Страница 2 от 3

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 8:45 am
от NikolaiRG
Вие май сте на градус. Как ще разваляте готов път, за да строите друг? Евентуално покрай съществуващите магастрали може да се изградят и железопътни такива. А строителството на нови автомагистрали може да се прави съвместно с железопътни, едни до други. Освен това, при автомагистралите си има сериозни криви и наклони. Ама да си фантазирате за заместване на готови пътища с жп линии е несериозно. Автомагистралите си имат своето значение и не трябва да се противопоставят на железните пътища.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 12:13 pm
от mitko08888
Високоскоростното движение се развива в направления, в които има достатъчно пътници. В такива направления влакът е конкурент на самолета. Смята се и времето за пътуване от до летището, както и предварителното явяване и т.н. У нас не виждам сериозен недостиг на полети от София до Варна и Бургас и влакове над 200 няма да има още дълго време, независимо кой е на власт и кой по кого ще плюе.

В Швейцария са достатъчно примерите за движение с 80 или 100 км/ч в трудните терени, където изправяне на криви или ново трасе е неоправдано скъпо. И хората си живеят много щастливо с това. Големите тунели, включително и най-новият, са само в местата с огромен брой влакове и товари.

Инфраструктура до 160 е напълно достатъчна за основните направления, дори и да е до 80 или 100 в някой кратки планински места. Пловдив - Свиленград за мен си е един добър пример.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 1:37 pm
от railjet
mitko08888 написа:В Швейцария са достатъчно примерите за движение с 80 или 100 км/ч в трудните терени, където изправяне на криви или ново трасе е неоправдано скъпо. И хората си живеят много щастливо с това. Големите тунели, включително и най-новият, са само в местата с огромен брой влакове и товари. .


Не си в час. Направи справка с каква преобладаваща скорост се движат влаковете между Женева--Лозана---Берн/Ньошател/Делемон/--Солер/Олтен---Люцерн/Цюрих ---Шур/Шафхаузе//Сен Гален. Плюс Лозана-Бриг и Белинцона-Цюрих. Нарочно пропускам дългите скоростни тунели Льотчберг и Готард.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 2:29 pm
от bdz43r
В Швейцария по главните направления извън същинската планина, скоростите са 160-200, но в баш планината по главните линии е 100-130.
Трябва обаче да се има предвид, че там "извън планината" е нещо подобно на нашето Елин Пелин - Септември, а безкрайни полета като Септември - Пловдив почти няма..

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 2:38 pm
от BDZ 07
Крави, кози, овце, каруци, преминаващи идиоти на спуснати бариери... за тая напаст също трябва да се помисли ако ще има високи скорости.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 2:57 pm
от ПЖИ43в
BDZ 07 написа:Крави, кози, овце, каруци, преминаващи идиоти на спуснати бариери... за тая напаст също трябва да се помисли ако ще има високи скорости.

На А.магистрали и Ж. П.магистрали,нали няма и не трябва да има прелези??!!

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 2:59 pm
от ПЖИ43в
NikolaiRG написа:Вие май сте на градус. Как ще разваляте готов път, за да строите друг? Евентуално покрай съществуващите магастрали може да се изградят и железопътни такива. А строителството на нови автомагистрали може да се прави съвместно с железопътни, едни до други. Освен това, при автомагистралите си има сериозни криви и наклони. Ама да си фантазирате за заместване на готови пътища с жп линии е несериозно. Автомагистралите си имат своето значение и не трябва да се противопоставят на железните пътища.

...Нали пише "мечта" и "блян",колега :!: ;)

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 6:04 pm
от railjet
За "достатъчни 160км/час" ще може да се говори, когато влакът потегляйки от ЦГ СФ ги набере до Подуене, и така ги залепи до Вл.Павлов. Средната скорост за Сф-Бс ще е ~157км/час.

Възможно ли е подобно постижение? Не разбира се!. Ерго 160км/час съвсем не са достатъчни.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 6:43 pm
от BDZ 07
Отделни участъци ще стават за тази или близка до тази скорост. Но ще трябват състави, които да ги обслужват.

Едва ли обаче скоро ще имаме цяла линия, по която средната скорост от начална до крайна гара да е в рамките на 150 км/ч. и нито стотна по-малко.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 7:23 pm
от railjet
А също и отделните участъци,в които скоростта ще е под160 не липсват. ЦГ- Подуене ще е 110, в района на гара Искър 140, в този на гара Белово - 130. Преминаването през Пловдив и Ямбол ще е с доста под 160. Приблизително 30% от Пловдив-Ст.Загора и 50% от Зимница-Бургас не позволяват 160.
Как ще се компенсират тези бавни участъци? С влакове без спиране от А до Я? Не става.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 7:25 pm
от Otskov
Тя 120 да е средната пак ще е добре - това значи Горна-Плевен и Русе-Горна за около 40 минути.
За справка средната скорост на МБВ 461 Го-Л е 100 км/ч. в момента, с едно спиране.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 7:27 pm
от Otskov
Вариант е ЕВ 8501/2 Сф-Икш-По-Сз-Бс...

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 7:38 pm
от railjet
Левски-Плевен го засякох на 106км/час. Но зависи дали гечетата са в настроение да карат.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 8:31 pm
от bdz43r
Достатъчно е влакът да е осезаемо по-бърз от автобуса, да предлага бюфет, климатик, контакт, да е на цена не много по-висока от автобуса и да не е много по-бавен от личния автомобил.
Средна скорост 100-120 км/ч върши работа. Самолетът не е конкуренция, защото няма да е кой знае колко по-бърз, но е много по-скъп, освен в някои частни случаи.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 8:53 pm
от railjet
Осезаемото по-бързо от автобуса налага средна скорост минимум 120, по простата причина, че магистралата е по-къса с 68км (Бургас), 82км (Русе и 89км (Варна).

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 9:32 pm
от plam71en
Цитирам:
Категория C, D
Населено място – 50 км/ч
Извън населено място – 80 км/ч
Автомагистрала – 100 км/ч
Скоростен път – 90 км/ч

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Окт 23, 2016 10:40 pm
от Otskov
Никой не ги спазва тези скорости...

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пон Окт 24, 2016 12:45 am
от ilian
Още ли има хора, които мислят, че автобусът е конкуренция на влака? Събудете се! Това беше преди 10-20 години. Оттогава хората се натикват по личните автомобили, защото така се въртят много повече пари. И това е явна държавна политика. Всички осакатени форми на обществен транспорт са за отбиване на номера.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Вто Окт 25, 2016 7:09 pm
от BDZ 07
Освен комфорта, пътуващите държат много и на точността и спазването на разписанието. А БДЖ не се слави с последните. Проблемите са много - и в самите състави, и в калпавите разписания и обходи, а не на последно място и състоянието на железния път.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 2:59 pm
от vlado