Страница 3 от 4

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пон Дек 19, 2016 8:54 pm
от plastikat
Ямбол-Елхово-Лесово е новото София-Видин!Само цоцане от проекти и до там.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2016 12:07 pm
от vlado
Я, по-оптимистично! Може би се открива възможност за ново строителство на железни пътища, за реализиране на идеи със стогодишна давност, ти - цоцаце били... А и Север - Юг направлението през последните години се неглижира, тъй че нека се надяваме и дано стане.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2016 1:03 pm
от railjet
Оптимистични кифтаци. Оптимистични, но кифтаци все пак. И хранителни също така. Цоцане от проектчета към предпроекта на идейния проект за инвестиционно намерение към проект от ОПТ с потенциален трансфер към проектите по Скачените съдове след неопределено време в бъдещето...

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2016 3:00 pm
от 07
Най законното цоцане - разработване на идейни проекти.....

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2016 4:04 pm
от krali_mirko
Все пак демонтирането на 84-та линия, за което се говореше преди 2-3 години, не се състоя, но причината може и да са (все още) неприключилите ремонти по 8-ма линия.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2016 6:23 pm
от vlado
Не, по-скоро нежелание да се отделят средства, при това значителни, за излишни дейности.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2017 12:43 pm
от railjet



Май слънцето наистина ще изгрее на твоята улица. Ще вадят Великия тунел от 9-та глуха. На първо време с комисии за оценка на актуалното му състояние.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2017 6:09 pm
от vlado
Не думай! Дай подробности.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2017 6:50 pm
от Otskov
Боко се хвали, че бюджетния излишък е 1 000 000 000 лева, значи проблем с парите няма.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2017 10:22 pm
от vlado
Поразпитах... доклад има, при това с неприятни (разбирайте крайни) констатации, но и предишните два са били подобни и все не са постигали нищо. Това ли е или нещо дето витае на по-високо ниво?

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пет Май 04, 2018 12:06 pm
от Димитър Деянов
Правителството се хвали, че са похарчили над 1 милиард и 400 милиона лева за шосета. Защо не кажат колко са похарчили за железниците, които са на ръба на оцеляването ? Това ли им е балансираната стопанска и транспортна политика ?
Тези негодници трябва да си ходят ! Трябва да си ходят и отговорните чиновници от НКЖИ и Холдинг БДЖ, които само получават заплати.
Отдавна трябваше да бъдат определени изпълнителите за реконструкция на лотовете по 1-ва линия. Отдавна трябваше да се направят търговете за нов подвижен състав. Бездействието продължава !
Изглежда, че за железницата се притесняват само железничарите-ветерани, които виждат как пред очите им се съсипва железопътния транспорт в България.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пет Май 04, 2018 12:12 pm
от diesel07
Не само ветераните милеят за железницата.Виждам с очите си как се съсипва всичко което е оцеляло до момента.При опит да запазя нещо,ме попитаха колко печеля от жп антики.Защо се гледа само финансовата страна на професията?

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Май 27, 2018 9:32 am
от vlado
НКЖИ търси алтернативни жп трасета в направление Север – Юг

от 22.05.2018, Автор: Милена Василева



ДП "Национална компания Железопътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за
"Извършване на предварителни проучвания за развитие на алтернативните железопътни направления в посока Север – Юг". Предмет на настоящата обществена поръчка е извършване на всички дейности по предварителни предпроектни проучвания за развитие на алтернативните железопътни направления в посока Север (река Дунав/граница с република Румъния) – Юг (граница с Република Гърция/Турция ). Стойността на дейностите е 2 472 633 лв. Оферти се получават до 13 юли 2018 г., Ще бъдат отворени в 14:00 часа на 16 юли 2018 г.
В етап 1 се прави преглед на наличната изходна информация и се изготвят трафикови прогнози. На втория етап се избира сценарий за развитие и актуализация на трафика, след което се подготвят и технически спецификации. Времето за проучване е 24 месеца.
Финансирането на обществената поръчка е по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г. (ОПТТИ), ос 3 "Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари и развитие на устойчив градски транспорт".

Източник: Строителство Градът

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Нед Май 27, 2018 5:15 pm
от Otskov
Конкретни направления имат ли се предвид ?

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пон Май 28, 2018 9:41 am
от semafor
Те половината направления ги засраха и закриха, а сега тръгнали предпроектни проучвания да правят... Ямбол - Елхово - Одрин е първото което и слепец може да види. Към него може да се включи и Дебелтската линия и оттам трафик да ходи директно към Бургас. Така ще се разтовари трафика от ГКПП-тата при едни добре направени Ro-La превози. 8-ма трябва да се довършат тия тунели и батаци там. Крайморска линия също трябва което е видно от задръстванията през летния сезон. Троян - Христо Даново колко години чака. Третият мост на р.Дунав НЕ трябва да е при Русе, а да е на друго място където да генерира още един маршрут за разтоварване на трафика и диверсификация. Подкова - Гръцко през Маказа проектите си ги има само трябва да се осъвременят. Тук говорим само за проучване, но и за евентуално бъдещо строителство, което като знаем положението на жп.транспорта у нас едва ли ще се случи някога, но нека помечтаем... :|

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пон Май 28, 2018 10:25 pm
от plastikat
Усвояване на пари от проекти - сладка работа. Същото е и с линията Бургас - Сарафово. Глътнаха милиони за проект, кой да констатира, че сегашното трасе е най-подходящо !
С тези пари трасето вече щеше да е ремонтирано и да вървят ДМВ-та по него, ама....

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2018 1:58 pm
от vlado
Мисля, че трябва да гледаме положително на този проект - в крайна сметка това е първото "говорене" по темата от години. Откъде знаете какво ще излезе като резултат?! А я си представете, че това се окаже първата лястовица по отдавна желаното продължаване от Подкова към Комотини и от Елхово към Киркларели (Одрин)...

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2018 11:51 pm
от semafor
vlado написа:Мисля, че трябва да гледаме положително на този проект - в крайна сметка това е първото "говорене" по темата от години. Откъде знаете какво ще излезе като резултат?! А я си представете, че това се окаже първата лястовица по отдавна желаното продължаване от Подкова към Комотини и от Елхово към Киркларели (Одрин)...


Харесва ми оптимизма, но нека бъдем реалисти. При положение, че има осигурени средства за проектите по 1-ва линия по цялото направление от Волуяк през Елин Пелин и новото трасе до Пловдив и "умните глави" пак са с ръце в за*ника и не могат да свършат никаква работа, то как да бъдем оптимисти? Ето и от днес новината за поредното обжалване и забавяне на работата по ЦГ - Волуяк и жп.възел София. Те трасетата, които се използват в момента не могат да приведат в добро състояние та какво остава за нови трасета. Жп.мрежата в България е с недовършена структура и това е коментирано тук сигурно милион пъти. За да бъде тя с една съвременна и пълна структура трябва доста да се строи и доста да се ремонтира. Нека, аз съм ЗА. Искам да стигаме до морето за 3-4 часа с удобни и чисти влакове. Искам да мога да стигна до Скопие за уикенда с влак. Искам ГКПП-тата и магистралите да не са задръстени от малоумни турски тираджии-идиоти. Въпросът е че в страна в която автомобилния транспорт се закриля и поощрява, нови жп.линии трудно ще бъдат построени. Магистрала "Тракия" е готова. Кога обаче ще бъде готово цялото направление София - Бургас така, че да е пълна алтернатива? Най-вероятно никога. Трябва да се инвестира и да се приведе в нужното състояние съществуващата инфраструктура и чак след това да се строи нова. Ако наистина се започне строителство по 84-та линия то точният въпрос трябва да бъде " Защо тази линия беше изоставена и унищожена, а сега ще се строи отново?" Продължение на 84-та до Одрин би било прекрасно, но без довършване на Лозарево ще е безсмислено. Завършена 4-та линия през Маказа ще е прекрасна, но какво ще превозва? Само от туристите лятно време едва ли ще може да се издържа. неколкократно е разисквана темата, че от гръцка страна няма голямо пристанище, което да е товародател и да захранва товарния трафик по едно такова хипотетично продължение. Нека да има ново строителство, нека да се разширява и да се завърши жп.мрежата, но само след като съществуващата такава достигне нужното ниво. Нека бъдат въведени регулации така, че голяма част от товарния трафик и хората да предпочетат жп.транспорта пред автомобилния. Само тогава ще има смисъл от всичките тези действия по проектиране и евентуално строителство. В тази връзка - тези дни се чу за над 200 млн.лв които ще бъдат вложени в ремонт на 9-та линия. Чу се още и за евентуалнио строителство на ДМ 3 при Силистра - Кълъраш. Според вас не е ли добра идея ако този мост се построи по него да се пусне и жп.връзка Силистра - Кълъраш. Така би имало смисъл от продължение на 84-та до Одрин. По този начин всичкия ТИР трафик за Украйна, Румъния, Беларус, Молдова идващ от Мала Азия и преминаващ през Истанбул още преди или на Одрин може да се качи на "джобни вагони"/ После по 84-та, през Лозарево, по 9-та, през Силистра и през ДМ 3 да отпътува за своята дестинация преминавайки транзит през България, носейки печалба и същевременно постигайки по-бързо преминаване през страната, по-малко трафик и катастрофи по пътищата, по-малко задръствания по митниците и тн.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пет Окт 26, 2018 9:20 am
от vlado
Избират проектант за проучване на алтернативни жп направления Север – Юг
от 25.10.2018, Автор: Милена Василева

Пет компании участват в търга за "Извършване на предварителни проучвания за развитие на алтернативните желзопътни направления Север – Юг". Това са:
-"Вектор –Бул" ООД
-Консорциум "И Кю И" – Инфра Про"
-Обединение "ИТК Трапс Инфрапроект консулт 2018"
-"Нет Инженеринг"АД
-"Екип-Инфракеър"ДЗЗД
-"Трансърб"АД
Цените на участниците бяха отворени в началото на октомври. Очаква се оценителната комисия към НКЖИ да ги публикува на сайта, а впоследствие да оповести избрания изпълнител.

Източник: Строителство Градът

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Съб Окт 27, 2018 9:47 am
от stankos
Поредното гепене на пари !