Железен път

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Железен път

Мнениеот Saruman » Сря Авг 21, 2013 8:03 pm

Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Железен път

Мнениеот Otskov » Сря Мар 19, 2014 11:39 pm

Какво означава неутрализация на железния път ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 5:19 pm

Уравновесяване на температурната напрегнатост на стоманата в релсовите нишки при БРП, с цел да се избегнат деформации при рязки температурни промени.

На определени места положените релси ще бъдат резнати и принудени да променят дължината си, до достигане на напрегнатостта, която биха имали при 25 градуса.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот vlado » Чет Мар 20, 2014 5:50 pm

Сега ще те запитат какво е БРП... та аз да отговоря - безнаставов релсов път.
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 6:39 pm

Но все пак релсите трябва да дишат. От време на време ще прещрака някой джонт под талигите. Остава да изясним на какво разстояние можем да оставим БРП-то без луфт, че понякога е изненадващо дълго. 10, 20, 30 км...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 20, 2014 6:43 pm

Дължината на релсовата нишка е неограничена. Дишане на 30-километров участък няма как да има - ще шават само последните стотина метра, ако ще всички скрепления да са отвити.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 6:47 pm

Ми ако кривите са много криви, няма ли опасност някоя изкривена нишка да "издъхне" преди последните 100м от (неограничено) дългото БРП ?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 20, 2014 6:57 pm

Няма такава опасност. Във всички случаи, ако кривата нишка реши да издиша в средата на 30-километров БРП, настрани ще е по-лесно, отколкото да помести 15 км релса до дишащия джонт.
У нас ако и да имаме джонтове в краищата на дълги нишки, те са залепени и изключват всякаква подвижност. А от Катуница до Димитравград изобщо няма джонтове.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 7:02 pm

Има, има. И в кривото е по-лошо, защото отлитаме у бъзето.
В Крумово-Дг все някъде са турили компенсатор по мостовете.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 20, 2014 7:07 pm

Джонтове няма.
Компенсатори има само на железния мост при Катуница и те вършат работа само за моста и пътя в съседство. Имаш над 70 км непрекъснат БРП.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 7:11 pm

Има и 5 гари в тези 70 км. Пътят диша във входните им стрелки.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 20, 2014 7:13 pm

Къде диша? Стрелките са напълно заварени.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 7:21 pm

Не са. Абсолютно монолитна структура не е вьзможна.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 20, 2014 7:24 pm

Възможна е и се практикува от много години. Релсите са от еластичен материал. Ако ги държиш, не шават и в студ, и в пек.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 7:44 pm

И двете релсови нишки в една жп стрелка са 100% заварени :arrow: последна дума: мой или нимой?

След малко ще снимам една- първата, която ми падне.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 20, 2014 8:10 pm

Да, и двете нишки в една стрелка са заварени.
А от Прм до Яб има 20 км съвсем непрекъсната нишка, която минава и през стрелките без прекъсване.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 8:21 pm

Значи няма жлеб в крьстожката разделяща правия и отклонения маршрут? Пьрвия довтасал реборд трябва да резне "завареното" като самурайски меч, за да си проправи пьт- на себе си и на друг те идващи след него....
Интересно.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 20, 2014 8:25 pm

Интересно е, ако мислиш, че пролуката в кръстовината на стрелка дава възможност за шаване на 20-километрова нишка. Дясната нишка на Караджалово не се прекъсва, така че двата и края са в Първомай и в изхода на Ябълково.
Знаеш ли с колко се разширява 20 километра релса в горещ летен ден, ако не е хваната здраво в пътя?
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Железен път

Мнениеот railjet » Чет Мар 20, 2014 8:29 pm

2мм,ако неутрализацията е направена на всеки 1000-1200м,и релсите защипани безупречно.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Железен път

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 20, 2014 8:42 pm

С 2 мм се удължават само последните 3 метра. Останалото се напъва, ама няма накъде да мърда, ако ще 100 км да е дълга релсата.
Цялата 20 километрова нишка би се удължила над 15 метра.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Следваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron