Страница 4 от 4

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Пон Юли 01, 2019 9:19 am
от Димитър Деянов
Когато се строи нова или се предприема реконструкцията на определена железопътна линия, е логично да се има предвид, че тя трябва да отговаря на нуждите, които и се възлагат, за десетилетия напред. От такава гледна точка години наред, се мъча безуспешно, да убедя началстващите специалисти по ж п инфраструктурата, че нашите главни ж п линии трябва да се реконструират за скорост от 200 км/час и нагоре, а не „до 160 км/час”.
Сега, като последно търсеща решение на въпроса мярка, се обърнах и към най-високо стоящите държавни институции, със следното послание, започващо с въпрос и завършващо с предложение :

Имам един конкретен въпрос, който е с особена важност за страната. Понастоящем се решава по-нататъшното развитие на железопътната инфраструктура в България, с давност много десетилетия напред.
Въпросът е :

Защо, в повечето европейски и не само европейски страни, включително и такива с по-тежък географски релеф от нашия, главните им железопътни линии се реконструират за допустими скорости от 200, 250, 300 км/час, че някъде и по-високи, а у нас – в България, само до 160 км/час ?

Сега, с посочената допустима скорост у нас, се реконструират: от главна линия № 1 частта София – Пловдив – Свиленград и цялата главна линия № 8 Пловдив – Стара Загора – Бургас.
Защо с до 160 км/час ? За да ги разкопава и реконструира следващото поколение отново ли ? Какви са тези „заветни” 160 км/час, които всички повтарят и повтарят на ляво и на дясно, като някакво велико постижение ? Кой отсече тази скорост, постигната вече в редовната експлоатация от редица влакове в Европа, още преди повече от 80 години ?
Тук показвам един от тези влакове, които са се движили редовно по линиите Берлин – Хамбург и Берлин – Дрезден, още през 1936 г., със скорост 160 км/час. При това, конструктивната скорост на локомотива (DR - серия 61) и на вагоните е 175 км/час.


1936 г. Lok. 61.jpg
1936 г. Lok. 61.jpg (220.08 KiB) Прегледано 266 пъти

И за да не отиваме толкова далеч, тук показвам и влаковете Velaro-D на TCDD (турските железници), които от 2 – 3 години пътуват редовно, по разписание, между Истанбул и Анкара със скорост 250 км/час, а конструктивната скорост на самите влакове е 300 км/час.

2016 г. Velaro-D на TCDD.jpg
2016 г. Velaro-D на TCDD.jpg (251.73 KiB) Прегледано 266 пъти

И само споменавам, че в TCDD започват реконструкцията на железопътната линия Истанбул – Капъкуле (българска граница), с допустими скорости 200 – 250 км /час. Отсам Свиленград ние сме до 160 км/час, че и тук-там още с еднопътни участъци.
Предвид извършваната понастоящем реконструкция за дългосрочното (за десетилетия напред) развитие на нашата железопътна мрежа,

П Р Е Д Л А Г А М,

да се преразгледа приетата допустима скорост „до 160 км/час” и сега реконструираните ж п линии да се подготвят – по параметри на железния път, по нивото на сигнализацията и сигурността на движението, както следва :
От 1-ва линия, участъкът София – Септември за 200 км/час, участъкът Септември – Пловдив – Свиленград за 250 км/час и цялата 8-ма линия Пловдив – Стара Загора – Бургас за 250 км/час.
Тук, искам да отбележа, че става дума за допустими скорости по път за конвенционален подвижен състав (конвенционални влакове). Специалистите знаят какво означава това.

Taка изглежда обръщението ми към сега действащата държавна изпълнителна власт. Трябва да кажа също, че не очаквам никаква, ама никаква ответна реакция или резултат, защото настоящите управляващи въобще са загърбили грижата за българските железници, а камо ли да си мръднат пръста за тяхното усъвършенстване, каквото искаме от тях.
Направих го, ей така, за да го има, за да съм спокоен, че съм опитал да изкажа становището си по този важен, за бъдещето на нашите железници, въпрос.

Re: Развитие на железопътната мрежа в България

МнениеПубликувано на: Вто Юли 02, 2019 1:28 pm
от stankos
Настоящите управляващи смятат липсата на тадъм-тадъм за огромно постижение !