Страница 5 от 5

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Пет Мар 09, 2018 12:16 pm
от lamont8706
Ясно, аз също помислих, че може да има моментни отклонения. А никъде ли не работи ETCS системата, защото знам, че от нашите локомотиви май само 46 200 е с работеща в съответствие с ETCS системата апаратура? А принципно ETCS системата е готова от Септември до Пловдив, от Крумово до Свиленград и от Михайлово до Бургас, ако не се лъжа.

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Пет Мар 09, 2018 12:24 pm
от bdz43r
От Септември до Пловдив и от Крумово до Свиленград работи нова ETCS, но в БДЖ има само един локомотив със съвместимо оборудване за тестове на трасето (46 211) и само трима машинисти, които могат да работят с него, така че на практика то е изключено в 99 от 100 случая, когато се падне този локомотив на влак по 1-ва линия. Останалите локомотиви са със стара версия ETCS, която работеше от Стара Загора до Бургас, но беше демонтирана преди ремонта. Те не могат да работят с новата, нито 46 211 може със старата. Тепърва ще се изгражда нова система и от Михайлово до Бургас.

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Пет Мар 09, 2018 1:08 pm
от lamont8706
Оле, разбирам, явно има да си почакаме още докато всичко бъде напаснато.

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Пет Мар 09, 2018 8:14 pm
от railjet
Рисковете са два. Недържащи вагони и/или проблейване на сигнал. Но колкото по-висока е скоростта, толкова по- изострено е вниманието. 8611/8612 от 8 месеца се движат ежедневно със 130-150км/час и няма фалове.

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Нед Мар 11, 2018 12:02 pm
от bdz43r
8 месеца без катастрофа не е успокояващо...

За последните 4 години имаме две тежки катастрофи заради проспан сигнал. Това означава, че за същия период сигнали са проспивани десетки и стотици пъти без последствия, които при по-висока скорост биха довели до катастрофа.
А издънки с този влак има... незабелязан и подминат маневрен сигнал в Димитровград и срязани стрелки при маневрата на локомотива.

Трябва да се има предвид, че спирачният път при равни други условия зависи от квадрата на скоростта и спирането при 150 и при 160 е съответно с 300 и 500 метра по-дълго от това при 130. Това означава, че там, където при 130 влакът ще е спрял, при 150 ще се движи все още с над 100 км/ч, а при 160 - с над 120 км/ч.

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Нед Мар 11, 2018 12:31 pm
от diesel07
Докато не се внедри ефективна система за контрол на движението на влаковете ще стоим на тръни за проспан сигнал и по-висока скорост при влизане в гара.

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Съб Мар 24, 2018 8:52 pm
от bdz_55-089
Да де, ама не може да има контрол навсякъде по всяко време, както не може да се сложи полицай до всяка потенциална жертва. Затова, хайде преди да сипем недоказни обвинения върху този или онзи машинист, първо да си оправим скапания железен път и ако може това да стане с равностойни темпове и качество в различните части а жп мрежата, защото ми писна да гледам как всички инвестиции в България потъват единствено в София и Бургас, а за жп линиите около и към Русе не се прави почти нищо съществено. Докога ще я караме така? Хайде стига с тези оправдания за подходящи и неподходящи терени за високи скорости. И Русе заслужава 130 км/ч. Нищо не се прави и за възстановяване на жп отсечката Гюргево-Градище-Букурещ, защото нашата жп адмонистрация си трае и не поставя ребром въпроса пред румънците.

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Съб Апр 21, 2018 9:47 pm
от bdz43r
bdz43r написа:От Септември до Пловдив и от Крумово до Свиленград работи нова ETCS, но в БДЖ има само един локомотив със съвместимо оборудване за тестове на трасето (46 211) и само трима машинисти, които могат да работят с него, така че на практика то е изключено в 99 от 100 случая, когато се падне този локомотив на влак по 1-ва линия.
Ето го и 100-тният случай, когато ETCS работи: https://www.youtube.com/watch?v=y1UtFDRjyk0

Re: ГДВ 2018

МнениеПубликувано на: Вто Май 01, 2018 10:57 am
от Spass237
Някой има ли инфо според таблиците и скоростите на НКЖИ колко минути е цялото разстояние София-Пловдив-Бургас (съответно през Чирпан или Димитровград) ако влакът не спира никъде? :-)
Наскоро някой беше казал колко са Сф-Варна.