Развитие на железопътната мрежа в България

Информация за състоянието на гарите и спирките.
Историческа информация за развитието на железния път, гари, спирки, тунели, мостове, сигнализации и др.
Информация за състоянието на закрит и неизползван железен път. Информация за индустриални клонове.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот NikolaiRG » Нед Окт 23, 2016 8:45 am

Вие май сте на градус. Как ще разваляте готов път, за да строите друг? Евентуално покрай съществуващите магастрали може да се изградят и железопътни такива. А строителството на нови автомагистрали може да се прави съвместно с железопътни, едни до други. Освен това, при автомагистралите си има сериозни криви и наклони. Ама да си фантазирате за заместване на готови пътища с жп линии е несериозно. Автомагистралите си имат своето значение и не трябва да се противопоставят на железните пътища.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот mitko08888 » Нед Окт 23, 2016 12:13 pm

Високоскоростното движение се развива в направления, в които има достатъчно пътници. В такива направления влакът е конкурент на самолета. Смята се и времето за пътуване от до летището, както и предварителното явяване и т.н. У нас не виждам сериозен недостиг на полети от София до Варна и Бургас и влакове над 200 няма да има още дълго време, независимо кой е на власт и кой по кого ще плюе.

В Швейцария са достатъчно примерите за движение с 80 или 100 км/ч в трудните терени, където изправяне на криви или ново трасе е неоправдано скъпо. И хората си живеят много щастливо с това. Големите тунели, включително и най-новият, са само в местата с огромен брой влакове и товари.

Инфраструктура до 160 е напълно достатъчна за основните направления, дори и да е до 80 или 100 в някой кратки планински места. Пловдив - Свиленград за мен си е един добър пример.
mitko08888
 
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот railjet » Нед Окт 23, 2016 1:37 pm

mitko08888 написа:В Швейцария са достатъчно примерите за движение с 80 или 100 км/ч в трудните терени, където изправяне на криви или ново трасе е неоправдано скъпо. И хората си живеят много щастливо с това. Големите тунели, включително и най-новият, са само в местата с огромен брой влакове и товари. .


Не си в час. Направи справка с каква преобладаваща скорост се движат влаковете между Женева--Лозана---Берн/Ньошател/Делемон/--Солер/Олтен---Люцерн/Цюрих ---Шур/Шафхаузе//Сен Гален. Плюс Лозана-Бриг и Белинцона-Цюрих. Нарочно пропускам дългите скоростни тунели Льотчберг и Готард.
railjet
 
Мнения: 7787
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот bdz43r » Нед Окт 23, 2016 2:29 pm

В Швейцария по главните направления извън същинската планина, скоростите са 160-200, но в баш планината по главните линии е 100-130.
Трябва обаче да се има предвид, че там "извън планината" е нещо подобно на нашето Елин Пелин - Септември, а безкрайни полета като Септември - Пловдив почти няма..
bdz43r
 
Мнения: 3147
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот BDZ 07 » Нед Окт 23, 2016 2:38 pm

Крави, кози, овце, каруци, преминаващи идиоти на спуснати бариери... за тая напаст също трябва да се помисли ако ще има високи скорости.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот ПЖИ43в » Нед Окт 23, 2016 2:57 pm

BDZ 07 написа:Крави, кози, овце, каруци, преминаващи идиоти на спуснати бариери... за тая напаст също трябва да се помисли ако ще има високи скорости.

На А.магистрали и Ж. П.магистрали,нали няма и не трябва да има прелези??!!
ПЖИ43в
 
Мнения: 347
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот ПЖИ43в » Нед Окт 23, 2016 2:59 pm

NikolaiRG написа:Вие май сте на градус. Как ще разваляте готов път, за да строите друг? Евентуално покрай съществуващите магастрали може да се изградят и железопътни такива. А строителството на нови автомагистрали може да се прави съвместно с железопътни, едни до други. Освен това, при автомагистралите си има сериозни криви и наклони. Ама да си фантазирате за заместване на готови пътища с жп линии е несериозно. Автомагистралите си имат своето значение и не трябва да се противопоставят на железните пътища.

...Нали пише "мечта" и "блян",колега :!: ;)
ПЖИ43в
 
Мнения: 347
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот railjet » Нед Окт 23, 2016 6:04 pm

За "достатъчни 160км/час" ще може да се говори, когато влакът потегляйки от ЦГ СФ ги набере до Подуене, и така ги залепи до Вл.Павлов. Средната скорост за Сф-Бс ще е ~157км/час.

Възможно ли е подобно постижение? Не разбира се!. Ерго 160км/час съвсем не са достатъчни.
railjet
 
Мнения: 7787
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот BDZ 07 » Нед Окт 23, 2016 6:43 pm

Отделни участъци ще стават за тази или близка до тази скорост. Но ще трябват състави, които да ги обслужват.

Едва ли обаче скоро ще имаме цяла линия, по която средната скорост от начална до крайна гара да е в рамките на 150 км/ч. и нито стотна по-малко.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот railjet » Нед Окт 23, 2016 7:23 pm

А също и отделните участъци,в които скоростта ще е под160 не липсват. ЦГ- Подуене ще е 110, в района на гара Искър 140, в този на гара Белово - 130. Преминаването през Пловдив и Ямбол ще е с доста под 160. Приблизително 30% от Пловдив-Ст.Загора и 50% от Зимница-Бургас не позволяват 160.
Как ще се компенсират тези бавни участъци? С влакове без спиране от А до Я? Не става.
railjet
 
Мнения: 7787
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот Otskov » Нед Окт 23, 2016 7:25 pm

Тя 120 да е средната пак ще е добре - това значи Горна-Плевен и Русе-Горна за около 40 минути.
За справка средната скорост на МБВ 461 Го-Л е 100 км/ч. в момента, с едно спиране.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1943
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот Otskov » Нед Окт 23, 2016 7:27 pm

Вариант е ЕВ 8501/2 Сф-Икш-По-Сз-Бс...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1943
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот railjet » Нед Окт 23, 2016 7:38 pm

Левски-Плевен го засякох на 106км/час. Но зависи дали гечетата са в настроение да карат.
railjet
 
Мнения: 7787
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот bdz43r » Нед Окт 23, 2016 8:31 pm

Достатъчно е влакът да е осезаемо по-бърз от автобуса, да предлага бюфет, климатик, контакт, да е на цена не много по-висока от автобуса и да не е много по-бавен от личния автомобил.
Средна скорост 100-120 км/ч върши работа. Самолетът не е конкуренция, защото няма да е кой знае колко по-бърз, но е много по-скъп, освен в някои частни случаи.
bdz43r
 
Мнения: 3147
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот railjet » Нед Окт 23, 2016 8:53 pm

Осезаемото по-бързо от автобуса налага средна скорост минимум 120, по простата причина, че магистралата е по-къса с 68км (Бургас), 82км (Русе и 89км (Варна).
railjet
 
Мнения: 7787
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот plam71en » Нед Окт 23, 2016 9:32 pm

Цитирам:
Категория C, D
Населено място – 50 км/ч
Извън населено място – 80 км/ч
Автомагистрала – 100 км/ч
Скоростен път – 90 км/ч
plam71en
 
Мнения: 227
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот Otskov » Нед Окт 23, 2016 10:40 pm

Никой не ги спазва тези скорости...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1943
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот ilian » Пон Окт 24, 2016 12:45 am

Още ли има хора, които мислят, че автобусът е конкуренция на влака? Събудете се! Това беше преди 10-20 години. Оттогава хората се натикват по личните автомобили, защото така се въртят много повече пари. И това е явна държавна политика. Всички осакатени форми на обществен транспорт са за отбиване на номера.
ilian
 
Мнения: 165
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

Мнениеот BDZ 07 » Вто Окт 25, 2016 7:09 pm

Освен комфорта, пътуващите държат много и на точността и спазването на разписанието. А БДЖ не се слави с последните. Проблемите са много - и в самите състави, и в калпавите разписания и обходи, а не на последно място и състоянието на железния път.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив


ПредишнаСледваща

Назад към Инфраструктура / Railway Infrastructure

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron