ГДВ 2018

Информация и обсъждане на текущия график за движение на всички категории товарни и пътнически влакове; предложения и обсъждане на промени в графика, нови влакови маршрути и т.н.; информация и справки за стари разписания

Модератори: bdz, VESO, Vancho_4647, rexkos1991, railjet

Re: ГДВ 2018

Мнениеот lamont8706 » Пет Мар 09, 2018 12:16 pm

Ясно, аз също помислих, че може да има моментни отклонения. А никъде ли не работи ETCS системата, защото знам, че от нашите локомотиви май само 46 200 е с работеща в съответствие с ETCS системата апаратура? А принципно ETCS системата е готова от Септември до Пловдив, от Крумово до Свиленград и от Михайлово до Бургас, ако не се лъжа.
lamont8706
 
Мнения: 14
Регистриран на: Пон Юли 24, 2017 3:41 pm

Re: ГДВ 2018

Мнениеот bdz43r » Пет Мар 09, 2018 12:24 pm

От Септември до Пловдив и от Крумово до Свиленград работи нова ETCS, но в БДЖ има само един локомотив със съвместимо оборудване за тестове на трасето (46 211) и само трима машинисти, които могат да работят с него, така че на практика то е изключено в 99 от 100 случая, когато се падне този локомотив на влак по 1-ва линия. Останалите локомотиви са със стара версия ETCS, която работеше от Стара Загора до Бургас, но беше демонтирана преди ремонта. Те не могат да работят с новата, нито 46 211 може със старата. Тепърва ще се изгражда нова система и от Михайлово до Бургас.
bdz43r
 
Мнения: 3148
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ГДВ 2018

Мнениеот lamont8706 » Пет Мар 09, 2018 1:08 pm

Оле, разбирам, явно има да си почакаме още докато всичко бъде напаснато.
lamont8706
 
Мнения: 14
Регистриран на: Пон Юли 24, 2017 3:41 pm

Re: ГДВ 2018

Мнениеот railjet » Пет Мар 09, 2018 8:14 pm

Рисковете са два. Недържащи вагони и/или проблейване на сигнал. Но колкото по-висока е скоростта, толкова по- изострено е вниманието. 8611/8612 от 8 месеца се движат ежедневно със 130-150км/час и няма фалове.
railjet
 
Мнения: 7788
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ГДВ 2018

Мнениеот bdz43r » Нед Мар 11, 2018 12:02 pm

8 месеца без катастрофа не е успокояващо...

За последните 4 години имаме две тежки катастрофи заради проспан сигнал. Това означава, че за същия период сигнали са проспивани десетки и стотици пъти без последствия, които при по-висока скорост биха довели до катастрофа.
А издънки с този влак има... незабелязан и подминат маневрен сигнал в Димитровград и срязани стрелки при маневрата на локомотива.

Трябва да се има предвид, че спирачният път при равни други условия зависи от квадрата на скоростта и спирането при 150 и при 160 е съответно с 300 и 500 метра по-дълго от това при 130. Това означава, че там, където при 130 влакът ще е спрял, при 150 ще се движи все още с над 100 км/ч, а при 160 - с над 120 км/ч.
Последна промяна bdz43r на Нед Мар 11, 2018 8:40 pm, променена общо 1 път
bdz43r
 
Мнения: 3148
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ГДВ 2018

Мнениеот diesel07 » Нед Мар 11, 2018 12:31 pm

Докато не се внедри ефективна система за контрол на движението на влаковете ще стоим на тръни за проспан сигнал и по-висока скорост при влизане в гара.
diesel07
 
Мнения: 377
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: ГДВ 2018

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Мар 24, 2018 8:52 pm

Да де, ама не може да има контрол навсякъде по всяко време, както не може да се сложи полицай до всяка потенциална жертва. Затова, хайде преди да сипем недоказни обвинения върху този или онзи машинист, първо да си оправим скапания железен път и ако може това да стане с равностойни темпове и качество в различните части а жп мрежата, защото ми писна да гледам как всички инвестиции в България потъват единствено в София и Бургас, а за жп линиите около и към Русе не се прави почти нищо съществено. Докога ще я караме така? Хайде стига с тези оправдания за подходящи и неподходящи терени за високи скорости. И Русе заслужава 130 км/ч. Нищо не се прави и за възстановяване на жп отсечката Гюргево-Градище-Букурещ, защото нашата жп адмонистрация си трае и не поставя ребром въпроса пред румънците.
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: ГДВ 2018

Мнениеот bdz43r » Съб Апр 21, 2018 9:47 pm

bdz43r написа:От Септември до Пловдив и от Крумово до Свиленград работи нова ETCS, но в БДЖ има само един локомотив със съвместимо оборудване за тестове на трасето (46 211) и само трима машинисти, които могат да работят с него, така че на практика то е изключено в 99 от 100 случая, когато се падне този локомотив на влак по 1-ва линия.
Ето го и 100-тният случай, когато ETCS работи: https://www.youtube.com/watch?v=y1UtFDRjyk0
bdz43r
 
Мнения: 3148
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ГДВ 2018

Мнениеот Spass237 » Вто Май 01, 2018 10:57 am

Някой има ли инфо според таблиците и скоростите на НКЖИ колко минути е цялото разстояние София-Пловдив-Бургас (съответно през Чирпан или Димитровград) ако влакът не спира никъде? :-)
Наскоро някой беше казал колко са Сф-Варна.
Spass237
 
Мнения: 60
Регистриран на: Нед Юли 02, 2017 2:32 pm

Предишна

Назад към ГДВ / Timetable

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron