въображение да наречеш "нещото" път. На Станянци, за разлика от Бели Брег гарата е една, и на нея имаше персонал както от НКЖИ, така и от мината. Първоначално ни погледнаха все едно сме извънземни, но после ни развеждаха из целия район. В този забравен и изолиран край искенно се радват на всеки "външен".
Гара Станянци - общ изглед.
За винаги хлопналото вратичка билетно гише.
Билетно гише от вътре.
Последното разписание напомня за някогашното пътническо движение.
Тука чешмата е пресъхнала.
Изглед към сепарацията. Планините в дъното са в Сърбия. Границата е непосредствено след ниския хълм.
Локомотив 52 219. Той, заедно с 52-272, който е в депото отзад обслужват мината. Него го снима само VESO, защото беше гариран плътно зад малката вратичка и аз "не се вписвах в габарита"
До депото си имаха неидентифциран донор.
Ето ги и заедно.
И "пътния състав" - като железопътния: От дясно работещия автобус Чавдар, до него неидентифциран донор.
Още един общ изглед.
Бившите жилища на персонала.
Последна снимка на Станянци, на фона на сръбските чукари.
След Станянци се отправихме към Чукурово. Там също на гарата заварихме персонал, който се оказа, че не е постоянен, а идва от Вакарел с маневрата и си заминава с нея.
Чакалнята.
Останки от ОИ.
Схема на коловозното развитие.
Гара Чукурово изглед към товарната рампа.
Гара Чукурово от към товарната рампа.
Поглед към пътническия перон, сега зает от товарни вагони. На тази гара перона е преди приемното сдание !
Локомотив 06 108 си чака влака за Вакарел.
И той пристига, бутан от ведомствения 52276
Едно интересно нещо ми направи впечатление на Бели Брег и Станянци - хората пазят всичко като свое. И цигани по този край не припарват. Поредното доказателство от къде идва разрухата. Някой да ми посочи къде, след като се появи тази паплач, не изчезват не само лампите по пероните, целите инсталации и керемидите, ами и целите здания.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Otskov » Нед Окт 13, 2013 5:00 pm

Чудесен репортаж :)
Още повече ми се иска лично да ги посетя Станянци и Чукурово.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот 07 » Нед Окт 13, 2013 11:48 pm

В храсталаците към мината има останки от стъбове с "носачи" на контактна мрежа... да не би някога мината да е била електрифицирана на 1500 V =?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот bdz43r » Пон Окт 14, 2013 10:34 am

Мината е имала цяла ЖП мрежа на 1500 V.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Petko Ivanov » Пон Окт 14, 2013 12:40 pm

Аз съм живял в Чукурово като малък и си спомням много добре рудничните EL2. Возил съм се няколко пъти на тях и сега в съзнанието ми изникна дървения волан на контролера.......
Petko Ivanov
 
Мнения: 316
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Otskov » Нед Дек 01, 2013 9:06 pm

Къде мога да видя километричното разположение на спирките по възможност и на закритите? :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 11:44 am

Ще трябва сам да си го изчисляваш по wikimapia като се молиш някой да е отразил точното и вярното местоположение на бивши и настоящи жп спирки. В сайта на румънските , чешките и др. железници, е подадено километрично разстояние с точност до 0.1 км между гари и спирки за всеки влак по дадено направление. У нас и да направят нещо подобно или ще го закръглят, или ще допуснат многобройни грешки и пропуски.
lui6_figo_cfr
 

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Яну 29, 2014 11:49 am

Отново призовавам графистите на БДЖ, които никога не са си вършили работата, както трябва, да проверят точното изписване на наименованието на жп спирка БРЪЧМА в междугарието Алфатар-Силистра по 91 линия. Името е БРЪЧМА, а на БРЪМЧА и идва от старото название на близкото село Българка от турско време- Бръчма еникьой. Нямам представа защо използват това наименование, след като още през 70-те години, съществувалото дотогава с.Бръчма е слято със с. Българка. Наистина къщите на някогашното с.Бръчма са по-близко до жп линията от тези на самото с. Българка, но официално населено място с името "Бръчма" не съществува.
Някой графист като е преписвал преди години графиците е сбъркал буквите или в главата му са бръмчали бръмбари, та е изписал Бръмча вместо Бръчма и вече години наред грешката се повтаря. :lol:
lui6_figo_cfr
 

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот Otskov » Сря Яну 29, 2014 2:51 pm

И на мен това Бръмча ми се струваше странно но... :lol:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1975
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Май 27, 2014 3:04 pm

Миналия петък, 23.05.2014 г. с bdz_trainspotters посетихме Р.П. Биримирци, и това ме подсети да възстановя и снимките от стария форум, както и получихме доста обстойна информация за гарата от изключително любезния служител на поста, от който вече се управлява и движението, и прелеза. Оказа се, че ОИ е преместена от гаровото здание в него.
Малко информация за гарата: Тя е построена в средата на 20 век заедно със северната дъга на софийската околовръстна линия, ТЕЦ София и индустриалната зона зад него. Тази линия е била предназначена да изведе движението между Волуяк, Подуяне и Илиянци извън Централна гара. В гара Биримирци се осъществява връзката между 2-ра и околовръстната линии. Основното предназначение на гарата обаче е било осъществяване на връзката на клоновете към ТЕЦ София и към индустриалната зона, като на клона към ТЕЦ-а е имало ведомствена приемо-предавателна гара, с кръг за смяна на посоката на парните локомотиви, и коловоз към сгуроотвала /демонтиран/. От тази гара са останали част от 3 коловоза. През нея са подавани всичките въглища, в последствие мазут за ТЕЦ-а преди газификацията му. До тука история.
Първите снимки на на намиращата се на "една ръка" разстояние от къщата ми гара се сетих да направя в една слънчева неделя - 24.03.2013г. - деня, в който гарата стана Р.П.
Гаровото здание, вече без табела.
Изглед, посока запад.. В дъното се вижда прелеза и поста, от който вече се управлява и движението.
Изглед, посока изток (Подуяне). Първите 3 коловоза вече са челни, а 5-и е демонтиран.
Обраслия още тогава 4-и коловоз , водещ към Подуяне.В дясно се вижда пункта за скрап, който е под наем там. НКЖИ се грижи за "берачите" :mrgreen:
Сградата на поддръжката. От време на време пред нея има гарирана ЖП ПСТ.
Началника на гарата. :D
Ведомствената гара на ТЕЦ-а. В дъното се виждат стрелките, част от коловозите и остатъците от светофора, който е давал изход към гарата /тогава/ на БДЖ.Там някъде, преди сгуроотвала, по известен като "дигата с битака" се е намирал кръга за смяна на посоката на парните локомотиви. Но до там не посмях да отида.
Общ изглед.
Клона за ТЕЦ София /в ляво/ и връзката с НКЖИ.
И няколко снимки от 23.05.2014 г.
Общ изглед, сниман от поста на прелеза. 1-ви и 2-ри коловоз са деелектрифицирани.
Западната гърловина и прелеза. Първи /в ляво/ е клона за ТЕЦ-а, по нататък, на пътя зя Волуяк се вижда стрелката към втория клон - складовете, ЦЕРБ и СТИНД, а най-дясно е връзката с Илиянци.
Поста и прелеза.
55132 чака изход към Илиянци.
Все по-честа гледка , случайно запечатан на 10.05. от прелеза докато чака изход.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Май 31, 2014 10:39 am

Имало ли е някога пътническо движение през гара Биримирци? Какво пречи и днес оттам да се реализира градска железница?
lui6_figo_cfr
 

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот vlado » Съб Май 31, 2014 10:46 am

Мисля, че никога не е имало пътническо движение и затова говори липсата на перони. А относно градската железница - гара Биримирци вече е челна гара. Всички направления в източна посока са прекъснати и вече чисто технически не могат да се извършват жп превози в тази посока. Евентуално ако някой ден се реализира проектът "Софийски железопътен възел", има надежда за градска железница, като не съм сигурен обаче дали това направление (Волуяк-Биримирци-Подуене разпр. източен/западен район) по проект не беше изцяло товарно, за заобикаляне на Централна гара София, а градската железница не трябваше да минава през Илиянци-Яна-Казичене (пиша по памет и може и да бъркам).
vlado
 
Мнения: 755
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Май 31, 2014 1:10 pm

Ако градската железница, на този етап, е решена да минава през Казичене и Яна, то тогава те не би била градска, а по-скоро крайградска. Занемариха всичко - и Обединена, и Кремиковци, а можеше да се наблегне на жп транспорта в тези райони, вместо да се стимулират автобусните превози.
lui6_figo_cfr
 

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот vlado » Съб Май 31, 2014 1:35 pm

Ами то за какви превози изобщо може да се говори при пуст МК "Кремиковци"? Няма хора, няма нужда от транспорт. Обаче чувам, че новият собственик мислел за възстановяване на производството.Затова е спряла разпродажбата на локомотивите и вагоните, собственост на комбината. Да видим...
vlado
 
Мнения: 755
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Май 31, 2014 1:46 pm

Е да, но доколкото знам, продължава да си има редовна автобусна линия към Кремиковци, която можеше да бъде заменена с една мотриса. Последната би обхванала доста по-голям брой населени места по северната тангента.
lui6_figo_cfr
 

Re: ЖП Гари и Спирки

Мнениеот vlado » Съб Май 31, 2014 1:48 pm

В сегашно време жп транспортът не е модерен, а единственият ни пътнически превозвач не прави нищо положението да се промени. Тъй че...
vlado
 
Мнения: 755
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Следваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта