ГДВ 2016

Информация и обсъждане на текущия график за движение на всички категории товарни и пътнически влакове; предложения и обсъждане на промени в графика, нови влакови маршрути и т.н.; информация и справки за стари разписания

Модератори: bdz, VESO, Vancho_4647, rexkos1991, railjet

Re: ГДВ 2016

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Юли 28, 2016 5:27 pm

„ВАКАНЦИЯ БЕЗ ГРИЖИ”, на фона на очертаващият се провал в БДЖ

J.jpg
J.jpg (120.6 KiB) Прегледано 3656 пъти

Това е факсимиле от последния брой 17 на в-к „Железничар” (21- 27 юли 2016 г.). Като отваря човек този и редица броеве преди него, остава с убеждението, че вестникът е орган или на някое благотворително дружество или на някоя спортна организация. То не са футболни отбори, баскетбол, тенис, шах и какво ли не ! Освен това, колкото щеш преводни материали : какво е станало с метрото в Сингапур, как се разширява метрото в Дубай, какво са направили китайците, финладците, латвийците, цели страници за луксозни железопътни пътешествия в Перу, по света и пр. и пр.
Само няма и една дума за проблемите на „Холдинг БДЖ” ЕАД и БДЖ „Пътнически превози” ЕООД : Защо няма изправни локомотиви и мотрисни влакове ? Защо по тази причина закъсняват с часове влакове от начална гара ? Защо трябва да се отменят влакове ? Защо трябва да се заместват влакове с автобуси ? Кой ще поеме отговорност за този батак в държавните железници ? Това са все въпроси, на които трябва да се даде отговор от най-високо място, защото става вече национален проблем !
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 694
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот railjet » Чет Юли 28, 2016 5:36 pm

Самите жепейци кротичко са свели главици и дума не обелват. Мълчанието е злато- в името на боба и леба насъщний. Следователно са съучастници (макар и пасивни) на безпрецедентния разгром нанесен от плоскоглавите (анти)управлеченски канчета. Не знам как по-ясно да го кажа..
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот diesel07 » Чет Юли 28, 2016 5:49 pm

Как да накараш някой от някое забутано село влязъл в жп-то само за осигуровките да се вдигне на революция.Примери колкото щеш.
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: ГДВ 2016

Мнениеот plam71en » Чет Юли 28, 2016 10:41 pm

diesel07 написа:Как да накараш някой от някое забутано село влязъл в жп-то само за осигуровките да се вдигне на революция.Примери колкото щеш.

Г.О.
plam71en
 
Мнения: 232
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz46203 » Пет Юли 29, 2016 7:44 am

railjet написа:Самите жепейци кротичко са свели главици и дума не обелват. Мълчанието е злато- в името на боба и леба насъщний. Следователно са съучастници (макар и пасивни) на безпрецедентния разгром нанесен от плоскоглавите (анти)управлеченски канчета. Не знам как по-ясно да го кажа..

Много неадекватен коментар! Вече надминаваш себе си. Ама какво да очакваме от един неандерталец...
bdz46203
 

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Юли 30, 2016 9:59 pm

Aз пък смятам, че самите жепейци наистина са виновни, заради пасивността и незаинтересоваността си. В това можем да се убедим от начина, по който се обслужват и малкото останали клиенти на БДЖ на билетни гишета и във влакове- свръх небрежно, незаинтересовано и дори невъзпитано. Вместо да се стараят да привличат повече клиенти, да рекламират услугите си и да изтъкват предимствата на жп транспорта, да се борят за всеки пътник, те всячески го отблъскват - от лошо обслужване през закъснели влакове и лоши условия във вагоните. Само едно ще кажа- ако аз бях на мястото на даден служител, много повече бих направил. В никакъв случай не бих си позволил да споделя с пътник, дошъл все пак на гарата, за да се качи на влак, че аз лично извън работата си никога не бих ползвал влак. Защото точно такива думи ми бяха казани днес от един служител на една гара. Ако работиш в някоя частна фирма и не споделяш мисията и целите, подронваш авторитета й и т. н. , те уволняват на секундата- поне така е в нормалните страни с логични пазарни отношения, но при нас нито държавният, нито частният сектор, са както трябва.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот plastikat » Съб Юли 30, 2016 10:44 pm

Луиш, поздравявам те за коментара!Все още има надежда да стане човек от теб!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz46203 » Съб Юли 30, 2016 11:05 pm

plastikat написа:Луиш, поздравявам те за коментара!Все още има надежда да стане човек от теб!

Да бе.... персонала: машинисти, кондуктори, ревизори и т.н. са виновни за пропадането на железницата.
Че благодарение на тях, въпреки подигравателните заплати и супер мизерни условия, влаковете още ги има...
Ама отстрани явно нещата изглеждат по друг начин..... или просто по български навик да стъпчем мишката. Имаше нещо и за кокошката... и милионите..
Питам се защо не ходите да ловите покемони?? Там ще бъдете по-наясно от колкото за жп въпросите.. :roll:
bdz46203
 

Re: ГДВ 2016

Мнениеот Vancho_4647 » Съб Юли 30, 2016 11:41 pm

Това го знаем - ако кажеш нещо негативно за БДЖ значи нищо не ти е ясно. Кажи нещо ново и градивно веднъж. А, ти можеш само квалификации да сипеш.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz46203 » Съб Юли 30, 2016 11:55 pm

В случая е наистина така. Щом не оценявате моите усилия и тези на колегите. ....
bdz46203
 

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz43r » Нед Юли 31, 2016 12:22 am

bdz46203 написа:В случая е наистина така. Щом не оценявате моите усилия и тези на колегите. ....
Кои усилия? Да успеят да не се напият поне няколко часа преди работа?!
20-те процента читаво или се губи в тълпата, или е избягало от потъващия кораб...

Всички реват, че чистачката в мола взима повече, но никой не е отишъл да чисти мол нали? Щото може да е безотговорно, но не и лесно - ако не изчистиш хубаво, излиташ. А в държавното предприятие криво-ляво се правиш че вършиш нещо и нямаш проблеми. Много отговорно е... ама хората безотговорни, това не ги притеснява.

След катастрофата в Клц един колега се оказа много впечатлен, че присъдата включва над 1 млн материални щети и чак сега разбрал каква голяма отговорност носи... оказва се, че му е все едно за отговорността за живота и здравето на пътниците, но финансовата такава сериозно го притеснява. И как да очакваме отговорно отношение към работата?
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юли 31, 2016 12:02 pm

bdz46203 написа:В случая е наистина така. Щом не оценявате моите усилия и тези на колегите. ....

Кое по-точно наричаш "усилия"? Това да отблъскваш и малкото останали верни и редовни пътници на железницата с реплики от рода "абе аз тук работя нещо си (никой не знае какво точно включва това), ама иначе никога не бих се качил на влак"- точно това ми беше казано в прав текст от служител на гара Ветово- една доста прилична иначе гара, със запазено товарно движение и потенциал, често ползвана от пътниците. Имах билет ОВ, с превоз на велосипед Русе- Ветово, на връщане отидох да заверя билета с талон за връщане и тъй като знам, че се изисква добавка, ако се връщаш с бърз влак, ако си пътувал на отиване с пътнически, попитах какво е нужно да се доплати. Ръководител- движението, който се оказа и билетен касиер, направо си призна, че не е наясно и не знае какво трябва да се издаде и просто ми извади талон за връщане, без добавка за БВ на връщане, и без нов талон за превоз на велосипед на връщане и каза, няма да ти направят проблем сигурно. Качих се във влака Варна- Русе на връщане и кондукторът вика, трябва да ти довзема още 4 лв. , в т. ч. 2 лв. за добавка за БВ (ако се вадела от самата гара е 1 лв, но от кондуктора във влака била двойно) + 2 лв. за велосипед на връщане. Само че прояви снизходителност и не ми ги взе, ама ме посъветва настоятелно следващия път да съм питал на отиване кондуктора във влака :roll: И се опита да оправдае рък-движението на Ветово, че имал струпани много задължения на главата и да продава билети му било между другото...Питам аз- задължение на пътниците ли е да знаят къде и какви точно талони и добавки се издават и заплащат? Ако е така, да се сложи по един автомат на всяка необслужвана гара/ спирка и всеки да си извади сам билета или пък направо да се вадят във влака от по-компетентни лица като самите кондуктори (макар че и те не винаги са на мястото си). Но цялата ситуация е трагикомична, като всичко случващо се в БДЖ. Да не говорим, че по абсолютно никакъв начин услугите не се промотират, популяризират, рекламират, напр. превоза на велосипед е нещо, което предлага само влака, с автобус трудно се случва. Много гари и спирки са отдалечени от селищата и затова, ако се създадат добри условия за превоз на велосипеди във вагоните и се въведе серия от преференции за подобна категория пътуващи, могат да се привлекат още пътници. Да, ама не! Качваш се на влака, мястото тясно, сякаш е мн трудно да се пригоди интериора на вагона като се премахнат 1-2 купета, и без друго пътниците вече не са много и купетата са празни. Колко пъти съм писал за това и в други мои постове- нищо! Имаме уж инженери- проектанти, вагоноремонтни бази, този завод в Дряново и той толкова бездеен, но по-лошото е, че напълно безидеен и замръзнал във времето. После, слизаш на гарата и за добре дошъл те посреща глутница от лаещи и виещи псета, които вместо да бъдат озаптени и прогонени от персонала на гарата, всъщност самите те прогонват пътниците. Подстъпите към гарите- изкорубени, буренясали, трънасали от всевъзможни храсталаци и бурени, пълни с опасни влечуги. Дори на използваната уж гара Ветово, зад самото приемно здание има някаква порутена част от сградата, с натрошени плочки, а пък пространството около и зад гарата е като лунен пейзаж и тази гледка се повтаря на стотици места у нас. Докога отговорните лица и обикновените служители на БДЖ и НКЖИ ще си затварят очите за тези, вероятно незначителни за тях, неща? Така ли се провежда, пазарно ориентирана към клиента, политика на БДЖ и НКЖИ? Борбата за всеки пътник трябва да е ежедневна и ежечасна - от бизнесмена столичанин с куфарчето през човека с велосипед и раница до 90-годишната бабичка от някое селце с количката. При това, задача и отговорност на всеки служител е да рекламира услугите на компанията, да я защитава пред обикновените пътници, да ги убеждава, че влакът е по-доброто решение за тях, във всеки един обикновен разговор, дори извън работното време и място. Хора, които не харесват влаковете и не са убедени в техните предимства и които се държат невъзпитано, неадекватно и нападателно с пътниците, нямат място в системата и трябва да бъдат уволнени, ако сами не напуснат. Специално на жп гара Русе-централна почти всички служители подлежат на уволнение по тези критерии! Представяте ли си какво е да не можеш да осведомиш своевременно пътник за разписанието и закъснението на МБВ, намиращ се само на няколко км от населеното място през дадената граница. Това се случва 9 год. след официалното ни приемане в ЕС, в света на интернет-технологиите. Може ли да няма елементарна връзка и контакт между съседни държави и техните жп администрации?! И може ли да се дават на пътниците абсурдни оправдания от типа на " нямаме достъп до интернет-сайтове извън системата на БДЖ". Ами че да не би БДЖ да е изолирано от света и Европа, да си е държава в държавата? Май че е така- за съжаление! Щото ако пък нашата държава си беше държава на място, досега щеше да е реформирала БДЖ по правилния начин и всякакви такива недоразумения и случайни елементи щяха да са вън от системата завинаги, ама тях ги е страх, че няма кой друг да дойде да работи на техните места.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юли 31, 2016 12:06 pm

bdz46203 написа:В случая е наистина така. Щом не оценявате моите усилия и тези на колегите. ....

Напротив! Оценяваме ги като много незадоволителни и с много слаба оценка!
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Юли 31, 2016 1:18 pm

bdz_55-089 написа:
bdz46203 написа:В случая е наистина така. Щом не оценявате моите усилия и тези на колегите. ....

Кое по-точно наричаш "усилия"? Това да отблъскваш и малкото останали верни и редовни пътници на железницата с реплики от рода "абе аз тук работя нещо си (никой не знае какво точно включва това), ама иначе никога не бих се качил на влак"- точно това ми беше казано в прав текст от служител на гара Ветово- една доста прилична иначе гара, със запазено товарно движение и потенциал, често ползвана от пътниците. Имах билет ОВ, с превоз на велосипед Русе- Ветово, на връщане отидох да заверя билета с талон за връщане и тъй като знам, че се изисква добавка, ако се връщаш с бърз влак, ако си пътувал на отиване с пътнически, попитах какво е нужно да се доплати. Ръководител- движението, който се оказа и билетен касиер, ...........После, слизаш на гарата и за добре дошъл те посреща глутница от лаещи и виещи псета, които вместо да бъдат озаптени и прогонени от персонала на гарата, всъщност самите те прогонват пътниците. Подстъпите към гарите- изкорубени, буренясали, трънасали от всевъзможни храсталаци и бурени, пълни с опасни влечуги. Дори на използваната уж гара Ветово, зад самото приемно здание има някаква порутена част от сградата, с натрошени плочки, а пък пространството около и зад гарата е като лунен пейзаж и тази гледка се повтаря на стотици места у нас. .............................Борбата за всеки пътник трябва да е ежедневна и ежечасна - от бизнесмена столичанин с куфарчето

За повечето неща си прав, но Ръководител- движението е служител на НКЖИ. И наистина зависи на кой ще попаднеш. Преди малко повече от година точно на тази гара при пътувани с прекъсване до Образцов Чифлик служителя ни обясни, че по нова наредба при тази ситуация билетите не се заверявали, но все пак им удари по един печат. И като го попитахме дори ни упъти към една чудесна кръчма с превъзходно домашно вино.
Пространствата извън гарата са задължение на кметството.
Бизнесмена столичанин с куфарчето го изгониха и от последната и най-скъпа в БДЖ услуга, която ползваше - самостоятелно или двойно спално купе. БДЖ не издава запазени места за връщане за тази услуга. До едно време служителките на своя отговорност се обаждаха в другата крайна гара, но се оказа, че за това ги наказват :!: . А човек от тази категория да си утрепа деня, изминавайки някакви си 400-500км. за 7 - 9 часа през 21век в неклиматизиран вагон - забрави.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юли 31, 2016 2:56 pm

Ами ето точно за тези дребни, но многобройни, неуредици и недоразумения в системата на БДЖ говорим- и малкото камъче може да преобърне колата. Всъщност корена на проблемите е в твърде бюрократизираната и консервативна система, неподелжаща дори на минимални реформи. Същото цари и в някои други сектори у нас като образование, здравеопазване (където обаче трябва да се пипа много деликатно) и полиция-следствие. Вместо да се насърчават самоинциативите и оптимизационните идеи на служителите в БДЖ, те биват наказвани- голям парадокс. Промяната не започва с връзване на по едно червено шалче на шиите и носенето на задължителна униформа, дори в горещи дни (макар да съм виждал доста поразгърдени рък-движение, но в тези жеги ги оправдавам).
Пространствата извън гарата, но в непосредствена близост до и около нея, би трябвало да се ремонтират и облагородяват по проект с участието и на община, и на НКЖИ и др. Важен е крайният резултат. Виждайки как се е променил и модернизирал центъра на Ветово и други места в градчето, смятам, че кметовете- сегашни и предишни, не са били безучастни. По същите неясни бюрократични причини с потулване, замитане и оправдания, подстъпите към сп Русе- товарна гара и района около нея, както и перони и др. съоръжения, продължават да се намират в много лошо и неугледно състояние. Някой беше споменал, че до края на годината може би ще видим някакви ремонти там- засега няма и полъх от подобни начинания, а това е само един от многото абсурди. А какво ли пък да кажем за тревясалите коловози, които излизат след гара Рр посока Дунав мост- уж международна удвоена и електрифицирана жп линия. На времето имаше едни обезтревителни влакове, сега не съм ги виждал никъде. Но си е срамна гледка. Направиха някакъв половинчат и нескопосан ремонт на района на Русе- центр. гара, ама перонът и гледката на 5-ия коловоз, където приемат МБВ обикновено, никак не са приятни. Треволяци, бурени, полусрутили се скатове, пропадания, неработещи асансьори и вечните течове- Русе все пак е първата международна гара, вратата на България. А какво да кажем за Русе-разпр. Да, красива сграда, подобна на Гюргево- север по архитектурен стил, достатъчно голяма и с красиво подрязани зелени площи отпред, само че...с перони от преди 50 години- късни, тесни, със стари плочки, при това само два на брой. Редното е там да се извърши едно цялостно обновяване на перони, подстъпи, пейки, съоръжения, изграждането на поне още 2 нови перона с увеличаване на тяхната дължина. Районът около и зад Рр също подлежи на облагородяване, там могат да се направят много нови обекти с различно предназначение, но да кажем, че това не влиза в преките отговорности на НКЖИ. Недоумявам обаче как може да се решават нещата на парче- аз съм дотук, оттук нататък си ти и накрая 9 баби, келяво дете. Трябва да се гледат нещата в комплекс, с единно управление и единен резултат, а на на парче.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz46203 » Нед Юли 31, 2016 10:00 pm

Ехей, ей. Аз и повечето колеги си вършим съвестно работата. Нещо сте се объркали, наистина.
bdz46203
 

Re: ГДВ 2016

Мнениеот Saruman » Нед Юли 31, 2016 10:03 pm

И аз съм сигурен, че повечето си вършат работата съвестно, а какво да кажем за тези които не искат да се явят на работа или за тези резервните, които са били освободени.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 628
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz46203 » Пон Авг 01, 2016 7:50 am

Saruman написа:И аз съм сигурен, че повечето си вършат работата съвестно, а какво да кажем за тези които не искат да се явят на работа или за тези резервните, които са били освободени.

Едва ли има такива, който не искат да се явят на работа. То може и да не им се ходи на работа, но все пак си отиват. :D
Но явно става въпрос за пътуващи от други населени места и когато транспортът им закъснее, съответно и те закъсняват за работа. Но вината не е в тях.
Мога да дам пример за Бургас, има и колеги от Карнобат, който пътуват за работа до тук.
А за резервни бригади, отдавна няма такова нещо. В Горна може и да пишат още, но в Бургас, София, а и на другите депа сигурно, няма.
bdz46203
 

Re: ГДВ 2016

Мнениеот Nikss » Пон Авг 01, 2016 11:39 am

Докато инж.Ч.Трендафилов беше начело, проблеми с недостига и ремонта на лок нямаше.
Сега тия посерковци, дет бабичка на автобусна спирка не могат да застрелят, ще досъсипят и малкото останали читави... :evil:
Nikss
 
Мнения: 593
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: ГДВ 2016

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Авг 01, 2016 7:56 pm

Nikss написа:Докато инж.Ч.Трендафилов беше начело, проблеми с недостига и ремонта на лок нямаше.
Сега тия посерковци, дет бабичка на автобусна спирка не могат да застрелят, ще досъсипят и малкото останали читави... :evil:

Не го знам кой е бил този инженер и доколко е инженер, ама сравнението, което даваш със застреляна бабичка е...най-малкото супер невъзпитано, нагло и обидно към възрастните хора, които са изградили тази държава, за да могат сега някои други да я разсипват! Имайте поне малко уважение към най-редовните пътници на БДЖ! И вие ще остареете някой ден, ама дотогаз може и да няма влакове :!:
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

ПредишнаСледваща

Назад към ГДВ / Timetable

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта